رفتن به مطلب

تبدیل html به وردپرس


پست های پیشنهاد شده

درود

با عرض سلام خدمت wp parsi های عزیز

عرض شود که بنده اموزش هارو خوندم و استفاده کردم...

سوال بنده این هستش که.....

اگر میشه بفرمایید ....

بنده درک نمیکنم قالب وردپرس رو - چون از کل قالب html فقط صفحه اول رو تبدیل میکنیم به php wp و صفحات دیگر را چطوری باید ایجاد کنیم.... با اگر لینک اموزشی هست معرفی کنید لطفا

ممنون از راهنماییتون بنده الان در شرایط بدی هستم و واقعا لازمه کارم این هستش که یاد بگیرم تبدیل html به وردپرس را ...

امیدوارم بتونم جبران کنم

ممنون

لینک به ارسال

سلام ، به انجمن خوش اومدید.

ببینید ، شما یه قالب HTML دارید که توش فهرست پست ها رو و... رو نمایش میده و شما باید اون رو به index.php تبدیل کنید.

حالا یک سری قالب های دیگه هم هستن برای مواقع مختلف که مهم ترین اون ها single.php و page.php هست ، یعنی شما برای نوشته ها یه قالب رو باید تعریف کنید ، برای برگه ها ، دسته بندی ها ، آرشیو ، برچسب هم یه قالب دیگه رو.

امّا وردپرس برای اینکه کار رو راحت تر کنه همونطور که میدونید بیشتر قالب ها هدر و فوترشون یکی هست ، ولی بین هدر و فوترشون در جاهای مختلف فرق میکنه.

مثلاً همین سایت انجمن وردپرس پارسی هدرش در همه جاها یکی هست امّا زمانی که وارد تاپیک میشید با صفحه اصلی تفاوتش در فوتر و بین هدر و فوترش هست.

خب حالا که بیشتر سایت ها هدر و فوترشون یکی هست و فقط باید بین این ها تغییر پیدا کنه شما ابتدا باید فایل های header.php و footer.php رو کامل بسازید.

در صفحه index.php این 2 فایل رو فراخوانی میکنید ، و فقط کافیه بین هدر و فوتر رو یه فهرست از مطالب بذارید. (یه حلقه (loop) که فقط خلاصه ای از پست و تیتر پست رو نمایش بده)

در صفحه single.php و page.php این 2 فایل رو فراخوانی میکنید ، و فقط کافیه بین هدر و فوتر رو با نمایش مطلب پر کنید. (یه حلقه (loop) که تمام پست رو نمایش بده)

در صفحات category.php ، tag.php ، archive.php هم دقیقاً مثل index.php عمل میشه ، تا جایی که اگر این فایل ها وجود نداشته باشن وردپرس به صورت پیشفرض از فایل index.php برای نمایش این ها استفاده میکنه.

یه صفحات دیگری هم هستن به نام sidebar.php که کاربردشون مثل header.php و footer.php هست و در بیشتر صفحات باید فراخوانی بشن (اگر قالب نیازی به ستون داشت)

_______________

خلاصه حرفای بالا اینکه شما ابتدا باید چارچوب قالب رو توسط فایل های دارای قابلیّت فراخوانی درست کنید ، حالا باید به وسیله فایل های index و single چیزی که قراره نمایش داده بشه رو تعریف کنید

یه مثال ساده:

این صفحه اصلی سایت من هست:

http://code.naslno.com/

و این صفحه نوشته های من هست:

http://code.naslno.com/%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%BE%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%AA%D9%86/

ستون ها و هدر و فوتر ثابت هستن ولی بین این ها در صفحه اصلی به صورت عکس دار فهرست پست ها رو نمایش میده و در صفحه نوشته ها فقط پست رو به صورت کامل نمایش میده!

برای تعریف این تفاوت باید از فایل های single و index استفاده کنم و 1 قالب رو با 2 ساختار HTML تعریف کنم.

اگر چند تا قالب ساده نصب کنید و نگاهشون کنید کامل متوجّه خواهید شد.

بازم اگر سؤالی بود بگید تا توضیحات بیشتر رو بدیم.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...