رفتن به مطلب

آموزشکده گرافیک "وردپرس پارسی"


!Mojtaba

پست های پیشنهاد شده

به نام خدا

سلام به همه دوستان عزیز وردپرس پارسی ، خوب این تاپیک مخصوص آموزشهای گرافیکی از نرم افزار هایی مثل فتوشاب و کورل دراو و ... هستش . دوستان سعی کنید آموزشها رو خودتون بنویسید و کپی نکنید. اگر هم کپی کردید حتما منبع رو ذکر کنید تا مشکلی پیش نیاد.

یه نکته دیگه ؛ اینجا اسپم ندید چون سریع پاک میشه ، بزارید تو این تاپیک فقط آموزش باشه ... اگ مشکلی هم بود میتونید تو همین بخش آزاد تاپیم بزنید و سوالتون رو بپرسید.

لینک به ارسال

آموزش مقدماتی انیمیشن فتوشاب – Animation Photoshop

سلام ، با شما هستم با آموزش تصویری متحرک سازی یا همون انیمیشن در فتوشاب Animation Photoshop که با همین تکنیک های ساده میشه یه انیمیشن دو بعدی ساختش

خب میریم سر اصل مطلب ، من میخام از همین ابتدا کار با همه چیز آشناتون کنم ولی تنها چیزی که اینجا خیلی میتونه تو پیشرفتتون به شما کمک کنه تمرین زیاد هستش و منم سعی میکنم آموزش هایی بزارم که در کنارشون تکنیک ها و ترفند ها رو هم به شما یاد بد . آموزش هارو هم سعی میکنم از نقطه صفر شروع کنم .

بریم به آموزش ، برای شروع نرم افزار فتوشاب رو باز کنید و یک سند جدید با تنظیمات زیر از این راه File > New یا Ctrl+N ایجاد کنید ( روش دوم سریعتر و راحتتر هست)

FoxGraph-Animation01-.jpg

خب ما میخایم یه انیمیشن کوتاه ایجاد کنیم ، ابتدا میایم با ابزار Type (T) چند تا نوشته ایجاد میکنیم مثلا ۱ و ۲ و ۳ و … ونوشته مثلا فاکس گراف. ما میتونیم به جای نوشته از تصویر ها شیب ها و چیز های دیگه هم استفاده کنیم ( رنگ و فونت نوشته هم الان زیاد مهم نیست ولی بعد ها این دو عامل تو طرح هاتون خیلی تاثیر داره پس سعی کنید از رنگ های مناسب استفاده کنید)

FoxGraph-Animation02.jpg

بعد اینکه لایه ها و نوشته هامون رو برای ایجاد یک انیمیشن کوتاه ایجاد کردیم میایم از منو window > Animation رو انتخاب میکنیم تا قسمت مخصوص انیمیشن ایجاد بشه

FoxGraph-Animation03.jpg

وقتی که این کادر باز شد روی آیکون پایین سمت راست کلیک میکنم تا به قسمت frame بره

FoxGraph-Animation04.jpg

همونطور که توتصویر زیر مشخصه ما برای ایجاد فریم از گزینه new frame و برای تنظیم تایم هر فریم از گزینه تایم فریم استفاده میکنبم ، تایم ها مدت زمانی هستند که صرف رفتن به فریم بعدی میشن برای مثلا در تصویر زیر ۱۰ ثانیه مکث برای رفتن به فریم بعدی هست

FoxGraph-Animation05.jpg

خب ما میام روی new frame کلیک میکنم تا یه فریم جدید درست شه ، میبینیم که تو فریم جدید همون تصویری هستش که تو فریم قبلی هست. برای درست شدن روی فریم جدید کلیک میکنم ، میایم از منو layer تیک چشم لایه اول را برمیدارم و تیک لایه دوم رو میزنیم ، میبینیم که تصویر عدد۲ در فریم شماره دوم دیده شد من قبل از ایجاد فریم تیک چشم همه لایه هارو به جز لایه اول برداشته بودم . خب همینطور که گفتم این تیک چشم (visibility) تو دیده شدن هر لایه در فریم تاثیر داره

FoxGraph-Animation06.jpg

خب با همین روش ما میایم ۷تا فریم ایجاد میکنیم و زمان هر فریم رو از ۱۰به ۰٫۵ تغییر میدیم و روی پلی کلیک میکنیم ، میبینم که بعد از پایان ۷ فریم اینیمیشن ما تکرار نمیشه ، به خاطر همین میام روی گزینه once کلیک میکنیم و اون رو به Forever تغییر میدیم حالا میبینم که انیمشن ما تکرار میشه

FoxGraph-Animation07.jpg

مرحله آخرم هم save کردن فایلمون با پسوند .gif هست تا پروژمون متحرک نشون داده بشه

FoxGraph-Animation08.jpg

خب اینم از این آموزش کوتاه و ساده البته برای دوستانی که تازه میخوان شروع کنن امیدوارم خوشتون اومده باشه در ضمن نظر یادتون نره چون نظرات شما برای مابسیار بسیار مهم هستش

لینک به ارسال

آموزش قدیمی کردن عکس با استفاده از بافت – Antique a Photo Using Textures

به نام خدا در خدمت شما هستیم با یک آموزش دیگه ، خوب تو این آموزش قصد داریم تا نحوه تبدیل یه عکس ساده امروزی رو به یه عکس قدیمی در نرم افزار فتوشاب به شما یاد بدیم.

