رفتن به مطلب

ahmadwp

عضو سایت
  • تعداد ارسال‌ها

    56
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

نوشته‌ها ارسال شده توسط ahmadwp

  1. در 18 ساعت قبل، itreza7 گفته است :

    دوستان عزیز درصورتی که کسی مرجعی برای برای کد ووکامروس داره به من معرفی کنه چون درگیر طراحی قالبی هستم و به شدت بهشون نیاز دارم.

    توجه کنید به کد php نیاز دارم نه شورت کد.

    ممنونم

    سایت اصلی ووکامرس:

    https://docs.woocommerce.com/documentation/plugins/woocommerce

  2. سلام. راهکاری که دوستمون در بالا ارائه کردن متاسفانه راهکار مناسبی نیست و کلاس فروشگاه رو از بین می بره و باعث می شه که مشتریان فراری بشن.

    تنها روش صحیح و اصولی این هست که محصول متغیر تعریف کنی. یعنی گزینه هایی وجود داشته باشه که وقتی اونها رو یکی یکی انتخاب می کنه قیمت نهایی بهش نشون داده می شه و بعد می تونه پرداخت کنه و شما براش آماده کنی و نیاز به هیچ تیکت و تماس تلفنی و ... نیست.

    حتی می تونی از پلاگین هایی در کنار ووکامرس استفاده کنی که مشتری بتونه فایلی هم پیوست کنه، مثلا یک عکس از چیزی که می خواد. و پلاگین یا افزونه هایی هم موجود هست که مشتری می تونه در سایت شما محصولش رو طراحی بکنه. پیدا کردن این پلاگین ها کار سختی نیست. می تونی در مارکت های وردپرسی ایرانی و مخزن اصلی وردپرس جستجو کنی و به نتیجه برسی. موفق باشی.

    • امتیاز 2
  3. سلام دوست عزیز. شما دسترسی موتورهای جستجوگر به سایت خودت رو مسدود کردی!

    متای زیر در سورس سایت شما قابل مشاهده هست:

    <meta name="robots" content="noindex,follow"/>

    عبارت noindex باعث شده تا موتورهای جستجو سایت شما رو ایندکس نکنن. کافیه از بخش تنظیمات وردپرس » خواندن » گزینه *از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند* رو غیرفعال کنی تا درست بشه.

    همچنین تنظیمات پلاگین سئو (اگه نصب داری) رو هم بررسی کن. ولی احتمالا از همون گزینه ای که گفتم سایتت درست می‌شه و نیاز به بررسی موارد دیگر نیست. موفق باشی.

    • امتیاز 2
  4. در 3 ساعت قبل، baharmf93 گفته است :

    تشکر

    فکر کنم برعکس گفتید، من درباره سرعت دانلود ووکامرس اولش صحبت کردم و شما قسمتی از حرفتون رو درباره کپی رایت و اشتراک گذاری این موارد پرداخت کردید که ربطی به مشکل من نداشت.

    و راه حلی که برای سرعت دانلود ارائه دادید اصلا حرفه ای نیست، در هیچ سایت معتبر ایرانی که خرید داشتم من ندیدم لینک دانلود فایل رو مستقیم بدن، به نظرم این موضوع یعنی خودکشی اون کسب و کار.

    جدا از این موارد چطور EDD با ادرس های PHP مشکلی با سرعت ایران نداره ولی ووکامرس داره؟ یا چطور این همه سایت فروش فایل در ایران مشکلی با سرعت دانلود سایت به شکل لینک مستقیم ندارن؟

    درضمن بنده فایل‌های زیادی از سایت های فروشگاه خارجی دانلود کردم که از سیستم ووکامرس استفاده میکنن و درحالی که اینترنت داخل دارم مشکلی با دانلودشون نداشتم، نمونه خوده سایت woocommerce که همین الانم تست کردم با سرعت ۲مگابایت فایل دانلودی که لینکش مخفی بود رو دانلود کردم. سرور سایت ما هم در خارج هست.

     

    به هر حال دوستان دیگه اگر فکر میکنن راه حل مناسبی هست ممنون میشم ارائه بدن.

    خواهش می کنم، قصدم فقط اینه که کمکی کرده باشم دوست عزیز.

    همونطوری که قبلا هم عرض کردم موارد زیادی تاثیرگذار هست و فقط یک عامل دخیل نیست.

    خودکشی کسب و کار!؟ مگه، اگر شخصی بخواد بعد از خرید، محصولات شما رو در اینترنت رایگان منتشر کنه نمی تونه این کار رو انجام بده؟ به راحتی می تونه این کار رو انجام بده (به راحتی، مثل یک لیوان آب خوردن) کافیه در یک فضای ابری آپلود کنه و لینک ها رو شیر کنه. کَسی که بخواد محصولات شما رو که خرید کرده منتشر کنه و کپی رایت رو رئایت نکنه، به راحتی می تونه این کار رو انجام بده چه شما لینک رو کم سرعت کنی یا پرسرعت، چه PHP باشه، چه مستقیم و ...

