sajjad_fx

ورودی از گوگل و کمک در مورد سئو سایت

15 پست در این موضوع قرار دارد

سلام و عرض ادب خدمت تمامی بزرگواران و اساتید سایت ارزنده ی وردپرس فارسی

دوستان مدتی هست مشکل عجیبی بنده رو درگیر خودش کرده، به طوری که باعث شده تمام انگیزه و انرژی بنده گرفته بشه...

بنده یک سایت وردپرس رو مدت 9 ماه یا بیشتر هست که استارتت زدم، و چندین مطلب هم درش منتشر کردم، و ورودی گوگل در این سایت به نسبت تعداد مطالب و آپدیت دیر سایت، بد نیست و روزانه در حدود 60 تا 70 ورودی به طور متوسط هست...

آدرس سایت برای رویت اساتید عزیز:

ام ال مارکتینگ

همچنین روی یکی از ساب دامین هام هم وردپرس دیگری رو بالا آوردم و در این سایت قصد دارم اخبار روز از سایت های خبرگزاری پربازدید خونده و ارسال بشه... حدود 4 ماهی میشه که شروع بکار کرده این سایت، افزونه ی Wordpress Seo by yoast رو هم نصب و طبق آموزش های موجود تنظیم و بهینه کردم.

همچنین در گوگل وبمستر تمام تنظیماتی که نیاز باشه و نیز نقشه ی سایت رو انجام دادم.

آدرس ساب دامین مذکور:

نیوز ام ال مارکتینگ

نکته ای که وجود داره اینه که اخبار منتشر شده در این سایت سریعا توسط گوگل ایندکس میشه و ازین بابت موشکلی وجود نداره، ولی عملا ورودی ای از گوگل ندارم. شاید تو این چهار ماه ، 4 بار یا حتی کمتر ورودی داشتم.

نتیجه ی ایندکس مطالب سایت

همچنین توسط یکسری از نرم افزار های موجود در زمینه ی سئو، رتبه ی جستجو ی کلمات سایتم رو در ایندکس گوگل چک کردم و متاسفانه اکثر کلمات سایتم در ایندکس نتیجه ی جستجو گوگل موجود نیست. حتی تیتر هایی از سایتم که توسط گوگل ایندکس شده و در لینک بالا موجود هستند رو هم در خود گوگل جستجو میکنم در لیست نتیجه ی گوگل نمی آورد، که واقعا عجیبه، چون وقتی مطلبی در گوگل ایندکس شده، چطور ممکنه که در نتیجه ی جستجو نیاد، جالبه که مثلا تیتری رو در گوگل جستجو می کنید، در صفحات مثلا 5 یا 6 به بالا عملا نتایجی که تقریبا ربطی به عنوان جستجو شده ندارد رو ایندکس میکنه ولی مطلب سایت بنده که کاملا مطالق با عبارت جستجو شده هست نشون داده نمیشود.

توسط یکسری سایت های بررسی کننده، سرعت لود صفحه ی اصلی سایت رو چک کردم با حجم 1.7 مگابایت چیزی در حدود 40 تا 50 ثانیه متغیر هست، همچنین سرعت لود صفحات پست ها هم با حجم 1 مگابایت در حدود 25 تا 30 ثانیه هست. نتیجه ی تست سئو سایت هم چیزی در حدود 55 تا 60 درصد تخمین زده شد.

نتیجه تست سرعت لود صفحه ی اصلی | نتیجه تست سرعت لود صفحه ی پست ها | سایت تست سئو

خواهشم از اساتید اینه که اگر امکان داره، لطفی در حق بنده بفرمایید و سایت بنده رو بررسی بفرمایید، همچنین اگر لازم باشه بفرمایید تا دسترسی بدم. اگر سایت نیاز به سئو داشت تا مشکل نداشتن ورودی از گوگل برطرف بشه، لطف کنید اطلاع بدید تا در این زمینه با هم صحبت کنیم.

مرسی که وقت گذاشتید و خوندید این مطلب رو

منتظر پاسخ های راهگشاتون هستم

یا علی

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

دوستان و اساتید شایسته، منتظر پاسختون هستم.

با سپاس

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام

خواهشا اگر کسی در این زمینه تخصص داره یا دوستی رو میشناسه اعلام کنه. بنده همچنان منتظر پاسخ از طرف اساتید هستم.

تشکر

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام

مطالب کاملا کپی هست؟؟

توی وبسمتر تولز اروری نیومده؟؟

سرعت لود سایت خیلی بده و ارور dns دارین!!

هاستتون رو تغییر بدین به یه جای بهتر

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام

بله مطالب از سایت خبری خونده میشه و تماما به همراه عکس ها ارسال میشه به سایت...

سرعت لود سایت بدلیل بالا بودن حجم مطالب صفحه اول بالا بود، که کمی سبکتر کردم صفحه ی اول رو و افزونه ی کش رو هم نصب کردم و الان بهتر شده...

توی وبمستر هم هیچ پیغامی نیومده و حتی میگم مطالب به راحتی ایندکس میشن...

ببخشید ارور dns رو متوجه نشدم میشه بفرمایید از کجا متوجه شدید این موضوع رو ؟

سپاس از توجهتون

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

بنظر من در الگوریتم جدید گوگل هیچ جایی برای سایتای کپی کننده نیست

مطلب شمارو به ناچار ایندکس می کنه ولی در نتایج شمارو به دیگران تعارف نمی کنه چون مطالب شما قبلا توسط سایت یا سایتای دیگه نوشته شده بوده

درضمن

با استفاده از فیدخوان یا این نوع ربات ها و خزنده ها چون در هر ساعت تعداد قابل ملاحضه ای مطلب به سایت شما وارد و ثبت میشه

خب این خیلی تابلوهه که خزنده و مدیران گوگل می فهمن که توسط انسان تایپ و زده نشده

حالا این وسط خیلی از سایتای مشابه شما هم هستن که دارن خوب فعالیت می کنن و شما در تعجبی

اونا بیشتر شون لینکای قوی دارن یا بقولی در جاهایی تبلیغاتم دارن یا به هر نحو از نظر رتبه بالا ترن

در هر صورت این نوع سایت ها بنظر من کار به جایی نمی برن

3

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام علیرضا جان، ممنون از پاسخ شما ارادتمندم

خیلی از سایتهای موفق تو این زمینه، خبر رو به صورت کامل در سایت خودشون منتشر نمیکنن، فقط سه، چهار جمله از خبر رو در سایت منتشر میکنن و خبر اصلی رو به صورت آی فریم از سایت اصلی نشون میدن، به نظرتون این قضیه که خبرها و عکس ها تماما در سایت آپلود و منتشر میشه و بصورت آی فریم سایت اصلی نیست میتونه تاثیری رو نتیجه ی گوگل داشته باشه؟

به نظرت در صورتی که اقدام به تبلیغ در سایتهای دیگه، انتشار در شبکه های مجازی، و گرفتن بک لینک کنم آیا این مشکل مرتفع میشه؟ یا حتی اگه رنک هم بالاتر بره صرفا بدلیل کپی بودن مطلب باز همچنان این مشکل وجود خواهد داشت؟ منظور من اینه که آیا گوگل کپی بودن مطلب رو فدای رنک سایت میکنه؟ چون شاید دیده باشیم خیلی از خبرها توسط خبرگزاری ها از روهم کپی میشه، ولی میبینیم که گوگل همه رو ایندکس و در نتیجه ی جستجو قرار میده؟

بازم تشکر

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام مجدد آقا سجاد

خب شما الان هیچ تراست و ولیو یی ندارین

از ظرفی گوگل جدیدا تراست رو بزور میده به یه سایت چه برسه به رنکینگ

ولی آنچه که مسلمه اینه که دیگه هیچ جایی برای سایتایی که مطلب رو کپی می کنن وجود نداره علی الخصوص اینکه تعداد پست در روز و ساعت بیش از حد طبیعی باشه

بنظر من اگر میخواست جواب بده تا حالا باید یه نتیجه ای میگرفتی

اینجوری فقط داری فضای هاستتو از دست میدی

بعد آپدیت الگوریتم گوگل بیشتر سایتای ایرانی رته شون نزول داشت

اون سایتایی که می بینی سرجاشون موندن به زور رنکینگشونه ولی شما چی ؟ رنک نداری

بازم با دیگران مشورت کن

بنظر من بعیده جواب بگیری

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام ، قالب یکم کد هاش خطا داره ، یسری از سایت ها لود میشن موقع لود سایتت

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام مجدد آقا سجاد

خب شما الان هیچ تراست و ولیو یی ندارین

از ظرفی گوگل جدیدا تراست رو بزور میده به یه سایت چه برسه به رنکینگ

ولی آنچه که مسلمه اینه که دیگه هیچ جایی برای سایتایی که مطلب رو کپی می کنن وجود نداره علی الخصوص اینکه تعداد پست در روز و ساعت بیش از حد طبیعی باشه