میریم برای اموزش ؛ خوب ما قصد داریم تا این آموزش رو روی این عکس اجرا کنیم :

FoxGraph-antique-photo2.jpg

مرحله اول

یکی از مشخصه های تصویرهای قدیمی داشتن یک حاشیه یا همون قاب هست. خوب ما میایم بعد اینکه تصویرمون رو به فتوشاب اضافه کردیم میریم به بخش ( Image > Canvas Size ) و مقدار طول و عرض اون رو به ۶۰ پیکسل تغیرمیدیم و بعد ok میکنیم. حالا میبینیم که دوره عکس به اندازه ۶۰ پیکسل بیشترشده است :

FoxGraph-antique-photo3.jpg

خب حالا میایم یک لایه زیره لایه تصویرمون ایجاد میکنیم و با رنگ f2e6c9 اون رو رنگ میکنیم ، حالا رو همین لایه کلیک میکنیم تا به تنظیمات لایه بره. حالا تنظیمات زیر رو روش اعمال میکنیم :

FoxGraph-antique-photo4.jpg

مرحله دوم

خب تو این مرحله ما باید با استفاده از adjustment layers ها رنگ تصویرون رو به یه تصویر اشباع شده تغیر بدیم. خوب روی آیکون پایین در قسمت لایه ها کلیک میکنیم و در منوی باز شده گزینه Hue / Saturation را میزنیم :

FoxGraph-antique-photo6.jpg

خب این تنظیمات رو روی Hue / Saturation اعمال میکنیم :

FoxGraph-antique-photo7.jpg

روی تصویر کلیک میکنیم دوباره روی همون گزینه پایین در قسمت لایه های کلیک میکنیم ولی این بار گزینه Exposure adjustment رو میزنیم و تنظیمات زیر رو روش اعمال میکنیم :

FoxGraph-antique-photo9.jpg

تصویر ما تا اینجای کار :

FoxGraph-antique-photo10.jpg

تصویر ما تا اینجا کار خوب شده ولی اجازه بدید تا یکم دیگه روش کار کنیم تا بیشتر به تصویر های قدیمی شبیه بشه

مرحله سوم

تواین قسمت من تو اینترنت گشتم و یه بافت زیبا از آقای Caleb Kimbrough در سایت فیکر پیدا کردم :

FoxGraph-antique-photo11.jpg

حالا این تصویر رو کپی میکنیم تو سند فتوشاب و اون رو بالاترین لایه قرار میدیم. حالت لایه رو روی overlay و میزان opacity رو روی ۵۰ درصد میزاریم

حالا میایم یه لایه ایجاد میکنیم با رنگ سفید و اون رو بالاترین لایه قرار میدیم. میریم به قسمت Filter > Noise > Add Noise و مقدار اون رو روی ۱۵۰ درصد میزاریم حالا حالت لایه رو روی Color Dodge و میزان opacity رو ۱۰ درصد میزاریم. حالا یه حالتی مثل دون دون روی تصویر ایجاد میشه.

خب اینجا من برای اینکه تصویرم قدیمی تر و جالب تر به نظر برسه از یک بافت دیگه استفاده کردم :

FoxGraph-antique-photo13.jpg

حالا تصویر رو کپی میکنیم و میزاریمش بالاترین لایه حالا حالت لایه رو روی Screen و opacity اون رو روی۷۵ درصد میزاریم

تصویر نهایی :

FoxGraph-antique-photo1.jpg

دوستان مارو از نظر های خوبتون محروم نکنید | پس منتظر نظراتتون هستم

لینک به ارسال

جلوه ریختن رنگ بر روی متن

finished1.jpg

گام اول: ایجاد داکیومنت

داکیومنت رو با هر سایزی که دوست دارید ایجاد کنید. اینجا سایز ۵۰۰*۵۰۰ در نظر گرفته شده. داکیومنت رو که ایجاد کردید با ابزار gradient رو از جعبه ابزار انتخاب کنید و شکل گرادیان رو radial در نظر بگیرید و با رنگ ۱۰۲f40# پشت زمینه رو ایجاد کنید.

گام دوم: اضافه کردن متن

برای اینکه این آموزش خیلی سریع و مختصر انجام بشه اینجا فقط با هم روی یک حرف کار میکنیم، شما خودتون میتونید حرفهای دیگه رو به سلیقه ی خودتون به همین شکل درست کنید.

add-letter.jpg

گام سوم: اضافه کردن قسمت رنگی به متن

ابزار pen رو از جعبه ابزار انتخاب کنید و یه شکلی شبیه به رنگی که داره کش میاد از رو نوشته (همونطوریکه تو تصویر نشون داده شده) بکشید. خیلی هم نمیخواد وسواس بخرج بدین تو این مرحله. همیشه اول آموزش رو یه بار انجام بدید تا آخر بعد اگه خواستید که حرفه ای کار کنید یه بار دیگه دقیق انجام بدید. اینجوری خیلی زودتر دستتون میاد که چکار باید بکنید. حالا خیلی پرت نشیم از قضیه. فقط تو این مرحله توجه داشته باشید که این فرم رنگی که کشیدید هم رنگ متنون باشه.

splodge-added.jpg

گام چهارم: اضافه کردن layer styleها

خوب حالا رو همین لایه ی رنگی که ساختید دابل کلیک کنید تا پنجره ی layer style براتون باز بشه. حالا از تو لیست سمت چپ bevel and emboss رو درست مطابق تصویر تنظیم کنید:

013.jpg

022.jpg

خوب حالا این layer styleی که اینجا تنظیم کردیم رو بعدا هم میتونید روی بقیه ی لایه ها اعمال کنید.

گام پنجم: ترکیب بندی

خوب حالا این رنگی که درست کردید رو باید بیارید روی متنی که دارید. خیلی ساده از ابزار move استفاده میکنیم و اون رو جای درست روی متنی که داریم قرار میدیم. گفتم اگه باره اولی که دارید آموزش رو انجام میدید چیزه خوبی از آب در نیومد نگران نباشید.یکی دو بار که اونو دستکاری کنید به نتیجه مشابه یه بهتر از این هم میرسید.

positioned.jpg

حالا واسه اینکه یه کمی به تصویر حال بدیم و طبیعی تر و قشنگ تر هم به نظر برسه میتونید یه چند تا قطره رنگ هم که انگار داره از روی متن چکه میکنه بکشید. ولی اینجا دیگه فقط کافیه تا layer styleی که قبلا درست کرده بودیم رو برای این لایه ها کپی پیست کنید.

finished1.jpg

ویرایش شده توسط نگار صادقی
لینک به ارسال

پیشنهاد میکنم این تاپیک بیشتر جلوه ورپرسی بگیره ... مثلا آموزش طراحی تم .

لینک به ارسال

ویژگی جدید Copy Css در Photoshop CC

اگه از کد نویسی زیاد برای استایل دادن به دکمه ها و رسیدن به گرادیانت های جذاب و دلخواهتون خسته شدین و یا با این کار مشکل دارین و وقت گیره، بهتره با ویژگی جدید copy css در ورژن جدید فتوشاپ سی سی آشنا بشید!

