رفتن به مطلب

تصمیم جدید گوگل؛ هر چه امن‌تر بالاتر


alireza1375

پست های پیشنهاد شده

فکر کردم این موضوع در قسمت آموزش جای ندارد برای همین اینجا زدم. مدیران هر جور صلاح می دانند

تصمیم جدید گوگل؛ هر چه امن‌تر بالاتر

Google_Secure.jpg

گوگل تصمیم گرفته امنیت وب‌سایت‎ها و اهمیتی که به اقدامات حفاظتی در برابر هکرها می‌دهند را مبنای اولویت‌بندی نمایش وب‎سایت‎ها در نتایج جستجوی خود قرار دهد.

شرکت گوگل روز پنجشنبه در یک پست که در وبلاگ رسمی این شرکت منتشر شده، اعلام کرده است وب‌سایت‌های دارای رمزگذاری داده‌ها در نتایج جستجوی گوگل در جایگاه بالاتری نمایش داده می‌شوند. وب‌سایت‌ها دارای https در آدرس بار URL آن‌ها، اکنون ٥٦ درصد کل وب‌سایت‌های موجود در فضای آن‌لاین را شامل می‌شوند.

این حرکت شرکت گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجو در جهان آن‌لاین و مهم‌ترین ابزار موجود برای یافتن وب‌سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، قاعدتا سرویس‌ها و شرکت‌های بیشتری به رمزگذاری وب‌سایت‌هایشان ترغیب و بلکه مجبور می‌شوند. البته برقراری و حفظ لایه‌های امنیتی برای وب‌سایت‌ها هم زمان‌بر است و هم به منابع مالی نیاز دارد لذا برخی سازمان‌ها آنرا از دستور کار سرویس آن‌لاین خود خارج کرده‌اند.

گوگل می‌گوید هدف نهایی این اقدامات، اطمینان یافتن از دسترسی ایمن همه کاربران موتور جستجوی گوگل، جی‌میل و گوگل درایو به نتایج و ارتباطات ایمن است.

به گزارش مشبل، در پست گوگل در این باره آمده است که این اقدام در تشویق وب‌سایت‌ها مختلف به افزودن لایه‌های امنیتی به سرویس‌هایشان موثر بوده است و تعداد وب‌سایت‌های دارای HTTP یا https رو به افزایش است. گوگل اضافه می‌کند که در چند ماه گذشته این سیستم را به صورت آزمایشی به کار برده است و امنیت وب‌سایت را به عنوان یک فاکتور در نمایش نتایج جستجوی کاربران لحاظ کرده است و نتایج خوبی گرفته است و اکنون گوگل آماده است از https به عنوان راهنمای رتبه‌بندی نتایج خود استفاده کند.

البته گوگل تاکید می‌کند هنوز محتوای با کیفیت یک وب‌سایت در رتبه بندی آن موثرتر از وجود s در آدرس بار آن است چرا که باید فرصت لازم به شرکت‌ها و سرویس‌های مختلف داده شود تا وب‌سایت خود را ایمن کنند و از http به https سوئیچ کنند. اما گوگل یادآوری می‌کند با گذشت زمان، این سیاست ممکن است تغییر داده شود چون در نهایت باید امنیت به مساله صاحبان وب‌سایت‌ها بدل شود و با رمزگذاری همه سرویس‌ها، خدمات ایمن‌تری به کاربران خود ارائه دهند.

این حرکت جدید گوگل بخشی از یک برنامه بزرگ‌تر گوگل برای ایمن‌تر کردن فضای وب به طور کلی است. گوگل در ماه ژوئیه یک تیم هکری را استخدام کرد تا روی پروژه‌ای به نام پروژه صفر کار کند که هدف آن شناسایی حملات پیش از انجام آن است.

منبع : خودنویس

لینک به ارسال

لطفا هنگام گذاشتن مقاله منبع رو حتما ذکر کنید من میدونم برای پست اختصاصی زدن چقد باید زحمت کشیده بشه :


https://tech.khodnevis.org/article/59406

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...