رفتن به مطلب

حمایت از ثبت دامنه .pars و .persian gulf


alireza1375

پست های پیشنهاد شده

qwgkd3mgd3vv4g7v4wu2.jpg

ثبت این پسوندها در اینترنت به مفهوم ایجاد هزاران وب سایت جدید با این پسوندها و متعاقب آن گسترش این اسامی در اینترنت خواهد بود. هر وب سایتی که تحت یکی از این پسوندها ایجاد شود هزاران بیننده خواهد داشت و این افراد کسانی خواهند بود که به صورت روزمره با این نام‌ها سر و کار خواهند داشت.

کاربران اینترنتی ایرانی با دیدن این اسامی به عنوان پسوند پایگاههای اینترنت به ملیت و تاریخ پرشکوه خود افتخار می‌نمایند و کاربران خارجی نیز شاهد علاقه وافر ایرانیان به این اسامی خواهند بود که خود گواهی بر زنده بودن نام‌های خلیج همیشگی فارس و پارس می‌باشد.

آنچه حایز اهمیت است، چالش‌هایی است که این درخواست‌ها از سوی سایر کشورها با آن روبرو خواهند بود که حمایت گسترده تمامی کاربران اینترنتی ایرانی را می‌طلبد. پسوند اینترنتی PersianGulf. به دلیل مناقشات موجود که اتفاقاً این روزها بالاتر نیز گرفته است، احتمالاً با اعتراض شدید کشورهای حاشیه خلیج فارس مواجه خواهد گردید.

اما در مورد دات پارس (PARS.) موضوع به قرار دیگری است:

یکی از قواعد آیکن برای پذیرش پسوندهای جدید اینترنتی عدم تشابه آن‌ها با یکدیگر در حدی که منجر به سردرگمی کاربران اینترنتی گردد است و متأسفانه این شباهت در مورد عبارت پارس با عبارت پاریس(Paris. که ثبت آن توسط شورای شهر پاریس در حال پیگیری است) باعث گردیده که منتظر مناقشه‌ای قریب‌الوقوع میان این دو درخواست باشیم که در شرایط عادی تنها یکی از آن‌ها حق حضور در اینترنت را خواهد یافت. یکی از ملاک‌های آیکن برای انتخاب یک پسوند از میان دو پسوند پارس و پاریس، میزان حمایت اعلام شده از سوی جامعه ایست که آن پسوند برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین همکاری هموطنان در رای دادن به عبارات پارس و خلیج فارس در این میان نقش اساسی بازی می کند.

به همین منظور از یک سیستم رای گیری اینترنتی استفاده شده است که ایرانیان می توانند از طریق لینک زیربه آن وارد شده و با ورود نام و ایمیل خود آنرا امضا نمایند.

لازم به ذکر است که با توجه به اینکه هر دو پسوند پارس و خلیج فارس به عنوان نمادی از شکوه و جلال تاریخ کهن ایران زمین و مردمان سرزمین پارس محسوب می‌گردند، حمایت این مردم نیز برای دست یابی به این هدف الزامی است.

1ml6lfqxk75tdvpu8149.jpg

تعداد حمایت کنندگان تا کنون:

باید به۵۰۰۰۰ برسد تا این دامنه ها بوجود بیاید

لینک به ارسال

هممون میدونیم پاریس گنده تر از پارسه :(

خرشونم بیشتر میره!

من که یه چی نوشتم برای دات پارس (با اینکه کوردم ;) )

اما چشمم آب نمیخوره . -_-

لینک به ارسال

ممنون بابت اطلاع رسانی

خواهش می کنم.

هممون میدونیم پاریس گنده تر از پارسه

:(

خرشونم بیشتر میره!

من که یه چی نوشتم برای دات پارس (با اینکه کوردم

;)

)

اما چشمم آب نمیخوره .

افرادی که تا الان ثبت نام کردند و حمایت خود را اعلام کردند 47,556 نفر هستند.

می توانید با قرار دادن کد زیر در سایت خود از اخرین تعداد افراد ثبت نام کننده با خبر شوید.


<div style="display:block; clear:both; text-align: left;">
<iframe src="http://www.ipetitions.com/widget/view/423565" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0" style="width: 200px; height:145px; border:1px solid #cdced0; border-bottom:none; background-color:#e9eaeb;"></iframe>
<div style="text-align:center; font-family:Arial;font-size:11px; width: 196px; margin-top: -5px; padding: 7px 2px 2px; border:1px solid #364950; color: #fff; background-color:#364950; border-top:none;">
<a style="color: #fff; text-decoration:none;" href="http://www.ipetitions.com/">Petition by iPetitions</a>
</div>
<script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || []; _gaq.push(['_setAccount', 'UA-307455-4']); _gaq.push(['_setDomainName', 'ipetitions.com']); _gaq.push(['_setAllowHash', 'false']); _gaq.push(['_setAllowLinker', true]); _gaq.push(['_trackPageview']); (function() { var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true; ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);})();
</script>
</div>

ویرایش شده توسط alireza1375
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...