رفتن به مطلب

مقایسه هاست لینوکس و ویندوز


delta

پست های پیشنهاد شده

هاست ویندوز و هاست لینوکس از جهت های بسیاری با هم تفاوت دارند! اما ما در اینجا به بررسی چند مورد می پردازیم.

همان طور که می دانید دو زبان برنامه نویسی تحت وب که امروز کاربرد فراوانی دارند php و asp.net می باشند.

اما این دو از نظر فضای میزبانی و هاستی که باید در اختیارشان قرار بگیرد تفاوت بزرگی دارند.

تفاوت هاست ویندوز و لینوکس

تفاوت در این است که برنامه php بهتر است روی هاست لینوکس پیاده شود و برنامه asp.net اجبارا باید در هاست ویندوز عملی شود. تفاوت های دیگر هاست لینوکس و ویندوز در این است در هاست لینوکس یک پنل در اختیار شما قرار می گیرد که CPanel نام دارد! اما در هاست ویندوز پنلی با نام پارالل یا دات نت پنل در اختیار شما قرار می گیرد. البته این موضوع 100% نیست ولی برای اکثر هاست ها این موضوع وجود دارد. تفاوت دیگر در سرعت هاست می باشد. معمولا هاست های لینوکس دارای سرعت بهتری می باشند. البته بازهم می گوییم که معمول این است نه 100%. هاست ویندوز هردوی php و asp.net را در بر می گیرد اما هاست لینوکس فقط php را!

تفاوت این دو هاست از نظر قیمت

از نظر قیمت هاست ویندوز تعرفه های بیشتری دارد! اما کمی بیشتر است نه زیاد! دلیلش هم این است که هزینه نگه داری و خرید محصولات ماکروسافت کمی بالا می باشد و با این حال ابن موضوع آنقدر قیمت هاست را بالا نبرده! توصیه ما این است که به این اندک قیمت توجهی نکنید و بیشتر دنبال کیفیت هاست باشید.

لینک به ارسال

هر دوشون مناسب یه کار خاصی هستند من با ویندوز و IIS هم سایت داشتم و سرعتش هم خیلی خوب بود و سرعت در کنترل پنلش هم عالی بود و هم از زبان php به طور کامل و بودن مشکل پشتیبانی میکنه بنظر من در سرعت و قدرت و امنیت هر دوشون یکسانند ممکنه در برخی فاکتور ها هاست ویندوز بهتر عمل کنه ممکنه لینوکس بهتر عمل کنه بستگی به کاربر داره که واسه چه کار و پروژه ایی نیاز به هاست داشته باشه !

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...