بنظر من اگر میخواست جواب بده تا حالا باید یه نتیجه ای میگرفتی

اینجوری فقط داری فضای هاستتو از دست میدی

بعد آپدیت الگوریتم گوگل بیشتر سایتای ایرانی رته شون نزول داشت

اون سایتایی که می بینی سرجاشون موندن به زور رنکینگشونه ولی شما چی ؟ رنک نداری

بازم با دیگران مشورت کن

بنظر من بعیده جواب بگیری

سلام

داداش شرمنده میتونم بپرسم که چطور وضعیت یک سایت رو از لحاظ تراست یا ولیو بررسی میفرمایید؟

همچنین یه سوال دارم، از اونجایی که من چالش رو دوست دارم، و همیشه سعی میکنم که مشکل رو حل کنم به جای اینکه کنارش بزارم،برای همین هم چند تا راهنمایی از شما میخواستم:

به نظر شما، اگر متن خبر هارو با دستکاری روبات، یه چند جمله اضافه نسبت به خبر اصلی توش ایجاد کنم، تاثیری روی نتیجه ی گوگل داره؟ منظور دستکاری ای هست که حق ناشر هم حفظ بشه، و فقط چند جمله، به صورت ثابت ولی بسته به خبر گزاری ای که خبر ازش خونده میشه در تمام پست ها قرار بگیره، مثلا یه مثال میزنم:

اول تمام پست ها، یه جمله اضافه بشه:

طبق آخرین اخباری که به خبرنگاران خبرگزاری تابناک/باشگاه خبرنگاران/ایرنا و ... رسیده است، به اطلاع میرساند:

یا مثلا: این خبر مربوط به حوزه ی سیاسی/اقتصادی ... می باشد، و در خبرگزاری (نام خبرگزاری ) منتشر شده است...

به نظر شما این حرکت میتونه تاثیری داشته باشه؟

سوال دیگر اینکه منظور شما از رنک چی هست؟ پیج رنک گوگل یا رنک الکسا؟ اگر منظوروتون رنک الکسا باشه، خوب به نظرم با تبلیغ سایت، اشتراک در شبکه های اجتماعی و ... میشه رنک الکسا رو افزایش داد، و جایی مقاله ای خونده بودم که گویا رنک الکسا تاثیر زیادی تو محبوبیت سایتها در نتایج گوگل داره، یه متخصص سئو شخصا این مورد رو آزمایش کرده بود و به این نتیجه رسیده بود...

سوال بعدی اینکه با توجه به حجم زیادی که عکس ها میگیرن، آیا بین آپلود مجدد عکس خبر ها در سایت، و یا نمایش عکس از سایت خود خبرگزاری، از لحاظ سئو تفاوتی وجود داره؟

از شما واقعا تشکر میکنم علیرضا جان که من رو از راهنمایی و دانشت بهره مند میکنی...

از سایر دوستان، اساتید و بزرگواران هم دعوت میکنم که در این بحث شرکت بفرمایند، چون جدا از حل مشکل من، شاید این سوال برای خیلی های دیگه هم پیش اومده باشه، من خودم دیدم جاهای زیادی افراد به این مشکل برخوردند که اکثرا جواب خاصی نگرفتن از فروم ها و ...

سپاس از همه

سلام ، قالب یکم کد هاش خطا داره ، یسری از سایت ها لود میشن موقع لود سایتت

سلام و ارادت

دوست عزیز مرسی از پاسخت، میشه سایتی که باهاش چک کردی رو اینجا قرار بدی تا بنده هم بررسی کنم ببینم مشکل چی هست؟

سپاس

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

باسلام

خواهش

منم تجربه آنچنان ندارم برای همینم میگم که با دیگران هم مشورت کنید

ولی :

ادرس http://news.mlmarketing.ir/ چون زیر مجموعه ی سایت اصلی تونه پس تو الکسا رتبه ی سایت اصلی رو نشیونتون میده یعنی چه در این ادرس چه در سایت اصلی تون بازدید داشته باشید همه رو برای سایت اصلی حساب می کنه البته برای زیر مجموعه ها هم حساب میشه ولی خب به نفع سایت اصلی هم میشه mlmarketing.ir

یکی از دلایلی که بیشتر سایتای معروف در کنار سایتشون سایت اخبار و فروشگاه و فروم بالا میارن هم همینه - چون هر کدوم ازونا برای خودشون بازدید میگیرن و میشه ازشون پول در آورد با این شباهت که بازدید همه شون رو الکسا برای سایت اصلی شونم حساب میکنه واس همین میبینی رتبه ی تک رقمی در الکسا دارن چون تمام بازدیدشون واس خود سایت اصلی شون نیست

---------------

با این تفاسیر ادرس http://news.mlmarketing.ir/ الکسایی نداره یعنی بازدیدی نداره و اگرم شدی سی هزار ایران فک کنم بخاطر بازدید سایتته یعنی : mlmarketing.ir

----------------------

در این سایت که خیلی هم معتبره میتونی از وضعیت رنک کنونی و آینده بهمراه تراست رنک سایتت باخبر شی http://www.seomastering.com/

در همین سایت ولیو رو هم نشون میده : یعنی مقدار worth یا همان Site value

-------------------

البته سایتتم که از تاریخ تولدشون با اینکه چهارماه میگذره ولی بازم تو سندباکسه ( پنالتی ) : ازینجا میتونی ببینی http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker/

بنظر من یا بر اساس خرید لینک های بیخود یا انتشار پست در سایت با فاصله زمانی نامعقول ( انتشار بیش از حد توسط خزنده و ... ) این سایتا ارزش کاربری ندارن برای همین گوگل اونارو نشون کاربر نمیده و در نتایج اونارو اصلا نشون نمیده به کاربر

----------

بنظر من رو همون سایت اصلی ت کار کن - از خودت متن بنویس - فک نمی کنم سایت خبری ت جواب بده چون هم اصل مطلب داره از جا دیگه میاد و هم بصورت آنی یه خیلی پست سرازیر میشه تو سایت بدون هیچ تایم و زمان خاص و مرتبی و بدون ارسال توسط انسان ( البته فک کنم آیپی خزنده و رباته هم توسط گوگل قابل شناسایی ن که میفهمن این پست ها چطوری از کجا میاد و البته خود گوگل اعلام کرده همه رو از چشم ربات هامون نبینین اینجا ما مهندس و متخصص برای بازبینی و ردیابی داریم و تنها رباتامون نیستن )

----------------

از یه طرف چون عکس از جا دیگه میاد داره از پهنای باند سایت منبع کم میشه که قطعا اونا دوس ندارن و ناراضی هستن - البته اگر شما بازدید بالایی داشته باشی با هربار لود شدن عکس های اونا , برای اوناهم بازدید بحساب میاد و البته از پهنای باندشونم کم می کنه ولی یه چیزی هم هست اونا اگه بخوان میتونن کاری کنن که تمام عکس هاشون تو سایت بقیه بغیر از خودشون به یه شکل دیگه ای بشه مثلا تصویر کاملا سفید شه یا یه متن مشابه تو همه عکسا نشون داده شه که بقول معروف آبروی سایت شما میره و یعنی میتونن کاری کنن همه عکساشون تو سایت شما غیر فعال شه )

-----------------

از نظر سئو بی تاثیر نیست چون ادرس عکس واس یه سایت دیگه باشه با واس خودت فرق داره دیگه - از نظر لینک داخلی و خارجی و همینطور کپی و پیست و ... مورد بررسی گوگله لابد

------------------

شبکه های اجتماعی خوبن ولی در دراز مدت چون ما بازدیدی از شبکه ها نصیبمون نمیشه ولی چون لینک مون تو صفحات اجتماعی در حال انتشاره بعد مثلا یسال می بیی تراست رنک و ولیو سایت بالا تر میره

وگرنه بازدیدی در پی ندارن ( در کل - مگر بعضی از گروه ها که بخوان عمدا رو لینک ها کلیک کنن - که بجاش میشه رفت بازدید خرید دیگه :) )

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام

داداش شرمنده میتونم بپرسم که چطور وضعیت یک سایت رو از لحاظ تراست یا ولیو بررسی میفرمایید؟

همچنین یه سوال دارم، از اونجایی که من چالش رو دوست دارم، و همیشه سعی میکنم که مشکل رو حل کنم به جای اینکه کنارش بزارم،برای همین هم چند تا راهنمایی از شما میخواستم:

به نظر شما، اگر متن خبر هارو با دستکاری روبات، یه چند جمله اضافه نسبت به خبر اصلی توش ایجاد کنم، تاثیری روی نتیجه ی گوگل داره؟ منظور دستکاری ای هست که حق ناشر هم حفظ بشه، و فقط چند جمله، به صورت ثابت ولی بسته به خبر گزاری ای که خبر ازش خونده میشه در تمام پست ها قرار بگیره، مثلا یه مثال میزنم:

اول تمام پست ها، یه جمله اضافه بشه:

طبق آخرین اخباری که به خبرنگاران خبرگزاری تابناک/باشگاه خبرنگاران/ایرنا و ... رسیده است، به اطلاع میرساند:

یا مثلا: این خبر مربوط به حوزه ی سیاسی/اقتصادی ... می باشد، و در خبرگزاری (نام خبرگزاری ) منتشر شده است...

