رفتن به مطلب

طراحی قالب و راهنمایی


پست های پیشنهاد شده

سلام خدمت دوستان گلم ؛دوستان من چندتا سوال دارم ممنون میشم اگه بطور کامل پاسخ دهید1-من الان صفحه اصلی سایتم را ساختم الان اگه بخوام صفحات متفرقه سایتم را بسازم ایا بعدا برای اینکه بخوام روی ورد پرس این قالب را نصب کنم مشکلی برام پیش میاد یانه2-برای طراحی همین صفحات متفرقه اسم خاصی باید برای این صفحات در نظر بگیرم تا ورد پرس ان صفحات را بشناسد مثلا Single.phpبرای یک صفحات تکی است من الان بخوام صفحات همکاری یا تماس با ما بسازم چگونه است؟

ممنون میشم کمکم کنید

لینک به ارسال

سلام

1-نه پیش نمیاد

2-معمولا این قسمت ها نامشون مشخصه دیگه اما فکر نکنم فرقی هم بکنه نام دیگری بزارین

3-فرم تماس و ... هم که هر چی دلتون خواست نامگذاری کنین بعد اون هارو در ایندکس فراخوانی کنین

یاحق

لینک به ارسال

سلام. توی قالب های وردپرس شما می تونید فایل هایی داشته باشید که تمپلیتی متفاوت و یا یکسان با قالب اصلی داشته باشند. اما برای محتواهای متفاوت اونها رو ویرایش کنید. مثلا سایدبار و هدر و فوتر رو از قالب اصلی فراخوانی می کنید بخش content رو به جاش یه فرم تماس می زارید، بعد در ابتدای فایل به وردپرس می گید که این یه تمپلت هست. و بعد از ذخیره استفاده کننده میره توی مدیریت وردپرس و توی قسمت برگه ها یه برگه میسازه و قالب اون برگه رو همین تمپلت شما ست میکنه که بعد از انجام این کار هر اسمی به اون برگه داده باشه میشه آدرس فرم تماسش.

فایل های پوسته ها هم توی مخزن لیست شده هستن با یه سرچ توی wordpress.org میتونید ببینیدشون:

https://codex.wordpr...eme_Development

لیست بالا ناقصه نواقصیش رو میتونید توی لینک زیر ببینید:

https://developer.wo...late-hierarchy/

اما دقت کنید که همه اینها الزامی نیستن فقط برای اینکه شما نخوای همه فایل ها رو اینکلود کنی و از این جور مسائل اومدن اینهمه رو پشتیبانی کردنه. تنها فایل الزامی پوسته برای اینکه وردپرس پوسته شما رو شناسایی بکنه فایل استایل اون هست ولی عملا لیستی که در لینک اول هست برای ساده ترین پوسته ها الزامین.

جواب سوال اولتون هم این هست که اگر تازه کارید فکر می کنم از روی پوسته های پیشفرض وردپرس کارتون رو شروع کنید بهتره، چون یکسری کدها هستن که باید به شیوه ای که وردپرس برای اونها در نظر گرفته استفادشون کنید وگرنه نه اینکه نشه به صورتی که دوست دارید استفاده کنید اما یا کارتون گره میخوره مجبور میشید کلی خروجی های وردپرس رو ویرایش کنید و غیره که خوب البته خود وردپرس براشون راهکار در نظر گرفته اما با این وجود یه جورایی اضافه کاریه، یا اینکه با طراحی بد اجزا نمیتونید به بهترین نحو از قابلیت هایی که وردپرس برای پوسته ها در نظر گرفته استفاده کنید.

مثلا شما فرضا می خواید یه پوسته با بوت استرپ طراحی کنید، در این صورت برای منو هاش به مشکل می خورید چون باید بیاید به لیست ها کلاس بدید اما وردپرس در حالت پیشفرض منو ها رو خودش میده بیرون و راهی هم برای دادن کلاس به لیست های منوها تعبیه نشده، مثلا راهکار این اینه که بیاید از اون فایلی که منو ها رو میده بیرون یه نسخه رو کپی کنید توی پوسته خودتون یعنی اون کلاس رو اکستند کنید، همچنین برای فرم کامنت همین اتفاق می افته یعنی اگر بخواید از فیلد های بوت استرپی استفاده کنید باید فیلد های شخصی سازی شده رو به عنوان آرگومان به تابعی که فرم رو احضار میکنه ارسال کنید.

