رفتن به مطلب

مدیران وظیفه ای ندارند


np.1400

پست های پیشنهاد شده

تو یه انجمن حقوقی اینو نوشته بود به نظرم جالب اومد. چون از دید خودشون نوشتن:

نظر به اینکه افرادی با طرح سوال خود انتظار دارند حتماً باید پاسخ سوالات آنها کامل ،خط به خط داده شود. لازم دیده شد در این قسمت عنوان شود که طرح سوال هیچ حقی را برای طراح سوال به وجود نمی آورد چرا که اصل را بر عدم تبرع قرار داده اند نه بر لزوم تبرع! لذا وکلای {وبمستران} عزیز و مشاوران حقوقی عنایت نموده و به صورت عام المنفعه و جهت کمک به عموم و کسب رضایت حضرت باری تعالی اقدام به پاسخگویی می کنند در حالی که چنین وظیفه ای ندارند هدف از تاسیس این سایت نیز همین بوده و هست.

برخی علل من جمله : نامفهوم بودن و یا مشابه بودن با سوالات دیگر ،نقص در سوال ،کثرت سوالات مطروحه و کمبود وقت وکلا و مشاوران حقوقی ، یا مشکلات دیگری از عوامل تشدید کننده در عدم پاسخ گویی به سوالات است.

منبع: کافه وکیل

لینک به ارسال

بنظر من سیاست هر سایتی بستگی به صاحبان اون سایت داره

بعضی سایت ها مدیران رو موظف میدونن بعضی ها نمیدونن بنظرم لازم به گفتن توی این انجمن نبود نمیدونم با چه قصدی این پست رو زدید

لینک به ارسال

منتقل شد به بحث آزاد تا دوستان اگر خواستن در موردش صحبت کنن!

لینک به ارسال

والا من منظور شما رو نفهمیدم، میشه توضیح بدید که دقیقاً منظورتون چی بود؟

لینک به ارسال

منظور استارتر احتمالا اینه که این بند یا مشابهش رو به قوانین اضافه کنین

به نظرم اضافه کردنش میتونه مفید باشه

ویرایش شده توسط shojae
لینک به ارسال

اتفاقا تاپیکای زیادی دیدم که گفتن: چرا جواب ما رو نمیدید. حداقل بگید معطل نشیم. کرکره رو بدید پایین. و ...

منظورم این بود که طلبکار نیستیم ما.

فقط چون یه سایت حقوقی بود با کلمات مربوط به فقه و حقوق گفته بود که به نظرم جالب اومد. همین.

چرا بحثو سیاسی میکنید :)

لینک به ارسال

اتفاقا تاپیکای زیادی دیدم که گفتن: چرا جواب ما رو نمیدید. حداقل بگید معطل نشیم. کرکره رو بدید پایین. و ...

منظورم این بود که طلبکار نیستیم ما.

فقط چون یه سایت حقوقی بود با کلمات مربوط به فقه و حقوق گفته بود که به نظرم جالب اومد. همین.

چرا بحثو سیاسی میکنید :)

خب ما همینو به زبان ساده و معمولی بگیم، قابل درک‌تر و بهتر نیست تا با ادبیات حقوقی و فقهی و دینی و سیاسی وارد بشیم؟

لینک به ارسال

آره.

بعضی وقتا واسه آدما یه چیزایی جالبه که واسه بقیه نیست.

مثلا دیدید نامه عاشقانه از زبان مهندس کامپیوتر؟

اینم میشه یه مطلب از زبان حقوق دان.

یه بار تو یه جشن ماه رمضون یه جا نشسته بودیم که که فضای بزرگ و رو بازی داشت.

یکی رو میز ما نشسته بود که معلم جغرافی بود.

یکی بهش زنگ زد گفت من الان تو جشنم تو کجایی؟

این معلم جغرافیه هم برگشت گفت ضلع جنوب غربی.

خب این خیلی واسم جالب بود.

حالا مهمترین چیز وقته که من وقت شما رو تلف کردم.

عذر خواهی میکنم.

لینک به ارسال

آره.

بعضی وقتا واسه آدما یه چیزایی جالبه که واسه بقیه نیست.

مثلا دیدید نامه عاشقانه از زبان مهندس کامپیوتر؟

اینم میشه یه مطلب از زبان حقوق دان.

یه بار تو یه جشن ماه رمضون یه جا نشسته بودیم که که فضای بزرگ و رو بازی داشت.

یکی رو میز ما نشسته بود که معلم جغرافی بود.

یکی بهش زنگ زد گفت من الان تو جشنم تو کجایی؟

این معلم جغرافیه هم برگشت گفت ضلع جنوب غربی.

خب این خیلی واسم جالب بود.