کافیه یک دکمه در فتوشاپ سی سی طراحی کنید و با راست کلیک بر روی آن استایل لایه را در css کپی کنید! (مانند تصویر زیر)

28365590831380087964.jpg

البته این ویژگی فقط به ساختن دکمه ختم نمیشه و میتونه خیلی به درد طراحان وب بخوره ;)

ویرایش شده توسط Phoenix
لینک به ارسال

در این دوره آموزشی که در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته است، می خواهم شما را با نرم افزار فتوشاپ نسخه CS6 Extended آشنا کنم. فتوشاپ CS6 دارای ۲ نسخه استاندارد و توسعه یافته می باشد. درنسخه توسعه یافته (Extended) ویژگی سه بعدی قابل دسترس می باشد. اگر نرم افزار فتوشاپ CS6 را نصب کردید و منوی ۳D در نوار فهرست قرار داشت، این بدان معناست که نسخه Extended را نصب کرده اید.

((توجه:در حال حاضر نسخه جدیدتری از فتوشاپ هم با نام نسخه CC موجود می باشد.نسخه CC تغییرات زیادی نسبت به نسخه فتوشاپ CS6 پیدا نکرده است. با این حال ترجیح می دهم که شما را با نسخه CS6 Extended آشنا کنم که تغییرات بسیار زیادی نسبت به نسخه CS5 پیدا کرده است.))

در دوره مقدماتی شما را با مهم ترین ابزارها، پانل ها، فیلترها و دستورات مختلفی از نوار فهرست فتوشاپ آشنا خواهم کرد. در پایان این دوره انتظار می رود که شما به محیط کلی نرم افزار فتوشاپ تسلط کامل داشته باشید، بتوانید تصاویر و طرح های گرافیکی ساده را ایجاد کرده و به آن ها افکت اضافه کنید، همچنین بتوانید تصاویر پُرتره خود را روتوش کنید. امیدوارم که در پایان هر دوره اطلاعات خوبی درباره محیط نرم افزار فتوشاپ، ابزارها و پانل ها و قسمت های مختلف این نرم افزار قدرتمند گرافیکی بدست آورید. اگر بتازگی با نرم افزار فتوشاپ آشنا شده اید و هنوز اطلاع ندارید که نرم افزار فتوشاپ در چه زمینه هایی به کار برده می شود، اجاز دهید یک تعریف کلی از دیدگاه خودم از نرم افزار فتوشاپ برای شما داشته باشم.(اگر مایلید که درباره تاریخچه ساخت نرم افزار فتوشاپ اطلاعاتی کسب کنید، توصیه می کنم که در گوگل تاریخچه نرم افزار فتوشاپ را جستجو کنید تا درباره نسخه ها و سازنده های آن اطلاعات جامعی کسب کنید).

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای ویرایش و ساخت تصاویر گرافیکی می باشد. گرافیست ها از نرم افزار فتوشاپ برای طراحی تصاویر وکتور و پیکسلی، عکاس های حرفه ای از فتوشاپ برای ویرایش عکس،نور و تصحیح رنگ تصویر استفاده می کنند.فتوشاپ همچنین برای ساخت کلیپ ها و انیمیشن های کوتاه، ساخت تصاویر سه بعدی، محاسبه و اندازه گیری تصاویر ماهواره ای، ساخت صفحات وب، ساخت آلبوم های دیجیتال و به طور کلی هر تغییری که روی عکس بخواهد انجام بگیرد از نرم افزار فتوشاپ استفاده می شود.

امکانات جدید فتوشاپ CS6 Extended

ابتدا می خواهم برخی از ویژگی های جدید نسخه فتوشاپ CS6 بصورت کوتاه برای شما بیان کنم:

تغییر در محیط گرافیکی نرم افزار

تغییرات در ابزار Crop

تغییرات در تنظیمات ابزار Aspect Ratio

تغییرات در لایه تنظیمات Curves

تغییرات در لایه تنظیمات Levels

فیلتر کردن لایه بر اساس نوع آن ها

اضافه شدن فیلتر های جدید به مجموعه فیلترهای Blur

تغییرات بسیار زیاد در محیط سه بعدی فتوشاپ

اضافه کردن صدا به پانل Timeline برای ساخت ویدئوهای مختلف

اضافه شدن افکت های مختلف به پانل Timeline

متحرک سازی اشیا سه بعدی در پانل Timeline برای ساخت انیمیشن

و…

خب بریم به آموزش :

قسمت ۱: در قسمت اول دوره آموزش مقدماتی ابتدا می خواهم شما را با محیط نرم افزار فتوشاپ بعد از اینکه نرم افزار فتوشاپ نسخه CS6 Extended را اجرا کردید آشنا کنم. حال به صورت قسمت به قسمت نواحی مختلف فتوشاپ را به شما توضیح خواهم داد.

ناحیه Canvas: ناحیه خاکستری رنگ بزرگی را در مرکز صفحه مشاهده می کنید که در واقع همان محیط اصلی کار شما برای ساخت تصاویر مختلف و یا ویرایش آنها می باشد. درحال حاضر همان طور که مشاهده می کنید هیچ سندی هنوز درون نرم افزار فتوشاپ باز نشده است.

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

نوار فهرست (Menu Bar): نوار فهرست فتوشاپ شامل تمامی فرمان های فتوشاپ نظیر ساخت فایل جدید، باز کردن فایل، ذخیره کردن،کپی کردن لایه ها، ابزار های انتقال (Free Transform)،فیلتر ها و ده ها فرمان دیگر می باشد. همچنین با فشار دادن کلیدهای میانبر آن ها می توانید آن فرمان ها را اجرا کنید. در این دوره آموزشی و دوره های بعدی شما را با این نوار و فرمان های آن آشنا خواهم کرد.

FoxGraph-Primary-education-photo2.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

نوار تنظیمات (Options Bar): نوار تنظیمات، در واقع تنظیمات هر ابزار را به شما نمایش می دهد. با انتخاب هر ابزار این تنظیمات تغییر می کند. این نوار در زیر نوار منو قرار دارد.

FoxGraph-Primary-education-photo3.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

جعبه ابزار (Tool Box): تمامی ابزارهایی که شما برای ساخت و یا ویرایش تصاویرتان نیاز دارید در این جعبه قرار دارد. اکثر ابزارها دارای کلید میانبر می باشند که با فشار دادن کلید مورد نظر در صفحه کلید ابزار را فعال خواهد کرد.

