رفتن به مطلب

تبدیل JPG به PNG با ویژگی خاص


پست های پیشنهاد شده

درود

"فرض کنید یک عکس JPG یا هر فرمت دیگه ای داریم که میخوایم اون رو به PNG تبدیل کنیم"

در صورتی که فضای خالی (سفید) رو کلاً برداره - شطرنجی کنه - یعنی خالی کنه

چطوری میشه اینکار رو انجام داد؟! !

(می تونم با پینت.نت این کار رو بکنم ولی خیلی ضعیف انجام میده و لبه هاش خالی نمیشه و.)

مثال http://graphicdesign...ound-into-png-w

ویرایش شده توسط مـحـمـد
لینک به ارسال

شما با فتوشاپ به راحتی میتونید تبدیل کنید

و با ابزارهای مختلف پشت عکس transparent کنید

لینک به ارسال

درود

"فرض کنید یک عکس JPG یا هر فرمت دیگه ای داریم که میخوایم اون رو به PNG تبدیل کنیم"

در صورتی که فضای خالی (سفید) رو کلاً برداره - شطرنجی کنه - یعنی خالی کنه

چطوری میشه اینکار رو انجام داد؟! !

(می تونم با پینت.نت این کار رو بکنم ولی خیلی ضعیف انجام میده و لبه هاش خالی نمیشه و.)

مثال http://graphicdesign...ound-into-png-w

راحت ترین کار و حرفه ای ترین کار استفاده از ابزار های مختلف در فتوشاپ هستش ... بهتر بود نمونه عکسی که قرار هستش قرار بدید می گذاشتید تا بیشتر بهتون توضیح میشد داد که با چه ابزاری در برنامه فتوشاپ میتوانید این کار را انجام بدهید ... چون تا اونجا که بنده میدونم در فتوشاپ ابزارهای بسیار زیادی برای انتخاب وجود داره که هر کدوم کارایی خاص خودشون رو دارند ... مثلا همین ابزاری که دوست خوبمون آقای " سعید شعبانی" معرفی کردن با نام magic eraser tool بیشتر به درد فایلهایی میخوره که دارای بک گراند هایی متمایز با سوژه هستند ... یا ابزاری مثل magic Wand هم همینطور .. بیشتر به درد موضوعاتی میخوره که بکگراند نسبت به سوژه اختلاف رنگی زیادی داشته باشه .... اما برای سوژه هایی با بکگراند های شبیه به موضوع بهتر هستش که از ابزار هایی مانند :: post-667-0-01929100-1385759121_thumb.jpg باید اصولا استفاده کرد یا از ابزار Pen که هر کدام از اینها ساختار متفاوت و توضیحات متفاوت دارند .

راجب لینکی هم که در مثال قرار دادید بنده رفتم و چک کردم ، و پرطرفدارترین سوال که شماره 4 بود را مطالعه کردم و وارد لینک مربوطه شدم . طبق توضیحات خود سایت بهتون نرم افزاری را معرفی میکنه که میتوانید به وسیله این نرم افزار ، فرمت های مختلف عکس را به همدیگر تبدیل کنید ، خوب این ابزار بیشتر به درد کسانی میخوره که اونور آب دارن زندگی میکنن و حقوق کپی رایت رعایت میکنن و پولشون به فتوشاپ 500 دلاری { یه کم بیشتر یا کمتر } نمیرسه ، و از این نرم افزار برای تبدیل فرمتها استفاده میکنن! پس وقتی فتوشاپ به صورت رایگان در اختیار ما هستش ما چرا اینکار کنیم !!!!!!

اما یه موضوعی هم در باره سری موضوعات طراحی وب و شرکت Adobe بگم اینجا که شمایی که خیلی علاقه به موضوع طراحی وب داری حتما این دو نرم افزار حتما بروی سیستمت نصب کن و یاد بگیر ::

Adobe Photoshop CC 14 : شرکت ادوب یه قاعده کلی داره به پیش میبره با سری نرم افزار هاش و اون هم بی نیاز کردن در استفاده از نرم افزارهای قیمتی دیگه هستش ... قدیم که با فتوشاپ کار میکردم ورژن 5.5 فقط می تونستم یه سری عکسها رو کنار هم بچنیم و یه سری فرمت ها رو ذخیره کنم نهایت کاتالوگ و کارت ویزیت ، کم کم اومد بحث 3d به منو های خودش اضافه کرد ، و حالا در این نسخه موضوعی اضافه کرده که همه طراحان وب تقریبا شیفته خودش کرده و اون تبدیل تمام قالبهای گرافیکی به فایل CSS . یعنی شما فقط کافی لایه هاتون در حالت Layer Style افکتهای لازم رو بدهید و دیگر هیچی بشینید با یک کلیک ببینید فتوشاپ چقدر دقیق و منظم کدهای CSS اون لایه رو بهتون میده . اون هم بدون هیچ افزونه خاصی !!!

Adobe Illustrator CC 17 : اینم که وقعا کولاک کرده ، زمان قدیم فقط با این کارهایی مثل طراحی لوگو ، و یک سری وکتورهای خاص و تصاویر اسلیمی طراحی میکردیم ولی جدیدا به استثنای اون موضوع تبدیل لایه به CSS ، برات هر نوع فایل وکتور تبدیل میکنه به فرمت SVG . اگر در مورد SVG چیزی نمیدونی حتما بهت پیشنهاد میکنم دنبالش بری چون در آینده ای نزدیک دیگه عکس بی معنی میشه در طراحی وب!!!!

و موضوع دیگه که آخریش هستش ... همیشه آسون ترین کار همون اول انجام نده !!! درسته انجمن ها یه جوری راه در رو هستن برای کاربران ، هر سوالی طرف داشته باشه میاد سریع تو انجمن می پرسه و بعدش منتظر جواب هستش ، بزرگترین منبع و بهترین منبع برای یادگیری چیزی GOOGLE و YouTube هستش . اونم نه به زبان فارسی !!!

از مدیران عزیز هم معذرت میخوام که بحثی که مربوط به موضوع نبود اینجا ادامه اش نوشتم . فقط قصدم راهنمایی و کمک بود همین .

موفق باشید .

مهدی ;)

ویرایش شده توسط M3hdi
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...