حالا مهمترین چیز وقته که من وقت شما رو تلف کردم.

عذر خواهی میکنم.

نه خواهش می‌کنم دوست عزیز. خود نوشته جالبه (چون من اول اصلاً نفهمیدم چی شد)، ولی فعلاً با کاربرد و وضعی که در نقل قول پایین می‌بینین، به هر زبانی هم بگیم، گویا یه سری کاربران...

سلام

اصلا موافق این نیستم که مدیران وظیفه ای ندارند

جوابتونو در یک جمله سوالی میدم ؟

مدیر چیست ؟

لطفا سرچ و جوابو اعلام کنید

با تشکر

مدیر یعنی که مدیریت میکنه. فکر نمیکنم معنیش پاسخگو باشه یا کسی که مسئول باشه، خصوصاً در جایی که بحث رایگان بودن مطرح هست.

ما لیدر داریم که مسئول هست، مثل لیدر یه پروژه که باید پروژه رو راهبری کنه و مسئولیت داره.

همچنین مدیر پروژه هم داریم که وظیفه‌اش مدیریت مشارکت‌کننده‌های پروژه هست.

در سه سالی که به صورت گروهی و انفرادی با گروه‌های زیادی کار کردم، این دو مفهوم رو فهمیدم و متوجه شدم که این دو مفهوم در همه جا کاربرد دارن.

در یه کلام، مدیر وظیفه‌ای نسبت به پاسخگویی نداره.

اگه می‌خواید بحث رو به حاشیه و مجدداً موضوع تکراری عدم گرفتن پاسخ ربط بدید، به زودی به پست میزنم که تموم این مسائل و مفاهیم رو روشن کنه.

موفق باشید.

لینک به ارسال

نه خواهش می‌کنم دوست عزیز. خود نوشته جالبه (چون من اول اصلاً نفهمیدم چی شد)، ولی فعلاً با کاربرد و وضعی که در نقل قول پایین می‌بینین، به هر زبانی هم بگیم، گویا یه سری کاربران...

مدیر یعنی که مدیریت میکنه. فکر نمیکنم معنیش پاسخگو باشه یا کسی که مسئول باشه، خصوصاً در جایی که بحث رایگان بودن مطرح هست.

ما لیدر داریم که مسئول هست، مثل لیدر یه پروژه که باید پروژه رو راهبری کنه و مسئولیت داره.

همچنین مدیر پروژه هم داریم که وظیفه‌اش مدیریت مشارکت‌کننده‌های پروژه هست.

در سه سالی که به صورت گروهی و انفرادی با گروه‌های زیادی کار کردم، این دو مفهوم رو فهمیدم و متوجه شدم که این دو مفهوم در همه جا کاربرد دارن.

در یه کلام، مدیر وظیفه‌ای نسبت به پاسخگویی نداره.

اگه می‌خواید بحث رو به حاشیه و مجدداً موضوع تکراری عدم گرفتن پاسخ ربط بدید، به زودی به پست میزنم که تموم این مسائل و مفاهیم رو روشن کنه.

موفق باشید.

سلام دوباره

متاسفانه شما تعصب روی این موضوع دارید و حاظر نیستید خیلی چیزا رو ببینید (مشکل خیلیا هست تعصب کشیدن بی جهت)

در تعریف مدیر که کردید کامل یک جهت تعریفش کنید و به نفع خودتون توجیح و همینو بس ....

هم این یک جهتشم درسته اما فقط همین نیست ...

من دیدگاه خودمو اینجا مطرح کردم در تجربه ای که داشتم ...

بهتره دیگران قضاوت کنن

لینک به ارسال

سلام دوباره

متاسفانه شما تعصب روی این موضوع دارید و حاظر نیستید خیلی چیزا رو ببینید (مشکل خیلیا هست تعصب کشیدن بی جهت)

در تعریف مدیر که کردید کامل یک جهت تعریفش کنید و به نفع خودتون توجیح و همینو بس ....

هم این یک جهتشم درسته اما فقط همین نیست ...

من دیدگاه خودمو اینجا مطرح کردم در تجربه ای که داشتم ...

بهتره دیگران قضاوت کنن

سلام. دوست عزیز ایشون چیز خاصی نگفتن که شما برداشتتون تعصبی بودن باشه. فقط مفهوم مدیر رو توضیح داد یعنی همون چیزی که پرسیده بودید.