FoxGraph-Primary-education-photo4.jpg

آموزش مقدماتی

پانل ها (Panels): پانل ها یکی از مهم ترین قسمت های نرم افزار فتوشاپ می باشند. اکثر فرمان هایی که در منوها قرار دارند از طریق پانل ها انجام می گیرد. در واقع پانل ها به شکل یک برنامه کوچکتر درون فتوشاپ اعمال مختلفی را انجام می دهند. ساخت لایه، ساخت مسیر، کار با کانال های رنگی و تنظیمات مربوط به رنگ عکس درون پانل ها انجام می گیرد. پانل ها در فتوشاپ معمولاً فضای زیادی را اشغال می کنند. در قسمت های بعدی درباره فعال و یا غیر فعال کردن پانل ها و معرفی پانل های مهم در نرم افزار فتوشاپ توضیح خواهم داد.

FoxGraph-Primary-education-photo5.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

ساخت سند جدید (Create a new document): برای ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ می توانید از منوی File گزینه New را انتخاب کنید و یا کلیدهای Ctrl+N را فشار دهید.

در کادر New به توضیح قسمت های اصلی این پنجره می پردازم.

FoxGraph-Primary-education-photo6.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

Name: در این کادر نام سند خود را می توانید وارد نمایید. بصورت پیش فرض Untitled-1 بدون عنوان می باشد.

Preset: منوی بازشوی Preset این اجازه را به شما می دهد که از اندازه کاغذ ها و صفحات پیش فرض که فتوشاپ آن ها را آماده کرده است انتخاب کنید. در دوره های بعدی شما را با روش ساخت Preset آشنا خواهم کرد.

Width: در این کادر میزان عرض سند خود را می توانید وارد کنید. در حالت پیش فرض واحد آن بر حسب Pixels می باشد. توصیه می کنم اگر قرار است خروجی تصویرتان چاپ شود از واحد mm و یا cm استفاده کنید.

Height: در این کادر میزان ارتفاع سند خود را می توانید وارد کنید. با تغییر هر کدام از واحدها منوی دیگری هم به همان واحد تغییر داده خواهد شد.

Resolution:ابتدا اجازه دهید از رزولوشن تعریفی داشته باشم. رزولوشن در واقع تعداد پیکسل های یک عکس در یک اینچ است.اگر خروجی شما روی صفحه مانیتور می باشد، باید روزلوشنی بین ۷۲ تا ۹۶ را انتخاب کنید. بدلیل اینکه مانیتور ها نمی توانند بیشتر از ۹۶ پیکسل در یک اینچ را نمایش دهند. بنابر این اگر شما مقدار رزولوشن را ۱۰۰۰ پیکسل در هر اینچ هم وارد کنید مانیتور شما فقط ۹۶ پیکسل در هر اینچ را نمایش می دهد. در واقع شما با انتخاب روزلوشن بالا شما فقط ظرفیت فایل خود را بالا برده برده اید. اما اگر خروجی شما روی کاغذ است باید قطعاً از رزولوشن های بالاتری برای کیفیت بهتر استفاده کنید. واحد رزولوشن چاپگر ها نقطه در هر اینچ است. یک چاپگر جوهر افشان قادر است بین ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ نقطه در هر اینچ چاپ کند.

Color Mode: از این منو می توانید حالت رنگ سند خود را انتخاب کنید. برای شروع بهتر است با دو تا از آنها آشنا شوید. RGB Color:برای تصاویری که خروجی آن ها روی مانیتور است.CMYK Color:برای تصاویری که خروجی آن ها روی کاغذ می باشد.

Background Contents: از این منوی باز شو می توانید محتوای لایه Background را انتخاب کنید. در حالت پیش فرض روی White یا سفید قرار دارد.شما همچنین می توانید رنگ فعلی پیش زمینه Background Color و یا بی رنگ Transparent را انتخاب کنید.(در قسمت های بعدی شما را با مفهوم لایه و رنگ پیش زمینه آشنا خواهم کرد.)

در قسمت سمت راست و پایین میزان حجم فایل خود را مشاهده می کنید. هر چقدر که میزان عرض و ارتفاع شما بیشتر باشد اندازه فایل شما هم بیشتر خواهد شد. البته در ادامه با اضافه کردن عناصر مختلف به تصویر فضای فایل شما هم افزایش پیدا خواهد کرد.

بعد از اینکه روی OK کلیک کردید فتوشاپ سند جدید شما بر اساس ابعاد وارد شده ایجاد خواهد کرد. همانطور که ملاحظه می کنید در مرکز صفحه ناحیه اصلی سند شما و در قسمت بالا و سمت چپ، نام سند شما را همراه با میزان درصد بزرگنمایی و نوع رنگ و عمق بیتی نمایش داده شده است.

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

بعد از ایجاد سند تغییراتی در یکی از پانل ها هم مشاهده خواهید کرد. حال پانل Layers دارای یک لایه به نام Background می باشد، که به طور پیش فرض قفل می باشد. در واقع هر تصویری که شما در نرم افزار فتوشاپ باز کنید دارای یک لایه پیش فرض به نام Background می باشد. در قسمت های بعدی شما را با مفهوم لایه ها آشنا خواهم کرد.

FoxGraph-Primary-education-photo8.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

ذخیره کردن سند (Save): در حال حاضر شما روی سند خود تغییری انجام نداده اید که مسلماً قادر به ذخیره سند با پسوند فتوشاپ (PSD) نخواهید بود.

FoxGraph-Primary-education-photo9.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

پس ابتدا روی سند تغییراتی ایجاد می کنم سپس اقدام به ذخیره سند با پسوند فتوشاپ (PSD) می کنم.

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

حال از منوی File گزینه Save و یا کلیدهای Ctrl+S را فشار می دهم تا کادر ذخیره سازی باز شود.

FoxGraph-Primary-education-photo11.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

در کادر Save As و در قسمت File Name نام سند خود را وارد کنید و از منوی باز شو Format نوع پسوند سند خود را برای ذخیره سازی انتخاب کنید. پسوند(PSD (Photoshop Document قالب اصلی سندهای فتوشاپ می باشد. در واقع با انتخاب این قالب قادر خواهید که پس از اجرای مجدد فتوشاپ بتوانید روی لایه ها تغییر ایجاد کنید.

FoxGraph-Primary-education-photo12.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

بعد از ذخیره کردن سند مشاهده می کنید که در زبانه بالایی نامی را که برای سند خود انتخاب کرده اید نرم افزار فتوشاپ نمایش می دهد.

