• اطلاعیه ها

    • Saeed Fard

      برگزاری میتاپ وردپرسی   14/08/96

      بعد از اولین دوره همایش وردپرس در ایران اگر پیگیر اخبار وردپرس بوده باشید، حتما خبر برگزاری چندین میتاپ و جلسه متعدد وردپرسی را شنیده‌اید، یکی از بحث‌های اصلی که محور اصلی این میتاپ‌ها بوده است برگزاری وردکمپ بود که به طور جدی دنبال می‌شود. این میتاپ‌ها و جلسات توسط جمعی از فعلان حوزه وردپرس در کنار وردپرس‌پارسی برگزار می‌شد و مسائل مربوط به این حیطه و از جمله وردکمپ مورد بحث قرار می‌گرفت. این بار با رایزنی‌هایی که با تیم اصلی وردپرس داشتیم در بخش دوم این رویدادها قصد داریم که میتاپ‌ها و جلسات وردپرسی را به صورت آزاد برگزار کنیم تا تمامی علاقه‌مندان و دوست‌داران وردپرس فرصت حضور داشته باشند و با گردهمایی، جامعه کاملتری از دوست داران وردپرس بسازیم و از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.   بدیهی است که این رویدادها با رویکرد مثبت در جهت سود رسانی به جامعه وردپرس و افراد حاضر در آن برگزار می‌شود و برای تمامی علاقه‌مندان به وردپرس است. پس اگر یک کاربر معمولی وردپرس یا یک توسعه دهنده هستید می‌توانید در این رویدادها شرکت کنید. ما در ملاقات‌هایمان از موارد مختلف و کاربردی وردپرس صحبت می‌کنیم و علاقمند به توسعه هر چه بیشتر وردپرس در ایران هستیم. ما وردپرس را دوست داریم. عضویت در این گروه برای همه افرادی که مایل به پیوستن هستند بدون در نظرگرفتن توانایی‌ها، مهارت‌ها، وضعیت مالی و یا معیارهای دیگر باز و رایگان است. فضای میتاپ‌ها و جلسات ما دوستانه و آزادنه و دور از هرگونه تبعیض و رفتارهای زننده است. بر این اساس از تمامی دوستانی که علاقه‌مند به شرکت در میتاپ‌های وردپرس هستند دعوت می‌شود تا از طریق لینک زیر در سایت میتاپ اقدام به ثبت‌نام کنند و منتظر خبرهای برگزاری جلسات در آینده باشند . لینک ثبت نام و عضویت : https://www.meetup.com/Iran-WordPress-Meetup    
    • Saeed Fard

