Fatemeh Dehghan

عضو سایت
  • تعداد ارسال ها

    18
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

13

2 دنبال کننده

درباره Fatemeh Dehghan

  • درجه
    تازه کار

آخرین بازدید کنندگان نمایه

342 بازدید کننده نمایه
  1. عواقب خرید بازدید برای سایت در ابتدا مقداری در مورد بازدید کننده و بازدید از سایت برای شما توضیح می دهیم ، همانطور که می دانید هنگامی هاست و دامنه خریداری می گردد و یک سایت راه اندازی می شود پس از گذشت مدت زمان معین بسته به میزان فعالیتی که بر روی سایت انجام می شود بازدید کنندگان جدیدی وارد سایت می شوند و از سایت دیدن می نمایند و ممکن است از سایت شما استفاده کنند ، به عنوان مثال استفاده از مقالات علمی شما یا استفاده از خدمات و محصولات سایت شما خیلی خب این بازدید کننده ها غلب از 5 روش با سایت شما آشنا می شوند و سپس وارد سایت شما می شوند. 5 روش آشنایی و ورود به سایت شما توسط مشتریان شما به شکل زیر است : 1- Direct : بدین معنا که مشتری یا نام دامنه شما را در مرورگر وارد کرده است و از سایت بازدید نموده یا از طریق ایمیل مارکتینگ و ... بر روی لینک شما کلیک نموده و وارد سایت شما شده است . 2- Referall : بدین معنا که بازدید کننده بر روی لینک های شما در سایر سایت ها کلیک نموده و وارد سایت شما شده است یا از طریق کلیک بر روی تبلیغات بنری در سایر سایت ها وارد سایت شما شده است . 3- Organic search : بدین معنا که از طریق سرچ کردن کلمه یا جمله ای در موتور های جستجو مانند google و yahoo و bing و ... بر روی لینک سایت شما کلیک نموده است و وارد سایت شده که البته ورود از طریق موتور های جستجو یکی از بهترین نوع بازدید از سایت می باشد . 4- Social : بدین معنی که بازدید کننده از طریق شبکه های اجتماعی با سایت شما آشنا شده است و بر روی لینک های share شده در شبکه های اجتماعی کلیک نموده و وارد سایت شما شده است . 5- other : بدین معنا که بازدید کننده از سایر راه ها با سایت شما آشنا شده است و وارد سایت شما شده است ، راه هایی که اغلبا توسط آنالیزور ها قابل شناسایی نیستند در این دسته جای می گیرند . هم اکنون که با راه های ورود به سایت توسط بازدید کننده آشنا شدید دریافت این نکته بسیار آسان است که یک سایت به مراتب می تواند بازدید کنندگان و ریشه های خود را از طریق این 5 راه گسترش دهد و به مراتب بازدید خود را افزایش دهد تا به حد مطلوب خود برسد . نکته ای که هم اکنون محرض می باشد این است که شما از هر 5 روش بالا فقط می توانید به بازدیدکنندگانی برسید که به موضوع فعالیت وبسایت شما مرتبط باشند ، مثلا تمام Direct و referall هایی که بازدید کننده به سایت شما هدایت می کنند کاملا با موضوع وب سایت شما مرتبط هستند . امیدوارم کلیت بحث را درک نموده باشید منظور ما این است که نوع بازدیدکنندگان سایت شما باید مرتبط با فعالیت سایت شما باشد تا این ترافیک هدفمند و سودآور محسوب گردد . ما در میزبان فا ، به عنوان افرادی که در زمینه میزبانی از وب سایت ها فعالیت داریم روزانه سایت های زیادی را پشتیبانی و راه اندازی می نماییم و بهتر از هر کسی می دانیم که یک وب سایتی که 7 روز است راه اندازی شده به هیچ عنوان نمی تواند 5000 بازدیدکننده طبیعی در طول روز داشته باشد . سوالی که در ذهن شما هم اکنون نقش بسته این است که چگونه یک وب سایتی که 7 روز است که راه اندازی شده است می تواند در روز 5000 بازدیدکننده داشته باشد ؟؟ ما به این سوال پاسخ می دهیم . پاسخ : از طریق خرید بازدید کننده در سایت های PPC و پاپ آپ می توان موجی از بازدیدکننده غیر واقعی را روانه سایت نمود . قبل از این که عواقب ناشی از خرید بازدیدکننده را نشریح کنیم می بایست دلیل خرید بازدیدکننده غیر واقعی توسط افراد را برای شما بازگو کنیم . یکی از دلایل این که افراد آماتور برای وب سایت خود بازدید خریداری می کنند افزایش رتبه Alexa و google می باشد . مدیران سایت هایی که بازدیدکننده خریداری می کنند تصور می کنند می توانند موتور های جستجو و آنالیزور های مانند alexa را فریب دهند . البته تعجب نکنید آن ها آنالیزور ها و موتور های جستجو را فریب می دهند و تصور می کنند موفق شده اند اما ... آنالیزور های پیشرفته مانند alexa و google پس از مدت زمان یک ماه از طریق تحلیل اتوماتیک وضعیت وب سایت و بازدیدکنندگان آن و رفتار کاربران در سایت ها متوجه می شوند که این بازدیدکننده غیر طبیعی است و قصد فریبکاری را داشته اید . پاسخ آنالیزور ها و موتور های جستجو به این کار شما چیست ؟ تنها کاری که می توانند انجام دهند این است که شما را جریمه کنند و اعتبار دامنه شما را در بانک اطلاعاتی خود سیاه برچسب گزاری نمایند و از این به بعد مجازات سنگینی در انتظار سایت شماست . تجربه : اگر اعتبار یک سایت را در موتور های جستجو و آنالیزور ها خدشه دار کردید به سختی می توانید سایت خود را مجددا به وضعیت عادی و سفید بازگردانید . مشکل مهم دیگری که ممکن است پس از خرید بازدید مجازی برای شما رخ دهد این است که پهنای باند هاست شما سریعا اتمام می یابد و مشکل عدیده بعدی که روزانه شاهد آن هستیم این است که سایت هایی که بازدید مجازی دارند فشار زیادی به منابع سرور و هاستینگ خود وارد می کنند که نتیجه آن این است که وقتی مشاهده می شود فعالیت های مشکوکی در وب سایت شما در حال رخ دادن است شرکت هاستینگ از شما می خواهد که سرور را تخلیه کنید و از یک شرکت دیگر هاست خریداری نمایید ، البته توجه کنید این اولین مشکلاتی است که ممکن است برای شما رخ دهد . خیلی واضح است شما تقلب کرده اید و باید همه جانبه مجازات شوید و به شما خسارت وارد شود . alexa و google چگونه بازدید های جعلی را شناسایی می کنند ؟ در سال های اخیر شناسایی بازدید های غیر واقعی برای این آنالیزور های معروف بسیار سخت بود و خیلی کم اتفاق می افتاد که تقلب ها شناسایی گردند ، اما هم اکنون شاخصه های اندازه گیری دقیقی به این آنالیزور ها افزوده شده که به آسانی بازدید های غیر واقعی و هدایت شده را شناسایی می کنند و طبق تجربه این آنالیزور ها با یکدگیر ارتباط نزدیکی دارند و در صورتی که alexa تقلب را شناسایی نمود سریعا به google گزارش می دهد و این چنین یک سایت به صفحات آخر موتور های جستجو هدایت می شود . شاخصه هایی که بازدیدکنندگان جعلی را مشخص می کنند به صورت زیر هستند : 1- Bunce Rate این شاخصه به معنای میزان فرار از سایت می باشد ، بدین معنا که کاربر یا بازدیدکننده به یک صفحه هدایت شود و سریعا متوجه شود که این سایت مرتبط با نیاز او نیست و به این صفحه به صورت جعلی منتقل شده است ؛ کاری که کاربر انجام می دهد این است که سریعا این صفحه را ترک می کند و شاخص Bunce Rate این ها را فرار از سایت محسوب می کند و هنگامی که میزان فرار از سایت شما به صورت غیر معمول افزایش یاقت آنالیزور ها سریعا متوجه می شوند که این سایت مرتبط با نیاز کاربران نیست و سعی می کنند سایت مورد نظر را از نتایج جستجو و ... خارج نمایند . در شکل زیر تصور Bunce Rate یک سایتی را مشاهده می کنید که فعالیت های مشکوک در آن انجام می گردد . در تصویر بالا سایت alexa نتایج بازدید از یک سایت را کاملا در معرض دید قرار داده است و طبق تصویر مشخص است 30 درصد از بازدیدکنندگان این سایت از سایت مورد نظر فرار می کنند بدین معنا که پس از مشاهده سایت سریعا مرورگر خود را می بندند و از سایت خارج می شوند و با علامت قرمز این خطر را نمایش داده است . در تصویر زیر شاخصه Bunce Rate سایت میزبان فا را مشاهده می نمایید که طبق تصویر کاربران پس از ورود به سایت در آن ماندگاری لازم را دارند و نیاز آن ها در سایت رفع می گردد سپس کاربر از سایت خارج می گردد . 