باز کردن سند (Open a document): برای باز کردن یک سند فتوشاپ و یا تصویر درون نرم افزارفتوشاپ ابتدا از منوی File گزینه Open را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید کلیدهای Ctrl+O را برای باز کردن کادر Open فشار دهید. البته راه های دیگری برای باز کردن سند فتوشاپ و یا تصاویر در نرم افزار فتوشاپ وجود دارد که در قسمت های بعدی به آن ها اشاره خواهم کرد.

در کادر Open سند فتوشاپی و یا تصویر خود را انتخاب کرده و روی دکمه Open کلیک کنید.

محیط کاربری فتوشاپ (User Interface): حال می خواهم شما را کمی با محیط کاربری آشنا کنم.

حالت نمایش سندها: حالت نمایش سندها در فتوشاپ بصورت پیش فرض به شکل زبانه ای یا Tabbed می باشد. برای حرکت بین سندهای مختلف می توانید روی آن ها در زیر نوار تنظیمات کلیک و یا از کلیدهای Ctrl+Tab استفاده کنید. برای خارج کردن یک سند از حالت زبانه ای کافیست آن رابه سمت بیرون درگ کنید.

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

بعد از اینکه سندها را از حالت زبانه ای خارج کردید، سندهای شما حالا در وضعیت پنجره ای Windowed قرار دارند. برای بازگشت سندها به حالت زبانه ای کافیست پنجره آن ها را به قسمت زیرین نوار تنظیمات درگ کنید.

FoxGraph-Primary-education-photo14.jpg

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

همچنین می توانید برای برگشت به حالت زبانه ای از منوی Window>Arrange گزینه Consolidate All to Tabs را انتخاب کنید.

آموزش مقدماتی فتوشاب CS6 قسمت اول – Primary education photoshop cs6 part1

پایان قسمت اول

نتیجه گیری:دراین قسمت به صورت مختصر شما را با محیط کلی نرم افزار فتوشاپ نسخه CS6 آشنا کردم. همچنین چگونه در فتوشاپ یک سند جدید ایجاد، ذخیره و یا باز کنید.در پایان هم شما را با حالت نمایش سندها در فتوشاپ آشنا کردم. در قسمت دوم می خواهم شما را بیشتر با محیط کاربری فتوشاپ مثل باز بسته کردن پانل ها،گروه بندی کردن آن ها، انواع حالت های نمایش مختلف، تعریف کلی از هر منو فتوشاپ و مباحث دیگری درباره محیط کاربری فتوشاپ آشنا کنم. امیدوارم که از قسمت اول این سری از آموزش ها استفاده کامل را برده باشید.

هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقاد خود را درباره این آموزش ها از طریق فرم دیدگاه ها برای من ارسال کنید.

با عرض معذرت بعضی از تصاویر حذف شدن

لینک به ارسال

“جلسه اول” آموزش رتوش حرفه ای تصاویر در فتوشاپ – Photo Retouching Tutorials

در این دوره آموزشی می خواهم به شما رتوش حرفه ای تصاویر پُرتره (رتوش تصویر صورت) را آموزش دهم. نوع دیگر رتوش در فتوشاپ وجود دارد که به آن رتوش تصاویر لند اسکیپ (Landscape) و یا همان تصاویری که از محیط بیرون (جنگل-کوه-دریا و..) عکس برداری می شود. این دوره آموزشی مخصوص افرادیست که با محیط، ابزارها و پانل های فتوشاپ بویژه نسخه CS6 آشنایی کامل را داشته باشند.حال اجازه دهید ابتدا تعریفی از رتوش تصویر پُرتره در فتوشاپ داشته باشیم.

رتوش تصویر پُرتره چیست؟

رتوش تصویر پُرتره در واقع یک هنر دیجیتالیست. به طور دقیق تر هنر تصحیح نواحی از صورت به واقعی ترین شکل ممکن. تصحیح وضعیت پوست، مو، چشم، ابرو، لب، بینی و… از نظر نور، رنگ و اندازه. متاسفانه بعضی از آتیله های عکاسی که افراد غیرحرفه ای مشغول به کار در آن ها هستند با استفاده از پلاگین ها و یا اکشن های مربوط به رتوش اقدام به رتوش تصویر می کنند و به جای اینکه تصویر را از نقاط مختلف تصحیح کنند آن را به حالتی کاملاً غیر واقعی در می آورند.شاید دلیل آن اینست که افرادی که در این آتیله ها کار می کنند کم حوصله هستند. رتوش تصویر پُرتره به صورت دستی نیازمند صبر و حوصله بالایی می باشد. یک رتوش حرفه ای صورت ممکن است تا ۵ ساعت هم به طول انجامد. پس اگر فرد با حوصله ای نیستید یادگیری این دوره آموزشی را به شما توصیه نمی کنم!!!

قسمت ۱ :

در قسمت اول آموزش رتوش تصاویر پرتره می خواهیم ابتدا از چشم ها شروع کنیم. بدلیل اینکه رتوش چشم دارای بخش های مختلفی می باشد. در این قسمت می خواهیم آموزش دهیم که چگونه نواحی قرمز رنگ چشم (سیاهرگ ها) به صورت کامل و دقیق حذف کنیم. قبل از شروع بهتر است بدانید رتوش قسمتی از صورت ممکن است با ابزارهای دیگری هم قابل انجام باشد. در قسمت های بعدی روش های دیگری را هم برای رتوش ناحیه مورد نظر توضیح خواهیم داد.

توجه:برای مشاهده اندازه کامل بعضی از عکس ها روی آن ها کلیک کنید.

قبل از شروع توصیه می کنم برای رتوش تصویر بهتر است تنظیمات رنگ فتوشاپ را به Adobe RGB 1998 تغییر دهید. برای تغییر فضای رنگ فتوشاپ ابتدا از منوی Edit گزینه Color Settings را انتخاب کنید.سپس در قسمت Working Spaces و از منوی بازشو RGB گزینه Adobe RGB 1998 را انتخاب کنید.این فضای رنگ همچنین برای چاپ تصاویر هم توصیه می شود.

ابتدا بهتر است برای رتوش چشم نواحی مختلف چشم را در یک تصویر پُرتره بشناسیم.

FoxGraph-eye-part1-photo01.jpg

حال که با قسمت های مختلف چشم در یک تصویر پُرتره آشنا شدیم به رتوش قسمت های مختلف این چشم می پردازیم.

قبل از انجام هر گونه رتوش روی تصویر ابتدا از لایه اصلی کپی گرفته تا روی لایه اصلی تغییرات ایجاد نکنیم.این نکته بسیار مهمی در رتوش تصویر است پس همیشه و همیشه از لایه اصلی یکبار کپی بگیرید. برای این کار لایه Background را انتخاب کرده و کلیدهای Ctrl+J را فشار دهید.

FoxGraph-eye-part1-photo02.jpg

حال یک لایه جدید به همراه لایه ماسک بالای لایه کپی شده ایجاد می کنیم. توصیه می کنم برای ساماندهی، بهتر است لایه ها را نامگذاری کنید. در اینجا من نام لایه را به Clean Up تغییر داده ام.اما چرا لایه ماسک؟ لایه ماسک را برای آن ایجاد کردیم که در آینده اگر خواستیم نواحی را به حالت قبلی بازگردانیم به راحتی و با ابزار براش و نقاشی کردن با رنگ سفید روی نواحی مورد نظر آن ها را به حالت قبلی خود بازگردانیم. همانطور که می دانید رنگ سیاه در لایه ماسک نواحی را مخفی و رنگ سفید نواحی را آشکار می سازد. رنگ خاکستری هم بین این دو قرار دارد. نیمی مخفی و نیمی آشکار می سازد. که این البته بستگی به شدت روشنایی رنگ خاکستری دارد.

FoxGraph-eye-part1-photo03.jpg

FoxGraph-eye-part1-photo04.jpg

ابزار Clone Stamp را انتخاب کنید.کلید میانبر این ابزار S می باشد.

FoxGraph-eye-part1-photo05.jpg

تنظیمات ابزار Clone Stamp را مطابق تصویر زیر در نوار تنظیمات انجام دهید. توجه کنید که باید از براشی گرد و با اندازه کوچک استفاده کنید. همچنین میزان Hardness و یا سختی آن باید روی ۰% باشد. میزان Opacity را هم روی ۵۰% قرار می دهیم به دلیل اینکه نمی خواهیم نواحی قرمز را کاملاً از بین ببریم. حذف کامل نقاط قرمز رنگ حالتی غیر واقعی را به چشم می دهد. گزینه Aligned :با انتخاب این گزینه هنگامی که کلید Alt را پایین نگه می داریم و از ناحیه مورد نظر نمونه می گیریم، آن نمونه قفل شده و حتی با رها کردن کلید ماوس نمونه از بین نخواهد رفت. حالت Sample را هم روی Current & Below قرار می دهیم. بدلیل اینکه ما در حال کار روی لایه جاری و زیرین می باشیم.

FoxGraph-eye-part1-photo06.jpg

کلید Alt را پایین نگه می داریم و از نقطه ای که سفید رنگ است نمونه می گیریم.

FoxGraph-eye-part1-photo07.jpg

بعد از اینکه نمونه را از نقطه سالم گرفتیم روی نقطه قرمز رنگ کلیک می کنیم. توجه کنید برای بار دوم هم باید کلید Alt را پایین نگه دارید و از ناحیه مورد نظر نمونه بگیرید. به همین شکل تا از بین بردن تمام نواحی قرمز. اگر برای دفعات بعدی کلید Alt را برای نمونه برداری پایین نگه ندارید با حرکت اشاره گر ماوس نرم افزار فتوشاپ با توجه به فاصله ای که بین نقطه نمونه و اشاره گر ماوس است نمونه برداری می کند. پس ممکن است از نقاطی که شما نمی خواهید نمونه برداری کند. شما برای حذف دقیق و کامل نقاط باید ده ها بار نمونه برداری کنید تا تمام نقاط قرمز رنگ حذف شوند.همان طور که قبلاً هم گفتم رتوش تصاویر پُرتره کار زمان بری است.

ب

عد از گذشت ۳۰ دقیقه حذف نواحی قرمز رنگ چشم سمت چپ انجام شد. پس این کار تا ۱ ساعت هم ممکن است به طول انجامد. حال به تصویر قبل و بعد از چشم بعد از اینکه رتوش انجام شد نگاهی می اندازیم.

FoxGraph-eye-part1-photo09.jpg

همانطور که قبل تر هم اشاره کردم نمی خواهیم که کاملاٌ نواحی قرمز چشم را حذف کنیم. بدلیل اینکه چشم حالت غیر واقعی پیدا می کند.

در پایان شما می توانید بوسیله لایه ماسکی که ایجاد کردید و یا تغییر Opacity لایه، نواحی را که می خواهید به حالت قبل برگردانید و یا شدت آن را کمتر کنید.

FoxGraph-eye-part1-photo10.jpg

قسمت اول آموزش رتوش تصاویر پُرتره در اینجا به پایان می رسد. امیدوارم که از قسمت اول استفاده کامل را برده باشید. در قسمت دوم درباره حذف منبع نور (Catch Light) و روشن تر کردن چشم صحبت خواهیم کرد. هرگونه نظر، پیشنهاد و انتقاد خود را درباره این سری از آموزش ها از طریق فرم دیدگاه برای من ارسال کنید.

ویرایش شده توسط honda.moji
لینک به ارسال
  • 2 هفته بعد...

همانطور که در قسمت قبلی ( اینجا – جلسه اول ) گفته بودیم میخواهیم در این بخش درباره چگونگی حذف منبع نور و روشن تر کردن چشم و همچنین در پایان درباره کمرنگ کردن شدت قرمزی چشم در فتوشاپ شما را آشنا کنم.ابتدا اجازه دهید یکبار دیگر تصویر نقاط مختلف چشم را به شما نمایش دهم تا موقعیت منبع نور در چشم را شناسایی کنیم. خب باهم به ادامه مطلب میریم …

قسمت دوم:

یادآوری : قبل از انجام هرگونه عملیات رتوش روی عکس در فتوشاپ ابتدا از لایه Background کپی بگیرید.