بعد هم دقت کنید که وقتی مثلا میگن فروم پشتیبانی وردپرس یعنی اگر هرکاری می کنید موفق به حل مشکلتون نمیشید می تونید بیاید اینجا از بقیه کمک بگیرید. این فروم جنبه تجاری نداره حداقل تا الانش که اینطوره و توقع پاسخ دادن به همه تاپیک ها بی جا هست. (از نظر من)

بعد هم دقت کنید که هر فرومی مدیرانش یک سری وظایف رو برای خودشون در نظر میگیرن که حالا اون توقع همه رو ممکنه برآورده نکنه اما نیازهای خیلی ها رو برآورده کرده و منطقی نیست وقتی کسی چیزی رو به شما هدیه میده پرتش کنید تو صورتش و بگید این چیه رفتی برام خریدی.

موفق باشید.

لینک به ارسال

سلام

من هم یه جمله بگم:

به خودی خود راه اندازی هر سایتی یه وظیفه رو به دوش مدیر/ان میندازه! بخصوص اینکه سایتی مرجع و بصورت پرسش و پاسخی باشه!.

لینک به ارسال

من هر جا میگم استادم اینو گفت یا ... همه میگن تو که دانشگاه نرفتی. استاد چی؟

استادای من همین مدیران.

پس نشون میده که مسئولیتشون رو درست انجام دادن.

من یادم نمیره استاد فخار میومد تو تاپیکی که من چون نتونسته بودم بیخیال شده بودم دوباره راهنمایی میکرد تا یاد بگیرم.

اما وظیفه ندارن به همه چی جواب بدن.

ما هم باید در ازای چیزی که یاد گرفتیم، ازشون تشکر کنیم. ( هر کس از مخلوق تشکر نکند از خالق تشکر نکرده است. )

اما انتقاد هم میتونیم کنیم.

از کریمان فقرا جود و کرم میخواهند [زیرا] لطف بسیار طلبکار شدن هم دارد

لینک به ارسال

سلام

من هم یه جمله بگم:

به خودی خود راه اندازی هر سایتی یه وظیفه رو به دوش مدیر/ان میندازه! بخصوص اینکه سایتی مرجع و بصورت پرسش و پاسخی باشه!.

به مرجع پرسش و پاسخ خوش اومدید! ولی باید بگم کاملاً اشتباهی اومدید! اینجا Stack Overflow نیست و حتی همون Stack Overflow هم کاربرا باید به هم کمک کنن.

مدیر هم وظیفه اش مدیریته، یعنی مدیریت کردن انجمن که مبادا باعث بی نظمی بشه، نـه پاسخ‌دادن.

پاسخ‌دادن وظیفه شما و همه اعضا هست، اگه دلتون نمیخواد پاسخ بدید، جای اشتباهی اومدید. مگه 10-20 مدیر میتونن پاسخگوی این حجم از سوالات روزانه باشن؟

موفق باشید.

لینک به ارسال

به مرجع پرسش و پاسخ خوش اومدید! ولی باید بگم کاملاً اشتباهی اومدید! اینجا Stack Overflow نیست و حتی همون Stack Overflow هم کاربرا باید به هم کمک کنن.

مدیر هم وظیفه اش مدیریته، یعنی مدیریت کردن انجمن که مبادا باعث بی نظمی بشه، نـه پاسخ‌دادن.

پاسخ‌دادن وظیفه شما و همه اعضا هست، اگه دلتون نمیخواد پاسخ بدید، جای اشتباهی اومدید. مگه 10-20 مدیر میتونن پاسخگوی این حجم از سوالات روزانه باشن؟

موفق باشید.

آخه شما که دارید به همه سوالا جواب میدید.

چه اصراری دارید که بگید نمیخواید جواب بدید؟

منی که این همه بهم جواب دادید به هیچ دردتون نخوردم ولی این دوستمون شاید به درد بخوره.

غم جمله خور در هوای یکی مراعات صد کن برای یکی (سعدی)

این تاپیکم ببندید بهتره.

غلط کردم غلــــط (محسن چاوشی) :)

لینک به ارسال

سلام سلام سلام.

نه بابا که چی ببندن؟ دارن تبادل نظر میکنن.

میدونین بزرگترین مشکل ما چیه؟ اینکه هیچ کس نمیدونه اصل انجمن چیه و اصلاً برای چه کاری ساخته شده و چگونه باید پاسخگویی بشه! (منظور از هیچکس همین کاربرایی هستن که فکر میکنن وظیفه مدیرا یا ما کادر انجمن هست که پاسخگو باشیم)

همین آدمایی که الآن دارن با لحن واقعاً زشت انتقاد میکنن حاضرم قول بدم بهتون که از 100 تا تاپیکشون یه تاپیکشون توی انجمن های خارجی پذیرفته نمیشه!

بیاید و یه سر به انجمن های خارجی بزنید! مثل همین انجمن Stack overflow! توی این انجمن اگر کسی برنامه نویس نباشه تاپیکش بیجایه و باید بسته بشه.

