رفتن به مطلب

مشکل wait اولیه سایت و ارتباط اون با دیتابیس


پست های پیشنهاد شده

سلام. یه مشکلی در سایت من به وجود اومده که هنوز دقیقا کسی متوجه نشده مشکل از کجاست و چجوری میشه حلش کرد. نهایتا منو راهنمایی کردن بیام توی انجمن ها این مسئله رو مطرح کنم. لطفا توضیحات من رو درباره این مشکل بخونید. اگر با راهنمایی حل میشه که دریغ نکنید اگر هم کسی میتونه با دریافت هزینه مشکل رو برطرف کنه لطفا بگه.

سایت من الان بیش از یک ماهه که روی سرور پارس هست. یکی از سایت هایی که بازدیدش اندازه بازدید سایت من بود روی این سرور بود و مشکلی نداشت با هزینه ماهیانه 50 تومن. واسه همین منم با پرداخت همین هزینه رفتم اونجا. اما از همون اول مشخص بود که یه مشکلی وجود داره برای سایت من. چون هربار توی هاست ترکر وضعیت هردو سایت رو بررسی میکردم اون یکی سایت با سرعت زیر 1 ثانیه باز میشد. اما سایت من در خوشبینانه ترین وضعیت 4 ثانیه و در خیلی از اوقات هم به 20-30 ثانیه میرسید. بعضی اوقات هم کلا Fail بود برای همه لوکیشن ها. من ریسکوئست های سایتم رو کاهش دادم. حتی کمتر از اون یکی سایت شد. ولی باز هم مشکل حل نشد. هردوسایت روی یک سرور و یک آی پی هستن.

گفتم شاید مشکل از سرور هست. برای امتحان رفتم پارس پک. اونجا که واقعا فاجعه بود. ساعت 1 نیمه شب سایت من بالا اومد. تازه با بازدید کم. ولی انقدر سرعت کند بود که اصلا صفحات باز نمیشدن. سی پی یو و رم مصرف زیادی نداشتن. تنها مشکل که من از نمودار ها متوجه شدم از سی پی یوی دیتابیس بود. خیلی بالا رفته بود نمودار مصرفش. من 100 تومن هزینه کرده بودم. گفتم اگر بخوام به این چیزی که نمودار میگه برسم باید میلیونی هزینه کنم. واسه همین سریع برگشتم سرور پارس. متاسفانه تضمین عودت هزینه هم نداشتن و 100 تومنمون هم سوخت در یک شب. ضمن اینکه بگم توی سرور پارس هم وضعیت مصرف سی پی و رم نرمال هست.

توی سایت tools.pingdom.com هم خیلی وضعیت سایتمو بررسی کردم. تنها مشکل رو توی wait اولیه هنگام باز شدن سایت نشون میده که اگر بازدید سایتم کم باشه زیر 1 ثانیه wait داره. اما اگر یکم بازدیم بالا بره تا 60 ثانیه هم میره و حتی کلا Fail میشه.

پشتیبانی سرور پارس میگه ما به شما منابع نامحدود دادیم و مصرف شما از منابع هم نرمال هست. با توجه به این wait مشکل از دیتابیستون هست.

اینم بگم که سایت من در بدترین حالت، لودش خوبه. فقط تنها مشکل همون wait اولیه هست. این سروری که الان هستم تا بازدید زیر 200 یوزر آنلاین مشکلی نداره. اما بالای 200 که بره اوضاع وخیم میشه و کلافه کننده. منم سایتم تا 300 یوزر آنلاین میتونه بره. بیشتر هم نمیشه. و واسه همین 100 یوزر بیشتر میخوام این مشکل دیتابیس رو حل کنم.

چنتا نکته رو اضافه کنم برای درک بهتر مسئله.

1- دو ماه پیش که روی نت افراز بودیم گهگاه اخطار میداد واسه مصرف بیش از حد منابع. اما اون زمان ریکوئست های سایت من خیلی بیشتر بود و یوزرهای آنلاینم به 500 تا هم میرسید. اما الان نهایت یوزر آنلاین من به 300 میرسه.

2- از وقتی اومدیم سرور پارس حس میکنم روز اول مشکلی نبود اما بعد از نصب افزونه توتال کش یکم سرعت افت کرد. کلی فعال و غیرفعالش کردم ولی درست نشد. الانم غیرفعاله. چون فعال و غیرفعال بودنش فرقی نمیکردم توی این مشکل سایتم. الانم پوشه کش ها رو ساخته که حجمشون هم زیاده.

3- وقتی بازدیدم بالا میره و اون مشکلاتی که گفتم پیش میاد سرعت پنل وردپرسمم کم میشه. یه چیزی که خیلی کلافه ام میکنه اینه که توی اون لحظات موقع ارسال پست ارور: اتصال برقرار نیست میده و دکمه ارسال پست از کار میفته من نمیتونم اصلا اون پستی که آماده کردم رو ارسال کنم.

الان به ناچار بازدیدم رو زیر 200 یوزر آنلاین نگه داشتم و جرات نمیکنم به کاربرام ایمیل بزنم تا مبادا یکم بازدید بالا بره و اون مسئله افت سرعت پیش بیاد. به خاطر همین رتبه آلکسامم افت کرده.

لطفا بگید چیکار کنم برای حل این مشکل. آدرس سایتم http://gizmiz.com حجم دیتابیسم 800 مگابایته

ویرایش شده توسط Dr. Bilardo
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...