برای حذف منبع نور ابتدا لایه جدیدی در بالای تمام لایه ها ایجاد کرده و نام آن را به Catchlight remove تغییر دهید.سپس با کلیک روی آیکن Add layer mask در پایین پانل Layers برای آن لایه ماسک ایجاد کنید.

retouching-images-photoshop-part-2-03.jpg

ابزار Clone Stamp را انتخاب کرده (کلید میانبر:S) و تنظیمات آن را همانند تصویر زیر تغییر دهید. در قسمت اول درباره تنظیمات ابزار Clone Stamp صحبت کردیم.

retouching-images-photoshop-part-2-05.jpg

کلید Alt را پایین نگه داشته و از ناحیه ای که نور به آن برخورد نکرده است نمونه بگیرید.

retouching-images-photoshop-part-2-06.jpg

بعد از اینکه نواحی مردمک چشم را از بازتاب نور پاک سازی کردیم به نواحی مرز بین مردمک چشم و عنبیه چشم می رسیم.بدلیل گرد بودن مردمک چشم آن را به راحتی می توان با ابزار Elliptical Marquee انتخاب کرد تا فقط نواحی مردمک چشم را بوسیله ابزار Clone Stamp نمونه برداری کنیم.ابزار Elliptical Marquee را (کلید میانبر:M) از جعبه ابزار انتخاب کنید.

retouching-images-photoshop-part-2-07.jpg

حال اشاره گر ماوس را در مرکز مردمک چشم قرار دهید.کلیدهای Alt+Shift را پایین نگه داشته و اشاره گر ماوس را به طرف بیرون درگ کنید.این کار باعث می شود انتخاب هم بصورت دایره ای رسم شود و هم از مرکز رسم شود.

حالا می توانید به راحتی نواحی اطراف مردمک چشم را پاک سازی کنید. به همین ترتیب هم می توانید بازتاب منبع نور (Moon Light) را از روی چشم پاک سازی کنید.حال برای پاک سازی منبع نور روی عنبیه چشم از منوی Select گزینه Inverse را انتخاب کرده تا ناحیه انتخابی معکوس شود.

retouching-images-photoshop-part-2-09.jpg

باز هم کلید Alt را پایین نگه داشته و این بار از نواحی عنبیه چشم نمونه برداری کنید تا نواحی که نور به آن ها برخورد کرده است پاک سازی شود. توجه کنید که رنگ عنبیه چشم دارای سایه های روشن و تیره مختلفی می باشد، بنابراین قسمت به قسمت نمونه برداری کنید تا حالت رنگ عنبیه چشم تغییر نکند.

حال نگاهی به تصویر قبل از رتوش و بعد از رتوش می اندازیم.

retouching-images-photoshop-part-2-11.jpg

در قسمت چهارم شما را با چگونگی ساخت منبع نور و بازتاب منبع نور به اشکال مختلف آشنا خواهم کرد.

یادآوری:همانطور که در قسمت اول هم اشاره کردم کار رتوش زمان بر و نیاز به حوصله و صبر بالایی دارد. عجله در رتوش عکس باعث غیر واقعی کردن عکس و محل مورد نظر خواهد شد. در واقع در رتوش تصویر پُرتره باید سعی کنید که بیننده ای که نتیجه کار را می بیند متوجه نشود که این عکس با فتوشاپ دستکاری شده است.

روشن تر کردن چشم:

در رتوش چشم دو نوع روشن کردن وجود دارد.

۱- روشن تر کردن تمام نواحی چشم

۲- روشن تر کردن عنبیه چشم(در قسمت بعدی درباره این نوع صحبت خواهیم کرد.)

ابتدا از پانل ( Adjustments (Window > Adjusments یک لایه از نوع Curves ایجاد کنید.

روی لایه Curves در پانل Layers دابل کلیک کرده تا تنظیمات مربوط به آن لایه در پانل Properties باز شود. در پانل Properties خطی که مربوط به میزان روشنی یا تیرگی عکس است را به طرف بالا درگ و چپ درگ کنید تا حالت کمانی پیدا کند.توجه کنید هر چقدر که کمان خط بیشتر باشد تصویر روشن تر خواهد شد.تا میزانی که مایل هستید خط را درگ کنید.البته در ادامه می توانید با تغییر Opacity لایه شدت آن را کم و یا زیاد کنید.

retouching-images-photoshop-part-2-14.jpg

حال رنگ پیش زمینه را به سیاه تغییر دهید.لایه ماسک، لایه Curves را انتخاب کرده و سپس کلیدهای Alt+Backspace را فشار دهید.این کار باعث می شود تمام تنظیمات لایه Curves مخفی شود.

retouching-images-photoshop-part-2-15.jpg

رنگ پیش زمینه را به سفید تغییر دهید.برای تعویض رنگ بین پیش زمینه و پس زمینه کلید X را از صفحه کلید فشار دهید.ابزار Brush را (کلید میانبر:B) از جعبه ابزار انتخاب کرده و با براشی دایره ای (Hardness=0%)روی چشم نقاشی کنید.مشاهده می کنید که نواحی ماسک شده از حالت ماسک خارج می شوند و تنها چشم روشن تر خواهد شد.شما همچنین می توانید بوسیله ابزارهای انتخاب چشم را انتخاب کرده تا نواحی دیگر صورت تغییر داده نشوند.

یادآوری: رنگ سفید در لایه ماسک نواحی را آشکار و رنگ سیاه نواحی را مخفی می کند.

حال به تصویر قبل و بعد از روشن تر کردن چشم نگاهی می اندازیم.

شما همچنین می توانید میزان Opacity لایه را برای کم کردن شدت روشنایی تغییر دهید.

کم کردن شدت قرمزی گوشه چشم:

برای کم کردن شدت قرمزی گوشه چشم ابتدا از پانل Adjustments یک لایه از نوع Hue/Saturation ایجاد کنید.نام آن را به redness removal تغییر دهید.

در پانل Layers روی آن دابل کلیک کرده تا تنظیمات آن در پانل Properties باز شود.در پانل Properties از منوی بازشوی دوم (علامت دست با دو جهت کنار آن) گزینه Reds را انتخاب کنید.بدلیل اینکه می خواهیم نواحی قرمز را حذف کنیم.میزان نوار لغزنده Saturation (شدت رنگ) را روی -۱۰ قرار دهید.توجه کنید هر چقدر که میزان Saturation کمتر باشد ناحیه مورد نظر به سمت سیاه و سفید شدن رنگ خواهد رفت.البته در ادامه با تغییر Opacity لایه می توانید شدت آن را کم و یا زیاد کنید.