    وقتی شخصی محصولی از شما خرید می کنه، به هر حال اونو دانلود می کنه چه سخت چه آسون، چه با لینک مستقیم چه غیرمستقیم، به هر حال بعدش فایل ها در اختیارش هست و اگر بخواد منتشر کنه می تونه انجام بده

    اون سایت هایی که ازشون خرید می کنی و مشکلی ندارن، احتمالا از وی پی اس یا سرور اختصاصی استفاده می کنن که دیگه این موارد بر روی اونها تاثیر کمتری می ذاره.

    به هر حال منم مثل شما خوشحال می شم اگر یک راهکار نهایی و قطعی برای این موضوع پیدا بشه.

    اینکه در EDD شما الان سرعت بالاتری رو تجربه می کنی یک احتمالی وجود داره. من بارها تجربه کردم که حالت دانلود رو در EDD بر روی (به زور!) یا همون PHP قرار دادم اما به دلیل نصب نبودن یکسری ماژول های مورد نیاز بر روی اکثر هاست ها و برخی دلایل دیگه، در واقع لینک های دانلود محافظت و رمزگذاری نمی شن (برای edd) یعنی از uRL به نظر می رسه که لینک رمز شده هست اما کافیه شما همون لینک رو در یک مرورگر دیگه وارد کنی و ببینی که به راحتی مانند لینک مستقیم با قابلیت Resume داره عمل می کنه! (البته نمی گم که در همه موارد اینطوریه ولی در ۹۰ درصد اینطوری بوده و به نظر می رسه که روش رمز گذاری EDD چندان حرفه ای و کارساز نیست و بر روی اکثر هاست ها پیش نیازهاش فراهم نیست)

    بنابراین ابتدا باید مطمئن شد که آیا واقعا حالت PHP در لینک های دانلود EDD داره عمل می کنه یا نه!؟ با توجه به مشاهدات من تاکنون چنین چیزی مشاهده نکردم و هر چی که مشاهده کردم، معمولا هرگز برای EDD عمل نکرد! ولی برای ووکامرس تقریبا همیشه به درستی.

    الان بسیاری از سایت ها و مارکت های بزرگ ایرانی لینک رو به صورت لینک مستقیم قرار دادن و فایل ها در یک هاست دانلود. اصلا بر روی حالت محافظت شده نیست، چون همونطوری که گفتم این مورد معنای خاصی نداره و اگر کسی بخواد محصولات شما رو منتشر کنه، این کار رو انجام می ده چه لینک ها PHP باشه یا غیر PHP و مستقیم (ضمن اینکه اگر لینک ها PHP باشن، پروسه های زیادی در حافظه باقی می مونه و به سرور فشار بسیار زیادی میاد که باعث کُندی شدید و حتی Down شدن سایت شما می شه اگر هاست و سرور قوی ای نداشته باشی، بنابراین گاهی صرف نظر کردن از این امکان خیلی بهتر و به صرفه تر از اینه که ازش استفاده کنی) هرچند که همونطور که گفتم خوبه که روشی هم برای حل این این مسئله پیدا بشه و به هر حال به یک پاسخ و راهکار قطعی برسیم (من با بسیاری از برنامه نویس های حرفه ای وردپرس و PHP صحبت کردم) که قادر به حل این مسئله نبودن. (البته که هیچ کاری غیرممکن نیست و شاید همین موضوع راهکار ساده ای داشته باشه که به زودی پیدا بشه) یک نمونه در انجمن پرشین اسکریپت بوده که افرادی اونجا این نظرات رو دادن که همینجا هم حضور دارن و جزو مدیران و کاربران ارشد هستن و بسیار حرفه ای هستن در برنامه نویسی و ... ولی فعلا راهکار خوبی ارائه نکردن و بهتره بگم که برای حل این مسئله هیچ راهکاری نتونستن ارائه کنن! حداقل تا جایی که من تحقیق و بررسی کردم (برای اینکه بتونی به حرفم پی ببری می تونی درباره همین موضوع در اینترنت و انجمنی که معرفی کردم تحقیق و جستجو کنی، همچنین در همین انجمن هم قبلا درباره این موضوع بحث شده)

    شما هم اگر می تونی دلیل منطقی ای برای ردِ این فرمایش بنده بیار، نه اینکه فقط از موضع خودت دافع کنی! منظورم اینه که لینک های دانلود رو که کسی قبل از خرید نمی تونه به هیچ وجه مشاهده کنه، اگر مشاهده می کنه هم بعد از خرید مشاهده می کنه. حالا اگر کَسی بخواد محصول شما رو منتشر کنه چه لینک رو منتشر کنه، چه خودش فایل هایی که دانلود کرده رو ابتدا آپلود و بعد لینکش رو منتشر کنه، فرقش فقط یکم زمان برای آپلود کردنه و اینکه از پهنای باند سرور شما کمتر استفاده بشه! دیگه هیچ فرقی نداره، هیچ خودکشی ای هم درکار نیست!