در نتیجه دو راه وجود داره یا اینکه بگید این مساله اصلا ربطی نداره چون فریم ورک بوت کار منو خیلی جلو انداخته توی طراحی می ارزه که بیام یه سری جاها رو ویرایش کنم توی وردپرس (من همین کار رو میکنم ، ولی نیاز دارید که با وردپرس و دنگ و فنگش آشنا باشید) راه دوم اینه که بگید کلاس المنت های بوت رو ویرایش می کنم تا با وردپرس سازگار بشه!!!! یا اینکه مثلا بگید پوسته ی پیشفرض وردپرسی رو ویرایش می کنم تا استایلش شبیه به اون چیزی بشه که من می خوام و غیره ...

موفق باشید.

لینک به ارسال

ممنون دوست عزیز؛من الان در سایتی که میخوام ایجاد کنم که صفحات متنوعی دارم اولین گام باید چیکار کنم؛من Css3,Html, ساختن صفحات Single.phpو Archive.phpبرای ورد پرس ساختن فایل های Function.phpو جدا سازی هدر وهمچنین فوتر که بعدا بتوانم با دستور اینکلود صداشون بزنم ودر صفحاتم استفاده کنم ازشون،الان فقط همین نمیدونم این صفحه فرض کن صفحه همکاری با ما که میخوام ایجاد کنم و با Css3,Htmlایجاد کنم باید از اسم خاصی داشته باشد یا نه همین الان گیرم.

لینک به ارسال

سلام. براتون گفتم دیگه باید چکار کنید. باید یه فایل دیگه بسازید مثلا contact.php بعد توی این فایل ابتداش می نویسید :


/* template name: contact us */

بعد از دستور بالا وردپرس می فهمه که این فایل یه تمپلت خاص هست که میشه برای برگه ها ازش استفاده کرد. در ادامه دستور بالا میاید هدر و فوتر و سایدبارتونو احضار می کنید و بینشون هم دستورات html فرم تماستون رو میزارید. بعدش میرید به مدیریت و یه برگه می سازید . توی صفحه ای که دارید برگه میسازید سمت راست قالب این برگه رو روی contact us تنظیم می کنید و توی متن برگه هیچی نمینویسید . بعد از ساختن برگه فرم تماستون با قالبتون از طریق همون عنوان برگه قابل مشاهده میشه، یعنی با باز کردن اون برگه شما فرم تماستونو می بینید.

لینک زیر هم میتونه کمکتون کنه:

https://developer.wo...page-templates/

همچنین فایل های هدر و فوتر و غیره رو که ساختین دیگه نیازی نیست اصلا اینکلودشون کنید توابعی داریم مثلا get_header یا get_footer یا get_sidebar مثلا هدر آماده که شد میرید به فایل سینگل یا contact.php و به جای اینکلود کردن فقط توابع بالا رو صدا میزنید.

حالا ممکنه بگید که فایلی مثل سینگل که نه برگه ای از روش ساختم و نه جایی اینکلودش کردم چی ؟ جوابش این هست که اونو خود وردپرس فراخوانی می کنه مثلا وقتی شما حلقه معروف وردپرس که مطالب رو میاره رو پیاده می کنید یه تابع داریم توی اونجا به نام the_permalink این تابع معروفه که لینک ادامه مطلب رو میاره ولی در واقع کارش اینه که کاربر رو به اون صفحه ی single هدایت می کنه و یک کوئری هم میگیره که اون کوئری فقط یک مطلب توش هست.

این مطلب رو گفتم تا نحوه تعامل وردپرس با برگه ها براتون جا بیوفته.

اگر کامل توضیح می دم چون اطلاعی ندارم شما علمتون در چه حدی هست. به علاوه ممکنه کسای دیگه هم با جستجو به این صفحه بیان و علمشون از شما کم تر باشه.

موفق باشید.