2-Daily Pageviews per Visitor این شاخصه معیاری است که شناسایی می کند کاربرانی که روزانه به عنوان بازدیدکننده وارد سایت شما می شوند تا چه حد به صفحات دیگر سایت شما سر می زنند ، و آیا پس از ورود به سایت به سایر صفحات شما نیز مراجعه می کنند یا پس از این که صفحه اول سایت شما را مشاهده نمودند از سایت خارج می شوند ؟ خیلی واضح است هنگامی که شما از طریق جستجو یا کلیک بر روی لینک و ... وارد یک سایت می شوید اگر مرتبط با نیاز شما باشد به سایر صفحات سایت نیز سر می زنید و سعی می کنید اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق آن سایت بدست آورید ، اما عکس این ماجرا این است که وقتی به یک سایت مراجعه می کنید که مرتبط با نیاز شما نیست و به صورت تقلبی شما را به آن سایت هدایت کرده اند سریعا بدون این که سایر صفحات را مشاهده کنید از سایت هدف خارج می شوید این شاخصه کاملا مشخص می کند که ایا این سایت ترافیک هدفمند جذب کرده است یا خیر ، در تصویر زیر شاخصه Page viwes یک سایت را مشاهده .می کنید که پس از این که کاربر وارد آن شد پتانسیل آن را ندارد که بازدید کننده را به سایر صفحات هدایت کند یا اصلا مرتبط با نیاز بازدید کننده نیست و در تصویر زیر شاخصه page viwes سایت میزبان فا را مشاده می کنید که مطابق تصویر ترافیک هدفمند را جذب می کند و کاربر پس از ورود به سایت ما بین سایر صفحات منتقل می شود و نیاز کاربر در سایت برطرف می شود. منبع و ادامه مقاله : عواقب ناشی از خرید بازدید کننده برای سایت
  2. افزونه های مفید موزیلا فایر فاکس معرفی افزونه های مفید mozilla firefox در این مقاله آموزشی در دپارتمان های آموزشی هاستینگ میزبان فا ، تصمیم داریم شما را با افزونه ها یا addon های مفید موزیلا فایرفاکس mozila firefox آشنا نماییم ، پس از نصب این افزونه ها ، محیط مرورگر موزیلا شما بسیار پیشرفته تر از گذشته عمل می کند ، و می توانید همزمان با ورود به هر سایتی اطلاعات مفیدی در باره آن سایت توسط این افزونه ها کسب نمایید ، مانند : آمار بازدید سایت ، رتبه الکسا سایت ، مشاهده موقعیت سرور سایت ، مشاهده IP هاستسایت مورد نظر ، مشاهده موقعیت جغرافیایی میزبان وب سایت ، مشاهده سیستم طراحی سایت ، مشاهده وب سرور سایت و .... که در این مقاله آموزشی پس از نصب تمام این افزونه ها می توانید از امکانات آن ها استفاده نمایید توجه : بیشتر ابزار های معرفی شده در این مقاله آموزشی مناسب وبمستران و طراحان سایت می باشد و برای کاربر معمولی ، home کاربردی ندارد . 1- افزونه فایرباگ Firebug web development evolved توسط ادغام موزیلا فایرفاکس و این افزونه می توانید تمام کد های html ، css ، javascipt سایت مورد نظر را مشاهده کنید ، و به صورت آنلاین کد ها را در ادیتور فوق حرفه ای این نرم افزار ادیت نمایید و نتیجه کار را همان لحظه مشاهده کنید و در صورتی که ویرایش شما صحیح بود آن را در هاست خود نیز اعمال نمایید ؛ به عنوان مثال شما می خواهید یک استایل از یک وب سایت را تغییر دهید اما نمی دانید که کد مربوط به رنگ این استایل در کدام فایل های سایتتان است ، با کلیک کردن بر روی استایل مورد نظر در این افزونه ، افزونه فایرباگ مسیر دقیق فایل مورد نظر را به شما می گوید ، . امروزه تمام وب مستر های حرفه ای از این نرم افزار استفاده می کنند و می تواند باعث افزایش سرعت شما در کد نویسی و طراحی صفحات وب شود . در یک مقاله به صورت کاملا تخصصی آموزش کار با فایرباگ را در دسترس شما عزیزان قرار خواهیم داد . در تصویر زیر می توانید محیط این افزونه را مشاهده نمایید . نحوه نصب firebug : جهت نصب این افزونه توسط مرورگر موزیلا فایرفاکس کامپیوتر خود وارد سایت getfirebug.com شوید و سپس بر روی Install firebug کلیک نمایید ، سپس آخرین ورژن فایرباگ را انتخاب نمایید و بر روی دکمه add to firefox کلیک کنید و منتظر بمانید تا این افزونه در مرورگر موزیلا شما نصب گردد ، پس از نصب کامل این افزونه برای استفاده از آن به سایت مورد نظر خود بروید و بر روی دکمه F12 کلیک نمایید تا افزونه فعال شود و ادیتور را مشاهده نمایید . ادامه ی آموزش در : معرفی 4 افزونه مفید mozilla firefox
  3. افزایش امنیت جیمیل تایید هویت دو مرحله ای جیمیل 2 Step Verification in gmail در این آموزش شما را با ویژگی 2-Step Verification جیمیل یا همان تایید هویت دو مرحله ای جیمیل آشنا خواهیم نمود. در ابتدا توضیحاتی در مورد این ویژگی و دلایل نیاز به فعال نمودن آن خواهیم داد و پس از آن با نحوه ی فعال سازی آن آشنا خواهید شد. دلایل نیاز به تایید هویت دو مرحله ای جیمیل چیست؟ همانطور که می دانید دزدیدن گذرواژه ی ایمیل های شما برای هکر ها بسیار ساده می باشد. استفاده از گذرواژه های یکسان برای بیش از یک سایت، دانلود نرم افزار ها از بستر اینترنت، کلیک بر روی لینک های درون ایمیل های ناشناس و ... همگی از عواملی می باشند که می توانند منجر به در معرض خطر قرار گرفتن رمز عبور های شما بشوند. برای مثال اگر شخصی بتواند به حساب جیمیل شما دسترسی پیدا کند می تواند تمامی ایمیل ها ی شما را بخواند، حذف کند ، با جعل هویت شما ایمیل های ناخواسته ای برای مخاطبانتان ارسال نماید و یا از ایمیل شما جهت دسترسی به رمزعبور حساب های بانکی و ... استفاده نماید. تمامی این موارد منجر به در خطر بودن اطلاعات مهم شما خواهند شد. هنگامی که کاربر به سایت میزبان فا مراجعه می کند و اقدام به خرید هاست می نماید همان لحظه پس از پرداخت صورتحساب اطلاعات اکانت هاستینگ ایشان برای کاربر ایمیل می شود ، و کاربر وب سایت خود را با خیالی آسوده راه اندازی می کند غافل از آن که هنوز اطلاعات اکانت هاستینگ وی در لیست ایمیل های او قرار دارد ، در این مرحله اگر یک هکر وارد ایمیل شما شود به راحتی می تواند از طریق ورود به هاست اطلاعات شما را مورد نفوذ قرار دهد . در دپارتمان های پشتیبانی میزبان فا بار ها و بار ها شاهد این بوده ایم که اطلاعات هاست و دامنه مشتری از طریق ایمیل وی دزدیده شده است و در این موارد خسارت های جبران ناپذیری به کاربران وارد می شود ، پس لازم است جهت حضور در حیطه تجارت آنلاین ابتدا مهم ترین ابزار ارتباطی خود ، یعنی ایمیلتان را امن نمایید . با استفاده از تایید هویت دو مرحله ای جیمیل، می توانید از دسترسی افراد غیر مجاز به حساب جیمیل خود ممانعت نمایید. حتی در صورتیکه شخصی بتواند به آدرس ایمیل شما و رمز عبور آن دسترسی پیدا کند، تا زمانیکه به شماره تلفن شما دسترسی نداشته باشد نمی تواند هیچ گونه دسترسی