  5. در 8 دقیقه قبل، baharmf93 گفته است :

    سلام

    تشکر برای پاسخ شما

    بحث برای اینکه کاربری بخواد فایل ها رو به اشتراک بذاره نیست، بنده اصلا تمایل ندارم آدرس مستقیم کاربر داشته باشه. بیشتر مخفی بودن لینک‌ها برام مهم هست تا موارد دیگه

    به شکل پیش فرض افزونه EDD هم لینک دانلود به شکل PHP میده بدون مشکل سرعت، و لینک دانلود مستقیم نمیده مگر تنظیم بشه.

    و فکر نکنم این مشکل ربطی هم به اینترنت داشته باشه.

    سلام دوست عزیز.

    فکر نمی کنم این پاسخ شما ارتباط خاصی به پاسخ بنده داشته باشه! شما مشکل سرعت دانلود رو مطرح کردی و من هم توضیح دادم که چرا سرعت پایین هست و چطور می تونی اونو افزایش بدی! اینکه شما فکر می کنی ربطی به زیرساخت های اینترنت ایران نداره، لطفا تحقیق بیشتری بکن تا متوجه بشی که بی ربط هم نمی تونه باشه.

    این بحث، بحث تازه ای نیست و از مدت ها قبل در سایت های ایرانی و برخی خارجی درباره ووکامرس مطرح می شه و مطمئن باش که اگر مشکل یا باگی در ووکامرس بود تاکنون صد در صد باید توسط توسعه دهدگان رفع می شد (مگر اینکه در این همه سال یا افراد به توسعه دهندگان ووکارس گزارش نکرده باشن و اونها خبردار نباشن، یا اینکه خودِ توسعه دهندگان هم به این موضوع پی نبره باشن، یا بلد نباشن که درستش کنن!!!)

    البته خیلی خوبه که این موضوع رو اینجا مطرح کردی (که البته قبلا هم در همین انجمن مطرح شده بود) و ببینیم که برنامه نویسیان حرفه ای محبت می کنن و چه نظری می تونن در اینباره داشته باشن.

    شما می تونی همین فایل ها رو با همین لینک های دانلود، با یک کامپیوتر که در کشور دیگری هست از طریق ریموت دسکتاپ دانلود کنی و می بینی که بدون هیچ مشکلی و حتی با سرعت بالای ۱۰ مگابایت بر ثانیه می تونی دانلود کنی!

    به هر حال کیفیت و سرعت اینترنت و کیفیت و کانفیگ هاست شما هم می تونه تاثیر داشته باشه. من خودم لینک های دانلود رو به همین شکل برای سایت هایی که طراحی کردم تنظیم کردم و حتی تا ۱ مگابایت بر ثانیه هم با اینترنت می رسه.

    می شه لینک های دانلود رو به صورت مستقیم با همین ووکامرس به راحتی ارائه کرد و در اون صورت مشتریان می تونن بدون هیچ مشکلی دانلود هاشون رو انجام بدن. خوشحال می شیم که نظرات باقی دوستان رو هم در اینباره بدونیم.

  6. در 3 ساعت قبل، baharmf93 گفته است :

    وقتتون بخیر باشه
    من از فایل مجازی ووکامرس استفاده میکنم و وقتی مشتری خریدش رو میکنه و لینک دانلود داده میشه به مشتری ولی فقط ۱۳۶KB دانلود میشه و گاهی فایل ناقص دانلود میشه درحالی که لینک دانلودها توی سرور دانلود هست

    در هاست های دیگه هم تست کردم ولی مشکل همچنان بود


    به نظر شما دوستان مشکل از کجاست ؟

    سلام دوست عزیز. شما در ووکامرس می تونی تنظیم کنی که لینک های دانلود به چه صورتی به مشتریان ارائه داده بشه. می تونی فقط انتقال یا لینک مستقیم رو انتخاب کنی و کاربران بتونن به راحتی با لینک مستقیم محصول رو دانلود کنن.

    وقتی لینک دانلود به صورت PHP و امن ارائه می شه، مشتریان نمی تونن مسیر اصلی فایل رو تشخیص بدن، این احتمالا باعث می شه که لینک های دانلود محصول شما در اینترنت پخش نشه و یه جورایی از فایل های شما حفاظت می کنه تا فقط مشتریان تون به اونا دسترسی داشته باشن.

