رفتن به مطلب

آپلود بیش از حد (فوری)


پست های پیشنهاد شده

سلام. یه مشکل خیلی عجیب برام پیش اومده. گفتم اینجا بپرسم حتما دوستان جوابمو میدن

من امروز عصر برنامه networx رو ریختم تا از حجم استفاده اینترنتم متوجه شم

در عرض 3 ساعت این گزارش رو بهم داد

حجم دریافتی 200 مگابایت بود که کاملا درسته

اما حجم انتقالیم 2.81 گیگابات هست

خیلی واسم عجیبه

من فقط برنامه CuteFTP 9 رواجرا کردم و چندتا فایل php رو آپلود کردم. برنامه هم حدوده 50 دقیقه همینطوری باز بود و من کار های دیگه انجام می دادم

به نظرتون مشکل چیه؟

لینک به ارسال

image002.jpg محتوای آموزشی اینترنت

راهنمای مدیریت ترافیک مصرفی

ترافیک مصرفی

میزان ترافیک مصرفی در سرویس ADSL، برابر است با مجموع حجم بسته های دریافتی از اینترنت در هنگام استفاده از سرویس ADSL.

دریافت و ارسال بسته های اینترنتی تنها شامل دانلود و آپلود نیست، بلکه تمامی فعالیت های انجام شده در بستر اینترنت مانند باز کردن صفحات، استفاده از نرم افزارهای تلفن همراه و .. ترافیک مصرف می کنند.

برای نمونه به چند مورد رایج اشاره می شود:


  • نرم افزارهای گفت و گوی صوتی و تصویری نظیر Viber,Skype,ooVooو ..

گفت و گوی تصویری و ارسال و دریافت عکس و فیلم و صدای ضبط شده، دانلود برچسب های مختلف از سرور نرم افزار مورد استفاده و ... همگی از ترافیک اینترنتی به میزان قابل توجهی کسر خواهد کرد.


  • گوش کردن به موسیقی و تماشای فیلم و ویدئو آنلاین

تماشای فیلم آنلاین به میزان حجم آن فیلم از ترافیک اینترنتی کسر می کند. این مورد بدان معناست که چنانچه فیلم آنلاین مشاهده شود و یا همان فیلم دانلود شود، به یک میزان از ترافیک کاربر مصرف می شود. دقت داشته باشید که در صورتی که چندین بار یک فیلم را مشاهده فرمایید این موضوع می تواند از ترافیک شما چندین بار کسر نماید.


  • بازی های آنلاین

بازی های آنلاین همانند Clash Of clans، World of War craftو ... از ترافیک کسر می کند.


  • به روز رسانی اتوماتیک ویندوز،آنتی ویروس، نرم افزارهای گوشی همراه و ..

در صورتی که به روز رسانی نرم افزارهای فوق در حالت خودکار باشند، مادامی که به اینترنت متصل باشید و فایلی برای به روز رسانی موجود باشد در حال دریافت بسته های آپدیت هستند و در نتیجه از ترافیک اینترنت کسر می کنند. برای جلوگیری از این موضوع می توان به روز رسانی اتوماتیک نرم افزارهای ویندوز و گوشی همراه را غیر فعال و یا انجام آن را منوط به تائید کاربر کرد.


  • فیلترشکن

استفاده از نرم فزارهای فیلترشکن و VPN و .. مانعی برای کسر ترافیک از سرویس نبوده و ممکن است بنا بر نوع ارتباط ترافیک بیشتری را نیز کسر نمایند.. همچنین گاهی شرکت شاتل برای مشترکین خود پروموشن هایی نظیر گیگ رایگان یا نیم بها برای استفاده روی سرورهای داخل ایران قرار می دهد برای استفاده از این قبیل پروموشن ها نیاز است کاربر اتصال VPN خود را قطع نماید.


  • عدم داشتن کلمه عبور وایرلس

یکی از مهمترین مواردی که می تواند باعث کسر ترافیک شود، نداشتن کلمه عبور وایرلس است. در این صورت هر شخصی می تواند به وایرلس مودم وصل شده و از ترافیک اینترنتی استفاده نماید.

جهت بررسی پسورد وایرلس مودم می توانید به داکیومنت"راهنمای نصب و تنظیم مودم ها" مراجعه نمایید.

هم چنین بهتر است جهت اطمینان بیشتر هرچند وقت یکبار پسورد وایرلس مودم را تغیر دهید.


  • بارگذاری سایت

بارگذاری صفحات وب، بارگذاری مجدد صفحات وب، استفاده از صفحات وب که از نرم‌افزارهای فلش استفاده می کنند و باز گذاشتن این دسته از صفحات وب از ترافیک مصرفی کسر می کنند.

مدیریت ترافیک مصرف

برای کنترل و مدیریت مصرف در سایت MY.Shatel.ir قسمتی تعبیه شده است که می­توان گزارش­های مختلف مصرف را در آن مشاهده نمود. انواع گزارش ها به شرح زیر هستند:

traf1.png

شکل 1


  1. گزارش اتصالاتPPPOE: در این گزارش بر اساس بازه زمانی مورد نیاز، می­توانید تعداد دفعات اتصال از طریق کانکشن PPPOE، مدت زمان آن و همچنین اتصال جاری در لحظه سرویس خود را ملاحظه فرمایید.

این گزارش مبنای محاسبه مصرف شما نیست.

traf2.png

شکل 2


  1. گزارش ماهانه: مبنای این گزارش ماه‌های شمسی می‌باشد و با انتخاب هر ماه میزان مصرف شما در آن ماه را نشان خواهد داد.