به حساب ایمیلتان داشته باشد. در صورتیکه تایید هویت دو مرحله ای را بر روی حساب جیمیل خود فعال نمایید، نحوه ی ورود به جیمیلتان متفاوت خواهد شد! یعنی علاوه بر رمز عبوری که وارد می نمایید، موارد دیگری نیز جهت تصدیق هویت از شما خواسته می شود و تنها در صورتیکه بتوانید از لایه ی دوم امنیتی ایجاد شده بر روی ایمیلتان با موفقیت عبور نمایید می توانید وارد حساب جیمیلتان شوید. برای مثال در تصدیق هویت از طریق شماره تلفن، یک کد امنیتی از طریق ارسال پیامک به موبایل شما و یا یک تماس صوتی از سمت گوگل به شما اختصاص داده می شود که با وارد نمودن کد دریافتی در فیلد مورد نظر و تایید آن می توانید احراز هویت شده و وارد حساب جیمیل خود شوید. همچنین اپلیکیشنی توسط گوگل تهیه شده است که با استفاده از آن کد های امنیتی برای شما ارسال خواهند شد و در این صورت نیازی به ارسال پیامک یا تماس صوتی با شماره ی شما نخواهد بود. یا می توانید از یک کلید امنیتی برای تصدیق هویت استفاده نمایید که در این صورت نیاز به یک فلش حاوی فایل کلید و یک پورت USB خواهید داشت. تمامی این موارد در ادامه به صورت وسیع تری توضیح داده خواهند شد. با فعال نمودن سیستم تایید هویت دو مرحله ای، 2 لایه ی امنیتی بر روی اکانت جیمیل شما ایجاد خواهد شد. لایه ی اول همان گذرواژه ی شما می باشد و لایه ی دوم یکی از موارد امنیتی (کد امنیتی/کلید امنیتی و ..) می باشد که تنها راه ورود به ایمیل ها ی شما گذر از لایه ی دوم می باشد. در اصل می توان به زبان ساده اینطور بیان کرد که ورود به حساب کاربری شما تنها از طریق آنچه که میدانید(رمز عبورتان) و آنچه که دارید(کلید امنیتی یا شماره موبایلتان) انجام خواهد شد. فعال سازی 2-Step Verifivation: توجه داشته باشید جهت فعالسازی این ویژگی میبایست دارای مرورگر Google Chrome v 38 به بالا باشید. ادامه فعال سازی در : آموزش استفاده از تایید هویت دو مرحله ای جیمیل
  4. آموزش ایمورت اطلاعات در دیتابیس آموزش تصویری قدم به قدم کار با phpMyAdmin در Cpanel Paper Lantern آموزش کار با phpMyAdmin در Cpanel 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 2. در پانل Databases بر روی گزینه phpMyAdmin کلیک کنید. در این مرحله وارد صفحه MyAdmin می شوید. phpMyAdmin به عبارتی یک برنامه به زبان php جهت مدیریت بانک اطلاعاتی شما می باشد. در این برنامه شما امکانات مختلفی جهت مدیریت پایگاه داده ی خود را خواهید داشت. در ادامه قسمت هایی که برای شما کاربرد دارند توضیح داده خواهد شد: 3. پانل سمت چپ که لیست دیتابیس های شما را نشان می دهد. با کلیک روی هر کدام می توانید جداول هر دیتا بیس را مشاهده کنید. 4. در قسمت بالای صفحه نواری شامل گزینه های زیر می باشد: 1. Databases: با کلیک روی این گزینه می توانید لیست دیتابیس های خود را مشاهده کنید که با کلیک روی هرکدام جداول آن قابل مشاهده خواهند بود. 2. SQL: در این قسمت می توانید کوئری های خود را بنویسید. جهت اجرای کوئری باید بر روی دکمه Go کلیک کنید. 3. Status: در این قسمت می توانید وضعیت قسمت های مختلف دیتابیس خود را مشاهده کنید. برای مثال کوئری های ایجاد شده را مشاهده کنید. 4. Export: جهت خروجی گرفتن از دیتابیس خود از این گزینه میبایست استفاده کنید. 5. Import: در این قسمت می توانید پایگاه داده خود را ایمپورت یا وارد کنید. 6. Settings: در این قسمت تنظیمات مختلفی روی دیتابیس می توانید اعمال کنید. توصیه می شود در صورت عدم آگاهی کامل، در این قسمت تغییری ایجاد نکنید. منبع : میزبان فا
  5. ساخت دیتابیس در سی پنل آموزش تصویری قدم به قدم ایجاد پایگاه داده در Cpanel Paper Lantern آموزشی ایجاد MySQL® Databases در Cpanel 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 2. در پانل Databases بر روی گزینه MySQL® Databases کلیک کنید. در این مرحله وارد صفحه MySQL® Databases می شویم. در این صفحه از قسمت Create New Database می توانیم یک دیتابیس جدید ایجاد کنیم. 3. جهت ایجاد یک دیتابیس جدید به صورت زیر اقدام کنید: 1. New Databases: در فیلد مربوطه نام پایگاه داده مورد نظر خود را وارد کنید. 2. Create Database: با کلیک بر روی دکمه Create Database پایگاه داده شما ایجاد میگردد. 3. با کلیک بر روی لینک بالای همین قسمت (Jump To MySQL Users) می توانید به قسمت ساخت یوزر برای دیتابیس که در پایین همین صفحه فعلی هست منتقل شوید. 4. در قسمت Modify Databases می توانید دیتابیس های خود را مدیریت کنید: 1. Check Database: میتوانید در این قسمت دیتابیس مورد نظر خود را انتخاب کنید و آن را بررسی کنید .با کلیک بر روی دکمه Check Database وارد صفحه جدیدی خواهید شد که اطلاعات وضعیت قسمت های مختلف دیتابیس شما را نمایش می دهد. 2. Repair Database: با کلیک بر روی این دکمه دیتابیس شما عیب یابی و تعمیر خواهد شد. این در مواقعی کاربرد دارد که به اشتباه قسمتی از دیتابیس را حذف نموده باشید. این ابزار دیتابیس شما را تعمیر خواهد کرد. 5. در قسمت Current Databases نیز می توانید لیستی از دیتابیس های ایجاد شده را مشاهده کنید. 6. در قسمت MySQL Users می توانید کاربر(یوزر) دیتابیس خود را ایجاد کنید. بدین منظور مراحل ایجاد یک یوزر جدید را دنبال کنید؛ در قسمت Add New User فیلد ها را به صورت زیر تنظیم نمایید: 1. Username: در این قسمت باید نام مورد نظر خود را برای یوزر جدید وارد کنید. ترجیحاً این نام با نام دیتابیس یکسان باشد. 2. Password: در این قسمت رمز عبور مناسبی جهت دسترسی این یوزر وارد کنید. 3. Password (Again): رمز عبور را جهت اطمینان مجدد وارد کنید. 4. Strength: در این قسمت میزان امنیت و قابل اعتماد بودن رمز عبور انتخابی شما با رنگ و از عدد 100 تعیین می گردد. قوی ترین پسورد 100 و با رنگ سبز می باشد. هم چنین می توانید جهت ایجاد یک رمز عبور بسیار قوی از دکمه Password Generator استفاده کنید: به این منظور می توانید به روش زیر عمل کنید: 1. روی دکمه Password Generator کلیک کنید. 2. در پنجره باز شده روی دکمه Generate Password کلیک کنید تا یک پسورد جدید برای شما ایجاد شود. 3. با انتخاب تیک گزینه I have copied this password in a safe place تایید میکنید که قصد استفاده از پسورد ایجاد شده را دارید . 4. با کلیک روی دکمه Use Password ، پسورد ایجاد شده به فیلدهای پسورد منتقل می شوند و نیازی به تایپ آن نمی باشد. 5. Create User: در نهایت با کلیک بر روی دکمه Create User ،یوزر مورد نظر ایجاد خواهد شد. 7. در قسمت بعدی این امکان را خواهید داشت تا اتصال میان یوزر و دیتابیس را ایجاد کنید؛ در قسمت Add User To Database مراحل زیر را دنبال کنید: 1. User: در این قسمت باید یوزر ایجاد شده مورد نظر خود را انتخاب کنید. 2. Database: در این قسمت باید دیتابیس ایجاد شده مورد نظر خود را انتخاب کنید. 3. Add: با کلیک روی این دکمه وارد صفحه جدید جهت ادامه تنظیمات خواهید شد. 4. وارد صفحه Manage User Privileges خواهیم شد. 5. تیک گزینه ALL PRIVILEGES را میزنیم تا تمامی موارد داخل جدول در حالت انتخاب قرار بگیرند. 6. Make Changes: با کلیک روی این دکمه تغییرات مورد نظر شما اعمال خواهند شد. 8. و آخرین قسمت قابل مشاهده ، Current Users می باشد که لیستی از یوزر های ایجاد شده را به شما نمایش می دهد. - توجه داشته باشید در قسمت ساخت دیتابیس جدید، حداکثر کاراکتر قابل استفاده در فیلد نام دیتابیس 64 می باشد و بیشتر از این مقدار مجاز نمی باشد. پیشوند نام دیتابیس شامل این مقدار خواهد شد. - جهت وارد کردن اطلاعات در دیتابیس باید از ابزار PHPMyAdmin که در قسمت Databases موجود هست استفاده کنید. - رمز عبور یوزر که وارد می کنید حتما باید شامل 7 کاراکتر یا کمتر باشد. منبع : میزبان فا