      نسخه جدید وردپرس پارسی رونمایی شد   05/09/96

      در پنجمین سال فعالیت از وردپرس پارسی و بعد از ارائه خدمات و سرویس‌های متفاوت به جامعه وردپرس ، برآن شدیم که نسخه جدید سایت وردپرس‌پارسی را بر اساس نیازها و خدمات جدیدی که قرار است ارائه شود طراحی و رونمایی کنیم ، از این جهت امروز یک ورژن از نسخه جدید رونمایی شد. در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف سایت می‌پردازیم.     در دوره فعالیت گروه وردپرس‌پارسی بیش از 13 افزونه مختلف به صورت رایگان از طرف گروه برای وردپرس نوشته و منتشر شد که در مجموع دارای 100هزار نصب فعال روی سایت‌های وردپرسی است و 500هزاربار از مخزن پلاگین‌های وردپرس دانلود شده‌اند. به همین دلیل قسمت اول وب‌سایت مختص معرفی افزونه‌های گروه وردپرس‌پارسی طراحی شده است که در آن لیستی کامل از افزونه‌ها به همراه توضیحات در اختیار کاربران است . روند تولید افزونه‌های رایگان در جهت توسعه و بومی‌سازی بیشتر وردپرس از طرف وردپرس پارسی ادامه دارد و بزودی افزونه‌های دیگری به آرشیو اضافه خواند شد.   گروه وردپرس‌پارسی که تا به این‌جا تمرکز بیشتر خود را روی پشتیبانی رایگان از وردپرس گذاشته بود تا مشکلات کاربران وردپرس فارسی را حل کند که حاصل این فعالیت 18 هزار کاربر در انجمن با 43 هزار موضوع و 255 هزار سوال جواب است، قرار است من بعد در عرصه آموزش وردپرس وارد شود و از تخصص اعزای گروه در این حوزه نیز استفاده کند تا مرجعی کامل، اصولی و درست برای آموزش وردپرس ایجاد شود. قسمت دوم وب‌سایت مربوط به مقالات و آموزش‌هایی است که روی وردپرس پارسی از طرف اعضای آن ارسال می‌شود.   در دنیای وردپرس اتفاقات مختلفی در حال روی دادن است که دانستن آن‌ها میتونه برای ما جالب و جذاب باشه، برگزاری وردکمپ‌ها، معرفی سرویس‌ها و خدمات جدید و ... که از جمله اخبار مهم در این حوزه می‌توان برگزاری اولین همایش وردپرس ایران در سال 93 و همایش‌های دیگر مربوط به وردپرس و معرفی سیاره وردپرس و همینطور خبر برگزاری میتاپ‌های وردپرسی در ایران اشاره کرد ، در قسمت آخر وب‌سایت به معرفی موارد این چنینی پرداخته می‌شود و همینطور گزارش‌های مرتب از فعالیت‌ها، میتاپ‌ها و رویدادهای وردپرسی در آن ارائه می‌شود .   در ادامه این فعالیت‌ها بزودی شاهد اخبار جدیدی از وردپرس‌پارسی خواهید بود. شما نیز به عنوان یکی از کاربران این جامعه وردپرسی می‌توانید ما را در توسعه هر چه بیشتر وردپرس یاری کنید. لینک مستقیم خبر : http://wp-parsi.com/wpparsi-new-version  
ElmiPedia

چگونه یک صفحه درباره من خوب بنویسیم؟

1 پست در این موضوع قرار دارد

about-us-599x275.jpg

صفحه درباره من! یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر وب‌سایت، که کمتر به آن توجه شده است. درصورتی‌که بازدیدکنندگان وب‌سایت شما نتوانند راهی را برای ارتباط با شما بیابند، داشتن یک وب‌سایت جذاب و محصولات عالی، کافی نیست. هیچ‌گاه قدرت شخصیت افراد و ارتباطات را دست‌کم نگیرید. اینترنت یک محیط منزوی و سرد نیست، بلکه در طول ۱۵ سال گذشته به یک محیط اجتماعی اعتیادآور (محیطی برای افراد معتاد به تعامل و ارتباط) تبدیل‌شده است. برای اثبات این موضوع می­توانید توییتر را چک کنید. توییتر مثال خوبی است تا متوجه شوید چرا صفحه درباره من ضروری و حائز اهمیت است. اگر بتوانید یک گروه از فالوورها با ۱۴۰ تیپ شخصیتی متفاوت را ایجاد کنید، مطمئن باشید این فالوورها علاقه دارند اندکی بیشتر در مورد شما بدانند.

در این راهنما جنبه‌های ضروری یک صفحه درباره‌ی من بررسی خواهد شد. در پایان قادر خواهید بود صفحه‌ی درباره‌ی من مختص خود را ایجاد کنید. چراکه تمام نکات لازم برای انجام این کار را می‌آموزید و هیچ عذری برای انجام ندادن این کار نخواهید داشت.

۱- به این پرسش‌ها پاسخ دهید:

  • من چه کسی هستم؟
  • چه‌کاری را می‌توانم برای بازدیدکننده‌ها انجام دهم؟
  • چگونه می‌توانید با من در ارتباط باشید؟

صفحه درباره‌ی من می‌تواند به همین سه سؤال محدود شود. بازدیدکنندگان می‌خواهند به‌طور خلاصه با شما آشنا شوند، بدانند چه کسی هستید، چرا تصمیم گرفته‌اید وب‌سایت خود را ایجاد کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر چگونه می­توانند به شما دسترسی داشته باشند.