لینک به ارسال

خب دوست عزیز من متوجه شدم چیکار کنم الان؛ممنون؛من الان در نظر خودم دارم میخوام این کار رو بکنم شما ببینید روش خوب و بهینه ای است یا نه بعدا دچار مشکل میشم یانه:من اومدم صفحه اصلی قالب خود را ایجاد کرده ام خب الان میخوام بلوک بندیش کنم یعنی هر بخش را درون یک فایل مربوطه به خودش قرار دهم مثلا Header.phpخب بعد بیام مثال میخوام صفحه همکاری با ما بسازم بیام از همین روش تمپلیت استفاده کنم مثلا Template NAme:WorkUsبعد بیام Header , Footerخود را به این فایل اضافه کنم خب بعد قسمت Containerخود را بسازم با HtmlوCssخب این مربوط میشه به قسمت مثلا همکاری با بقیه صفحاتم به همین شکل بعد که قالب سایتم به این شکل کامل شد سوارش کنم بر روی ورد پرس ایا مشکلی برام پیش نمیاد ویک روش استاندارد هست یا نه؟باتشکر

لینک به ارسال

ببینید قربان ؛

شما بخواید به وردپرس هم تبدیل کنید ، باید این کارها رو انجام بدید .

در واقع قسمت های قالب (footer,header,index,single,page,404,archive,category,...) را جدا و هر کدام در یک بخش مخصوص به خود قرار دهید .

لینک به ارسال

خب دوست عزیز من متوجه شدم چیکار کنم الان؛ممنون؛من الان در نظر خودم دارم میخوام این کار رو بکنم شما ببینید روش خوب و بهینه ای است یا نه بعدا دچار مشکل میشم یانه:من اومدم صفحه اصلی قالب خود را ایجاد کرده ام خب الان میخوام بلوک بندیش کنم یعنی هر بخش را درون یک فایل مربوطه به خودش قرار دهم مثلا Header.phpخب بعد بیام مثال میخوام صفحه همکاری با ما بسازم بیام از همین روش تمپلیت استفاده کنم مثلا Template NAme:WorkUsبعد بیام Header , Footerخود را به این فایل اضافه کنم خب بعد قسمت Containerخود را بسازم با HtmlوCssخب این مربوط میشه به قسمت مثلا همکاری با بقیه صفحاتم به همین شکل بعد که قالب سایتم به این شکل کامل شد سوارش کنم بر روی ورد پرس ایا مشکلی برام پیش نمیاد ویک روش استاندارد هست یا نه؟باتشکر

منظورتون اینه که در حین طراحی html به چه صورت بسازید؟

اگر همینطوره فکر نمیکنم راه استانداردی براش باشه من قالب html css به این صورتی که شما می گید ندیدم که مثل وردپرس فایل هاش دسته بندی باشن و بعد بیاد روی وردپرس

در عوض به این صورت معمولا طراحی می کنند که تمام صفحات رو جدا میسازن و هدر و فوتر رو توی هر فایلی کپی می کنن و نه اینکلود. ولی اگر شما بتونی یکپارچگی سورستون رو حفظ کنید فکر نمی کنم مشکلی براتون پیش بیاد.

ولی بعضی مسائل هم هست که اگر یک صفحه html رو کامل طراحی کنید بهتره ، چون مثلا فرضا دارید یه قسمتی به هدر اضافه می کنید ، بعد حالا یهو تگ های باز و بسته رو گم می کنید، و چون تگ بسته بعضی المنت ها ممکنه توی یه فایل دیگه باشه در نتیجه ادیتور متن هم نمیتونه راهنماییتون کنه. پس به نظر میرسه به همون شیوه معمول طراحی کنید بهتر باشه. یعنی بیاید همه صفحات رو هدر و فوترشون رو توی فایل های html شون کپی کنید و در آخر موقع آوردن روی وردپرس تقسیم و اینکلود کنید.

موفق باشید.

لینک به ارسال

من الان میخوام این یکپارچگی را حفظ کنم بدلیل اینکه زیاد با ورد پرس کار نکردم میخوام ابتدا قالب سایتم راکامل طراحی کنم صفحاتمم طبق استانداردی که برای ورد پرس شناخته شده است کنم با همین شیوه Template Nameخب بعد در انتها که بر روی ورد پرس برده میشود انجا بیام به جای دستور Includeاز تابع های خود ورد پرس برای فراخوانی اشان استفاده کنم مثلا GetHeader();من میخوام همچین کاری را بکنم ببخشیدا اگه امکانش هست واضح توضیح بدین.