  6. دسترسی به دیتابیس از طریق یک سرور دیگر آموزش تصویری قدم به قدم ایجاد کنترل از راه دور در Cpanel Paper Lantern آموزش ایجاد Remote MySQL® کنترل از راه دور در Cpanel 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 2. در پانل Databases بر روی گزینه Remote MySQL® کلیک کنید. در این مرحله وارد صفحه Remote MySQL می شوید. با استفاده از این ابزار خواهید توانست به وب سرور های خارجی اجازه دسترسی به دیتابیس MySQL خود را دهید. این در مواقعی مفید خواهد بود که بخواهید به برنامه هایی مانند فروشگاه ساز ها روی سرورهای دیگر اجازه دسترسی به دیتابیس خود را دهید. برای این کار مراحل بعدی را دنبال کنید. 3. در قسمت Add Access Host تنظیمات زیر را اعمال کنید: 1. Host (% wildcard is allowed): در این قسمت شما باید نام دامنه مورد نظر و یا آدرس ip مورد نظر خود را وارد کنید. شما هم چنین می توانید از WildCard در این قسمت استفاده کنید. بعنوان مثال برای دسترسی دادن به تمامی ip هایی 192.162.0 % وارد کنید .که با 192.168.0 می خواهیم شروع شوند باید 2. Add Host: با کلیک روی این دکمه نام دامنه یا ip مورد نظر به لیست هاست های مجاز برای دسترسی به دیتابیس ما افزوده خواهند شد. منبع : میزبان فا
  7. ایجاد فایل امنیتی برای مدیریت وردپرس آموزش تصویری قدم به قدم Directory Privacy در Cpanel Paper Lantern آموزش Directory Privacy در Cpanel با استفاده از این ابزار شما این امکان را خواهید داشت که بر روی پوشه های خود پروتکت یا حفاظ امنیتی قرار دهید. در این صورت کاربرانی که از طریق وب می خواهند به این پوشه دسترسی پیدا کنند می بایست رمز عبور و نام کاربری وارد نمایند. 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 در پانل File بر روی گزینه Directory Privacy کلیک کنید. 2. پنجره Directory Privacy Directory Selection برای شما باز خواهد شد. مسیر مورد نظر را انتخاب و بر روی دکمه Go کلیک کنید. 3. وارد صفحه Directory Privacy خواهیم شد. در این صفحه بر روی پوشه مورد نظر کلیک کنید. 4. در این مرحله در قسمت Security Settings می توانید Protect پوشه ی انتخابی خود را فعال کنید. بدین منظور: - تیک مربوط به گزینه Password protect this directory را به حالت انتخاب شده درآورید. - در قسمت Name of the protected directory یک نام جهت پوشه محافظت شده خود تایپ کنید. - بر روی دکمه Save کلیک کنید. 5. جهت تعریف یک یوزر برای دسترسی به این پوشه محافظت شده از قسمت Create User به صورت زیر اقدام نمایید: 1.1. Username: در این قسمت نام کاربری مربوط به یوزر جدید وارد شود. 1.2. New Password: رمز عبور دسترسی برای این یوز 1.3. Password (Again): جهت اطمینان از درستی رمز عبور مجدد آن را تایپ کنید 1.4. Strength: میزان قابلیت اطمینان و امن بودن رمز عبور انتخابی را نمایش می دهد. رنگ سبز و عدد 100 نشان دهنده رمز عبوری بسیار قوی می باشد. 1.5. Password Generator: جهت ایجاد یک رمز عبور بسیار قوی به صورت خودکار می توانید از این ابزار کمک بگیرید.پیشنهاد ما به شما استفاده از این گزینه می باشد به این منظور می توانید به روش زیر عمل کنید: 1. روی دکمه Password Generator کلیک کنید. 2. در پنجره باز شده روی دکمه Generate Password کلیک کنید تا یک پسورد جدید برای شما ایجاد شود. 3. با انتخاب تیک گزینه I have copied this password in a safe place تایید میکنید که قصد استفاده از پسورد ایجاد شده را دارید . 4. با کلیک روی دکمه Use Password ، پسورد ایجاد شده به فیلدهای پسورد منتقل می شوند و نیازی به تایپ آن نمی باشد. 1.6. Save: در نهایت بر روی دکمهSave کلیک کنید. منبع : میزبان فا
  8. بکاپ گیری در سی پنل در این قسمت می توانید از اطلاعات هاست خود بکاپ کلی تهیه کنید و یا بکاپ های قبلی خود را بازگردانی نمایید. 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 در پانل File بر روی گزینه Backup کلیک کنید. وارد صفحه Backup خواهیم شد. 2. با کلیک بر روی دکمه Daily می توانید لینک بکاپ روزانه خود را تهیه کنید. 3. برای دریافت فول بکاپ خود از قسمت Full Backup اقدام کنید: بر روی دکمه Download a Full Website Backup کلیک کنید. وارد صفحه جدیدی خواهید شد. از ناحیه Backups Available For Download ، Generate a Full Backup مراحل زیر رادنبال کنید: 1.1 Backup Destination: در این قسمت می توانید تعیین کنید از چه اطلاعاتی قصد بکاپ گیری دارید • Home Directory : بکاپ گیری از محتویات پوشه Home • Remote FTP Server : بکاپ گیری از FTP سرور از راه دور • Remote FTP Server (Passive Mode Transfer) : بکاپ گیری از FTP سرور از راه دور به صورت مدانتقال غیر فعال • Secure Copy (SCP) : بکاپ گیری به صورت نسخه دوم امن 1.2 Email Address: یک آدرس ایمیل وارد کنید تا زمانیکه ساختن بکاپ به پایان رسید یک ایمیل برای شما ارسال گردد. 1.3 Do not send email notification of backup completion: با انتخاب این گزینه اطلاعیه ساخت بکاپ برای شما ارسال نخواهد شد. 1.4 Generate Backup: با کلیک بر روی این دکمه ساخت بکاپ شروع خواهد شد. این تنظیمات با انتخاب سایر گزینه های لیست Backup Destination برای شما فعال می گردند: این گزینه ها جهت ذخیره فایل های پشتیبان شما بر روی یک سرور دیگر از طریق FTP می باشند. 