رفتن به مطلب

کانن دوربین سینمایی 8k و یک dslr با رزولوشن ۱۲۰ مگاپیکسل معرفی کرد


پست های پیشنهاد شده

تولید یک دوربین سینمایی 8K از سری EOS، نمایشگر 8K و یک دوربین DSLR با سنسور ۱۲۰ مگاپیکسلی داد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.

VMWARE VCP

معرفی دوربین C300 Mark II را توسط کانن باید نشانه‌ای مبنی بر پایان دادن به تولید C500 تلقی کرد، چراکه نسل جدید ارائه شده هم از نظر عملکرد و هم از نظر قیمت دوربین سینمایی پیشین کانن را مغلوب می‌کند. پیش از این شایعاتی مطرح شده بود که نشان از گذر از رزولوشن 4K در دوربین‌های جدید این کمپانی داشت، حال به نظر می‌رسد این سخنان جدی‌تر از پیش دنبال می‌شوند.

کانن توسعه‌ی یک دوربین جدید را نوید داده که در واقع یک دوربین سینمایی 8K از سری EOS است که می‌توان آن را نسل بعدی C400 خواند.

دوربین سینمایی جدید کانن به سنسور۳۵ میلی‌متری CMOS این کمپانی مجهز خواهد شد. این دوربین قادر است تصاویری با رزولوشن ۸٫۱۹۲ در ۴٫۳۲۰ پیکسل را ثبت کند. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین شامل بیش از ۳۵.۳۹ میلیون پیکسل خواهد بود. این دوربین قادر است در زمان ثبت تصاویر با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، از فناوری HDR با ۱۳ استاپ (STOP) بهره بگیرد. همچنین باید به دامنه‌ی گسترده‌ی رنگ‌های ثبت شده توسط این دوربین نیز اشاره کرد.

این دوربین 8K از جایگاه نصب لنزهای EF پشتیبانی می‌کند. داشتن طیف گسترده‌ای از لنزها را باید یکی از قابلیت‌های دوربین‌های کانن خواند که نسل جدید دوربین سینمایی کانن نیز بصورت استاندارد از این لنزها پشتیبانی خواهد کرد. به نظر می‌رسد کانن برای بهره‌گیری از انواع لنزهای بزرگ در دوربین جدید، تغییراتی جزئی را را در قفل جایگاه اتصال لنزهای EF ایجاد خواهد کرد تا دوربین به‌راحتی بتواند انواع لنزها را پذیرا باشد.

کانن در کنار امکان بهره‌گیری از لنزهای خود، در کنار این دوربین لنز 8K خود با هفت برابر بزرگنمایی را معرفی خواهد کرد. این لنز عظیم‌الجثه رنج ۱۹.۷ تا ۱۳۸ میلی‌متری را در دیافراگم ثابت f/2.8 در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کانن همچنین دوربین جدید خود را با یک نمایشگر 8K همراه کرده که کاربرد آن تماشای ویدیوهای ثبت شده توسط این دوربین است.

CanonInt.jpg

با بهره‌گیری از فناوری پردازش تصویر کانن، نمایشگر اولترا اچ‌دی این کمپانی در حال توسعه است که از قابلیت‌هایی نظیر روشنایی، کنتراست (HDR) بالا بهره برده و طیف رنگ آن نیز بسیار گسترده خواهد بود. تراکم پیکسلی این نمایشگر ۳۰۰ اینچ در هر اینچ است که با توجه به داده‌های ارائه شده این چگالی از تصویر از مرز بینایی چشم انسان عبور کرده است.

سامسونگ در کنار این محصولات، دوربین DSLR جدید خود را با بهره‌گیری از سنسور ۱۲۰ مگاپیکسلی معرفی کرد. هنوز تصویری از این دوربین منتشر نشده است، اما براساس اطلاعات ارائه شده این دوربین جزو سری دوربین‌های EOS بوده و از لنز‌های EF‌ نیز پشتیبانی خواهد کرد.

تصاویر ثبت شده توسط این دوربین به اندازه‌ی از کیفیت بالا برخوردارند که حس سه بعدی بودن تصویر اشیا‌ ثبت شده را القا می‌کنند. رزولوشن تصاویر ثبت شده توسط این دوربین به اندازه‌ای بالا است که می‌توان بدون تغییر، تصویر ثبت شده را در قالب پوستر چاپ کرده یا بدون ترس از پایین آمدن کیفیت تصویر، از قابلیت کراپ استفاده کرد.

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...