به نظر شما این حرکت میتونه تاثیری داشته باشه؟

سوال دیگر اینکه منظور شما از رنک چی هست؟ پیج رنک گوگل یا رنک الکسا؟ اگر منظوروتون رنک الکسا باشه، خوب به نظرم با تبلیغ سایت، اشتراک در شبکه های اجتماعی و ... میشه رنک الکسا رو افزایش داد، و جایی مقاله ای خونده بودم که گویا رنک الکسا تاثیر زیادی تو محبوبیت سایتها در نتایج گوگل داره، یه متخصص سئو شخصا این مورد رو آزمایش کرده بود و به این نتیجه رسیده بود...

سوال بعدی اینکه با توجه به حجم زیادی که عکس ها میگیرن، آیا بین آپلود مجدد عکس خبر ها در سایت، و یا نمایش عکس از سایت خود خبرگزاری، از لحاظ سئو تفاوتی وجود داره؟

از شما واقعا تشکر میکنم علیرضا جان که من رو از راهنمایی و دانشت بهره مند میکنی...

از سایر دوستان، اساتید و بزرگواران هم دعوت میکنم که در این بحث شرکت بفرمایند، چون جدا از حل مشکل من، شاید این سوال برای خیلی های دیگه هم پیش اومده باشه، من خودم دیدم جاهای زیادی افراد به این مشکل برخوردند که اکثرا جواب خاصی نگرفتن از فروم ها و ...

سپاس از همه

سلام و ارادت

دوست عزیز مرسی از پاسخت، میشه سایتی که باهاش چک کردی رو اینجا قرار بدی تا بنده هم بررسی کنم ببینم مشکل چی هست؟

سپاس

چک کردن رنک و ولیو : seomastering.com - داخش اسم سایتتو بنویس و اینتر بزن

چک کردن رتبه ایران و جهان و ... : alexa.com/siteinfo/yoursite بعد اینتر بزن تا لود شه

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام

علیرضا جان شرمندم کردی که اینقدر کامل و مبسوط پاسخ دادی...

از اطلاعاتت خیلی استفاده کردم، و ایشالله که خدا یک در دنیا صد در آخرت نصیبت کنه :wub:

من امروز با یه سری نرم افزار سئو، بار دیگه ایم مشکل رو بررسی کردم و متوجه شدم، تمام مطالبی که بر روی سایت قرار میگیره، توسط گوگل ایندکس نمیشه، همینطور مطالبی هم که توسط گوگل ایندکس میشن، تو نتایج جستجو، موقعیت های متفاوتی دارند، مثلا یک خبر تو صفحه ی دوم نتایج گوگل اومد، یه خبر تو صفحه ی چهار، و خبر دیگه ای تو پیج 9...

این قضیه برام جالب بود، چون من فکر میکردم اصلا تو نتایج جستجو نیست سایتم، ولی الان متوجه شدم که هستن ولی تو رتبه های پایین...

یادمه سایت اصلیم هم یه مقاله نوشتم، حدود سه روز وقت گذاشتم برای ترجمش، اوایل که منتشر شده بود، تو صفحه ی 5 گوگل بود، بعد آروم آروم اومد جلوتر، و موقعیتش بهتر شد تا الان که تو اون کلمه ی کلیدی، شد لینک اول گوگل... (این رو در گوگل سرچ کنید: شرکت amway -یا این رو: کتاب جادوی کار پاره وقت)

این به من یاد داد که گوگل کاملا هوشمند و قابل انعطاف هست و کاملا فیدبک هارو در نظر میگیره واسه آپدیت ایندکسش... من هم با این چیزی که امروز بهش رسیدم، امیدم اینه که با تبلیغ، شبکه های اجتماعی و ... خلاصه بتونم لینک های سایته خبریم رو تو نتایج جستجوی گوگل بیارم جلوتر...

البته اینهایی که گفتم همه برداشت منه که صد البته منتج شده از اطلاعات ناقص و ناکافی بنده هست و ممکنه کاملا اشتباه باشه، به همین دلیل هم از شما و هم از دیگر اساتیدی که دستی بر آتش سئو دارند، عاجزانه تقاضا میکنم بنده رو از تشعشعات دانش و مهارتشون بی بهره نزارند.

باز هم از شما تشکر میکنم علیرضا جان، خیلی ارادت دارم :wub:

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام

علیرضا جان شرمندم کردی که اینقدر کامل و مبسوط پاسخ دادی...

از اطلاعاتت خیلی استفاده کردم، و ایشالله که خدا یک در دنیا صد در آخرت نصیبت کنه :wub:

من امروز با یه سری نرم افزار سئو، بار دیگه ایم مشکل رو بررسی کردم و متوجه شدم، تمام مطالبی که بر روی سایت قرار میگیره، توسط گوگل ایندکس نمیشه، همینطور مطالبی هم که توسط گوگل ایندکس میشن، تو نتایج جستجو، موقعیت های متفاوتی دارند، مثلا یک خبر تو صفحه ی دوم نتایج گوگل اومد، یه خبر تو صفحه ی چهار، و خبر دیگه ای تو پیج 9...

این قضیه برام جالب بود، چون من فکر میکردم اصلا تو نتایج جستجو نیست سایتم، ولی الان متوجه شدم که هستن ولی تو رتبه های پایین...

یادمه سایت اصلیم هم یه مقاله نوشتم، حدود سه روز وقت گذاشتم برای ترجمش، اوایل که منتشر شده بود، تو صفحه ی 5 گوگل بود، بعد آروم آروم اومد جلوتر، و موقعیتش بهتر شد تا الان که تو اون کلمه ی کلیدی، شد لینک اول گوگل... (این رو در گوگل سرچ کنید: شرکت amway -یا این رو: کتاب جادوی کار پاره وقت)

این به من یاد داد که گوگل کاملا هوشمند و قابل انعطاف هست و کاملا فیدبک هارو در نظر میگیره واسه آپدیت ایندکسش... من هم با این چیزی که امروز بهش رسیدم، امیدم اینه که با تبلیغ، شبکه های اجتماعی و ... خلاصه بتونم لینک های سایته خبریم رو تو نتایج جستجوی گوگل بیارم جلوتر...

البته اینهایی که گفتم همه برداشت منه که صد البته منتج شده از اطلاعات ناقص و ناکافی بنده هست و ممکنه کاملا اشتباه باشه، به همین دلیل هم از شما و هم از دیگر اساتیدی که دستی بر آتش سئو دارند، عاجزانه تقاضا میکنم بنده رو از تشعشعات دانش و مهارتشون بی بهره نزارند.

باز هم از شما تشکر میکنم علیرضا جان، خیلی ارادت دارم :wub:

سلام

منم گفتم که گوگل شمارو ایندکس می کنه ولی تو نتایج نشون نمیده ( چون ایندکس وظیفشه ) ولی تو نتایج نشون کاربرا دادن بر اساس نوشته و مسائل دیگه س

در واقع میشه گفت سایت شما پنالتی شده چون شمارو تو نتایج نشون ملت نمیده

ایندکس میشه ولی ....

چون مطالب تکراریه و از جای دیگه توسط غیر انسان داره ارسال میشه و به تعداد بالا

اون ترجمه رو خودت نوشتی و تازه بود - بله که گوگل بهش اهمیت میده

برای فهمیدن ایندکس در گوگل نیاز به نرم افزار نیست

می تونی روی یک پست از سایتت راست کلیک کنی و لینکشو توی گوگل سرچ کنی

مثلا :

من روی پست کتاب جادو راست کلیک و گزینه کپی لینک رو زدم و تو گوگل سرچش کردم :

اینو منظورمه

http://mlmarketing.ir/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%88%D9%82%D8%AA/

این لینکشه

درازه و طولانیه چون لینکت فارسیه متنش

تو گوگل هستش

پس ایندکس شده

ولی اینکه جنابعالی این متن رو : کتاب جادوی کار پاره وقت

توی گوگل جستجو کردی و دیدی تو صفحات اول نیستی دلیل بر این نیست ایندکس نشده باشی

مثال میگما - حالا اینکه تو صفحه اوله

منظور میگم لینکو سرچ می کنی میبینی هست ولی متن رو سرچ می کنی میبینی نیست

همون مباحث کپی و پیست و ارسال خزنده و .... الگوریتم پاندا و ....

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام مجدد علیرضا جان

بله متوجه حرفهات هستم، من نرم افزار سئو رو برای بررسی ایندکس شدنه لینکها استفاده نکردم، بلکه برای پیدا کردن رتبه ی کلمات کلیدی سایتم تو نتایج گوگل استفاده کردم که البته اشتباه از منه و من بد گفتم منظورم رو...

در مورد جدا بودن بحث ایندکس شدن مطالب تو سایت، و عدم نمایش اون در لیست نتایج، کاملا به این موضوع واقف هستم، و درواقع سوالاتی هم که پرسیدم تو پست قبلی، دقیقا هدفم برمیگرده به همین جای قضیه، که چه راهکارهایی میتونم به کار ببندم که تو نتایج جستجو لینک مطالبم بیاد بالاتر....