1.5 Remote Server (FTP/SCP only): آدرس سرور مورد نظر 1.6 Remote User (FTP/SCP only): یوزر سرور مورد نظر 1.7 Remote Password (FTP/SCP only): پسورد مرتبط با یوزر سرور مورد نظر 1.8 Port (FTP/SCP only): پورت FTP سرور مورد نظر را که 21 می باشد وارد کنید. 1.9 Remote Dir (FTP/SCP only): مسیر دایرکتوری اکانت مورد نظر در سرور مقصد که فایل بکاپ در این مسیر قرار خواهد گرفت. 4. در قسمت Account Backups می توانید بکاپ هایی که به صورت خودکار تولید شده اند را مشاهده کنید. اگر در این قسمت هیچ بکاپی قابل مشاهده نمی باشد باید با مدیر سرور خود جهت فعال نمودن این گزینه تماس حاصل کنید. 5. برای دریافت بکاپ های جزعی خود از قسمت Partial Backups اقدام کنید: 5.1 از قسمت Download a Home Directory Backup با کلیک بر روی دکمه Home Directory لینک بکاپ قسمت پوشه Home برای شما آماده دانلود می شود. 5.2 از قسمت Download a MySQL Database Backup بر روی نام دیتابیس مورد نظر خود کلیک کنید ، لینک دانلود بکاپ آماده می گردد. 5.3 از قسمت Download Email Forwarders بر روی نام دامنه یا زیر دامنه مورد نظر خود کلیک کنید، لینک دانلود بکاپ آماده می گردد. 5.4 از قسمت Download Email Filters بر روی نام مورد نظر خود کلیک کنید، لینک دانلود بکاپ آماده می گردد. 6. برای ریستور بکاپ های جزعی به صورت زیر اقدام کنید: 6.1 از قسمت Restore a Home Directory Backup بر روی دکمه Browse کلیک کنید. فایل مورد نظر را انتخاب کنید. بر روی دکمه Upload کلیک کنید. 6.2 از قسمت Restore a MySQL Database Backup بر روی دکمه Browse کلیک کنید. فایل مورد نظر را انتخاب کنید. بر روی دکمه Upload کلیک کنید. 6.3 از قسمت Restore Email Forwarders بر روی دکمه Browse کلیک کنید. فایل مورد نظر را انتخاب کنید. بر روی دکمه Upload کلیک کنید. 6.4 از قسمت Restore Email Filters بر روی دکمه Browse کلیک کنید. فایل مورد نظر را انتخاب کنید. بر روی دکمه Upload کلیک کنید. • توجه داشته باشید شما نمی توانید فول بکاپ خود را در Cpanel ریستور کنید . می توانید فول بکاپ را از حالت فشرده استخراج و سپس هر بخش از سایت که شامل فایل فول بکاپ بوده است را به صورت مجزا بازگردانی کنید. • برای کاربران مبتدی ابزار Backup Wizard پیشنهاد می شود. • این ابزار برای کاربران حرفه ای تهیه شده است. منبع : میزبان فا
  9. ادامه آموزش مدیریت فایل ها از طریق web disk در سی پنل 5. دسترسی به Web Disk با استفاده از Access Web Disk : حتما توجه داشته باشید برای استفاده از Web Disk روی کامپیوترتان می بایست پورت های زیر در فایروال سیستم شما بسته نشده نباشند: • Port 2078 *SSL* • Port 2077 *Clear Text *Not Encrypted* 1. در قسمت Additional Web Disk Account ، جدول مربوط به اکانت های ساخته شده ، ستون Action، روی لینک Access Web Disk مربوط به اکانت مورد نظر کلیک کنید تا به صفحه مربوطه منتقل شوید. 2. در این صفحه سیستم عامل های مختلف با ورژن های مختلف دسته بندی شده اند. شما برای ویندوز می بایست از دسته بندی Microsoft Ope*****g Systems… ، ویندوز نصب شده روی کامپیوترتان را انتخاب کنید. 3. پس از انتخاب صفحه گسترش یافته و اطلاعات کاملی درباره نحوه نصب و راه اندازی Web Disk برای شما نمایان خواهد شد. 6. (روش اول) : نصب و اجرای Web Disk از طریق اسکریپت Quick Start: - برای دریافت فایل مورد نظر بر روی دکمه Download Quick Start Script کلیک کنید. - پس از دانلود فایل مورد نظر آن را اجرا و نصب کنید. 7. (روش دوم) : نصب و اجرای Web Disk به همراه ایجاد آیکون آن بر روی دسکتاپ کامپیوتر شما: در قسمت Create a Web Disk shortcut on your desktop : - روی لینک Click here to save the file to your desktop. کلیک کنید تا فایل مورد نظر دانلود شود. پس از نصب آیکون آن روی Desktop ویندوز شما قابل مشاهده خواهد بود. - روی آیکون ایجاد شده دابل کلیک کنید تا اجرا شود. - نام کاربری و رمز عبور اکانتی که ایجاد کرده اید را وارد کنید و روی دکمه ok کلیک کنید. 8. روش سوم : ایجاد یک کانکشن به صورت دستی: در قسمت Manual Connection Instruction نیز می توانید مراحل آن را مشاهده کنید. - بر روی My Computer کلیک راست کنید و از منوی ظاهر شده بر روی Map Network Drive کلیک کنید. - در پنجره باز شده بر روی لینک Connect to a web site that you can use to store your document and pictures کلیک کنید. - در پنجره جدید روی Next کلیک کنید. - گزینه Choose a Custom Network Location را انتخاب و بر روی دکمه Next کلیک کنید. - در قسمت Internet or network address باید http://YourDomain:2077 را وارد کنید. \به جای Your Domain باید نام دامنه خود به همراه پسوند وارد کنید . اگر در این مرحله به آدرس وارد شده خطا گرفت، نام دامنه را همراه با www وارد کنید. - بر روی Next کلیک کنید. - نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی ok کلیک کنید. http://www.mizbanfa....eb-disk-022.jpg - در قسمت Type a name for this network location یک نام برای این کانکشن وارد کنید و بر روی Next کلیک کنید. http://www.mizbanfa....eb-disk-023.jpg - اگر میخواهید پس از اتمام ویزارد Web Disk شما باز شود ، تیک گزینه Open this network location when I click Finish. را به حالت انتخاب شده در بیاورید. - روی دکمه Finish کلیک کنید. http://www.mizbanfa....eb-disk-024.jpg - Web Disk شما بر روی Windows Explorer باز خواهد شد. - در این قسمت می توانید فایل های خود را به صورت Drag & Drop به این صفحه منتقل نمایید. هر فایل که در این صفحه مشاهده می کنید در قسمت File Manager سی پنل شما نیز وجود خواهد داشت . http://www.mizbanfa....eb-disk-013.jpg برای مثال ما یک تصویر به صورت Drag & Drop به محیط Web Disk منتقل کردیم، همانطور که در تصویر مشاهده می کنید همین فایل در File Manager در پوشه Test که درهنگام ساخت اکانت وب دیسک انتخاب نموده بودیم وجود دارد. با کلیک راست روی فایل و گزینه View می توانیم فایل تصویر را مشاهده کنیم. http://www.mizbanfa....eb-disk-015.jpghttp://www.mizbanfa....eb-disk-016.jpg هم چنین می توانید برای باز کردن محیط Web Disk بر روی آیکون درایو ایجاد شده روی دسکتاپ خود کلیک کنید. http://www.mizbanfa....eb-disk-014.jpg • شما همچنین می توانید از نرم افزار های BitKinex و Transmit برای برقرای ارتباط با Web Disk خود استفاده کنید. • سایر آموزش های مربوط به سایر سیستم عامل ها و ورژن های مختلفشان نیز به راحتی با انتخاب هرکدام در دسته بندی مربوطه برای شما نمایان خواهد شد. منبع : میزبان فا
  10. مدیریت فایل ها از طریق web disk در سی پنل آموزش تصویری قدم به قدم Web Disk در Cpanel Paper Lantern آموزش Web Disk در Cpanel این ابزار به شما امکان مدیریت فایل هایتان روی وب سرور از طریق انواع مختلف واسط های کاربری مثل کامپیوتر، موبایل و ... را فراهم می کند. 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 در پانل File بر روی گزینه Web Disk کلیک کنید. در این مرحله وارد صفحه Web Disk خواهیم شد. 2. قسمت Main Web Disk Account : در این قسمت اکانت وب دیسک اصلی شما قابل مشاهده و دسترسی می باشد که به صورت پیش فرض ایجاد شده است. مسیر این وب دیسک پوشه Home یوزر اصلی هاست می باشد. این اکانت با اطلاعات لاگین اکانت Cpanel قابل دسترسی می باشد. • توجه داشته باشید اکانت پیش فرضی که در قسمت Main Web Disk Account وجود دارد قابل حذف شدن نمی باشد. با کلیک بر روی Enable Digest Authentication ، پنجره کوچکی نمایان خواهد شد که رمز ورود به اکانت Cpanel خود را میبایست وارد کنید. برای استفاده از Web Disk میبایست مراحل زیر را دنبال کنید: 1. ایجاد یک Additional Web Disk Account برای دسترسی به Web Disk 2. دسترسی به Web Disk با استفاده از Access Web Disk 3. دانلود و نصب فایل های مورد نیاز بر روی سیستم عامل مورد استفاده 4. اجرا و استفاده از Web Disk بر روی سیستم خود در ادامه هر یک از این مراحل به صورت کامل شرح داده شده اند: 3. ایجاد اکانت Additional Web Disk: در ناحیه Create Additional Web Disk Account گزینه های زیر را تنظیم نمایید: 1. Username: در این قسمت نام کاربری اکانت جدید را وارد کنید. 2. Domain: نام دامنه هاست خود را در این قسمت انتخاب کنید. 3. Password: رمز عبور دسترسی به این اکانت می باشد. 4. Password (Again): جهت اطمینان از صحت رمز عبور وارد شده مجدد آن را تیپ کنید. 5. Strength: میزان قابلیت اطمینان و امن بودن رمز عبور انتخابی شما را نمایش می دهد. رنگ سبز و رتبه 100 یعنی رمز عبور بسیار قوی و مطمعن هست. 6. Password Generator: جهت ایجاد یک رمز عبور بسیار قوی به صورت خودکار می توانید از این ابزار کمک بگیرید.