من چه کسی هستم؟

بسیاری از صفحات موفق درباره‌ی من، با این جمله شروع می­شوند «سلام نام من … است». داشتن یک مقدمه شخصی یک‌راه عالی برای شروع است. صفحه درباره‌ من شما باید به نحوی باشد که گویی دارید به‌طور رودررو، با بازدیدکننده خود صحبت می­کنید. گرچه من صحبت از زبان اول‌شخص را ترجیح می­دهم، به‌طور مثال «من… هستم، ما … هستیم»، اما برای وب­سایت شرکت‌های بزرگ یا وب‌سایت‌های حرفه‌ای بهتر است از زبان سوم شخص استفاده کنید. برای مثال «طراحی‌های جیمو … هستند.»

خواننده را با انبوه اطلاعات روبرو نسازید. به‌طورقطع خواننده دوست دارد در مورد شما بیشتر بداند اما بهتر است جزییاتی مانند نام معلم ورزش دبیرستان خود و یا رنگ اولین اتومبیل خود را ذکر نکنید. صفحه‌ی درباره‌ی شما باید بیان‌کننده اهداف وب‌سایت شما باشد. اگر وب‌سایت شما در مورد دنیای شگفت‌انگیز فتوشاپ است، صفحه‌ی درباره شما وب‌سایت خود باید در مورد آغاز به کار خود در فتوشاپ و خلاصه ای از فعالیت‌ها و پروژه‌های خود را ذکر کنید.

چه‌کاری را می‌توانم برای بازدیدکننده‌ها انجام دهم؟

خود را به‌جای بازدیدکنندگان قرار دهید. دلیل بازدید آن‌ها از صفحه درباره‌ من وب‌سایت، برقراری ارتباط با شماست. آن‌ها می‌خواهند مطالب شمارا برای یافتن نقاط اشتراک خود با شما بررسی کنند. بیایید روراست باشیم، اگر یک بازدیدکننده صفحه­ ی درباره­ من را جستجو کند، این به این معنی است که حس کنجکاوی او را برانگیخته‌اید و به‌بیان‌دیگر او را ترغیب کرده‌اید تا به اینکه چه کسی هستید اهمیت دهد. بازدیدکنندگان را مأیوس نکنید و اجازه ندهید اشتیاق آن‌ها فروکش کند.

گاهی دلیل مراجعه­ ی بازدیدکنندگان به صفحه درباره من این است که ببینند چگونه می­توانید به آن­ها کمک کنید، پس همیشه باید به این پرسش پاسخ دهید. ابتدا وضعیت و نوع بازدیدکننده خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن با او برخورد کنید. اگر مشتری بالقوه است، خدمات و سرویس‌های خود را برای او تشریح کنید. اگر علاقه‌مند به همکاری است، چگونگی علاقه­ مند شدن خود به زمینه کاری خود را با او در میان بگذارید. اگر علاقه‌مند به یادگیری است، به او بگویید چگونه موفق شدید چنین وب‌سایتی را ایجاد کنید.

چگونه می­توانید با من در تماس باشید؟

برخی از وب‌سایت‌ها صفحه‌ای مجزا برای تماس و ارتباط با مخاطب دارند که داشتن چنین صفحه‌ای به شما نیز توصیه می­شود. اما شما باید اطلاعات تماس خود را در صفحه درباره‌ من نیز قرار دهید تا مراجعه‌کننده مجبور نباشد به تعداد صفحات زیادی مراجعه کند. افزودن شبکه­ های اجتماعی به صفحه­ ی درباره­ من پیشنهاد خوبی است. تقریباً همه افراد توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، دلیشز و فلیکر را دوست دارند؛ اما در صورت افزودن یک هویت فیس‌بوکی جانب احتیاط را رعایت کنید. شما می‌دانید یک پروفایل نامناسب در فیس‌بوک چگونه است، اما اگر در حال ترویج و تبلیغ یک برند تجاری حرفه‌ای هستید، تصویر پروفایل فیس‌بوک شما نباید نامناسب و سؤال‌برانگیز از یک میهمانی باشد.

در برخی وب‌سایت‌ها، داشتن یک صفحه درباره‌ی من برای شخص شما و یک صفحه دیگر برای وب‌سایت شما ایده خوبی است، به‌خصوص در وب‌سایت‌هایی که هدف آن‌ها کمک به افراد و یا فروش خدمات است.