    اما به نظر من شما می تونی به راحتی حالت فقط انتقال یا تغییر مسیر یا همون لینک مستقیم رو قرار بدی که بشه مثل EDD و اگر مشتری شما بخواد فایل های شما رو به دیگران بده و کپی رایت رو رئایت نکنه، بعد از اینکه محصول رو دریافت کرد هم می تونه این کار رو انجام بده پس چیزی نیست که خیلی بخوای نگرانش باشی و خیلی هم امکان کاربردی ای نیست، فقط کار رو یکم برای سارقان سخت تر می کنه و حداقل اینه که برای دانلود از پهنای باند و منابع سرور سایت شما استفاده نمی کنن. ولی در کل کسی که بخواد محصولات شما رو به اشتراک بذاره این کارو می کنه!

    EDD اینطوری نیست چون EDD احتمالا چنین قابلیتی نداره در حالت پیشفرض، ضمن اینکه این مشکل به خاطر ووکامرس نیست و در کشورهای دیگه سرعت لینک های دانلود تک کانکشنه هم ظاهرا بالاست و تا یه جاهایی هم بر می گرده به زیرساخت های اینترنت ایران!

    به هر حال راهکار شما خیلی سادست (از تنظیمات ووکامرس) در عرض چند ثانیه می تونی درست کنی.

    • امتیاز 1
  7. در در 12/2/2017 at 22:49، nazanin123 گفته است :

    کار کردن با فایرباگ مرورگر رو در گوگل سرچ کنید

    فکر کنم منظورتون Inspect Element بود، چون فایرباگ یک افزونه برای این کار هست که برای فایرفاکس طراحی شده. خود مرورگرها به صورت پیشفرض این بخش Inspect رو دارن.

  8. در در 10/28/2017 at 10:12، download4you گفته است :

     

    روش کلاه سفیدش چیه؟ من دنبال راه حل درستشم

    چجوری میشه با روش های درست ، با کلماتی مثل قیمت، خرید، فروش و ... بالا اومد؟

    باتشکر

    کلاه سفید یعنی استفاده کردن از روش های درست و اصولی بهینه سازی سایت که خود شرکت گوگل هم اونها رو در وبلاگش معرفی کرده + روش های کلاه سفیدی که توسط سئوکاران حرفه ای دنیا و جدای از موارد گفته شده در وبلاگ وبمستر گوگل کشف شده.

    اگر از همین روش های اشتباه که یک نمونه در همین تاپیک بیان شد و به شما گفتم که استفاده نکنین و منسوخ شده، استفاده نکنین؛ یعنی اینکه دارین سئو کلاه سفید انجام می دین!

    کلاه سفید به زبان ساده یعنی بهینه سازی سایت برای کاربران ، نه برای فریب موتورهای جستجو (کلاه سیاه)

  9. در 33 دقیقه قبل، download4you گفته است :

    تشکر

    دقیقا من همین نیاز رو دارم، یعنی میخوام سایتم با کلماتی مثل خرید، فروش، قیمت و ... بیاد بالا

    تنها جایی که میشه این کلمات رو اضافه کرد یکی در متنه و یکی هم در اینجا

    در متن ها خیلی زشت میشه که شما بیاید و 10 تا کلمه رو با تغییر کوچیکی کنار هم بنویسی ولی اینجا میشه

    راه حلی دارید؟

    دوست عزیز نوشتن کلمات کلیدی در کنار هم اشتباه هست، نوشتن کلمات کلیدی زیاد و بدون اصول، در قسمت برچسب ها هم اشتباه هست! این روش ها منسوخ شده و جزو روش های کلاه سیاه سئو محسوب می شن!

  10. در 4 دقیقه قبل، alirezaporhosin گفته است :

    ولی الان یه مشکل دارم کل محتویات سایت نشون نمیده وقتی غیرفعال کردم لطفعا کمک کنید

     

    احتمالا شما از یک قالب غیراستاندارد استفاده می کنی، چون با غیرفعال کردن این افزونه نباید هیچ مشکلی به وجود بیاد. در این حالت از قسمت تنظیمات و بخش پیوندهای یکتا ساختار پیوندهای یکتا رو تغییر بده ببین مشکلت حل می شه؟

    افزونه Parsi Date رو می تونی جایگزین افزونه wp jalali کنی، از لینک زیر می تونی دریافت کنی:

    https://wordpress.org/plugins/wp-parsidate/

  11. در 19 دقیقه قبل، hoss63 گفته است :

    سلام دوستان. من میخوام یه سایت املاک راه بندازم که یسری امکانات نیاز دارم از شما که استاد هستید تو این کار میخوام کمک کنید حالا چه پوسته و چه افزونه

    • امکان جست و جوی قوی داشته باشه مثلا بر حسب قیمت . ویزگی ها محدوده و...
    • نمایش زنده مکان ویلا از طریق گوگل مپ (مثل این سایت )
    • ویلاهارو فروشنده هابونن ثبت کنن (با پرداخت هزینه) و بعد نمایش درسایت (قابلیت ویزه رو هم داشته باشه مثلا پول بیشتر میده میاد تو لیست ویژه ها)
    • فروشنده ها کنترل پنل داشته باشن
    • و اماکانت کلی سایت های اجاره ملک

    این امکانات رو من تو سایتم میخوام. خیلی ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمائید.

    اگر از یک قالب مخصوص سایت املاک استفاده کنی برخی از این امکانات به صورت پایه در اون وجود داره

    • امتیاز 1
  12. در 6 دقیقه قبل، alirezaporhosin گفته است :

    مشکل برطرف شد دوستان افزونه فارسی وردپرس غیر فعال کردم مشکل حل شد

    خوشحالم که مشکل شما حل شد آقا علیرضا، خوبه که پس از حل مشکل اومدی و اطلاع دادی تا نتیجه تاپیک مشخص باقی بمونه. بعضی از تاپیک ها مشکل حل می شه اما نهایتا نتیجه مشخص نمی شه چون دوستان پس از حل مشکل شون دیگه میرن و ... :cool:

    باید این نکته رو در نظر بگیریم که این تاپیک ها برای همیشه در نتایج جستجو باقی می مونن و در آینده افرادی که از گوگل سرچ می کنن و وارد این صفحات می شن باید بتونن نتیجه رو ببینن، الان شما تست کردی و متوجه شدی که از افزونه فارسی بوده، خوبه که اومدی و اینجا مطرح کردی.

    البته یک موردی رو چک کن، افراد زیادی از این افزونه استفاده می کنن و به مشکلی بر نمی خورن، یه مقدار تغییرات در تنظیماتش ایجاد کن دوباره تست کن، البته تنظیمات خاصی هم نداره

    این رو هم بگم که از نسخه ۴.۸ به بعد هم افزونه جلالی هم خود وردپرس فارسی بعضا مشکلات عجیبی براشون پیش اومد که یک مورد رو هم خودم چند روز پیش گزارش کردم، به نظر من باید مرجع فارسی دیگری برای وردپرس به وجود بیاد و اونجا دیگه تقریبا تعطیل شده!

    البته می شه وردپرس انگلیسی رو نصب کرد (از سایت اصلی دریافتش کرد) که از زبان فارسی هم پشتیبانی می کنه و می شه برای تقویم شمسی و ... هم از افزونه خوب Parsi Date استفاده کرد که آقا مرتضی از سرپرستان همین انجمن اون رو طراحی کردن - @Morteza

    بنابراین می تونی افزونه جلالی رو حذف کنی و به جاش افزونه Parsi Date رو استفاده کنی، البته یکسری ایرادات کوچیک و تداخل هایی با ووکامرس با این افزونه هم داشتم که شاید الان کاملا برطرف شده باشه چون چند مدتیه که ازش استفاده نکردم

    از طریق لینک زیر می تونی دریافت کنی

    https://wordpress.org/plugins/wp-parsidate/

    • امتیاز 1
  13. در 14 دقیقه قبل، alirezaporhosin گفته است :

    سلام خدمت تمامی اساتید محترم من نسخه وردپرس 4.8.2 نصب کردم ولی مشکلی که دارم اینه بعد مدتی میرم یه پست بروزرسانی میکنم تاریخ و زمان نمیشه به روزرسانی کرد تغییر داد به محض زدن تاریخ جدید باز میره رو تاریخ قبلی ممنون میشم راهنمایی کنید

    همه افزونه هایی که نصب کردی رو غیرفعال کن، همچنین قالب پیشفرض رو فعال کن نه قالبی که خودت نصب کردی

    در این حالت تست کن (یعنی با یکی از قالب های پیشفرض وردپرس و همه افزونه ها غیرفعال) ببین مشکلت حل می شه؟ اگر مشکلت حل شد، یعنی ایراد از قالب یا یکی از افزونه هایی هست که استفاده می کنی، یکی یکی باید فعال کنی و ببینی ایراد از کدومشون هست، البته ممکنه مشکل شما از موارد دیگری هم باشه به هر حال این تست می تونه به شما در حل سریعتر مشکل تون کمک کنه

    • امتیاز 2
  14. سلام دوست عزیز

    در قسمت تنظیماتِ فرم تماسی که ایجاد کردی یک ایمیل از سرویس های gmail, yahoo و ... اضافه کردی یا یک ایمیل اختصاصی؟  مانند info@yourdomain ؛ اگر از هر کدام استفاده کردی، برعکسش رو استفاده کن ببین مشکلت حل می شه!

    یعنی اگر اونجا ایمیل خودت رو که مثلا gmail هست قرار دادی و این حالت برات پیش میاد، به جاش یک ایمیل اختصاصی بنویس مانند info@yourdomain و برعکس

    اگر بلد نیستی ایمیل اختصاصی بسازی می تونی مقاله زیر رو بخونی، در قسمتی از اون به طور کامل و جامع آموزش داده، همچنین نحوه اتصال ایمیل اختصاصی به جی میل و ...

    آموزش ساخت ایمیل اختصاصی - دایرکت ادمین و سی پنل

    یک پلاگین هم هست برای حل مشکل ارسال ایمیل در وردپرس که بیش از ۷۰۰ هزار بار از مخزن وردپرس توسط کاربران دریافت شده و این نشون دهنده اینه که کاربران زیادی مشکل ارسال ایمیل با وردپرس رو داشتن که با این پلاگین حلش کردن، خودم هم قبلا ازش استفاده کردم و جواب گرفتم، هاستی تهیه کرده بودم که هر کاری می کردم هیچ کدام از ایمیل های وردپرس ارسال نمی شد، با نصب این پلاگین به راحتی مشکلم حل شد

    WP Mail SMTP by WPForms

    پلاگین دیگری هم هست با نام

    Easy WP SMTP

    مشکل ارسال ایمیل تا حدود زیادی مرتبط هست با هاست و کانفیگ اون، اون چیزی که باعثش می شه همین موضوع هست وگرنه وردپرس هیچ مشکلی با ارسال ایمیل نداره و یک مشکل درونی نیست، با هاست های بسیاری از شرکت ها هرگز با مشکل ارسال ایمیل در وردپرس مواجه نشدم، اما بعضی از هاست ها بودن که به دلیل کانفیگ نامناسب یا ناهماهنگ با وردپرس، این مشکل رو به وجود میاوردن که با این پلاگین ها و اون روشی که در ابتدا گفتم می شه مشکل رو حل کرد، امیدوارم که این راهنمایی به شما کمک کرده باشه و مشکل تون حل بشه

    • امتیاز 2
  15. یک راهکار ساده بدون نیاز به افزونه که آمار دقیقی هم به شما ارائه می کنه وجود داره

    استفاده از سرویس رایگان https://goo.gl که برای شرکت گوگل هست

    کافیه با این سرویس، لینک های کوتاه مدنظرت رو بسازی و در سایتت قرار بدی، بعد می تونی آمار دقیق کلیک ها و ... رو مشاهده کنی

    • امتیاز 2
  16. در 49 دقیقه قبل، download4you گفته است :

    سلام

    روزتون بخیر

    برای محصولات ووکامرس ، چه تعداد برچسب حدودا درج کنیم مشکلی برای سئو پیش نمیاد؟ اصلا ربطی به سئو دارد؟

    اگر از واژه های انگلیسی در برچسب های محصولات فارسی استفاد کنیم می تونه مشکل ساز بشه؟

     

    باتشکر

    سلام دوست عزیز، برچسب ها تاثیر خاصی در سئو ندارن. ولی اگر به شکل صحیح استفاده نکنی به سئو سایتت ضربه می زنن، بعضی ها فکر می کنن تمام کلمات کلیدی محصول رو باید در قسمت برچسب ها قرار بدن در صورتی که این کار کاملا اشتباهه

    برچسب ها مثل یک دسته بندی می مونه، مثلا فکر کن شما در فروشگاه خودت دسته بندی ای داری به نام موبایل و یکی هم به نام تبلت، محصولات مختلف از برندهای مختلف رو در اون قرار می دی، دو تا از این محصولات iphone 6 هستن، شما در این دو محصول باید در قسمت برچسب ها مثلا بنویسی iphone 6 بعد اگر روی این برچسب کلیک بشه، وارد یک صفحه می شی که این دو محصول در اون برچسب وجود داره (دقیقا مانند یک دسته بندی) این روش کاملا اصولی و درست استفاده از برچسب یا همون tag ها هست که به سئو سایت هم کمک می کنه

    بعضی ها اینطوری می نویسن مثلا خرید iphone 6 و یک برچسب دیگه مثلا فروش iphone 6 و الی آخر و کلی برچسب برای یک محصول می زنن، این روش کاملا غلطی هست و باعث به وجود اومدن محتوای تکراری می شه و صفحاتی که دقیقا شبیه به هم هستن و فقط یک عنوان در اونها متفاوت هست

    انگلیسی هم به هیچ وجه به سئو سایتت ضربه نمی زنه و مشکلی نداره، فقط اگر از فارسی استفاده کنی بهتره چون در گوگل با اون عنوان پیدا می شه

    • امتیاز 1
  17. در 9 ساعت قبل، abolfazl.m گفته است :

    777

     

    آقا ابوالفضل؛ هرگز سطح دسترسی هیچ فایلی رو ۷۷۷ قرار نده، این سطح دسترسی یعنی اینکه حتی کاربران سایت بدون دسترسی به کنترل پنل هم قادر به نوشتن در این فایل هستن و می تونن در اون تغییراتی رو ایجاد کنن!