پیشنهاد ما به شما استفاده از این گزینه می باشد به این منظور می توانید به روش زیر عمل کنید: 1. روی دکمه Password Generator کلیک کنید. 2. در پنجره باز شده روی دکمه Generate Password کلیک کنید تا یک پسورد جدید برای شما ایجاد شود. 3. با انتخاب تیک گزینه I have copied this password in a safe place تایید میکنید که قصد استفاده از پسورد ایجاد شده را دارید . 4. با کلیک روی دکمه Use Password ، پسورد ایجاد شده به فیلدهای پسورد منتقل می شوند و نیازی به تایپ آن نمی باشد. 7. Directory: این قسمت به صورت خودکار تکمیل می گردد 8. Permissions: این قسمت مربوط به سطح دسترسی اکانت درحال ساخت می باشد. - Read-Write: این سطح دسترسی اجازه تمامی عملیات در دایرکتوری مشخص شده را به یوزر خواهد داد. - Read Only: این سطح دسترسی تنها اجازه خواندن، دانلود و لیست فایل های داخل دایرکتوری مشخص شده را به یوزر خواهد داد. 9. Enable Digest Authentication: این گزینه برای فعال کردن دسترسی از ویندوز های ویستا،7 و 8 به وب دیسک با بیش از یک متن یا ارتباط رمز نشده می باشد. (یک نوع احراز هویت/ تصدیق کاربر می باشد). اگر شما از این سیستم عامل ها استفاده می کنید باید این ویژگی را فعال کنید. 10. Create: در نهایت بر روی این دکمه کلیک کنید. 11. پس از ایجاد اکانت یک پیغام مبنی بر ساخت اکانت برای شما نمایان خواهد شد. 12. با کلیک بر روی دکمه Access Web Disk به صفحه تنظیمات دریافت و نصب فایل های مورد نیاز منتقل خواهید شد. 4. برای ویرایش اکانت مورد نظر در صفحه Web Disk قسمت Additional Web Disk Accounts عملیات زیر را می توانید انجام دهید: 1. تغییر مسیر دایرکتوری پیش فرض این اکانت (Directory) 2. ایجاد پروتکت روی دایرکتوری پیش فرض اکانت (Directory Privacy) 3. دسترسی به وب دیسک (Access Web Disk) 4. تغییر سطح دسترسی (Set Read-Only) 5. فعال یا غیر فعال کردن احراز هویت کاربر (Enable/Disable Digest Authentication) 6. تغییر رمز عبور اکانت (Change Password) 7. حذف اکانت (Delete) منبع : میزبان فا
  11. آموزش ویرایش تصاویر در سی پنل آموزش تغییر فرمت و سایز تصاویر Images در Cpanel با استفاده از این ابزار شما می توانید تصاویر ذخیره شده در اکانتتان را ویرایش و مدیریت کنید. 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 در پانل File بر روی گزینه Images کلیک کنید. در این مرحله وارد صفحه Images خواهیم شد. 2. در این صفحه 3 گزینه به شرح ذیل وجود دارد: • Thumbnailer: پوشه شامل کل تصاویر را به حالت Thumbnails تصاویر کوچک تغییر سایز می دهد و در پوشه ای به همین نام ذخیره می کند. • Scaler: تغییر اندازه تصاویر منحصر به فرد • Converter: تبدیل نوع تصاویر . برای مثال تبدیل تصاویر با پسوند .jpg به .png 3. برای ایجاد Thumbnails بر روی لینک Thumbnailer کلیک کنید. در صفحه ی Images Thumbnailer پوشه مورد نظر را انتخاب کنید. مقیاس تصویر را تعیین کنید و بر روی دکمه Thumbnail Images کلیک کنید. 4. برای تغییر اندازه یک تصویر خاص، بر روی لینک Scaler کلیک کنید. در صفحه Images Scaler تصویر مورد نظر را انتخاب کنید. مقیاس و اندازه جدید را برای تغییر سایز وارد کنید. بر روی دکمه Scal Image کلیک کنید. 5. برای تبدیل فرمت یک تصویر به نوع دیگر بر روی لینک Converter کلیک کنید. در صفحه Images Converter فایل مورد نظر را انتخاب نمایید. از لیست کشویی یکی از نوع های png، jpg، bmpو یا gif را انتخاب نمایید. بر روی دکمه Convert کلیک کنید. منبع : میزبان فا
  12. آموزش ساخت FTP اکانت در هاست سی پنل با استفاده از این ابزار می توانید اکانت های FTP ایجاد و پیکربندی کنید. از طریق FTP Account می توانید اطلاعات سایت خود را با سرعت بالایی از اینترنت دریافت کنید. FTP به شما اجازه مدیریت فایل های سایتتان را از طریق کلاینت های FTP مانند FileZilla می دهد. 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 در پانل File بر روی گزینه FTP Accounts کلیک کنید. وارد صفحه FTP Accounts خواهیم شد. 2. برای ساخت یک اکانت FTP از قسمت Add FTP Account مراحل زیر را دنبال کنید: 1.1. Log In: در این قسمت نام کاربری مورد نظر خود را وارد کنید. 1.2. Password: در این قسمت رمز عبور دسترسی به این اکانت را وارد کنید. 1.3. Password (Again): رمز عبور را جهت اطمینان از درستی آن مجدد وارد نمایید. 1.4. Strength: در این قسمت میزان قابلیت اطمینان و امن بودن رمز عبور انتخابی شما مشخص می شود. رتبه 100 و رنگ سبز بهترین درجه یک رمز عبور خوب می باشد. 1.5. Password Generator: جهت ایجاد یک رمز عبور بسیار قوی به صورت خودکار می توانید از این ابزار کمک بگیرید. پیشنهاد ما به شما استفاده از این گزینه می باشد به این منظور می توانید به روش زیر عمل کنید: 1. روی دکمه Password Generator کلیک کنید. 2. در پنجره باز شده روی دکمه Generate Password کلیک کنید تا یک پسورد جدید برای شما ایجاد شود. 3. با انتخاب تیک گزینه I have copied this password in a safe place تایید میکنید که قصد استفاده از پسورد ایجاد شده را دارید . 4. با کلیک روی دکمه Use Password ، پسورد ایجاد شده به فیلدهای پسورد منتقل می شوند و نیازی به تایپ آن نمی باشد. 1.6. Directory: این قسمت به صورت خودکار مقدار دهی خواهد شد. 1.7. Quota: در این قسمت می توانید مقدار فضایی که می خواهید به این اکانت اختصاص دهید را تعیین کنید. می توانید فضا را به صورت نامحدود (Unlimited) تعریف کنید و یا مقدار مورد نظر خود را در کادر مربوطه وارد کنید. 1.8. Create FTP Account: با کلیک بر روی این دکمه FTP Account شما ایجاد می گردد. 3. در قسمت FTP Accounts می توانید اکانت های FTP خود را مشاهده و ویرایش کنید. 4. در قسمت Special FTP Accounts می توانید اکانت های ویژه خود را مشاهده کنید. این اکانت ها به جنبه های مدیریتی اکانت هاستینگ شما مرتبط بوده و قابل حذف شدن نمی باشند. • اگر در هنگام آپلود فایل از طریق FTP با مشکل مواجه شدید ممکن است نیاز به افزایش فضای اکانت FTP خود داشته باشید. • شما قادر نخواهید بود فایل هایی با حجمی بیشتر از کل فضای تخصیص یافته به هاست را از طریق FTP آپلود کنید. • قبل از استفاده از FTP برای آپلود فایل هایتان میبایست ابتدا یک سرویس گیرنده FTP یا FTP Client روی کامپیوتر خود نصب کنید. سرویس گیرنده هایی مانند FileZilla و Core FTP برای ویندوز و Cyberduck برای مک. منبع : میزبان فا