در مورد اینکه میفرمایید خیلی از مطالب کپی هست، سوال من اینه که چرا وقتی یک خبری تو یه سایت خبری منتشر میشه، و سایتهای خبری دیگه و یا حتی سایت های خبرخوان دیگه از روش کپی میکنن، تمام اون سایتهای کپی کننده رو میاره تو نتایج؟

میفرمایید که سایت اونها رنک بالایی داره، خوب قبول ولی این فرضیه در مورد سایتهای خبرگزاری درسته چون اونها تمام مطالبشون کپی نیست و خبرهای اختصاصی هم میزارن که طبیعتا در افزایش رنکشون تاثیر بسزایی داره، اما در مورد سایتهای خبرخوان چطور؟؟ این سایتها چطور به رنک های بالا رسیدن؟ مگه غیر اینه که این سایتها هم با کار کپی کردن خبر ها شروع کردند و در آغاز رنک بالایی نداشتن؟ خوب مسلما این سایتها هم یه زمانی از وضعیتی که من الان درش به سر میبرم شروع کردند دیگه، چطور اونها اون اوایل مطالبشون با اینکه کپی شده بود تو گوگل نشون داده میشد تا اینکه الان به این میزان از بازدید و رنک بالا برسند؟

خوب احتمال داره بفرمایید که یکسری راه هایی هست که اینها به موفقیت رسیدن، من هم دنبال همین راه کارها و ترفند ها هستم، که از از دوستان واقعا تقاضامندم که تو این بحث و مسئله کمکم کنند. تو این فروم به این بزرگی و گستردگیه اساتید، واقعا کسی به غیر از علیرضا جان نیست که کمی از راهنمایی هاش مارو مستفیض کنه؟

علیرضا خان باز هم مرسی بابت جواب های کامل و عالیت

خدا خیرت بده...

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط parmisoft
      انتقال یک سایت چیست؟
      انتقال سایت عبارتی است که به طور گسترده توسط متخصصان سئو استفاده می‌شود تا هر رویدادی را که در آن سایت تحت تغییرات اساسی قرار می‌گیرد را توصیف کند. تغییرات حوزه‌هایی که می‌توانند تاثیرات معناداری بر پدیدار شدن در موتور جست‌وجو داشته باشند. تغییراتی عمدتا در محل، پلت‌فرم، ساختار، محتوا، طراحی یا تجربه کاربری سایت.
      بخش مستندات گوگل انتقال‌های سایت‌ها را به طور عمیق پوشش نداده و این حقیقت را که آن‌ها معمولا منجر به کاهش معنادار درآمد و ترافیک می‌شوند، کم اهمیت‌تر جلوه می‌دهد. کاهشی که می‌تواند از چند هفته تا چندین ماه دوام داشته باشد و به میزان تاثیرپذیری سیگنال‌های رتبه‌بندی موتور جست‌وجو و زمان لازم برای کسب‌وکار ضرر دیده جهت اجرای یک برنامه بهبودی موفق دارد.
      مثال‌های انتقال سایت
      بخش آتی در خصوص چگونگی انتقال‌های موفق و ناموفق خواهد بود و توضیح می‌دهد که خروج از انتقال سایت بدون متحمل شدن ضرر جدی چگونه به طور ۱۰۰ درصد امکان‌پذیر است.
      اشتباه بودن افسانه �ترافیک از دست رفته مورد انتظار�
      هر کسی که با انتقال سایت مشغول بوده، نظریه شایعی که می‌گوید این امر در واقع منجر به از دست رفتن ترافیک و درآمد می‌شود را شنیده است. با وجود این که این ادعا در خصوص مواردی بسیار خاص صحت دارد (برای مثال جابه‌جایی از یک دامنه تثبیت شده به یک دامنه کاملا جدید)، نباید مقدس و بدون استثنا لحاظ شود. این امکان وجود دارد که انتقال را انجام داده و هیچ درآمد یا ترافیکی از دست ندهید. شما حتی می‌توانید بلافاصله پس از اجرای یک سایت اصلاح شده رشد مشخصی داشته باشید. اما این موضوع تنها زمانی صادق است که تمام گام‌ها به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شوند.
      مثال‌هایی از انتقال‌های ناموفق
      گرافی که در ادامه آمده یک انتقال سایت ناموفق را از یک خرده‌فروشی بریتانیایی نشان می‌دهد. این وبسایت دو هفته پس از انتقال از HTTP به HTTPS ، ۳۵ درصد مشاهدات خود را از دست داده است. حدود شش ماه زمان برد تا آن‌ها به طور کامل به حالت قبلی برگردند که احتمالا تاثیر معناداری بر درآمدشان از جست‌وجوی واقعی داشته است. این مثالی از انتقال ضعیف در سایت است که احتمالا نتیجه برنامه‌ریزی یا اجرای ضعیف بوده است.

      اما ریکاوری همیشه امکان‌پذیر نیست. گراف مشاهدات زیر از یک خرده‌فروش بزرگ بریتانیایی دیگر است که در آن انتقال از HTTP به HTTPS منجر به کاهش دائمی ۲۰ درصدی مشاهده می‌شود.
       

      در واقع کاملا امکان‌پذیر است که از HTTP به HTTPS منتقل شد و برای چنین مدت طولانی، این مقدار ترافیک از دست نداد. به جز چند هفته اول که به دلیل پیدا کردن آدرس سایت جدید توسط گوگل و به‌روز رسانی نتایج جست‌وجو، نوسانات بالایی وجود دارد.
      مثال‌هایی از انتقال‌های موفق
      یک انتقال موفق چگونه است؟ این به طور عمده به نوع انتقال، اهداف و KPIها (در آینده بیشتر توضیح خواهیم داد) بستگی دارد. اما در غالب موارد، یک انتقال موفق در سایت، حداقل یکی از ویژگی‌های زیر را دارد:
      ۱-حداقل کاهش آمار مشاهده در هفته‌های اول (هدف کوتاه مدت).
      ۲- افزایش مشاهده پس از آن، که به نوع انتقال بستگی دارد (هدف بلندمدت).
      گزارش مشاهده زیر در خصوص انتقال از یک HTTP به HTTPS است که همچنین با بهبود مشخص در سرعت بارگذاری صفحات سایت همراه بوده است.

      گزارش آمار مشاهدات زیر از یک تعمیرات اساسی در وبسایت است که من شانس حضور در آن چند ماه پیش از تعمیرات و مشارکت در حمایت از راهبرد، برنامه‌ریزی و مراحل آزمون را داشتم که همگی به یک میزان مهم بودند.به مانند آن چه در دیگر پروژه‌های انتقال متداول است، تاریخ راه‌اندازی به دلیل ریسک‌های پیش از موعد راه‌اندازی سایت و عدم رفع کامل موانع اساسی فنی، چند بار عقب افتاد. اما همان‌طور که گراف مشاهدات زیر می‌بینید، این صبر ارزشش را کاملا داشت.
      رشد آمار مشاهده
      مشاهدات ناشی از جست‌وجوی واقعی نه تنها کاهش نیافتند، بلکه از هفته اول شروع به رشد کردند.رشد آمار مشاهده یک ماه پس از انتقال به ۶۰ درصد رسید در حالی که رشد ترافیک جست‌وجوی واقعی دو ماه پس از راه‌اندازی ۸۰ درصد را پشت سر گذاشت.

      از جایی که وبسایت جدید طراحی مجدد شده بود، از صفر روی یک پلت‌فرم جدید در یک طبقه‌بندی اصلاح شده که شامل صفحات فرود جدید می‌شد ساخته شده بود، ساختار آدرس آن به‌روز رسانی شده بود، بسیاری از تغییر مسیرها تعبیه شده تا ارزش لینک حفظ شود و همچنینتغییر از HTTP به HTTPS صورت گرفته بود، این انتقال نسبتا پیچیده به شمار می‌آمد.
      به طور کلی اعمال تغییرات بسیار در یک زمان می‌تواند سخت باشد چون اگر اشتباهی رخ دهد، زمان خواهد برد تا متوجه شوید اشکال از کجا بوده است. اما در عین حال به تعویق انداختن تغییرات عمده برای آینده نیز ایده‌آل نیست چرا که به منابع بیشتری نیاز خواهد داشت. اگر شما بدانید چه می‌کنید، اعمال چندین تغییر مثبت به طور هم‌زمان می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.قبل از پرداختن به اصل موضوع چگونگی موفق شدن در یک پروژه انتقال پیچیده، مهم است که انواع انتقال‌ها را بشناسیم و همچنین دلایل اصلی شکست غالب انتقال‌ها را بدانیم.
       
       
      انواع انتقال‌های سایت
      انواع مختلفی از انتقال سایت وجود دارد. دسته‌ها به ذات تغییرات اعمال شده بستگی دارند.

