رفتن به مطلب

کارکرد افزونه Google Analytics for wordpress و Google Analyticator


پست های پیشنهاد شده

با سلام

در انجمن جستجو کردم و موارد مربوط به افزونه های مرتبط با google analytics را مطالعه کردم اما به پاسخ سوالم نرسیدم.

Google Analytics for wordpress و Google Analyticator محبوب ترین افزونه های مرتبط هستند، من روی وردپرسم هر دو را امتحان کردم.

Google Analytics for wordpress که هیچ احساسی نسبت به کد UA گوگل نشان نمیدهد، اتوماتیک که اصلا، دستی هم وارد می کنم باز پس از ذخیره اطلاعات، هیچ خروجی اطلاعاتی روی پیشخوان وردپرس ندارم (مطابق با اسکرین شات باید داشته باشم). ضمنا من کد را در فوتر وارد کردم که با توجه به وارد شدن کد توسط افزونه، آنرا از فوتر برداشتم ولی هیچ تاثیری نداشت. به طور کلی آیا موضوع خاصی ممکن است از فعالیت این افزونه جلوگیری کند؟ من هیچ پیام خطایی از اشتباه بودن کد UA هم دریافت نمیکنم حتی وقتی کد UA را اشتباه وارد می کنم باز پیام ذخیره شد در یافت می شود ...

Google Analyticator با وجود بودن کد در فوتر، فعال می شود، اما هیچکدام از مواردی که در صفحه افزونه نوشته را نشان نمی دهد، در صفحه افزونه نوشته قابلیت رهگیری دانلودهای سایت. و چندین سری اطلاعات دیگر که در صفحه تنظیمات افزونه هم وجود دارند. در حالی که خروجی مشاهده شده در پیشخوان، صرفا یک سری اطلاعات خیلی خلاصه است. پس اطلاعاتی که در صفحه افزونه به آنها اشاره شده و در تنظیمات افزونه هم موجود است کجا نمایش داده می شود؟

سایر افزونه های مشابه را هم که این ادعا را دارند (نمایش تعداد دانلود ها) مثل web ninja google analytics را امتحان کردم و نتیجه ای نگرفتم.

ضمنا برای آمار عادی به خود گوگل آنالیز مراجعه می کنم، صرفا برای نشان دادن تعداد لینکهای خروجی و تعداد دانلودها نیاز به افزونه داشتم، ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

با سپاس

لینک به ارسال

سلام

به انجمن خوش اومدید دوست عزیز

کلا هیچکدوم از افزونه های موجود کامل نیستن و هر کدوم مشکل خاص خودشون رو دارن.

بنظر من بهتره برای آمار دانلودهاتون از افزونه دانلود مثل download monitor استفاده کنید.

برای مانیتور لینک ها هم:


http://weblogtoolscollection.com/archives/2009/11/29/how-to-track-outbound-links-from-your-wordpress-blog/
code.google.com/apis/analytics/docs/tracking/eventTrackerGuide.html

لینک به ارسال

ضمن سپاس از شما و پس از مطالعه مطلب ارائه شده در لینک و برای خوانندگان بعدی اضافه می کنم:

تا اونجا که من متوجه شدم دو پلاگین بالا صرفا خلاصه اطلاعات را در پیشخوان نشان می دهند و عمده کار آنها اضافه کردن یک کد خوب به هدر پوسته است تا شما نیاز نداشته باشید به صورت دستی آنرا وارد کنید.

همچنین کدهایی برای شمارش دانلودها اضافه می کند که حاصل این موضوع را در سایت گوگل آنالیز (و نه در پیشخوان وردپرس) زیر عنوان content و پس از آن events ببینید. (اطلاعاتی که نشان می دهد در کل مورد استفاده من قرار نگرفت)

همچنین دلیل کارنکردن افزونه Google Analytics for wordpress می تواند نا هماهنگی با سایر افزونه ها و یا موردی مشابه باشد. خصوصا افزونه هایی که در رابطه با Ajax و CDN هستند.