این گزارش برای مشاهده میزان مصرف دوره‌های مختلف کاربران ART که دوره ترافیک سرویس شان ماه‌های شمسی است استفاده می شود ولی برای کاربران ECO که دوره ترافیک مطابق دوره سرویس شان است، قابل استناد نیست.

traf3.png

شکل 3


  1. گزارش روزانه: در این گزارش در بازه زمانی مورد نیاز علاوه بر مشاهده میزان مصرف، می‌توانید نمودار میزان مصرف را نیز ملاحظه فرمایید.

کاربران ECO می‌توانند از طریق این گزارش و بر مبنای زمان شروع دوره سرویس شان، میزان مصرف دوره‌های مختلف خود را مشاهده کنند.

دقت داشته باشید که مشاهده و کنترل ترافیک هر سرویس بر عهده مشترک بوده و هر کاربر بهتر است برای اطمینان از چگونگی میزان مصرف ترافیک استفاده شده به صورت دائمی به این صفحه مراجعه و گزارش مصرف سرویس خود را مشاهده کند.

traf4.png

شکل 4

همچنین کاربران شاتل که از گوشی های هوشمند اندروید استفاده می کنند می توانند نرم افزار مای شاتل را دانلود و روی گوشی خود نصب کنند.

traf5.png

شکل 5

نرم افزارهای مانیتورینگ پهنای باند

در صورتی که تمایل داشته باشید از میزان ترافیک مصرفی خود به صورت لحظه ای با خبر بوده و آن را مدیریت نمایید، با توجه به نوع سیستم عامل و تعداد سیستم هایی که از اینترنت استفاده می کنند، می‌توانید از نرم‌افزارهای مانیتورینگ پهنای باند متفاوت استفاده کنید.

در صورتی که تنها یک سیستم از اینترنت استفاده می کند، نرم افزار پیشنهادی،Du Meter است. "راهنمای نرم افزار DU meter " در سایت شاتل قرار داده شده است

هم چنین چنان چه چندین سیستم ،با سیستم عامل های متفاوت از اینترنت استفاده می کنند، نصب یک نرم افزار بر روی یک سیستم به تنهایی کافی نبوده و باید از نرم افزار STG استفاده کنید تا بتوانید تمام ارسال و دریافت های مودم را مورد بررسی قرار دهید. برای آشنایی با این نرم افزار مستند " راهنمای انجام تنظیمات نرم افزار STG" بر روی سایت قرار داده شده است.

برای کنترل و مشاهده ترافیک مصرف شده در سیستم عامل های اندروید، شما می توانید از گزینه Data usage است.

این نرم افزار میزان ترافیک مصرفی گوشی همراه را نمایش می دهد و مشخص می کند چه نرم افزارهایی بر روی گوشی همراه به چه میزان از ترافیک مصرفی کسر می کنند.

traf6.png

شکل 6

traf7.png

شکل 7

traf8.png

شکل 8

بررسی پهنای باند

با استفاده از نرم افزارهای فوق، پهنای باند اینترنتی را بررسی نمایید. چنانچه پهنای باند شما در حال استفاده بود مراحل زیر را بررسی کنید:

1.مطمئن شوید روی سیستم شما نرم افزاری در حال دانلود نیست. با استفاده از دستور Netstat –on می توانید برنامه های در حال اجرا بر روی سیستم خود را بررسی نمایید.

2.در صورتیکه روی سیستم شما هیچ دریافت و ارسالی انجام نمی شود، بررسی بفرمایید چند سیستم در حال حاضر به مودم کانکت هستند و از اینترنت استفاده می نمایند.تمامی سیستم ها را جدا نموده و پهنای باند را بررسی نمایید.

3.در صورتیکه سیستمی متصل نمی باشد ولی پهنای باند همچنان در استفاده است، از طریق کنسول مودم تعداد کلاینت های متصل به مودم را مشاهده و کنترل نمایید.جهت مشاهده افراد متصل به وایرلس مودم می توانید به قسمت Client List در مودم مراجعه فرمایید. برای آشنایی با مسیر می توانید به داکیومنت"راهنمای نصب و تنظیم مودم" مراجعه کنید.

در صورتی که سیستمی به مودم شما متصل است اما شما از وجود آن مطلع نیستید، فورا اقدام به تغییر کلمه عبور وایرلس مودم نمایید.

4.جهت جلوگیری از سوء استفاده از اینترنت، می توانید برای مودم MAC Filter تعریف نمایید. با این قابلیت، تنها سیستم هایی که داخل کنسول مودم تعریف شده باشند می توانند از اینترنت استفاده نمایند.جهت استفاده از قابلیت MAC Filtering به داکیومنت"راهنمای نصب و تنظیم مودم"مراجعه نمایید.

5.در صورت عدم خالی شدن پهنای باند،با وجود انجام مراحل فوق، وایرلس مودم را غیر فعال کرده و مطمئن شوید سیستمی به مودم متصل نمی باشد . اگر با انجام کلیه این موارد باز هم پهنای باند شما خالی نبود می توانید مودم را ریست و در نهایت آپگرید نمایید.

توصیه های فنی


  1. همواره سیستم یا سیستم های متصل به اینترنت را به یک نرم افزار Internet Security خوب و به روز مجهز بفرمایید.

  2. پسورد وایرلس مودم خود را سالی یک بار تغییر دهید و از پسوردهای متداول استفاده نفرمایید ( مثلا 123456789 یا ... )

  3. در شرکت ها و سازمان ها حتی المقدور یک سرور برای برقراری امنیت اینترنت تعبیه بفرمایید.

  4. وقتی نیاز به اینترنت ندارید مودم خود را خاموش کنید.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...