      دسته‌های بسیار مختلف انتقال سایت
       
      تغییرات محل سایت: تغییر دامنه، برندسازی مجدد- جابه‌جایی یا ادغام بخش‌هایی از سایت- انتقال از HTTP به HTTPS یا HTTP2- جابه‌جایی سایت‌های بین‌المللی- تغییر تنظیمات موبایلی (AMP، PWA)
      تغییرات پلت‌فرم: انتقال به یک پلت‌فرم جدید- به‌روز رسانی نسخه پلت‌فرم- معرفی ویژگی‌های جدید پلت‌فرم- ادغام پلت‌فرم‌های مختلف
      تغییرات محتوا: اضافه یا حذف کردن صفحات- اضافه کردن، حذف کردن یا پنهان کردن محتواها- تثبیت محتوا یا صفحات- معرفی زبان‌های جدید
      تغییرات ساختاری: تغییرات سلسله‌مراتبی در سایت- تغییرات مسیریابی- تغییرات لینک‌های داخلی- تغییرات نقشه سفر کاربر
      تغییرات طراحی و تجربه کاربری: تغییرات تجربه کاربر محور در دستگاه‌های مختلف- تغییرات ظاهری و حسی- تغییرات رسانه‌ای- تغییرات عملکرد سایت
      تمام ترکیب‌های ممکن
       
      بخش مستندات گوگل اکثرا انتقال‌هایی با تغییرات محل سایت را پوشش می‌دهد که در دسته‌های زیر قرار می‌گیرند:
      جابه‌جایی سایت با تغییر آدرس (URL) جابه‌جایی سایت بدون تغییر آدرس (URL)  
      انتقال‌های جابه‌جایی سایت

      این زمانی رخ می‌دهد که سایت به خاطر هر یک از دلایل زیر به آدرسی متفاوت منتقل می‌شود:
      تغییرات پروتکلی:
      یک مثال کلاسیک زمان انتقال از HTTP به HTTPS است.
       
      تغییرات زیردامنه‌ای و زیرپوشه‌ای:
      در سئوی بین‌المللی بسیار رایج است. جایی که کسب‌وکاری تصمیم می‌گیرد یک یا چند دامنه سطح بالای کد کشوری را به زیردامنه‌ها یا زیرپوشه‌ها منتقل کند. یک مثال رایج دیگر جایی است که یک وبسایت موبایلی که زیرپوشه یا زیردامنه‌ای متفاوت دارد، به حالت واکنش‌گر در آمده و آدرس‌های موبایل و دسکتاپ یکسان شوند.
       
      تغییر نام دامنه:
      به طور متداول زمانی رخ می‌دهد که یک کسب‌وکار به دنبال برندسازی مجدد بوده و باید از یک دامنه به دامنه دیگری منتقل شود.
       
      تغییر دامنه سطح بالا:
      این زمانی متداول است که یک کسب‌وکار تصمیم به راه‌اندازی وبسایت‌های بین‌المللی گرفته و باید از یک دامنه سطح بالای کد کشوری به یک دامنه سطح بالای عمومی منتقل شود یا بالعکس، مثلا از .co.uk به .com منتقل شود یا از .com به .co.uk منتقل شود.
       
      تغییرات ساختار سایت:
      این تغییرات در معماری سایت بوده و معمولا بر لینک دهی داخلی سایت و ساختار آدرس سایت تاثیر دارند.
       
      دسته‌های دیگر انتقال سایت :
      دسته‌های دیگر انتقال از تغییراتی در محتوا، ساختار، طراحی یا پلت‌فرم سایت نشأت می‌گیرند.
       
      پلت‌فرم سازی مجدد:
      این زمانی رخ می‌دهد که یک وبسایت از یک پلت‌فرم یا سیستم مدیریت محتوا به نوع دیگری منتقل می‌شود. برای مثال انتقال از WordPress به Magneto یا صرفا به‌روز رسانی نسخه قبلی همان پلت‌فرم. در بعضی موارد، پلت‌فرم سازی مجدد ممکن است به دلیل محدودیت‌های فنی حین تغییرات پلت‌فرم به تغییرات آدرس و طراحی سایت نیز منجر شود. به همین دلیل است که معمولا پلت‌فرم سازی مجدد به ندرت منجر به وبسایتی می‌شود که دقیقا ظاهر قبلی را دارد.
       
      انتقال‌های محتوا:
      تغییرات اساسی محتوا مانند بازنویسی محتوا، تثبیت محتوا یا هرس کردن محتوا می‌تواند بر مشاهده جست‌وجوی واقعی یک سایت تاثیر بزرگی داشته باشد که به مقیاس کار بستگی دارد. این تغییرات معمولا می‌توانند بر مسیریابی، دسته‌بندی و لینک دهی داخلی سایت تاثیر داشته باشند.
       
      تغییرات تنظیمات موبایلی:
      با توجه به گزینه‌های بسیاری که در خصوص جابه‌جایی تنظیمات موبایلی سایت وجود دارد، فعال‌سازی فهرست‌سازی برنامه، ساخت یک سایت AMP یا ساخت یک وبسایت PWA نیز می‌تواند به عنوان یک انتقال مقطعی سایت در نظر گرفته شود. به خصوص زمانی که سایت موبایلی موجود با یک برنامه، AMP یا PWA جایگزین می‌شود.
       
      تغییرات ساختاری:
      این موارد معمولا با تغییرات اساسی در دسته‌بندی سایت رخ می‌دهند که بر مسیریابی، لینک دهی داخلی و نقشه مسیر کاربر تاثیر می‌گذارند.
       
      طراحی مجدد سایت:
      این دسته، از تغییرات طراحی اساسی در ظاهر گرفته تا یک اصلاح کامل وبسایت را شامل می‌شود که همچنین ممکن است شامل تغییرات معناداری در کپی، کد و رسانه بشود.
       
      انتقال‌های ترکیبی:
      به علاوه موارد بالا، دسته‌های ترکیبی انتقال نیز وجود دارند که در هر مسیر عملی ممکنی ترکیب می‌شوند. هر چه تغییرات بیشتری در یک زمان ایجاد شوند، ریسک و پیچیدگی بیشتری در پی خواهد داشت . حتی با این وجود که انجام هم‌زمانی تغییرات زیاد می‌تواند ریسک این که خطایی رخ دهد را افزایش دهد، اگر این امر به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شود، از دیدگاه منابع مقرون به صرفه خواهد بود.
       
      اشتباهات متداول در انتقال سایت‌ها
      با وجود این که هر انتقالی متفاوت از دیگری است، پشت رایج‌ترین فجایع انتقال در سایت‌ها، موارد مشترکی وجود دارند. بزرگ‌ترین موارد قابل ذکر در ادامه آمده‌اند:
      دلایل شکست انتقال در سایت‌ها
      استراتژی ضعیف (مانند اهداف ناواضح)- برنامه‌ریزی ضعیف- کمبود هم‌فکری در سئو یا تجربه کاربری- کمبود منابع یا بودجه- مشارکت دیرهنگام- آزمون ضعیف- واکنش کند به رفع باگ- دست کم گرفتن مقیاس

       
      استراتژی ضعیف
      بعضی از انتقال‌ها خیلی قبل‌تر از این که سایت جدید راه‌اندازی شود، محکوم به شکست هستند. استراتژی که بر پایه اهداف غیرواقعی و نامشخص ساخته شده به احتمال بسیار کمتری موفق خواهد شد.برای ارزیابی اثر انتقال سایت پس از راه‌اندازی، برقراری اهداف قابل اندازه‌گیری ضروری است. در غالب انتقال‌ها، هدف اولیه باید حفظ سطوح موجود ترافیک و درآمد سایت باشد. در مواقع خاصی این موارد می‌توانند بالاتر درنظر گرفته شوند، اما در پیش‌بینی و انتظار عمومی، رشد باید هدف درجه دو باشد. این از ایجاد انتظارات غیرواقعی جلوگیری خواهد کرد.
      برنامه‌ریزی ضعیف
      ایجاد هرچه سریع‌تر یک برنامه پروژه جزئی از ایجاد تاخیرها در طول مسیر جلوگیری می‌کند. زمان و منابع اضافی را نیز برای دست‌وپنجه نرم کردن با هر موقعیت غیرقابل پیش‌بینی‌ای که ممکن است رخ دهد در نظر بگیرید. مهم نیست که برنامه شما چه‌قدر جرئی است و خوب پشت آن فکر شده است، احتمال این که همه چیز درست مانند انتظار پیش برود بسیار پایین است. نسبت به برنامه خود انعطاف‌پذیر باشید و این حقیقت که قطعا تاخیرهایی وجود خواهد داشت را بپذیرید. تمام وابستگی‌ها را مشخص کرده و کاری کنید تمام سهام‌داران از آن‌ها باخبر باشند.
      از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی نزدیک نقاط اوج فروش فصلی خود اجتناب کنید. چون اگر مشکلی ایجاد شود، زمان کافی برای حل آن نخواهید داشت. برای مثال خرده‌فروشی‌ها باید از راه‌اندازی سایت نزدیک دی ماه یا بهمن خودداری کنند تا دوره شلوغ پیش از عید نوروز را به خطر نیندازند. در این مورد، راه‌اندازی سایت در زمان‌های خلوت ماه‌های تابستان هوشمندانه‌تر خواهد بود.
      کمبود منابع
      پیش از متعهد شدن به اجرای یک انتقال سایت ، زمان و تلاش لازم برای موفقیت آن را تخمین بزنید. اگر بودجه شما محدود است، ببینید که آیا اجرای انتقالی که احتمال شکست آن در رسیدن به اهداف اولیه و در نتیجه کاهش درآمد هست، ارزشش را دارد یا خیر. طی یک حساب سرانگشتی سعی کنید ۲۰ درصد بیشتر از منبعی که فکر می‌کردید برای پروژه لازم است، داشته باشید. این مقدار اضافه به شما اجازه می‌دهد در آینده وقتی مشکلی به وجود می‌آید، فورا و بدون به خطر انداختن موفقیت آن را رفع کنید. اگر منابع شما در مضیقه هستند یا شروع به صرفه‌جویی در مراحل اولیه کنید، احتمالا انتقال شما به خطر خواهد افتاد.
      کمبود هم‌فکری برای سئو یا تجربه کاربری
      وقتی تغییری در یک وبسایت رخ می‌دهد، هر تصمیم باید از نقطه‌نظر سئو و تجربه کاربر سنجیده شود. برای مثال حذف حجم زیادی از محتوا یا لینک‌ها برای بهبود تجربه کاربری ممکن است به توانایی سایت در هدف گرفتن کلیدواژه‌های ضروری کسب‌وکار صدمه بزند یا به مشکلاتی در فهرست‌سازی و خزیدن منجر شوند. در هر دو مورد چنین تغییراتی ممکن است به مشاهده جست‌وجوی واقعی سایت آسیب بزنند. از طرف دیگر، داشتن متن‌های بسیار و عکس‌های کم، ممکن است بر مشارکت کاربر تاثیر منفی داشته و به نرخ تبدیل‌های سایت ضرر برساند.برای اجتناب از ریسک، از مشاوران باتجربه سئو و تجربه کاربری استفاده کنید تا آن‌ها در خصوص عواقب احتمالی هر تغییر با سهام‌داران کلیدی کسب‌وکار بحث کنند. سهام‌دارانی که پیچیدگی‌های کسب‌وکار را بهتر از هر کسی می‌فهمند. پیش از هر تصمیم‌گیری، نکات مثبت و منفی هر دو گزینه باید سنجیده شود.
       