برای آمارگیری دانلودها افزونه هایی مثل counterize و counterize 2 خیلی خوبند اما مدیران هاست به دلیل فشاری که ممکن است روی سرور وارد کنند با نصب آنها مخالفند.

سوال اینجاست که آیا افزونه download monitor به سرور فشار وارد می کند یا خیر و اینکه همه لینکهای خروجی را مثل counterize ردیابی می کند یا صرفا لینکهایی که به آن معرفی شده باشد.

لینک به ارسال

در مورد افزونه مانیتور، تا جاییکه من برای مدتی استفاده کردم متوجه هیچ فشاری نشدم.

کارش هم فقط مانیتور هست.

لینک به ارسال

افزونه را نصب کردم، ولی به نظر می رسد به طور اتوماتیک لینکهای دانلود و لینکهای خروجی را مانیتور نمی کند و صرفا باید مسیری خاص را به آن معرفی کرد و یا فایلها را تک تک به آن معرفی کرد.

لینک به ارسال

بله دقیقا باید لینک به افزونه معرفی بشه.

افزونه فقط مانیتور میکنه .

لینک به ارسال

سلام سپاس از شما

در حقیقت مشکلی که برای آن تاپیک را باز کرده بودم مشکل نصب google analytics for wordpress بود چون حس کردم توی اینترنت توضیحی برای مبتدیان در این زمینه نیست خصوصا فارسی.

اما مشکل با گوگل، کاربر پسند نبودن و آشفتگی آماری که نشون میده هست. و چیزی که میخوام و در سایت گوگل آنالیز مستقیما نیست، شمارش لینکهای خروجی و دانلودها و نشان دادن آنهاست، یعنی کدام فایل چقدر روش کلیک شده و کدام لینک خروجی چقدر. این افزونه ها این موضوع را به گوگل آنالیز اضافه می کنند اما نتونستم صفحه ای را پیدا کنم که نشان دهد هر لینک چقدر روش کلیک شده.

افزونه های شمارش کلیک و شمارش دانلود، در سایت وردپرس بسیار زیادند و بسیاری از آنها را من آزمایش کردم. برخی به ورود تک تک لینکها نیاز دارند و مدیریت قوی در این زمینه ارائه می کنند مثل download mirror counter که ایرانی هم هست. و برخی که خیلی زیادند به شیوه های مختلف تعداد لینکهای خروجی را شمارش می کنند و با کلمات hit counter , click counter , download counter اگر در افزونه های وردپرس جستجو کنید آنها را پیدا می کنید. از میان اینها من افزونه counterize را خیلی پسندیدم. اما اینها غالبا روی سرور فشار وارد می کنند و مدیران هاست با آنها مخالفند. ( در حین این آزمایشات و نصب این افزونه ها سایت من مسدود شد و مجبور شدم هاست را عوض کنم بنابراین پیشنهاد می کنم با احتیاط آزمایش کنید)

wp stats یک افزونه عالی بود تا اینکه سایت وردپرس فیلتر شد. آن موقع تعداد دانلودها را شمارش نمیکرد ولی آمار خیلی خوبی ارائه می داد. اگر رفع فیلتر شده بگید.

در حال حاضر در حال نصب و آزمایش piwik هستم که روی سرور نصب میشه مطابق ادعای سایت روی سرور فشاری نداره و خیلی خیلی کاربر پسند هست. دموی سایت piwik را ببینید دیگر به گوگل آنالیز فکر نمی کنید. سایت استات کانتر هم شمارشگر خوبی برای لینکهای خروجی و دانلودها دارد.

اینها را به عنوان چکیده بررسی چندین روزه برای خواننده های بعدی نوشتم. من پست شما را دیدم سوال خیلی خوبی بود ولی متاسفانه پاسخ داده شده مرتبط نبود.

سپاس از شما

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...