مثلاً من یه جدول قیمتی میخوام باید حتماً حداقل برنامه نویسی بلد باشم و بیام خودم یه ذرّه اش رو بنویسم حالا اگر گیر کردم بیام همون کدی که نوشتم رو بذارم توی انجمن و با ذکر کلّ توضیحات تازه اونموقع هم شاید تاپیکم پذیرفته بشه.

اگر شما خودتون کدی نوشته نباشید تاپیک شما بسته است

اگر توضیحات شما ذرّه ای کم داشته باشه تاپیک بسته است

اگر تایپ شما مشکل داشته باشه تاپیک بسته است

اگر کد شما مربوط به اون مطلب نباشه و خواسته باشین سر باز کنین تاپیک بسته است

اگر شما از لحاظ انگلیسی اشتباهی کرده باشید که خواننده گیج بشه تاپیک بسته است

حالا اینجا طرف اصلاً نمیدونی برنامه نویسی چیه بعد میاد و میگه چکار کنم که فلان کار بشه.

تا 2 روز که فقط باید اطلّاعات ازش بگیریم که تهش بفهمیم اینکار رو چه مدلی میخواد انجام بده.

بعد 3 روز باید 20 تا راه حل بهش بگیم بازم نمیفهمه

بعد 2 روز دیگه میگه من اینجوری نمیخوام ، فلان جوری نمیخوام ، اون مدلی هم نمیخوام ، حالا هم که درست شده باید از توی پنل تنظیمات باشه ، چپش راست باشه راستش چپ باشه اینورش این باشه اونورش اون باشه!

خب تو که نمیفهمی مجبوری چیزی رو بخوای که نه برای تو بلکه برای اساتید ما هم انجام دادنش کار سخت و مشکلیه؟

اگر سطح انتظاراتتون رو بیارین پایین و بدونین که هیچکدوم از بچّه هایی که دارن پاسختون رو میدن ریالی دریافت نکردن و کاری رو دارن براتون میکنن که هر تاپیکی که حل میکنن اگر توی دنیای تجاری باشه حداقل حداقل هم که حساب کنین باید بابتش 10 هزار تومن بدید! (حالا ببینید روزی اینجا داره چند تا تاپیک پاسخ داده میشه)

چند تا تاپیکش با استاندارد های جهانی یکی هست؟

یه سؤال!

اصلاً شما میدونین موقعی که از فلان افزونه سؤال دارید اصلاً حق ندارید بیاین توی این انجمن بیان کنین؟ برای هر افزونه و قالب یه انجمن پشتیبانی توی سایت wordpress.org هست و وظیفه نویسنده پلاگین هست که پاسخ شما رو بده.

اصلاً میدونین کسی که برنامه نویسی بلد نیست نباید از ما کد آماده بخواد؟ ولی خب بهش میدیم؟

اصلاً میدونین این همه به من و امثال من میگید مدیر ما که کاره ای نیستیم! من یه روز اومدم توی انجمن یه سؤالی پرسیدم بعد از اونم به چند تا سؤال جواب دادم.

بعد یکی دو ماه دیدم همیار شدم بدون اینکه اصلاً چیزی از قبلش بهم بگن!

یعنی کادر اینجا هم دقیقاً مثل بقیّه هستن و هیچ مسئولیّتی در قبال سؤالات شما ندارند! قرار داد که باهاتون نبستند! من امروز دوست دارم جواب بدم فردا دوست دارم به مدّت یه ماه برم سفر و پاسخ هیچ تاپیکی رو ندم! کسی هم نمیتونه بگه بالا چشمت ابرویه! چون من و هیچکس دیگه قراردادی که در قبال شما نداره!

انجمن کاربر محوره یعنی من کاربر که سؤال میپرسم توی تاپیک ها جواب هم باید بدم! نه اینکه منتظر باشم چون مثلاً علی زینلی اسمش نارنجی نوشته میشه وظیفه اونه بیاد پاسخ بده :)

یه چیز دیگه راجع به برخی از دوستان نه همه (از بقیّه عذر میخوام فقط میخوام با برخی مثل خودشون صحبت کنم): شما که انتظار دارید ما بیایم و پاسخ سؤالاتون رو بدیم چقدر راجع به برنامه نویسی اطلّاع دارین؟ اصلاً تو عمرتون خودتون یه خط نوشتین؟ میدونین که هیچکدوم از شما ها حتّی نمیتونید یه تاپیک توی انجمن های بین المللی بفرستید و تاپیکتون همون لحظه اوّل بسته میشه؟ تا به حال به تاپیک های بین المللی (ببینید اونا کارشون و تعهدشون از ما بیشتره ها!) یه سر زدید؟

مثلاً وردپرس که وظیفه اش هست به سؤالات پاسخ بده رفتید ببینید چه همه از تاپیکاش بدون سؤآل بسته شدن؟ اینجا که حداقل خدا رو شکر چیزی به عنوان تاپیک استاندارد و غیر استاندارد نداره!