      مشارکت دیرهنگام
      انتقال سایت‌ها ممکن است ماه‌ها به طول بینجامد و به برنامه‌ریزی عالی و زمان کافی برای آزمودن نیاز دارد.
      جست‌وجوی دیرهنگام به دنبال پشتیبانی حرفه‌ای بسیار ریسکی است چرا که ممکن است گام‌های کلیدی فراموش شده باشند.
      کمبود آزمون
      در کنار استراتژی عالی و برنامه‌ریزی فکر شده، زمان و تلاشی را به آزمون کامل سایت پیش از راه‌اندازی آن اختصاص دهید. خیلی بهتر است که اگر آزمون به مسائل مهمی برخورده، به جای عجله جهت اجرای ناقص محصول، زمان راه‌اندازی را به تاخیر بیندازید. نیاز به گفتن نیست که نباید یک وبسایت را بدون آزمایش شدن توسط تیم‌های متخصص سئو و تجربه کاربری راه‌اندازی کنید.توجه به جزئیات همچنین بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که توسعه‌دهندگان کاملا از ریسک‌های مرتبط با اجرای ضعیف آگاه هستند. اطلاع‌رسانی به توسعه‌دهندگان در خصوص تاثیر مستقیم کارشان بر ترافیک سایت (و در نتیجه درآمد سایت) تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.
      واکنش کند به رفع باگ
      زمانی که سایت راه‌اندازی می‌شود، همیشه باگ‌هایی وجود دارند که باید برطرف شوند. با این حال بعضی باگ‌ها مهم‌تر از باگ‌های دیگر بوده و به توجه فوری نیاز دارند. برای مثال وقتی پس از راه‌اندازی سایت فورا متوجه این می‌شوید که عنکبوت‌های موتور جست‌وجو در خزیدن و فهرست‌سازی محتوای سایت به مشکل خورده‌اند، باید سریع مشکل را رفع کنید. واکنش کند به موانع فنی مهم بعضی اوقات می‌تواند فاجعه‌بار باشد و ریکاوری از آن زمان زیادی ببرد.
      دست‌ کم گرفتن مقیاس
      سهام‌داران کسب‌وکار گاهی انتظار ندارند که انتقال سایت زمان‌بر بوده و منابع بسیاری نیاز داشته باشد. غیرمعمول نیست که سهام‌داران عمده بخواهند سایت در روزی که دقیقا برنامه‌ریزی شده اجرا شود، خواه به طور ۱۰۰ درصد آماده باشد یا خیر. شعار �بیایید هرچه سریع‌تر کار را راه‌اندازی کنیم و بعدا مشکلات را رفع کنیم� یک اشتباه کلاسیک است. چیزی که اکثر سهام‌داران از آن آگاه نیستند این است که بازگشت به آمار مشاهده جست‌وجوی واقعی تنها چند روز طول می‌کشد، اما یک ریکاوری ممکن است چند ماه به طول بینجامد.آگاه‌سازی مشتریان، سپری کردن تمام سناریوها و مراحل مختلف با آن‌ها و شرح این که هر مرحله مستلزم چه چیزی است، مسئولیت مشاور و مدیر پروژه است. در آن صورت سهام‌داران کسب‌وکارها قادر هستند که تصمیم‌های آگاهانه‌تری گرفته و مدیریت انتظاراتشان ساده‌تر خواهد شد.
       
      فرآیند انتقال سایت
      فرآیند انتقال سایت را می‌توان به شش گام ضروری تقسیم کرد.
      تمام آن‌ها به مقدار برابری مهم بوده و از قلم انداختن آن‌ها به درجات مختلفی مانع از موفقیت انتقال می‌شود.

      فرآیند انتقال سایت
      مرحله ۱- ارزیابی و برنامه‌ریزی: اهداف، ریسک‌ها، موقعیت‌های رشد و پیش‌بینی سناریوها، راهبردها، برنامه پروژه
      مرحله ۲- آماده‌سازی پیش از راه‌اندازی: مرور چارچوب، مشخص‌سازی فنی سئو، شناسایی صفحات در اولویت، برنامه وقایع احتمالی آینده
      مرحله ۳- آزمون پیش از راه‌اندازی: مرور محتوا، مرور فنی، آزمون تغییر مسیر، ارزیابی ریسک راه‌اندازی سایت، ارزیابی استانداردها (بنچمارک)
      مرحله ۴- پشتیبانی روز راه‌اندازی: عملیات‌های راه‌اندازی سایت، آزمون زنده سایت، پشتیبانی رسانه که هزینه آن پرداخت شده باشد
      مرحله ۵- مرور پس از راه‌اندازی: ارزیابی‌ها و عملیات پس از راه‌اندازی، مرور رفع باگ‌ها، نظارت بر عملکرد
      مرحله ۶- مرور عملکرد: اولویت‌سازی فعالیت‌های معمول کسب‌وکاری
       
      مرحله اول: ارزیابی و برنامه‌ریزی
      ارزیابی پروژه
      فارغ از دلایل پشت یک پروژه انتقال، شما باید از ابتدا نسبت به اهداف مشخص باشید چرا که این امر به تنظیم و مدیریت انتظارات کمک می‌کند. جابه‌جایی از HTTP به HTTPS بسیار متفاوت از یک اصلاح کامل سایت است، بنابراین هر یک باید اهداف متفاوتی داشته باشند.در مثال اول، هدف باید بازیابی سطوح ترافیک سایت باشد، در حالی‌که در مثال دوم هدف باید احتمالا رشد باشد.
      انتقال در سایت فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات قدیمی است. قرار دادن هر چه بیشتر این مشکلات در یک ظرفیت انتقال تا جای ممکن باید بسیار مقرون‌ به صرفه باشد چرا که حل این مشکلات پس از راه‌اندازی، منابع بسیار بیشتری نیاز خواهد داشت.در هر مورد، حیاتی‌ترین جنبه‌های پروژه‌ را جهت موفق شدن شناسایی کنید. تمام ریسک‌هایی را که ممکن است تاثیری منفی بر مشاهده سایت داشته باشد را شناسایی کرده و اقدامات احتیاطی لازم را لحاظ کنید. حالت ایده‌آل این است که چند سناریوی مورد پیش‌بینی را بر اساس ریسک‌های مختلف و موقعیت‌های رشد آماده کنید. نیاز به گفتن نیست که سناریوهای موردانتظار باید توسط مشاوران باتجربه انتقال سایت آماده شوند.
      سهام‌داران
      لحاظ کردن سهام‌داران در این مرحله اولیه تا جایی که ممکن است، به شما کمک می‌کند درک عمیق‌تری از بزرگ‌ترین چالش‌ها و موقعیت‌های بین بخش‌ها پیدا کنید. از تیم‌های سئو، محتوا، تجربه کاربری و تحلیلی خود بازخورد بخواهید و فهرستی از بزرگ‌ترین مسائل و موقعیت‌ها را تهیه کنید. سپس باید بفهمید بازگشت سرمایه احتمالی رسیدگی به هر یک از این موارد چه خواهد بود. یکی از گزینه‌های در دسترس را که راهبرد انتقال سایت شما را شکل می‌دهد بر اساس اهداف و منابع در دسترس خود انتخاب کنید.حال فهرستی از فعالیت‌های اولویت‌بندی شده دارید که انتظار می‌رود در صورت اجرا، بازگشت سرمایه‌ای مثبت در پی داشته باشند. این موارد سپس باید با سهام‌داران به اشتراک گذاشته شده و در خصوص آن‌ها بحث شود. در این صورت اهدافی واقع‌گرایانه خواهید داشت، بر سر پروژه توافق خواهید کرد، ارزیابی خواهید داشت و از ابتدا انتظارات درستی خواهید داشت.
      آماده‌سازی برنامه پروژه
      برنامه‌ریزی به همان اندازه اهمیت دارد. چرا که انتقال سایت‌ها می‌تواند غالبا پروژه‌هایی بسیار پیچیده باشد و به راحتی چند ماه به طول بینجامد. طی هر مرحله برنامه‌ریزی، هر وظیفه باید یک مالک (مانند مشاور سئو، مشاور تجربه کاربری، تدوین‌گر محتوا، توسعه‌دهنده وب) و یک تاریخ آماده‌سازی مورد انتظار داشته باشد. هر وابستگی باید شناسایی شده و در برنامه پروژه لحاظ شود تا همه از هر فعالیتی که به‌خاطر وابستگی به دیگران تکمیل نخواهد شد آگاه باشند. برای مثال تا زمانی که طرح نقشه تغییر مسیر کامل نشده و تغییر مسیرها در اجرای پیش از عمومی شدن تکمیل نشده‌اند، نمی‌توان تغییر مسیرها را آزمود.برنامه پروژه باید هر چه سریع‌تر با تمام افراد مشارکت کننده به اشتراک گذاشته شود تا زمان کافی برای بحث و شفاف‌سازی وجود داشته باشد. هر فعالیت باید به جزئی‌ترین حالت توصیف شود تا سهام‌داران بدانند هر مرحله شامل چه چیزهایی است.
      نیازی به گفتن نیست برای سامان‌دهی و انجام فعالیت‌های لازم با توجه به برنامه، به مدیریت پروژه‌ای بی‌نقص لازم است.
      یک بخش حیاتی در برنامه پروژه رسیدن به موقع به تاریخ راه‌اندازی است. به طور ایده‌آل، سایت جدید باید زمانی راه‌اندازی شود که ترافیک پایین است. تکرار می‌کنم که از راه‌اندازی سایت پیش از یا حین یک دوره اوج خودداری کنید. چون اگر شرایط آن طور که پیش‌بینی شده پیش نروند، عواقب می‌تواند قاجعه‌بار باشد. چیز دیگری که باید در ذهن داشته باشید این است که چون انتقال‌ سایت‌ها هیچ وقت دقیقا مانند برنامه پیش نمی‌روند، باید درجه‌ای از انعطاف‌پذیری را داشته باشید.
       
       
      مرحله دوم: آماده‌سازی پیش از راه‌اندازی
      این موارد شامل هر فعالیتی می‌شود که باید زمانی انجام شوند که سایت جدید همچنان در حال توسعه است. تا این نقطه، ملزومات سئوی سایت جدید باید به دست‌ آمده باشند. شما باید با طراحان و معماران اطلاعاتی در ارتباط باشید و پیش از آن که سایت به محیط آماده برای راه‌اندازی برسد، به خوبی در خصوص نمونه‌های آزمایشی و چارچوب‌ها بازخورد دریافت کرده باشید.
      مرور چارچوب
      پیش از آغاز توسعه، نمونه‌های آزمایشی یا چارچوب‌های سایت را مرور کنید. مرور الگوهای اصلی سایت جدید می‌تواند در شناسایی مسائل سئو و تجربه کاربر در مراحل اولیه مفید باشد. برای مثال ممکن است متوجه شوید که بخش بزرگی از محتوا از صفحات دسته‌بندی‌ها حذف شده است که باید فورا به آن توجه شود. یا ممکن است دریابید که برخی صفحات با ترافیک بالا دیگر در مسیریابی اصلی ظاهر نمی‌شوند. هر نوع تغییر رادیکال در طراحی یا کپی صفحات باید به طور کامل مرور شود تا هرگونه مشکل بالقوه در سئو یافت شود.
      آماده‌سازی مشخصات فنی سئو
      وقتی نمونه‌های آزمایشی و چارچوب‌ها مرور شدند، مشخصاتی جزئی از مسائل فنی سئو آماده کنید. هدف این مستندسازی حیاتی ثبت تمام ملزومات ضروری سئو است که توسعه‌دهندگان باید پیش از ارزیابی پروژه در خصوص کار و هزینه از آن آگاه باشند. بودجه‌ها طی این مرحله است که قطعی می‌شوند. اگر ملزومات سئو در آن لحاظ نشده باشند، در نظر گرفتن آن‌ها در آینده غیرممکن خواهد بود.مشخصات فنی سئو باید بسیار جزئی باشند و در عین حال به شکلی نوشته شده باشند که توسعه‌دهندگان به سادگی ملزومات را به عمل تبدیل کنند. این سندی برای شرح چرایی اجرا نیست، بلکه شرحی بر نحوه اجراست.
      اطمینان حاصل کنید که ملزومات خاصی شامل حوزه‌های زیر لحاظ شده‌اند:
      ساختار آدرس سایت فراداده (شامل ارزش‌های پیش‌فرضی که به طور پویا ایجاد شده‌اند) داده‌های ساخت‌یافته کنونیکال‌ها و دستورالعمل‌های فراروبات‌ها کپی و تیترها مسیریابی‌های اصلی و ثانویه لینک‌دهی داخلی (به هر نحوی) صفحه‌بندی نقشه سایت (های) XML نقشه سایت HTML Hreflang(اگر سایت‌های بین‌المللی وجود دارند) تنظیمات موبایل (شامل برنامه، سایت AMP یا PWA) تغییر مسیرها صفحه معمول ۴۰۴ جاوا اسکریپت، CSS و فایل‌های عکسی زمان‌های بارگذاری صفحه (برای دسکتاپ و موبایل) این مشخصات همچنین باید شامل حوزه‌هایی از کارکرد CMS باشند که به کاربر امکان این موارد را می‌دهد:
      تشخیص آدرس‌های معمول و نادیده گرفتن آدرس‌های پیش‌فرض به‌روز رسانی عناوین صفحات به‌روز رسانی متا توضیحات به‌روز رسانی هر یک از تیترهای h1 تا h6 اضافه کردن یا اصلاح تگ‌های کنونیکال تنظیم ویژگی‌های متا روبات‌ها به index/noindex/follow/nofollow اضافه کردن یا اصلاح متن جایگزین عنوان تصویر هر عکس لحاظ کردن میدان‌های اوپن گراف برای توضیحات، آدرس، عکس، تایپ و اسم سایت لحاظ کردن میدان‌های اوپن گراف توییتر برای کارت، آدرس، عنوان، توضیحات و عکس به‌روز رسانی Bulk یا اصلاح تغییر مسیرها به‌روز رسانی فایل txt همچنین اطمینان حاصل کردن از این که هنگام به‌روز رسانی یک ویژگی خاص (مانند یک h1)، عناصر دیگر (مانند عنوان صفحه یا هر فهرستی از مسیریابی) تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند، مهم است.
       
