رفتن به مطلب

الگوریتم جدید گوگل برای نمایش نتایج جستجو : مرغ مگس خوار


senator ali

پست های پیشنهاد شده

در هفته اخیر گوگل اعلام کرد الگوریتم جدیدی را برای موتور جستجوی خود به کار گرفته است. این امربه خصوص برای افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند بسیار بحث برانگیز شده , تا حدی که عده ای با انتشار این خبر نگران فعالیت ها و دست اورد های خود تا کنون شدند,این در حالیست که گوگل اذعان داشت از ماه گذشته "مرغ مگس خوار" به فعالیت خود مشغول است و در صورت داشتن مغایرت با استانداردهای به کار برده شده در سایت شما تاثیر ان بر روی ترافیک سایت هم اکنون قابل رویت می باشد.همچنین نا گفته نماند سایر فاکتورهای دخیل در نتایج سئو نیز مدام در حال تغییر است و نمی توان بدون در نظر گرفتن انها در مورد الگوریتم جدید نتیجه گیری کرد.

چرا "مرغ مگس خوار" ؟

گوگل در توجیه نام انتخاب شده به دو کلمه ی "دقت و سرعت " اشاره کرد . و منظور این است که در این الگوریتم نهایت دقت بدون کم شدن سرعت فرایند به کار برده شده است.

درباره مرغ مگس خوار:

مرغ مگس خوار کوچکترین پرنده دنیا است. بال های این پرنده در هر ثانیه 70 بار به هم می خورند و در حالت عادی هرگز نمی توان بال زدن پرنده را مشاهده کرد، بالهای این پرنده در زمان شیرجه زدن در هر ثانیه 200 بار به هم می خورند.این پرنده می تواند با سرعت 30 مایل در ساعت پرواز کند و این توانائی را دارد که در زمان پرواز در یک نقطه ثابت بماند و یا حتی به سمت عقب حرکت کند

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار بر اساس مفهوم عبارت جستجو شده فعالیت می کند. یعنی برای عبارت مورد نظر به دنبال مترادفی است که توضیح بهتری را در راستای هدف فرد جستجوگر بیان کند. به طور مثال اگر فرد عبارت "از کجا می توانم موبایل جدید سونی اریکسون را بخرم؟" را وارد کند این عملگر قادر به تحلیل عبارت بوده وسایت های مرتبط با بازار موبایل را برای شما نمایش خواهد داد.

مرغ مگس خوار چگونه عمل می کند؟

ابتدا برای کلمات مترادف پیدا کرده و با استفاده از ان می تواند به منظور مخاطب دست پیدا کرد.مثلا در عبارت فوق برای کلمه "کجا" "مکان" و برای "می خرم" "بازار "در نظر گرفته می شود وبه این ترتیب مفهوم بازار موبایل یا مانند ان را مورد بررسی قرار می گیرد.

تفاوت روش تحلیلی و کلمات کلیدی چیست؟

تا کنون گوگل برای نمایش نتایج جستجو از کلمات کلیدی جستجو شده بدون در نظر گرفتن مفهوم جمله بهره می گرفت . در واقع در عبارت جستجو شده به دنبال ارتباط بین کلمات نبوده و هر کدام از کلمات را به طور جدا بررسی می نمود. به طور مثال در عبارت بالا در روش کلمات کلیدی ابتدا کلمه "سونی اریکسون" مورد بررسی قرار می گرفت و سایت مرتبط با برند مورد نظر را نمایش داده می شد.

اشکال روش کلمات کلیدی:

در این روش امکان در نظر گرفته شدن حروف اضافه و کلمات نامربوط با هدف فرد, به عنوان کلمه کلیدی زیاد بود, مثلا ممکن بود در راستای جمله ی بالا حروف "از" ,"را" و همچنین کلمه "می توانم " نیز مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل با هدف مورد نظر فاصله می گرفت.