حال همانند لایه Curves رنگ پیش زمینه را به سیاه تغییر داده، سپس لایه ماسک لایه Hue/Saturation را انتخاب کرده و کلیدهای Alt+Backspace را فشاردهید.تا تمام نواحی درون لایه ماسک مخفی شوند.

مجدداً با استفاده از ابزار Brush و با همان تنظیمات قبلی ناحیه گوشه چشم را نقاشی کرده تا شدت قرمزی آن کاهش پیدا کند.

تصویر نهایی:

همچنین می توانید با تغییر Opacity لایه شدت آن را کمتر کنید.

در اینجا قسمت دوم آموزش رتوش تصاویر پرتره به پایان می رسد. باز هم امیدوارم از این قسمت هم اطلاعات خوبی به شما درباره رتوش تصاویر پرتره داده باشم.در قسمت بعدی می خواهم شما را با طرز ساخت مردمک چشم، روشن تر کردن عنبیه چشم و ساخت حلقه عنبیه چشم آشنا کنم.

لینک به ارسال

دوستان من برای قرار دادن آموزش ها یه مشکل جدی دارم و اونم اینه که نمیتونم بیشتر از یه اندازه ای عکس بزارم ... !

و اینم یه ضعف هست که ایشالا مدیران عزیز درستش کنن ... ! گفتم که نگفید نگفت !

برای مشاهده کامل هر پست برید به سایت ... !

لینک به ارسال
  • 2 هفته بعد...

آموزش ایجاد افکت رنگین کمان برروی متن – Education creat Bright Rainbow Text Effect

دووستان برای مشاهده کامل آموزش به این آدرس برید

در این آموزش ما به شما نحوه ایجاد یک افکت زیبا رو بر روی متن در نرم افزار فتوشاپ به شما آموزش میدیم. این افکت “رنگین کمان” نام داره که افکت قشنگ و زیبایی هستش و امیدوارم تا آخر آموزش با ما همراه باشید.

جزئیات آموزش :

Program: Adobe Photoshop CS6 (CS3+ versions will work as well)

Estimated Completion Time: 30 minutes

Difficulty: Beginner

مرحله اول

برای شروع یک کادر با ابعاد ۵۰۰ x 500 px ایجاد میکنیم. بکگراند رو مشکی و رنگ متن رو سفید میکنیم.

فونت نوشته ما در اینجا Futurama نام داره که شما میتونید از فونت های دیگه ای که دوست دارید استفاده کنید. سایر تنظیمات رو در تصویر زیر میبینید :

لینک عکس اول : http://www.foxgraph.ir/wp-content/uploads/2013/09/foxgraph_Rainbow_01.jpg

در این مرحله ما باید هرکدوم از حروفمون رو یک رنگ بزنیم. روش کار هم به این شکل هستش که هر حروف رو هایلایت میکنیم و از ابزار رنگ ، رنگش رو عوض میکنیم . کد رنگ ها به این شکل هست : #۸۰۰cb6, #074d9d, #0496b7, #00992b, #8c9f09, #a55405 و #۹f0929

لینک عکس دوم http://www.foxgraph.ir/wp-content/uploads/2013/09/foxgraph_Rainbow_02.jpg

مرحله دوم

برای ایجاد اون حاله ای که پشت نوشته ایجاد شده یه کپی از لایه متنومون میگیریم (ctrl+J)

لینک عکس سوم http://www.foxgraph.ir/wp-content/uploads/2013/09/foxgraph_Rainbow_04.jpg

حالا به لایه قبلی برمیگردیم و میریم به منو (Filter > Blur > Motion Blur ) . در کادر جدید میزان زاویه (angle) را ۵۰ و میزان فاصله رو ۱۵۰ قرار میدیم.

لینک عکس چهارم : http://www.foxgraph.ir/wp-content/uploads/2013/09/foxgraph_Rainbow_05.jpg

مرحله ۳

حالا دکمه ctrl رو گرفته و روی تصویر لایه ای که کپی کرده بودیم کلیک میکنیم تا دور نوشتمون انتخاب بشه

foxgraph_Rainbow_06.jpg

ابزار Rectangular (M) را برداشه از منو تنظمیات ابزار روی ایکون Intersect with selection که در تصویر هم مشخص شده کلیک میکنیم. حالا با این ابزار قسمت بالایی نوشتمون (مثل عکس) انتخاب میکنیم . به طور کلی ما با ابزار Rectangular (M) تونستیم یه قسمت از نوشته رو که همون اول انتخابش کردیم رو جدا کنیم

foxgraph_Rainbow_07.jpgحالا یه لایه جدید به نام top بالاتر از همه لایه ها ایجاد میکنیم. ابزار Gradient Tool را انتخاب و از منو تنظیمات رنگ اصلی را سفید و رنگ دوم را Transparent انتخاب میکنیم (با توجه به عکس). حالا با ابزار Gradient از پایین به بالا یک خط میکشیم و میبینید که یک حالت هایلایت شده ایجاد شده است

foxgraph_Rainbow_08.jpg

foxgraph_Rainbow_09.jpg

حالا میزان opacity لایه top را روی ۳۰ درصد قرار میدیم

foxgraph_Rainbow_10.jpg

مرحله ۴

در این مرحله یک نوشته اضافه کردیم با سایز ۱۸ و رنگش رو هم سفید کردیم

foxgraph_Rainbow_11.jpgروی همین لایه دوبار کلیک میکنیم تا به قسمت استایل لایه ها بره و شما تنظیمات زیر رو روش اعمال میکنیم

foxgraph_Rainbow_12.jpg

کد رنگ ها :

#۸۰۰bb6 – ۰

#۰۲۵abc – ۱۷

#۰۵۹۶b7 – ۲۸

#۰۰۹۹۲b – ۴۰

#۸c9f09 – ۵۲

#a55405 – ۷۲

#۹f0929 – ۱۰۰

foxgraph_Rainbow_13.jpgتصویر نهایی

foxgraph_Rainbow_14.jpg

امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید.

تهیه و تنظیم : مجتبی میناوند

لینک به ارسال

دانلود آموزش قبلی در فایل pdf برای ماندگاری بالاتر !

دانلود pdf این آموزش :

save.pngحجم فایل ۵۰۰ کیلوبایت

box_download.png دانلود | آموزش ایجاد افکت رنگین کمان برروی متن|

key.pngرمز فایل : www.foxgraph.ir

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...