    • امتیاز 1
  18. در 4 ساعت قبل، elan گفته است :

    سلام 

    1. برای حل کردن این مشکل از خود کی برد هم میتونید استفاده کنید. بعد از این که کادر درج یو ار ال باز شد به کمک کلید tab کی برد ایکن چرخ دنده رو انتخاب کنید و کلید اینتر کیبرد رو بزنید پنجره اش باز میشه. لازم به نصب پلاگین هم نیست. 

    یا میتونید به شکل مستقیم در همون کادری که باز شده ادرس رو وارد کنید و از اینتر کیبرد استفاده کنید. و زمانی که میخواین اینتر بزنید توجه کنید یو ار ال از حالات سلکت خارج شده باشه. ایکن اینتر خود وردپرس درست عمل نمیکنه به دلیل این که وقتی روش قرار میگیرید کل یو ار ال سلکت میشه و وقتی اینتر میزنید یو ار ال رو پاک میکنه. پس از اینتر خود کی برد استفاده میکنید. 

    خیلی ممنونم، این راهکار هم جواب می ده و با استفاده از این دیگه نیاز به پلاگین هم نیست. اما این در زمانی که هنوز لینکی به متن داده نشده کارساز هست (برای اولین بار) و وقتی که می خوایم لینک رو ویرایش کنیم، کمی دردسر سازه.

    ضمن اینکه اون پلاگین هم مشکل لینک برای متن ها رو حل می کنه اما وقتی که می خوایم به یک تصویر لینک بدیم باز هم این مشکل برای اون پنجره کوچک پاپ آپ ثبت لینک بر روی تصویر و چینش تصویر وجود داره. اگر یک تصویر رو به ویرایشگر اضافه کنین بعد روش کلیک کنین برای تغییر چینش، ویرایش تنظیمات و ... می تونین متوجه مشکل بشین.

    قطعا اگر این رو گزارش نکنیم، در نسخه های بعدی وردپرس هم رفع نمی کنن، بهترین کار اینه که گزارش کنیم تا در نسخه بعدی وردپرس فارسی اصلاح کنن و به راحتی برای همه کاربران وردپرس فارسی قابل استفاده باشه.

    فکر کنم راهکار ساده ای داشته باشه و با یکی دو خط ویرایش کد بشه حلش کرد که باید کدنویس های خبره در این زمینه نظر بدن.

    • امتیاز 1
  19. اضافه بر توضیحات آقا مهران، تصاویر باید با سایزهای مختلف ایجاد بشن، به این خاطر که در قسمت های مختلف هر قالب، از اندازه های مختلفی استفاده می شه

    مثلا شاید تصویر شاخص، در درون مطلب تمام عرض و بزرگ نمایش داده بشه، در دسته بندی ها معمولا کوچک تر هست، همچنین در قسمت ویجت ها خیلی کوچک تره

    دقیقا به این دلیل هست که وردپرس عکس ها رو با اندازه های مختلف ایجاد می کنه تا سرعت بارگذاری سایت بالا بمونه، اگر بخواد با همون سایز و حجمی که شما عکس رو آپلود می کنی در همه قسمت ها نمایش بده (شاید یک عکس چند مگابایتی برای یک مطلب آپلود کنی) اینطوری سرعت بارگذاری سایت خیلی پایین میاد و البته منطقی هم نیست که مثلا برای یک اندازه 60*60 پیکسل در قسمت ویجت (اینو مثال زدم) یک تصویر 1000*1000 پیکسل رو فراخوانی کنه

    پس نگران این موضوع نباش و دلیل محکمی داشته که اونها این کار رو انجام دادن و برخی از این دلایل رو ذکر کردم، موفق باشی

    • امتیاز 2
  20. در 19 دقیقه قبل، mehran-b گفته است :

    سلام و درود

     

     

    موفق باشید

    خیلی خیلی ممنونم آقا مهران، با این پلاگین مشکل حل شد. اما اگر بشه عامل اصلی به وجود آورنده مشکل رو پیدا کرد خیلی خوب می شه تا بشه از این امکان درج لینک جدید وردپرس هم استفاده کرد. در انجمن جستجو کرده بودم و این پست رو که فایل رو درش پیوست کرده بودی پیدا نکردم، وگرنه تاپیک جدید نمی زدم. به هر حال خیلی از همکاری شما متشکرم.

    • امتیاز 1
  21. سلام خدمت اعضای گرامی.

    در وردپرس فارسی نسخه ۴.۸.۲ مشکلی رو پیدا کردم که راهکاری برای حلش به ذهنم نرسید، ممنون می شم راهنمایی کنید تا حلش کنم.

    وقتی یک قسمت از متن رو انتخاب می کنم و می خوام به اون لینک بدم، وقتی که می خوام بر روی آیکون تیک تا تایید کلیک کنم یا وقتی که می خوام بر روی آیکون چرخ دنده کلیک کنم، پاپ آپ درج لینک هی ظاهر می شه و دوباره محو می شه! و نمی شه بر روی اون آیکون ها کلیک کرد و گزینه ها رو انتخاب کرد.