مزیت روش تحلیلی:

با روش تحلیلی گوگل مستقیما به هدف مخاطب دسترسی پیدا کرده و قادر است مرتبط ترین نتیجه را نمایش دهد.

هدف الگوریتم جدید گوگل چیست؟

گوگل این بار برای تسهیل کاربری این الگوریتم را مهیا کرده به طوری که افراد با بالاترین سرعت به هدف مورد نظر خود دست یابند. و بر خلاف سایر الگوریتم ها به اسپم و رنک پیج ربطی نداشته است. اما تبعا این الگوریتم تاثیر اجتناب ناپذیری را بر روی نتایج گوگل خواهد گذاشت, که متاسفانه هنوز اطلاعات کاملی در رابطه با بحث سئو ان منتشر نشده است.

ایا با انتشار این الگوریتم سایر الگوریتم های قبلی منقضی شده؟

خیر, این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های پنگوئن و پاندا است. پاندا و پنگوئن برای مبارزه با سئو سیاه مانند پیدا کردن سایت های اسپم ومحتوای نامناسب وهمچنین سایت هایی که با خریدن لینک اقدام به بالا بردن رنکینگ خود می کنند طراحی شده اند. این در حالیست که مرغ مگس خوار الگوریتم ضد اسپم نیست و تنها به موضوع تجزیه و تحلیل عبارات جستجو برای بهبود نتایج نمایش داده شده طراحی شده است.

ایا مرغ مگس خوار ارزش رنکینگ پیج را از بین برده!؟

همانطور که درقبل نیزاشاره شد این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های قدیمی تر است و با توجه به همان فاکتور های مورد نظر گوگل در رابطه با کیفیت سایت نتایج را نمایش می دهد.

برای نتیجه گیری بهتر در سئو چه تغییراتی در سایت لازم است؟

هم اکنون برای سایت های فارسی زبان اطلاعات کافی در اختیار نیست , با این حال مشهود است که با توجه به اساس کار الگوریتم جدید بهتر است در رابطه با تحلیل مطالبی که کاربران شما به دنبال ان هستند اطلاعات مناسبی را در اختیار انها قرار داده و به این ترتیب در رتبه بندی گوگل به رتبه بهتری دست یابید.

ویرایش شده توسط senator ali
لینک به ارسال

بسیار عالی ...

منبع این مطلب کجاست که نذاشتید !؟


https://www.google.com/search?q=%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D9%85+%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF+%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84+%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C+%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4+%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC+%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88+%3A+%D9%85%D8%B1%D8%BA+%D9%85%DA%AF%D8%B3+%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

لینک به ارسال

امید جان چون این مطلب تازگی داره و هنوز ترجمه های جالبی ازش ندیدم در سایت های فارسی معتبر دیگه منبع ندونستم چی بزارم!!!

یه سرچ تو گوگل بزنی از موثق بودنش مطمئن میشی.

با وجود این الگوریتم دیگه فاتحه کلمات کلیدی خونده میشه!!! نمیدونم گوگل چه اصراری داره واسه حذف نتایج کلمات کلیدی!!؟؟ سایت های ایرانی هم که پر از کلمات کلیدی هست. خدا خودش رحم کنه بهمون!

لینک به ارسال

دقیقا گوگل بایستی خیلی زودتر از این موقع این کارو میکرد.. کلمات کلیدی یعنی چی؟ چقدر این کار مذخرفه؟ یک جستجوی ساده میکنی صد هزار تا مورد میاد، بعد ولی ده تا هم به کار آدم نمیاد...

لینک به ارسال

به نظرم با این الگوریتم جدید باید تحول بزرگی در بسیاری از سایت ها شاهد باشیم.

فکرشو بکنید دیگه این سایت های مزخرف تبلیغاتی به کل از نتایج حذف میشند. اینجوری حتی کپی برداری از مطالب هم دیگه هیچ فایده ای نداره و مهم موضوع سایتها میشه نه موضوع پست ها.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...