رفتن به مطلب

CloudFlare یا Incapsula ؟


پست های پیشنهاد شده

وب سایت ها همیشه با خطر روبرو شدن با حملات هکرها مواجه هستند و مطمئنا این حملات از هر نوعی که باشند همیشه دو نتیجه ی بسیار بد به همراه دارند: از دست رفتن اطلاعات و از دسترس خارج شدن سایت. از طرفی هم ایمن ماندن از شر این گونه حملات، معمولا با صرف هزینه های زیادی همراه است اما همیشه راهکارهای ارزانتر و البته مطمئنی نیز برای حفاظت از سایت در برابر انواع حملات و بارگذاری بهتر و کاهش پهنای باند مصرفی وجود دارد که یکی از بهترین نوع این راهکارها استفاده از سرویس ابری

Incapsula

است.

Incapsula_1.jpg

Incapsula دقیقا مانند سرویس

CloudFlare عمل می کند. به این طریق که بازدیدکنندگان، موقع بازدید از سایت، به جای وصل شدن به سرور های اصلی سایت، به سرورهای Incapsula که حاوی نسخه ی کش شده ای از سایت هستند متصل می شوند و به جای بازدید از نسخه ی اصلی سایت، از نسخه ی کش شده که در سرورهای Incapsula موجود است بازدید خواهند کرد و به این ترتیب اگر در بین بازدیدکنندگان، افراد خرابکار و هکرها و رباتها هم قرار داشته باشند هرگز به اطلاعات اصلی سایت دسترسی نخواهند داشت، چون همیشه سرورهای Incapsula بین سرور اصلی سایت و بازدیدکنندگان قرار دارند.

ویژگی های Incapsula

چون نسخه ی کش شده و بهینه شده ی سایت، در سرورهای ابری Incapsula برای بازدید کنندگان بارگذاری خواهد شد، طبیعتا سرعت بارگذاری سایت افزایش خواهد یافت و از طرفی در میزان استفاده از پهنای باند ماهانه ی سایت نیز صرفه جویی زیادی به عمل خواهد آمد که این مورد به خصوص اگر از خدمات میزبان های رایگان برای سایت خود استفاده می کنید بسیار حائز اهمیت است.

در مورد امنیت سایت نیز قبلا بحث شد و دیدیم که استفاده از این سرویس تا چه اندازه می تواند باعث بهبود امنیت سایت شود. اما درک اینکه سازوکار تشخیص IP رباتها، هکرها و … در این سرویس به چه صورت است به زمان بیشتری نیاز دارد ولی امیدوارم که این سازوکار تشخیص به ضعیفی سازوکار تشخیص سرویس CloudFlare نباشد.

Incapsula آماری از سایتتان از قبیل تعداد بازدید روزانه، حملات، تهدیدها و … نیز به شما ارائه می دهد و نکته ی قابل توجه در این ارائه، نمایش این آمار توسط شکلها و گرافهاست آن هم به طور زیبا، کامل و مختصر مانند شکل زیر.

incap.jpg

خدمات Incapsula شامل دو نوع رایگان و تجاری است که خدمات نوع تجاری آن علاوه بر دارا بودن خدمات نوع رایگان، شامل پشتیبانی از SSL، بارگذاری سریعتر و امنیت بهتر است که در این مورد، دقیقا مشابه سرویس CloudFlare است.

CloudFlare یا Incapsula

سرویس CloudFlare با وجود صحبت های بسیار زیادی در مورد کارایی خوبش، دو سه ضعف اساسی نیز دارد که اصلی ترین ضعف آن استفاده ی بیش از حد از آزمون

کپچا برای شناسایی بازدیدکنندگان حقیقی سایت (و نه رباتها و ..) است. این آزمون مخصوصا در کشور ما که اکثر IPها، IPهای اشتراکی هستند می تواند به شدت، تعداد بازدیدکنندگان سایت را کاهش دهد. زیرا شرط ورود به یک سایت توسط پرکردن یک فیلد، برای بسیاری از کاربران ناخوشایند است و ممکن است باعث صرف نظر کردن آنها از ورود به سایت شود.

از دیگر ضعف های ClouFlare می توان به مشاهده ی لوگو و اطلاعات این سرویس، در صفحات سایت و در مواقعی که به دلیل خارج از دسترس بودن سایت، CloudFlare نسخه ی کش شده را به بازدید کنندگان نشان می دهد اشاره کرد. در این گونه مواقع، CloudFlare عبارتی شامل “این یک نسخه ی کش شده از سایت است” را با نام و نشان خودش به بازدیدکننده نشان می دهد. چیزی که قطعا خوشایند صاحبان وب سایتها نیست. در مورد اینکه آیا Incapsula نیز در چنین مواقعی مانند CloudFlare عمل می کند یا نه فعلا اطلاعی در دست ندارم.

ثبت نام در سایت Incapsula

مراحل ثبت نام در Incapsula تقریبا همانند ثبت نام در CloudFlare است و به همین دلیل از توضیح مراحل آن، می گذرم اما چنانچه در مرحله ای، با مشکل مواجه شدید آن را در قسمت نظرات همین پست مطرح کنید.

در آخر بد نیست به این نکته اشاره کنم که سایت بنده نیز در حال استفاده از خدمات سرویس CloudFlare می باشد ولی من از نوع سرویس دهی آن، آن گونه که باید، راضی نیستم و از طرفی در حال تست سرویس Incapsula در سایتی دیگر هستم و تا اینجای کار، سرویس دهی Incapsula را به CloudFlare ترجیح می دهم.

اگر شما هم نظری در مورد این سرویس ها دارید، بد نیست آنها را در بخش نظرات همین پست، مطرح کنید.

منبع

سلام آقا میخواستم ببینم کدوم سرویس بهتره CloudFlare یا Incapsula ؟ و چرا ؟

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...