    ابتدا تصور کردم شاید مشکل از تداخل افزونه ها باشه یا قالب مشکلی داشته باشه یا هنگام به روز رسانی خطایی به وجود اومده باشه، اما وقتی بسته نصبی وردپرس رو مجددا از wp-persian دریافت کردم و بر روی یک فضای دیگه نصب کردم، دیدم که از ابتدا همین مشکل وجود داره، افزونه wp-jalali رو هم غیرفعال کردم اما مشکل حل نشد!

    یعنی چه از ابتدا دریافت و نصب کنین، چه وردپرس قدیمی تر سایت تون رو آپدیت کنین به این نسخه فارسی، همین مشکل براش به وجود میاد.

    یک ویدیو پیوست همین مطلب کردم که به خوبی این مورد رو نشون می ده. سپاسگزارم.

    Video_2017-10-21_110732.wmv

  22. در در 9/12/2017 at 23:37، Rangarang گفته است :

     

    ممنونم از نظری که دادید و افزونه ای که معرفی کردید، در موردش تحقیق می کنم.

     

     

    ممنون از راهنمایی تون.

     

     

    اتفاقا مشکل من همین چیزی هست که شما داشتید! هر فایلی رو که از آپارات دانلود می کنم و تو وردپرس خودم آپلود می کنم بدون کوچیک ترین نقصی و از هر دستگاه و مرورگری قابل پخش هست و جالب اینه که فرمت اون MP4 و فرمت من هم MP4 هست! ولی واسه اون پخش می شه و واسه من نمی شه. ممنونم از شما، حتما تست می کنم.

    سلام

    شما به غیر از فرمت باید به مورد مهم دیگری هم توجه کنین و اون کدک هست، مثلا یک ویدیوی با فرمت mp4 می تونه با کدک MPEG-4 باشه، H264 باشه، H265 باشه، x264 باشه و ... آپارات ویدیوها رو کانورت می کنه و کیفیت اونها رو کاهش می ده و کمپرس می کنه، اگر با ویدیوهای آپارات مشکل ندارین، ابتدا یکی از ویدیوها رو از آپارات دانلود کنین و با نرم افزارهایی مانند pot player اطلاعات اون رو بررسی کنین، همچنین موارد دیگری هم به غیر از فرمت مانند فریم، بیت ریت و ... وجود دارن.

    هرچند که من تاکنون هر ویدیوی mp4 به هر نوعی که بود و با هر حجمی در وردپرس آپلود کردم و هیچ مشکلی با پخش اون نداشتم! به هر جهت بررسی این موارد می تونن به شما در حل مشکل کمک کنن.

    آخرین راهکار اینه که از پلیر متفاوتی به جای پلیر دیفالت استفاده کنین، ضمن اینکه موارد دیگری هم که در پاسخ های قبلی بیان کردم بسیار مهم هستن، امیدوارم مشکل شما حل بشه، موفق و سلامت باشین.

    • امتیاز 1
  23. در 4 ساعت قبل، Rangarang گفته است :

    سلام

    وقتی از وردپرس ویدئویی با فرمت MP4 رو آپلود می کنم، گاهی پخش می کنه، گاهی کلا پخش نمی کنه یا گاهی فقط صوت ویدئو شنیده می شه (تو کروم و فایرفاکس) و تصویر سیاهه ولی جالبه که تو مرورگر موبایل هیچ موردی نداره! سوالم اینه که آیا وردپرس با MP4 مشکل داره یا مثلا فایل اگه حجیم باشه (در حد 30 مگ) پخش نمی کنه؟ یا افزونه بهتری رو سراغ دارید برای حل این مشکل؟

     

    از راهنمایی شما ممنونم

    سلام دوست عزیز، وردپرس هیچ مشکلی با فرمت MP4 نداره و به راحتی از این فرمت پشتیبانی می کنه. اگر هاست شما از کیفیت کافی برخوردار نباشه، قطعا کاربران در هنگام مشاهده ویدیوها به مشکل بر می خورن، بنابراین کیفیت هاست بسیار مهم هست.

    محدودیتی وجود نداره، شما می تونی ویدیوهایی با کیفیت 1080 و حجم چند گیگابایت رو هم در پست های وردپرس قرار بدی و بدون هیچ مشکلی پخش می کنه، مهمترین مورد همون کیفیت هاست هست.

    البته به غیر از هاست کیفیت اینترنت کاربرانی که ویدیوها رو مشاهده می کنن هم مهم هست و باید اینترنت شون از سرعت کافی برای پخش آنلاین ویدیو برخوردار باشه. موفق باشی.

    • امتیاز 1
×
×
  • اضافه کردن...