      شناسایی صفحات در اولویت
      یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های انتقال سایت این است که موفقیت به طور گسترده به کمیت و کیفیت صفحاتی که مورد انتقال قرار گرفته‌اند بستگی دارد. از این رو، اطمینان حاصل کردن از تمرکز بر روی صفحاتی که واقعا اهمیت دارند، مهم است. این‌ها صفحاتی هستند که در سایت قدیمی ترافیک به همراه داشته‌اند، لینک‌ها به این صفحات منتج شده است، نرخ تبدیل خوبی دارند و… .
      برای این کار، شما باید:
      باید در سایت قدیمی عمل crawl را انجام دهید. تمام صفحات قابل فهرست‌بندی شدن را شناسایی کنید. صفحات با عملکرد بالا را شناسایی کنید. نحوه crawl در سایت قدیمی
      با عمل crawl شما یک کپی از تمام آدرس‌ها، عناوین صفحات، فرداده‌ها، تیترها، تغییر مسیرها، لینک‌های خراب و … خواهید داشت. فارغ از برنامه انتخابی جهت crawl (ضمیمه را ببینید) اطمینان حاصل کنید که crawl زیاد سفت و سخت نباشد. پیش از crawl در سایت قدیمی، خوب به تنظیمات برنامه مورد نظر توجه کنید و موارد زیر را در نظر بگیرید:
      txt را نادیده بگیرید (در صورتی که هر یک از بخش‌های حیاتی بلاک شده‌اند) لینک‌های داخلی �nofollow� را دنبال کنید (تا crawler به صفحات بیشتری دسترسی پیدا کند) تمام زیردامنه‌ها را (با توجه به ارزیابی) crawl کنید خارج از پوشه استارت، crawl کنید (با توجه به ارزیابی) عامل کاربری را به Googlebot تغییر دهید (دسکتاپ) عامل کاربری را به Googlebot تغییر دهید (تلفن هوشمند) راهنمای حرفه‌ای: تا چند ماه پس از تکمیل انتقال از داده crawl سایت قدیمی یک کپی داشته باشید (روی ابر یا در یک فایل) تا وقتی سایت جدید روی کار آمد، در صورت نیاز داده‌های سایت قبلی را در اختیار داشته باشید.
      نحوه شناسایی صفحات فهرست‌پذیر (indexable)
      وقتی عمل crawl به پایان رسید، روی شناسایی صفحات فهرست شده سایت قدیمی کار کنید. این موارد شامل تمام صفحات HTML با ویژگی‌های زیر می‌شوند:
      سرور پاسخ مثبت بدهد یا تگ کنونیکال نداشته باشد یا یک آدرس کنونیکال خود ارجاع داشته باشد Noindex متا روبات نداشته باشد از فایل txt خارج نشده باشند لینک‌های صفحات داخلی به آن‌ها منجر نشده باشد صفحات فهرست‌پذیر تنها صفحاتی هستند که ممکن است بتوانند ترافیک را به سمت سایت هدایت کنند. از این رو باید در جهت هدف انتقال سایت شما اولویت‌بندی شوند. این‌ها صفحاتی هستند که ارزش بهینه‌سازی (اگر قرار است در سایت جدید حضور داشته باشند) یا تغییر مسیر (اگر قرار است در سایت جدید حضور نداشته باشند) را دارند.
      نحوه شناسایی صفحات با عملکرد بالا
      وقتی تمام صفحات فهرست‌پذیر را شناسایی کردید، باید یک کار دیگر نیز انجام دهید. به خصوص اگر سایت قدیمی از صفحات بسیار زیادی تشکیل شده و با توجه به زمان یا محدودیت‌های فنی، بهینه‌سازی یا تغییر مسیر تمام آن‌ها امکان‌ناپذیر است.اگر مسئله همین است، باید صفحات سایت قدیمی را که عملکرد بالایی داشته‌اند شناسایی کنید. این کمک می‌کند که در اولویت‌بندی صفحات در مراحل بعدی تمرکز داشته باشید.
      پیشنهاد می‌شود که یک صفحه گسترده آماده کنید که شامل موارد زیر می‌شود:
      آدرس سایت قدیمی (تنها موارد فهرست‌پذیر را از داده‌های crawl لحاظ کنید) آمار مشاهده از جست‌وجوی واقعی طی ۱۲ ماه اخیر (گوگل Analytics) درآمد، نرخ‌های تبدیل و تبدیل‌ها طی ۱۲ ماه اخیر (گوگل Analytics) آمار مشاهده صفحات طی ۱۲ ماه اخیر (گوگل Analytics) تعداد کلیک‌ها در ۹۰ روز اخیر (Search Console) صفحات برتر از لحاظ لینک شدن (Majestic SEO/Ahrefs) با داشتن هم‌زمان اطلاعات بالا، حال شناسایی مهم‌ترین صفحاتتان بسیار ساده‌تر است: صفحاتی که مشاهده‌های واقعی را رقم می‌زنند، نرخ تبدیل خوبی دارند، در درآمد تاثیر دارند، تعداد قابل توجهی از دامنه‌ها به آن‌ها لینک شده‌اند و … . این‌ها صفحاتی هستند که برای یک انتقال موفق، باید روی آن‌ها تمرکز کنید.به طور ایده‌آل، صفحات با عملکرد بالا باید در سایت جدید نیز وجود داشته باشند. اگر به هر دلیلی این طور نیست، باید به مربوط‌ترین صفحه تغییر مسیر داده شوند تا کاربری که درخواست آن‌ها را داده با صفحه ۴۰۴ مواجه نشود و ارزش لینکی که پیش از این وجود داشته، در سایت باقی بماند. اگر هر یک از این صفحات دیگر وجود نداشته باشند و تغییر مسیر به خوبی انجام نشود، ترافیک و رتبه سایت شما به طور منفی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
       
      معیار سنجی (بنچمارک)
      وقتی زمان راه‌اندازی سایت جدید نزدیک می‌شود، شما باید عملکرد سایت قدیمی را مورد معیارسنجی قرار دهید. معیارسنجی ضروری است نه تنها برای مقایسه عملکرد سایت قبلی با سایت جدید، بلکه برای شناسایی حوزه‌هایی که سایت جدید در آن‌ها ضعیف عمل می‌کند تا آن‌ها را برطرف سازد.
      ردیابی رتبه کلیدواژه‌ها
      اگر به طور مداوم رتبه سایت را دنبال نمی‌کنید، پیش از راه‌اندازی سایت جدید باید این کار را انجام دهید.
      در غیر این‌صورت، برای این که در آینده بدانید که آیا انتقال درست پیش رفته یا خیر، یا این که اشکال دقیقا از کجاست، به مشکل برخواهید خورد. این مورد را برای لحظه آخر نگذارید چرا که ممکن است موضوعی آمار را منحرف کند. یک هفته پیش از شروع، زمان ایده‌آلی خواهد بود.زمانی را صرف این که کنید که بدانید کدام کلیدواژه‌ها بیشتر از بقیه نماینده آمار مشاهده جست‌وجوی واقعی سایت است و آن‌ها را در موبایل و دسکتاپ ردیابی کنید. از آن‌جا که مشاهده هزاران ترکیب از کلیدواژه اصلی، طولانی و متوسط غیرواقع‌بینانه است، حداقل کلیدواژه‌های کافی که باید بر آن‌ها نظارت کنید آن‌هایی هستند که باعث ایجاد ترافیک در سایت می‌شوند (رتبه کلیدواژه‌ها در صفحه اول) و حجم جست‌وجوی خوبی دارند (تمرکز بر کلمات اصلی یا با اندازه متوسط).
      اگر ترافیک را از کلماتی دریافت می‌کنید که هم برند هستند و هم نه، باید تصمیم بگیرید که از دیدگاه ردیابی باید بر کدام نوع کلیدواژه تمرکز کنید. کلیدواژه‌هایی که برند نیستند رقابتی‌تر و نوسانی‌تر هستند. در اکثر سایت‌ها تمرکز بر این دسته منطقی است.فراموش نکنید که رتبه‌بندی را در دسکتاپ و موبایل دنبال کنید. اگر پس از راه‌اندازی مشکلات عملکرد در یکی از دستگاه‌ها وجود داشته باشد، این کار پیدا کردن مسئله را راحت‌تر می‌سازد. اگر از بیش از یک کشور حجم زیادی از ترافیک را دریافت می‌کنید، ردیابی رتبه کلیدواژه‌ها را در بازارهای دیگر نیز در نظر داشته باشید زیرا آمار مشاهده و رتبه‌ها ممکن است از کشور تا کشور تفاوت معناداری داشته باشند.
       
      برای مشاهده‌ی مراحل بعدی انتقال سایت به متن کامل این مقاله در بلاگ پارمیسافت مراجعه کنید.
       
    • توسط 2raj
      سلام و عرض ادب
      دوستان بنده میخوام افزونه سئو: ووکامرس رو فعال کنم که با خطای زیر مواجه میشم لطفا راهنمایی کنید تا مشکل رو برطرف کنم
      به‌دلیل داشتن مشکلی جدیافزونه فعال نشد.
      Fatal error: Cannot redeclare yoast_wpseo_woocommerce_missing_error() (previously declared in /home/niyazero/public_html/wp-content/plugins/wpseo-woocommerce1/wpseo-woocommerce.php:1374) in /home/niyazero/public_html/wp-content/plugins/wpseo-woocommerce/wpseo-woocommerce.php on line 1384
    • توسط unid_user
      سلام و درود
      دوستان گرامی ، اطلاعیه پایین در افزونه یوئست چه معنی داره؟
      با تشکر و سپاس
    • توسط mahdisarlak
      سلام دوستان سایت من رو لطفا بررسی کنید و نظراتتون رو بهم بگید ممنون میشم حس میکنم توی سایتم مشکل وجود داره اگه بررسی کنید و اعلام کنید ممنون میشم
      گروه مشاورین املاک بزرگ پاستور
      املاک منطقه22
      پیش فروش پروژه نیرو زمینی ارتش
    • توسط mrkarami937
      سلام
      وب سایت من این هستش : setashedesign.ir
      در زمینه طراحی لوگو فعالیت دارم یوآست سئو رو نصب کردم و تا جایی که میتونستم تنظیم کردم
      اما در سایت هایی مثل tools.hostiran.net که سایت خودم رو چک میکنم میبینم که کلمه کلیدی زده که ندارم
      کسی میدونه چجوری باید کلمه کلیدی به وبسایت اضافه کنم؟
      از کجا باید ادیت کنم کلمات کلیدیمو