  13. فضای مصرفی در Cpanel با استفاده از این ابزار شما این امکان را خواهید داشت که مقدار فضای استفاده شده توسط فایل هایتان را با جزعیات سایز، مسیر رامشاهده کنید. 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 در پانل File بر روی گزینه Disk Usage کلیک کنید. وارد صفحه Disk Usage خواهیم شد. 2. در این صفحه دو جدول شامل فایل ها و پوشه ها، مسیر آن ها و مقدار فضای مصرفیشان نمایش داده خواهد شد که با کلیک بر روی هر پوشه به File Manager و پوشه انتخابی منتقل می شوید. 3. در جدول اول می توانید مسیر، حجم و نمودار مصرف فضای دیسک آن قسمت را مشاهده کنید. در جدول دوم می توانید نام فایل ها به همراه حجمشان بر اسان مگابایت و بایت را مشاهده کنید. 4. در قسمت Sort directories by می توانید نحوه نمایش پوشه ها را بر اساس نام آن ها (Name) و یا حجم آن ها (Disk Usage) مرتب سازی کنید. منبع : میزبان فا
  14. 4.12. Delete: با استفاده از این ابزار می توانید فایل یا پوشه مورد نظر خود را از File Manager حذف کنید. • بر روی فایل مورد نظر جهت حذف کردن کلیک کنید تا دکمه Delete فعال گردد. • روی دکمه Delete کلیک کنید. • پنجره محاوره ای Trash برای شما نمایان خواهد شد. با کلیک بر روی دکمه Trash File(s) ، فایل مورد نظر حذف خواهد شد. • توجه داشته باشید در این حالت فایل هنوز در File Manager وجود دارد و حجم آن از مقدار فضای پرشده توسط File Manager کم نشده است. بدین منظور میبایست فایل مورد نظر را از داخل Trash نیز حذف نمایید.توضیحات ابزار View Trash خوانده شود 4.13. Restore: با استفاده از این ابزار می توانید فایل های حذف شده ای که در قسمت Trash مدیریت فایل شما هنوز موجود هستند را بازگردانی کنید. • بر روی دکمه View Trash کلیک کنید. • محتویات Trash در پانل وسط صفحه برای شما قابل نمایش خواهد بود. بر روی فایل مورد نظر که قصد بازگردانی آن را دارید کلیک کنید. • بر روی دکمه Restore کلیک کنید. • پنجره محاوره ای Restore برای شما نمایان خواهد شد. با کلیک بر روی دکمه Restore File(s) ، فایل انتخاب شده به مسیر قبلی خود در File Manager بازگردانی می شود. 4.14. Rename: با استفاده از این ابزار می توانید نام فایل ها یا پوشه های خود را تغییر دهید. • برای تفییر نام یک فایل ابتدا روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا دکمه Rename فعال گردد. • بر روی دکمه Rename کلیک کنید. • پنجره محاوره ای Rename برای شما نمایان خواهد شد. در قسمت New File Name ، نام جدید فایل مورد نظر را وارد کنید. • بر روی دکمه Rename File کلیک کنید. 4.15. Edit: از این ابزار می توانید برای ویرایش فایل های خود استفاده کنید. این ابزار یک ویرایشگر متنی ساده مانند Notpad را برای شما فرام می کند. • بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا دکمه Edit فعال گردد. • بر روی دکمه Edit کلیک کنید. • پنجره محاوره ای Text Editor باز خواهد شد. توجه داشته باشید باید گزینه Please select the character encoding to use when opening this file بر روی utf-8 قرار گرفته باشد. سپس بر روی دکمه Edit کلیک کنید. • پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان در فایل ، دقت کنید گزینه Encoding بر روی utf-8 باشد و سپس بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید. 4.16. Code Editor: عملکرد این ابزار مشابه ابزار Edit می باشد با این تفاوت که از یک ویرایشگر حرفه ای تر برای ویرایش فایل های از نوع وب مانند HTML می باشد. شما می توانید در این محیط از انواع تگ های HTML که به صورت آماده قرار داده شده اند استفاده کنید. • بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا دکمه Code Editor فعال گردد. • بر روی دکمه Code Editor کلیک کنید. • پنجره محاوره ای Code Editor باز خواهد شد. توجه داشته باشید باید گزینه Please select the character encoding to use when opening this file بر روی utf-8 قرار گرفته باشد. سپس بر روی دکمه Edit کلیک کنید. پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان در فایل ، دقت کنید گزینه Encoding بر روی utf-8 باشد و سپس بر روی دکمه Save Changes کلیک کنید. 4.17. HTML Editor: این ابزار به نسبت Edit و Code Editor پیش رفته تر بوده و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید ظاهر و محتویات صفحات وب خود را ویرایش کنید. در این محیط امکاناتی از قبیل استفاده از استایل ها، فونت، درج تصاویر و ... را خواهید داشت. • بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا دکمه HTML Editor فعال گردد. • بر روی دکمه HTML Editor کلیک کنید. • پنجره محاوره ای HTML Editor باز خواهد شد. توجه داشته باشید باید گزینه Please select the character encoding to use when opening this file بر روی utf-8 قرار گرفته باشد. سپس بر روی دکمه Edit کلیک کنید. • پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان بر روی فایل HTML بر روی دکمه Save کلیک کنید. 4.18. Permissions: این ابزار جهت تعیین سطح دسترسی با فایل ها می باشد. • روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا دکمه Permissions فعال شود. • بر روی دکمه Permissions کلیک کنید. • پنجره محاوره ای Change Permissions برای شما نمایان خواهد شد. • در این پنجره 3 سطح دسترسی (خواندن)Read، (نوشتن)Write و (اجرا)Execute را می توانید برای 3 نوع دسترسی (کاربر)User، (گروه)Group و (هرشخصی)World تعیین کنید. • با کلیک بر روی Check Box های مورد نظر می توانید سطح دسترسی های مختلفی برای فایل انتخابی تعیین کنید. • برای اعمال تغییرات بر روی دکمه Change Permissions کلیک کنید. 4.19. View: با استفاده از این ابزار می توانید محتویات فایل های خود ، برای مثال تصاویر یا فایل های متنی را مشاهده کنید. • بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا دکمه View فعال گردد. • بر روی دکمه View کلیک کنید. • محتویات فایل مورد نظر برای شما در صفحه جدید بازخواهد شد. 4.20. Extract: با استفاده از این ابزار می توانید محتویات یک فایل فشرده را استخراج کنید و از حالت فشرده خارج نمایید. • برروی فایل فشرده مورد نظر کلیک کنید تا دکمه Extract فعال گردد. • بر روی دکمه Extract کلیک کنید. • پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که می توانید مسیر اکسترکت کردن فایل های فشرده خود را تعیین کنید و سپس بر روی دکمه Extract Files کلیک کنید. • پس از اتمام عملیات اکسترکت کردن ،پنجرهExtraction Result را مشاهده خواهید کرد. با مشاهده این قسمت تمامی فایل های شما اکسترکت شده اند. با کلیک روی دکمه Close این پنجره را ببندید. 