اگر بخوایم با استاندارد های بین المللی بریم جلو حداقل 80% از تاپیک های حال حاضر انجمن باید همون اوّل بایگانی بشه.

پس اون دسته ای که میاین و میگین وظیفه شما هست نمیدونم شما مسئولیّت قبول کردین ، شما مدیرین ، شما فلانین و فلانین ، یا اینکه پیشنهاد پول میکنین برای برخی از کاربرا! ازتون خواهش میکنم یه سر تا 2 تا انجمن بین المللی برین بعد ببینید که ما (منظور تمام کاربرای پاسخگو) داریم از وظیفه امون کمتر عمل میکنیم یا بیشتر!

گفتم وظیفه چون قبول دارم وظیفه داریم! ولی نه در قبال هیچ یک از کاربرای اینجا! در قبال تنها و تنها دنیای مجازی ایران که باید پیشرفت کنه و به اعتقاد من خدا! چون زکات دانش نشر اونه :)

خب دیگه خیلی حرف زدم ، ولی میگم بازم باید یه تاپیک جامع راه بیفته که دیگه کسی از این حرفا زد لینک همون تاپیک رو بهش داد و تاپیکش یا پیامش رو بایگانی کرد برای همیشه.

دوستان اگر جایی تند صحبت کردم عذر میخوام ، آخه اعتراض های نا به جا خیلی زیاد شده! کسایی که حتّی قوانین غیراستاندارد انجمن رو نمیخونن و تاپیک میدن بعد به خودشون هم حقّ اعتراض میدن :)

لینک به ارسال

یه سری تاپیک که پاسخ داده شدن در انجمن های بین المللی رو ببنید! اگر سؤال استاندارد باشه ما هم میتونیم استاندارد پاسخ بدیم (دقیق ، تنها با یک پاسخ همراه با روش های مختلف و همچنین دمو)

http://stackoverflow.com/questions/5307410/get-a-limited-text-only-excerpt-from-a-wordpress-post

http://stackoverflow.com/questions/25135705/design-a-row-in-a-table-css

http://stackoverflow.com/questions/8110405/how-to-create-a-table-using-div-tags

http://stackoverflow.com/questions/20172805/php-mysql-database-connection

http://stackoverflow.com/questions/4361459/php-pdo-charset-set-names

http://stackoverflow.com/questions/12205881/how-to-set-collation-of-a-column-with-sql

(ببینید یه نفر هست که خودش بدون اینکه کدی نوشته باشه ، توضیح کامل داده باشه و اینکه خودش هم برنامه نویسی کرده باشه منتظر جواب هست یا نه!)

نباید انتظار لقمه جویده شده داشته باشیم :)

قوانین انجمنش هم بخونید ، بعد برید یه تاپیک باز کنید ببینید که تاپیک واقعی چیه!

http://stackoverflow.com/help/how-to-ask

(لینک های جانبیش هم بخونید)

بازم سرچ کنید تاپیک های دیگه اش هم ببینید ، انجمن های دیگه هم مثل این هستن فقط این نیست ، منتهی این بزرگترینشون هست)

لینک به ارسال
  • 3 هفته بعد...

سلام

تصور می کنم هدف شروع کننده ی تاپیک (np.1400) و کاربر amir2647 مدیران این انجمن نبود اما به این سمت کشیده شد!!

با این حال من نظرم را به این شکل شروع می کنم که با نوشته ی بلند بالای آقای علی زینلی موافق نیستم و در کل هدف این جوابیه بی ادبانه را بی احترامی بدون استفاده از الفاظ رکیک و فحش می دانم!! و با این حساب اعتقاد دارم شما هم صلاحیت نوشتن در یک انجمن (چه ایرانی یا خارجی) را ندارید.

مطمئناً همه ی مدیران سایت ها پاسخگویی به تمامی کاربران را وظیفه ی خودشان می دانند اما انجام این وظیفه با افزایش کاربران سایت و افزایش حجم سوالات، سخت و سخت تر می شود و اگر بخواهیم پشتیبانی فنی، امنیت و... را نیز در نظر بگیریم باید بگوییم غیر ممکن می شود.

راه اندازی یک سایت کار سختی نیست. حالا می خواهد به شکل وبلاگ، انجمن، فروشگاه و... باشد. همه می دانیم مهم جذب مخاطب و بازدید کننده است. همه به خوبی می دانیم که روزها و ماه های اول راه اندازی سایت نویسنده فقط خودمان هستیم و اگر شخصی در سایت مان عضو شود و سوالی بپرسد با خوشحالی تمام پاسخگویش خواهیم بود. حالا هرچه تعداد سوالات بیشتر شود، می خواهیم پاسخگو باشیم اما آرام آرام از توانمان خارج می شود. من فکر می کنم این یک دید و نگاه واقع بینانه به موضوع است.

اما خیلی سر بسته در این مورد هم صحبت کنم که excuse me و pardon me را در نظر بگیرید. هر دوی این موارد را می توانیم «ببخشید» یا «معذرت می خواهم» به فارسی ترجمه کنیم و کاملاً هم درست است اما کاربرد این دو در مکالمه انگلیسی کاملاً متفاوت است. همین طور کلمات admin و management به معنای مدیر هستند اما کار آنها متفاوت است. مدیری که در این تاپیک و تا به اینجا در مورد آن صحبت می شد management است در حالی که در کامپیوتر بیشتر از کلمه ی admin استفاده می شود.

لینک به ارسال

سلام

قبل از هرچیزی از علی آقای عزیز یه تشکر کنم، خیلی حال کردم از جوابت!

بعد یه چیز دیگه... این بحث اینقدر تکراری هست که ادم زده میشه...

فرض میکنیم: اصلا پاسخ دادن وضیفه ما(مدیران و پاسخگو‌ها) هست... دیگه بالاتر از این نداریم که داریم؟ میگیم همه تایپیک ها هم استاندارد هستند... از این هم بالاتر نداریم...

اما در جواب اون‌دوستانی که فقط اومدن لقمه اماده بگیرند و برن، باید بگم که : آقاجون اینجا کسی به وظیفش درست عمل نمیکنه(با قبول فرض بالا!) شما دوست عزیز میتونید برید جاهایی که اونجا همه به وظیفشون(باز هم با قبول فرض بالا) عمل میکنند...

اینکه دیگه چک و چونه زدن نداره...

لینک به ارسال
سلام تصور می کنم هدف شروع کننده ی تاپیک (np.1400) و کاربر amir2647 مدیران این انجمن نبود اما به این سمت کشیده شد!! با این حال من نظرم را به این شکل شروع می کنم که با نوشته ی بلند بالای آقای علی زینلی موافق نیستم و در کل هدف این جوابیه بی ادبانه را بی احترامی بدون استفاده از الفاظ رکیک و فحش می دانم!! و با این حساب اعتقاد دارم شما هم صلاحیت نوشتن در یک انجمن (چه ایرانی یا خارجی) را ندارید. مطمئناً همه ی مدیران سایت ها پاسخگویی به تمامی کاربران را وظیفه ی خودشان می دانند اما انجام این وظیفه با افزایش کاربران سایت و افزایش حجم سوالات، سخت و سخت تر می شود و اگر بخواهیم پشتیبانی فنی، امنیت و... را نیز در نظر بگیریم باید بگوییم غیر ممکن می شود. راه اندازی یک سایت کار سختی نیست. حالا می خواهد به شکل وبلاگ، انجمن، فروشگاه و... باشد. همه می دانیم مهم جذب مخاطب و بازدید کننده است. همه به خوبی می دانیم که روزها و ماه های اول راه اندازی سایت نویسنده فقط خودمان هستیم و اگر شخصی در سایت مان عضو شود و سوالی بپرسد با خوشحالی تمام پاسخگویش خواهیم بود. حالا هرچه تعداد سوالات بیشتر شود، می خواهیم پاسخگو باشیم اما آرام آرام از توانمان خارج می شود. من فکر می کنم این یک دید و نگاه واقع بینانه به موضوع است. اما خیلی سر بسته در این مورد هم صحبت کنم که excuse me و pardon me را در نظر بگیرید. هر دوی این موارد را می توانیم «ببخشید» یا «معذرت می خواهم» به فارسی ترجمه کنیم و کاملاً هم درست است اما کاربرد این دو در مکالمه انگلیسی کاملاً متفاوت است. همین طور کلمات admin و management به معنای مدیر هستند اما کار آنها متفاوت است. مدیری که در این تاپیک و تا به اینجا در مورد آن صحبت می شد management است در حالی که در کامپیوتر بیشتر از کلمه ی admin استفاده می شود.

اوّل از همه ازتون عذر میخوام اگر لحن من رو بد شناختین (هرچند من سعی کردم تا جایی که میشه به کسی برنخوره)

دوم لطفاً اگر حرف من رو بی ادبی میدونین حرف دوستانی که دارن با یه سری تاپیک (منظورم این تاپیک نیست این تاپیک دفاع کرده) زحمات دوستان ما رو در این انجمن پایمال میکنن هم بررسی کنید! دوستان ما ذرّه ای چشم داشت ندارن و روزانه دارن پاسخ تعداد زیادی از مشکلات نت ایران رو میدن اونم نه به خاطر وظیفه انجمنی! به خاطر وظیفه ای که در قبال نت ایران دارن (بالا هم کامل توضیح دادم این وظیفه یعنی چی)

سوم:

مطمئناً همه ی مدیران سایت ها پاسخگویی به تمامی کاربران را وظیفه ی خودشان می دانند اما انجام این وظیفه با افزایش کاربران سایت و افزایش حجم سوالات، سخت و سخت تر می شود و اگر بخواهیم پشتیبانی فنی، امنیت و... را نیز در نظر بگیریم باید بگوییم غیر ممکن می شود.

راه اندازی یک سایت کار سختی نیست. حالا می خواهد به شکل وبلاگ، انجمن، فروشگاه و... باشد. همه می دانیم مهم جذب مخاطب و بازدید کننده است. همه به خوبی می دانیم که روزها و ماه های اول راه اندازی سایت نویسنده فقط خودمان هستیم و اگر شخصی در سایت مان عضو شود و سوالی بپرسد با خوشحالی تمام پاسخگویش خواهیم بود. حالا هرچه تعداد سوالات بیشتر شود، می خواهیم پاسخگو باشیم اما آرام آرام از توانمان خارج می شود. من فکر می کنم این یک دید و نگاه واقع بینانه به موضوع است.

یادمون نره بین موضوع های سایت ها تفاوت هایی وجود داره! تفاوت انجمن با سایت های دیگه این هست که مدیر محور نیست و چرخشش بر اساس و اصول کاربری هست! یعنی مدیر جز اینکه امکانات رو به روز نگه داره ، به اوضاع انجمن بپردازه و متخلفین رو به اساس قوانین انجمنش تنبیه کنه وظیفه ای در قبال پاسخگویی به سؤالات رو نداره! اگر داشت که دیگه به کاربر ها اجازه ارسال پاسخ رو نمیداد :) فقط اجازه ارسال تاپیک رو میداد

تفاوت انجمن اینکه اگر شما دارین اطلّاعاتی دریافت میکنین وظیفه شما در قبال این اطلّاعات اینکه اطلّاعاتی هم به بقیه بدین.

یه وظیفه دیگه کاربر ارسال کننده هم اینکه راجع به مسئله ای درخواست کمک کنه نه اینکه درخواست کار کامل!

مثلاً شما میاین و تاپیکی ارسال میکنین که دوستان چه شکلی یه جدول درست کنم که خوشگل باشه؟ :| یا زیباسازی فرم های خبرنامه که توی انجمن زیاد دیده میشه!

شما در اصل حق ارسال چنین تاپیکی رو ندارید چون باید خودتون حداقل بدونید که HTML و CSS چیه! حالا اگر داشتین درست میکردین و مشکلی پیش اومد کمک بخواین نه کار کامل.

من فقط میگم اگر یه مقدار به هم دیگه کمک کنیم میتونیم یه انجمن خوب داشته باشیم! بهتره انجمن رو بهتر بشناسیم! بدونیم که هر کسی باید به وظیفه خودش عمل کنه ، وظیفه کاربر درست عمل کردن به قوانین هست وظیفه مدیرم نظارت بر قوانین هست ، حالا این وسط توی انجمن باید بدونیم که باید تبادیل اطلّاعات داشته باشیم.

_________

بازم اگر از لحن من کسی ناراحت شده بود عذر میخوام ، ولی هممون میدونیم که دارم حقیقت رو میگم و کاملاً با واژه های مؤدبانه به کار میبرم برعکس دوستانی که با لحن تند و آتشین (انگار که ما ماله باباشون رو خوردیم) دارم به ما انتقاد میکنن! انتقاد خوبه ولی اگر درست باشه! مثلاً بدونیم که از این طیف تاپیک ها 100 تا دیگه هم بوده و هست و داریم هر دفعه یه سری حرفا رو تکرار میکنیم و تهش هم به خاطر زیاده خواهی (حالا یا ما زیاده خواهیم یا بقیّه) به نتیجه نمیرسیم...

ولی بازم میگم! انجمن یعنی همکاری با همکاری میتونیم بهتر عمل کنیم.

امیدوارم که موفّق باشید.

لینک به ارسال

با سلام و احترام

من هم حرف های شما را قبول دارم و برای خود من هم بسیار پیش آمده در سایت هایم سوالاتی پرسیده شده، که در آن لحظه شرایط و زمان مناسب برای پاسخگویی را نداشتم، و برخی از اشخاص سوال کننده، اقدام به پرسیدن سوال دوم می کنند با این مضمون که چرا جواب نمی دید؟ و اصلاً در نظر نمی گیرند که آنها یک سوال دارند اما ممکن است من با 5 سوال، 50 سوال یا بیشتر برای پاسخگویی مواجه باشم.

البته اینکه من در سایت خودم به سوال ها پاسخ دهم، احتمالاً نفع مالی و شخصی برایم به همراه دارد اما در اکثر مواقع پاسخ دادن به سوالات انجمن تنها کاری خیرخواهانه است.

من هم با در نظر گرفتن شرایط انجمن با شما موافقم که کاربران وظیفه ای به پاسخگویی ندارند. حالا اگر فردی از صفر تا صد یا بخشی از کار را وقت گذاشت و راهنمایی کرد، این فرد کاری انسان دوستانه انجام داده است و اکثر افراد این لطف را متوجه می شوند. تنها تعداد معدودی هستند که وقتی اولی انجام شد، انتظار دومی دارند و همین طور ادامه می یابد و اگر روزی جوابی دریافت نکنند چشم هایشان را به روی لطف های قبلی می بندند و دهان شان را باز می کنند! و این فقط مختص دنیای اینترنت نیست. (البته از این دست افراد در این انجمن حضور ندارند ان شاء الله)

پس چه بهتر که با این گروه معدود نیز بسازیم و کنار بیاییم.

موفق باشید

لینک به ارسال

بله حرف شما کاملا درست است.ولی وقتی قرار است پشتیبان یک سیستم یا وظیفه دیگری به عهده کسی یا گروهی قرار داده شود دلیلی هم نداره سوالات (همه سوالات هم نه ;) ) بدون جواب باشند. جای دوری نمی رویم از همین انجمن شروع می کنیم! وقتی در سایت اصلی ذکر شده :

در انجمن‌های وردپرس پارسی می‌توانید در مورد وردپرس بحث و تبادل نظر کنید همچنین می‌توانید سوالات و مشکلات مرتبط با وردپرس را در انجمن‌های سایت مطرح کنید و در کمترین زمان ممکن با راهنمایی فعالان وردپرسی به پاسخ سوالات خود برسید

وقتی چنین صحبتی شده است پس یه جور وظیفه به فعالان وردپرس و تیم مدیریتی (همین انجمن) داده شده است. همین جا از انجمن گله کنم که واقعا سوالات بی پاسخ داره زیاد میشه، خودم نمونه اش هستم.واقعا از انجمن قطع امید کردم و به انجمن های خارجی متوصل شده ام.

اما در جواب اون‌دوستانی که فقط اومدن لقمه اماده بگیرند و برن،

این مورد را کاملا موافق هستم.

ویرایش شده توسط alireza1375
لینک به ارسال

بله علیرضا جان حرف شما کاملا درسته

ولی شما یکم بد اون جمله رو خوندی

اول باید بحث و تبادل نظر داشته باشیم

ببینین چقدر خوبه که وقتی من اطلاعاتی دارم به بقیه بگمشون!

اینکه انتظار داشته باشیم چند ده تاپیک روزانه رو فقط یه گروه خاص جواب بدن اشتباهه

شما هم باید کمک کنین ما هم کمک کنیم

حالا دوستان کادر انجمن به واسطه تجربه بیشترشون بیشتر کمک کنن (که الآنم میکنن)

درضمن فعالان وردپرس صرفا کادر تیم نیستن و شما هم فعالین و باید کمک کنین

درضمن

بسیاری از تاپیک ها استاندارد نیستن و برای پاسخگوییشون نیاز به چند روز وقته

روزه اول تاپیک میخونیم و اطلاعات لازم رو که نداده میگیریم

روز دوم باز تفهیم میکنیم که چی به چیه

روز سوم یه راه حل ارائه میدیم

روز چهارم میاد میپرسه چیکار کنم! (به دلیل نداشتن اطلاعات کافی)

و چند روز متداول بحث باز میمونه

اینجوری میشه که وقت کادر پر میشه

به هر حال همه ما زندگی شخصی و کارای روز مره امون رو داریم و اگر به عنوان مثال روزانه یه ساعت توی انجمن هستیم وقتمون سر چند تا تاپیک هدر میره

خب حق شما هم خورده میشه این بین

پس کسانی که مثل من اطلاعاتشون کمتره بیایم و بسیج بشیم و سوالات رو استاندارد سازی کنیم (به عنوان مثال آدرس سایت و اطلاعات قالبو بگیریم) تا حرفه ای تر ها بیان پاسخ کامل رو بدن

اینجوری تاپیک های بیشتری در روز پاسخ داده میشن

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...