رفتن به مطلب

تبدیل سایت وردپرس به سایت استاتیک html


پست های پیشنهاد شده

با سلام به دوستان وردپرسی.

می‌دونیم که وردپرس منابع سیستمی بالایی مصرف می کنه و همین باعث می‌شه که سرعت لود سایت هم تا حدودی کم بشه و البته در میزبان‌های اشتراکی مشکل بسته شدن سایت به دلیل مصرف منابع وجود داره.

نرم‌افزارهای کش برای کاهش مصرف منابع سیستمی طراحی شده‌اند. اما باز هم پابرجاست.

من ۲ تا افزونه پیدا کردم که سایت وردپرس شما رو به سایت استاتیک html تبدیل می‌کنه. اولی افزونه Really Static هستش و دومی StaticPress.

هر دوی افزونه ها از کل سایت شما یک کپی استاتیک در یک فولدر که بهش معرفی میکنید ایجاد می کنند. من هر دوشون رو تست کردم و خیلی خوب کار کردند. حتی من یک کپی از سایت رو گرفتم و در یک سرور و دامنه دیگه که وردپرس هم نداره قرار دادم بدون هیچ مشکلی صفحات ایجاد شده کار کردند. افزایش سرعت لود سایت بیش از حد تصور من بود.

اما ۲ تا نکته در این افزونه ها وجود داره:

۱) این افزونه‌ها (حداقل در سرور من) نتونستن یک کپی درست از فایلهای بزرگ مثل عکس و فیلم و ... تو فولدر استاتیک بگیرند و فایل‌هایی با حجم صفر ایجاد کردند. بنابراین من فولدر فایل‌ها مثل فولدر Upload رو دستی کپی کردم تو فولدر استاتیک.

۲) این افزونه‌ها در ایجاد یک کپی استاتیک از برخی از افزونه‌ها مثل pdfjs-viewer مشکل دارند و البته به همین دلیل یک کپی از فولدر افزونه‌ها هم برای خودش می‌گیره که این فولدر هم مشکل قبل رو داره و باید خودتون فولدر افزونه‌ها رو تو فولدر استاتیک کپی کنید.

من حقیقتا از عملکرد این افزونه‌ها لذت بردم و گفتم با ایجاد این تاپیک هم به دوستان این افزونه رو معرفی کنم و هم نظر بزرگان سایت رو در مورد این افزونه‌ها جویا بشم.

حرف آخر اینکه درسته که خیلی از سایت‌های وردپرسی نیاز به ارتباط دو طرفه و ارسال و دریافت مطالب دارند اما در هر سایتی صفحاتی هست که بازدید بالایی دارند و کاملا استاتیک هستند و در فاصله‌های زمانی زیاد ویرایش می‌شوند. فکر می‌کنم استاتیک کردن این صفحات کمک زیادی به کاهش مصرف منابع سرور بکنه.

  • امتیاز 5
لینک به ارسال

وردپرس در حالت عالی منابع خیلی کمی را مصرف کنید .

مصرف آن ، بابت افزونه های نصب شده و تعداد آنلاین های همزمان میباشد .

همچنین وردپرس روی یک هاست معمولی هم جوابگو هست .

موفق باشید .

  • امتیاز 2
لینک به ارسال

البته همینطوره که شما فرمودید. هرچند که خود وردپرس هم نسبت به جوملا منابع بیشتری مصرف می‌کنه. اما اگر یک افزونه جلالی و یک افزونه اسلایدر روی سایت فعال کنید مصرف منابع به شدت بالا میره. خیلی از سایت‌های داخلی و خارجی گفتند که در حالتی که چند تا افزونه متداول مثل افزونه‌های سئو و ... فعال کنید، با یک پوسته استاندارد و با استفاده از افزونه‌های کش و در هاست اشتراکی، بیشتر از ۶۰ کاربر آنلاین نمی‌تونید داشته باشید و باید به فکر سرور مجازی یا اختصاصی باشید. در ضمن بیشتر سایت‌ها برای داشتن کیفیت بهتر حتما از افزونه استفاده می‌کنند.

  • امتیاز 1
لینک به ارسال

سلام

وردپرس در حالت عادی از منابع بهینه استفاده می کنه. همون طور که فرمودین برخی افزونه ها مشکل ساز هستند که خدا رو شکر جایگزین های خوبی براشون داریم.

  • امتیاز 3
لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...