4.21. Compress: با استفاده از این ابزار می توانید فایل های خود را فشرده سازی کنید. • بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا دکمه Compress فعال شود. در صورت تمایل به انتخاب چند فایل، بر روی یکی از فایل ها کلیک کنید، کلید کنترل (Ctrl) را نگه دارید، روی بقیه فایل ها نیز کلیک کنید تا به حالت انتخاب دربیایند. • بر روی دکمه Compress کلیک کنید. • در پنجره محاوره ای Compress از قسمت Compression Type می توانید نوع فرمت فشرده سازی را تعیین کنید. (Zip,GZip,BZip2) • از قسمت Enter the name of the compressed archive and click Compress نیز می توانید مسیر ایجاد و ذخیره فایل فشرده را تعیین کنید. • بر روی دکمه Compress File(s) کلیک کنید. 4.22. Home: این دکمه زمانی فعال می باشد که در مسیری به غیر از Home قرار داشته باشید. در این صورت با کلیک بر روی این دکمه به صفحه Home منتقل خواهید شد. 4.23. Up One Level: این دکمه نیز زمانی فعال خواهد شد که در مسیری به غیر از مسیر اصلی ، برای مثال داخل یک پوشه، باشید. با کلیک بر روی این دکمه یک سطح به بالا می روید. یعنی به اندازه 1 پوشه به عقب بر میگردید. 4.24. Back: با کلیک بر روی این دکمه تمامی مسیرها و پوشه هایی که مشاهده نموده اید از زمانی که وارد File Manager شده اید را یکی یکی به عقب بر می گردد و می توانید مشاهده کنید که وارد چه پوشه هایی شده اید. 4.25. Forward: عملکرد این دکمه دقیقا برعکس دکمه Back می باشد. یعنی با هر بار کلیک بر روی این دکمه یک مرحله به جلو خواهید رفت و پوشه هایی که بعد از مسیر جاری مشاهده نموده اید را یکی یکی برایتان نمایش خواهد داد. 4.26. Reload: این ابزار برای به روزرسانی مجدد مسیر جاری می باشد. با کلیک بر روی این گزینه تمامی فایل های مسیر فعلی Refresh یا بروزرسانی خواهند شد. 4.27. Select All: با کلیک بر روی این گزینه تمامی فایل ها و پوشه های مسیر جاری در حالت انتخاب شده قرار خواهند گرفت. 4.28. Unselect All: عملکرد این دکمه برعکس دکمه Select All می باشد. یعنی با کلیک بر روی این دکمه تمامی فایل های انتخاب شده از حالت انتخاب خارج خواهند شد. 4.29. View Trash: با کلیک بر روی این دکمه فایل های حذف شده از File Manager را خواهید دید.این فایل ها تا زمانی که در این قسمت هستند قابل بازگردانی به فایل منیجر هستند ولی اگر از قسمت Trash نیز حذف گردند به آسانی قابل بازگردانی نخواهند بود. عملیات Restore فایل ها از این قسمت انجام می شوند.(اشاره به ابزار Restore) 4.30. Empty Trash: این دکمه زمانی فعال خواهد بود که شما View Trash را انتخاب نموده باشید . در این صورت این دکمه فعال خواهد بود و با کلیک بر روی این دکمه فایل های داخل Trash همگی حذف خواهند شد. در صورتی که تمایل داشته باشید فقط یکی یا چندتا از فایل های این قسمت را حذف کنید و تمامی فایل ها حذف نشوند می توانید از ابزار Delete استفاده کنید.اشاره به ابزار Delete منبع : میزبان فا
  15. File Manager در سی پنل آموزش تصویری قدم به قدم مدیریت فایل ها در cpanel 1. ورود به مدیریت Cpanel از طریق لینک زیر: YourDomain.com:2082 2. از قسمت File بر روی File Manager کلیک کنید. 3. از پنجره File Manager Directory Selection مسیر مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه Go کلیک نمایید. ترجیحاً جهت مشاهده فایل های مخفی گزینه Show Hidden Files را در حالت انتخاب شده قرار دهید. در این مرحله وارد File Manager خواهیم شد. 4. در ادامه به تشریح ابزار های موجود در این صفحه می پردازیم: 4.1. پانل سمت چپ: در این قسمت می توانید تمامی پوشه های مربوط به اکانت Cpanel خود را مشاهده کنید. کاربر این قسمت مشابه Windows Explorer در محیط ویندوز می باشد. با کلیک بر روی هرکدام از پوشه ها محتویات آن را می توانید در پانل وسط مشاهده کنید. 4.2. پانل وسط صفحه: در این ناحیه محتویات مسیر انتخاب شده از پانل سمت چپ قابل نمایش و دسترسی می باشد. 4.3. دسترسی سریع: در این قسمت با وارد کردن نام پوشه مورد نظر و کلیک روی دکمه Go به آن پوشه منتقل خواهید شد. 4.4. Search: با استفاده از این ابزار می توانید فایل مورد نظر خود را از File Manager جستجو کنید. جستجوی فایل ها در سی پنل • از لیست کشویی قسمت Search ، قسمت قابل جستجو را مشخص کنید. • نام فایل یا پوشه مورد نظر را در کادر For وارد کنید. • روی دکمه Go کلیک کنید. • پس از جستجو در صورتیکه فایل مورد نظر وجود داشته باشد به شما نمایش داده خواهد شد. 4.5. Setting: قسمت تنظیمات File Manager می باشد. 4.6. File: برای ساخت یک فایل جدید در هاست از این ابزار استفاده کنید. ساخت فایل جدید در سی پنل • بر روی دکمه File کلیک کنید. • در پنجره محاوره ای باز شده نام فایل را در قسمت New File Name وارد کنید. • در قسمت New File Will be Created in مسیر مورد نظر جهت ساخت فایل را تعیین نمایید. • بر روی دکمه Create New File کلیک کنید. 4.7. Folder: برای ساخت یک پوشه جدید از این ابزار استفاده کنید. ساخت پوشه جدید در سی پنل • بر روی دکمه Folder کلیک کنید. • در پنجره محاوره ای باز شده نام پوشه جدید را در قسمت New Folder Name وارد کنید. • در قسمت New Folder Will be Created in مسیر مورد نظر جهت ساخت پوشه را تعیین نمایید. • بر روی دکمه Create New Folder کلیک کنید. 4.8. Copy: از این ابزار برای تهیه نسخه دوم از فایل ها و پوشه هایتان در مسیر های دیگر می توانید استفاده کنید. کپی کردن فایل ها در سی پنل • بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک کنید تا این دکمه فعال گردد. • بر روی دکمه Copy کلیک کنید. • در پنجره محاوره ای باز شده در قسمت Enter the file path that you want to copy this file to مسیر مقصد جهت ذخیره نسخه دوم فایل مورد نظر را وارد کنید. • بر روی دکمه Copy File(s) کلیک کنید. 4.9. Move: از این ابزار برای انتقال یک فایل یا پوشه به مسیری دیگر می توانید استفاده کنید. انتقال فایل ها در سی پنل • بر روی فایل یا پوشه مورد نظر کلیک کنید تا این دکمه فعال گردد. • بر روی دکمه Move کلیک کنید. • در پنجره محاوره ای باز شده در قسمت Enter the file path that you want to move this file to مسیر مقصد جهت انتقال فایل مورد نظر را وارد کنید. • بر روی دکمه Move File(s) کلیک کنید. 4.10. Upload: با استفاده از این ابزار می توانید فایل های خود را در File Manager آپلود کنید. آپلود فایل ها در سی پنل • بر روی دکمه Upload کلیک کنید. • به صفحه ی جدید منتقل خواهید شد. در این قسمت باید بر روی دکمه Browse کلیک کنید، فایل مورد نظر خود را انتخاب نمایید و منتظر بمانید آپلود شود . • با اتمام عملیات آپلود و نمایش پیغام Upload Complate می توانید با کلیک بر روی لینک Back to /home/Username/public_html مطابق تصویر به صفحه Public_html بازگردید. منبع : میزبان فا 4.11. Download: از این ابزار می توانید برای دانلود و ذخیره یک فایل (پوشه ها فقط در حالت فشرده شده) بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید. دانلود فایل ها در سی پنل • ابتدا فایل مورد نظر را انتخاب کنید تا دکمه Download فعال گردد. • بر روی دکمه Download کلیک کنید. • پنجره محاوره ای دانلود فایل مورد نظر ظاهر می گردد. مسیر مورد نظر جهت ذخیره فایل را انتخاب و بر روی دکمه Save کلیک کنید. منبع : میزبان فا