رفتن به مطلب

بهینه سازی یک سایت وردپرسی در یک نگاه کلی


webwe

پست های پیشنهاد شده

وقتی می خواهید سایتی در وردپرس طراحی کنید لازم است که اصل های خاصی را در جهت بهینه سازی آن انجام دهید.

طراحی سایت در وردپرس کار آسانی است همه چیز مهیاست تا شما سایت موردنظرتان را با کمی تغییرات راه اندازی کنید ولی بهینه سازی سایت طراحی شده نیازمند رعایت کردن اصل هایی است که بدون آنها طراحی سایت شما نیمه کاره خواهد بود. برای به سرانجام رساندن طراحی سایت در وردپرس شما نیاز دارید بهینه سازی سایت را در وردپرس تقویت کنید برای این کار به نکته هایی که در پایین اشاره می شود توجه کنید.

بخش بلاگ در وردپرس

پیکربندی سایت یعنی اینکه مجموعه‌ای از عملکردها سایت را به نحوی تنظیم کنید که نرم‌افزار یا سخت‌افزار نصب شده روی رایانه را به عملکرد دلخواه وا دارد. در پیکربندی وردپرس ویژگی ‘discourage search engines from indexing this site‘ هست که به شما این امکان را می دهد تا با لحاظ کردن شرایط آن از ایندکس شدن صفحه های سایت خود از طریق موتورجستجوگر خودداری کنید. همچنین وردپرس دارای تگ rel=”noindex” و rel=”nofollow”است که برای خودش تنظیمات خاصی را دارد این تنظیمات به شما این امکان را می دهد که از ایندکس و جستجو کردن در سایت خود خودداری کنید تا هنگامی که شما این ویرایش را در بخش بلاگ خود انجام دهید. با انجام این کار اثر خوبی در بهینه سازی سایت شاهد خواهید بود.

تغییر رده permalinks

وردپرس به صورت پیش فرض از ?p=[id] در رده و ساختار لینک های دارای بلاگ استفاده می کند. شما می توانید این رده و ساختار را در تنظیمات به صورتی که دلخواهتان است عوض کنید. فرم پیشنهادی ما در جهت رده و ساختار لینک ها month and name است.

نصب افزونه .xml sitemap

افزونه xml sitemap را در سایت وردپرس تان نصب کنید. همه صفحه های قابل دسترسی در طراحی سایت تان را در این فایل مشخص کنید که با این کار به موتورهای جستجو امکان می دهید تا صفحه شما را ایندکس کنند

نصب افزونه بهینه سازی سایت و به کارگیری rel=”canonica"l

این افزونه بهینه سازی را هم در سایت وردپرس نصب کنید و بعد از نصب از برچسب و تگ rel=”canonical در جهت صفحه های بلاگ تان استفاده کنید. با این کار موتور جستجو قادر خواهد بود آدرس URL را در محتوای بلاگ تان را معلوم کند.

"rel=”nofollow

این امکان "rel=”nofollow به شما این امکان را می دهد تا بتوانید صفحه لینک داده شده را ‘follow’ نکنید و هیچ گارانتی درباره توانایی اعتماد به صفحه سایت لینک داده شده نیست. این ویژگی اثر خیلی خوبی بر روی بهینه سازی سایت خواهد داشت.

ایندکس نکردن صفحه های کپی

اگر شما عنوان استفاده شده و تکراری را برای عنوان محتوای خود به کار ببرید صفحه تکراری و دوباره کار شده برای بهینه سازی سایت اثر بدی خواهد گذاشت برای جلوگیری از این کار شما باید متای نوشته شده در زیر را به کار ببرید:

<meta name=’robots’ content=’noindex’ />

به کارگیری از افزونه caching در جهت بالا بردن سرعت سایت

افزونه کش در همه سایت هایی که زیر نظر وردپرس راه اندازی می شوند به صورت نصب شده آماده استفاده است. استفاده از این افزونه باعث می گردد سرعت سایت تان بالا برود و نیز زمان بندی بازگذاری صفحه های سایت شما بر روی وب سرور پایین بیاید.

به کارگیری CDN در جهت تقویت کارآیی سایت

سیستم CDN برای سایت هایی که حجم اطلاعات خیلی زیاد را دارند بسیار کارآمد است. در این فناوری محتوای استاتیک سایت تان در وب سرور کش می گردد و به همین خاطر کارآیی سرعت سایت تان بیشتر می شود.

گزینش وب هاست قوی

اگر وب سایت تان دارای سرعت کمی است شما می توانید با عوض کردن هاستینگ خود باعث بهبود آن بشوید و اثر خوبی بر روی بهینه سازی سایت تان بگذارید.

بلاک کردن نظراتی که به صورت اسپم هستند

ورژن های تازه وردپرس ویژگی های جدید و مخصوصی را به وردپرس افزوده اند که جلوی وارد شدن نظرهایی که اسپم شمرده می شوند را می گیرند. این نظرها از طریق کاربرها وارد می شوند با این کار از نظرات بیهوده و ماشین ساز رها می شوید.

گذاشتن لینک های محتوای قدیمی در محتوای تازه

یکی از تکنیک های بهینه کردن محتوای سایت گذاشتن محتوا های قدیمی به جای لینگ های تازه و ارتباط دادن بین محتواها است به طوری که در زمان نوشتن محتوای تازه در طراحی سایت اگر ارتباطی بین محتوای قدیمی باشد آن را در لینک سایت تازه قرار می دهد.

منبع: طراحی سایت

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...