لینک به ارسال

شما به چه روشی پیشنهاد میکنید من قالب سایتم را طراحی کنم؛من الان فقط صفحه اصلی را طراحی کردم وهنوز نیاز به ده ها صفحه دیگه نیاز دارم مثلا صفحات مربوط به منو ها وهرکدامشون خودشون به چند بخش تقسیم میشوند؛من با شیوه جداسازی قسمت هایی که مشابه هستند باید در هرصفحه قرار بگیرند مانند Headreو FooterوSidebarها اشنا هستم.لطفا کمکم کنید بدجور گیر کردم

لینک به ارسال

ببینید به نظر من قالب رو برای این صفحات طراحی کنید و بعد به وردپرس تبدیل کنید ، فکر بقیه رو نکنید ، چون کم کم متوجه میشید که از کجا باید ادامه بدید. الان من هرچی توضیح بدم نمیتونید متوجه بشید چه چیزایی رو واقعا نیازه طراحی کنید و چه چیزایی رو از همون قبلی ها که طراحی کردین میتونید استفاده کنید:

1- ایندکس

2- سینگل

3- ارشیو

4- 404

5- کتگوری که مثل همون آرشیو هست معمولا

و حالا صفحات دیگه مثل کانتکت و غیره که خوب البته اینا هم چندان نیاز به طراحی اختصاصی و متفاوت از بقیه ندارن مگر اینکه ایده ی خاصی براشون داشته باشید مثلا کانتینر اینها اگر با کانتینر مطالب عادی فرق داره باید براشون طراحی کنید اگر نداره که هیچ ولش کنید تا موقعی که قالب خواست بره روی وردپرس متوجه میشید چجوری از ظاهر اون یکی برای این استفاده کنید.

لینک به ارسال

خب من الان همین ها را قبل از نصب بر روی ورد پرس انجام بدم یعنی طراحی کنم؛ الان من اخه به صفحاتی که میخوام طراحی کنم در رابطه با صفحاتی از قیبل همکاری با ما،درباره ما،تماس با ما است خب،من الان این ها با اسم چه فایلی ایجاد کنم مثلا (سینگل یاکتگوری یا ارشیو)بعد موضوع دیگه من اینه که من این فایل ها را قبل از نصب قالب بر روی ورد ایجاد کنم یا اینکه نه قالبم رو همون صفحه اصلی که طراحی کردم ببرم روی ورد پرس بعد اقدام به ایجاد این فایل ها را بکنم.

لینک به ارسال

دوست عزیز من اومدم در پوسته قالبم خب یک فایل بعنوان مثال تحت نام Blogpage.phpایجاد کردم خب بعد داخل این فایل این عنوان را ابتدای فایل قرار دادم

<?php

/*

Template Name: Blog Page

*/

?>

خب بعد اومدم بعد دورنش برای اینکه بفهمم کار میکنه تابع GetHaederرا قرار دادم که کار میکرد بعد اومدم در قسمت مدیریت ورد پرس بخش افزودن برگه ها در قسمت قالب قالب پیش فرض را که Blog Pageدر ان قسمت قرار داشت انتخاب کردم بعد زدم نمایش برگه که برگه به نمایش در اومد الان من چگونه میتونم در منوی خودم لینکی به نام همکاری دارم ایجاد برگه که با زدن این لینک صفحه همکاری با ما بازشود ممنون

لینک به ارسال

دوست عزیز من به این روش بالا که گفتم تونستم برگه هایی ایجاد کنم ودر قسمت قالب همانطور که گفتم صفحات مربوطه ام را انجام بدم،فقط یک چیز من الان بخوام ان صفحه ای را که ایجاد کرده ام بخوام استایل دهی وکد نویسی کنم خب وقتی در ابتدای صفحه دستور های تابع Getبرای فراخوانی هدر ویا Templateرا قرار میدهم بعد که دستورهای Htmlرا قرار میدهم ان تابع ها کار نخواهن کرد اینجا چیکار کنم یکبار دیگه ام به این مشکل برخورد کردم درستش کردم الان فراموش کردم.بعد یک چیز این صفحاتی به این شکل گفتم ایجاد کردم وقتی روی لینک بعنوان مثال همکاری کلیک میکنم Url=http://localhost:8081/wordpress-4.2.2-fa_IR/wordpress/94-2/این عدد 94-2را بعنوان ادرس انتخاب میکندمشکلی نیست.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...