.

۲- تصویر

پس از انتخاب و مرتب‌سازی مطالب، زمان انتخاب یک تصویر که شخصیت شمارا نشان دهد، فرا رسیده است. وجود یک تصویر از شما در صفحه درباره‌ی من، ضروری است. این تصویر راه دیگری را برای برقراری ارتباط بازدیدکننده با شما، فراهم می‌کند. همچنین در صورت قرار ندادن تصویر خود در صفحه درباره شما، این صفحه ناقص به نظر می‌رسد.

می­توانید تصویر صفحه درباره‌ی من را متناسب باشخصیت خود و مخاطبان خود انتخاب کنید. همچنین نوشته‌ها همواره قادر نیستند شخصیت افراد را به‌خوبی نمایش دهند، اما تصویر این امر را به‌خوبی ممکن می‌سازد. زمانی که یک بازدیدکننده تصویر شمارا می‌بیند، در مورد شخصیت شما نظر می‌دهند.

نکته دیگر در مورد تصویر این است که باید تصویری از صورت شما باشد، نه عکسی از پای راست شما و یا یک عکس که به‌طور تصادفی از شما گرفته‌شده است. حفظ حریم خصوصی در اینترنت مسئله مهمی است اما در جریان ایجاد یک وب‌سایت، باید نوعی شفافیت و صداقت داشته باشید، چرا با نشان دادن خود به بازدیدکنندگان خود ارتباط خود با آن‌ها را بیشتر و قوی‌تر نکنید.

.

۳- بزرگنمایی و برجسته کردن پست‌های بسیار خوب

صفحه‌ی درباره‌ی من محل بسیار مناسبی برای ترفیع متقابل است. در اکثر موارد پس از مراجعه بازدیدکننده به صفحه خانه‌ی وب‌سایت، به صفحه‌ی درباره‌ من مراجعه می‌کند. پس می‌توانید یک نمای کلی از وب‌سایت خود را در این صفحه به آن‌ها نمایش بدهید. برای مثال پست‌های دارای بیشترین بازدید، محبوب‌ترین پست‌ها را در این صفحه قرار دهید. با این کار آن‌ها را به‌سوی پست‌هایی که به آن‌ها افتخار می‌کنید، هدایت می‌کنید. این امر همچنین یک روش کلی خوش‌آمد گویی به بازدیدکنندگان وب‌سایت شما است.

۴- ایجاد یک لینک برجسته برای صفحه درباره شما در گوگل

این گام به‌اندازه سایر گام‌ها شناخته‌شده نیست اما یک روش تضمینی برای افزایش بازدید از سایت شما است. ایجاد لینک برجسته به روشی گفته می‌شود که زمانی که نام وب‌سایت را در گوگل جستجو می‌کنید، نام صفحات وب‌سایت در زیر نام اصلی وب‌سایت درج می‌شوند.

تأثیر این روش این است که احتمال ورود بازدیدکنندگان به وب‌سایت شمارا بالا می‌برد.

صفحه درباره من یک‌راه عالی برای ایجاد یک لینک برجسته در زیر وب‌سایت است. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید وب‌سایت شما در بین ۱۰ وب‌سایت برتر جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص قرار دارد. این کلمه کلیدی می‌تواند نام وب‌سایت یا برند شما باشد.

با بهینه‌سازی صفحه درباره من خود با یک کلمه کلیدی از صفحه خانه خود یا هر یک از صفحات که در بین ۱۰ نتیجه جستجوی برتر قرار دارند، کار خود را آغاز کنید. سپس صفحه‌ی درباره‌ی من را به آن صفحه لینک کنید. سپس به صفحه اصلی بروید که در بین ۱۰ نتیجه‌ی جستجوی برتر قرار دارد، سپس یک متن ایجاد کنید که به صفحه درباره‌ی شما لینک شود. قطعاً اگر از وب‌سایت‌های دیگری نیز لینک ورودی بگیرید، بسیار مفید و کمک‌کننده خواهد بود؛ بنابراین حتماً یک متن نوشته و آن را به صفحه درباره من در کادر وب‌سایت خود لینک کنید.

منبع: علمی پدیا

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری