رفتن به مطلب

GoPro با همکاری گوگل یک حلقه‌ی ۱۶ دوربینه می‌سازد


پست های پیشنهاد شده

GoPro با همکاری گوگل یک حلقه‌ی ۱۶ دوربینه می‌سازد

9cce575fa280ef6ec16e6d4190b60cba_XL.jpg

Go Pro Rig

امروز گوگل از ابزار جدیدی برای تهیه‌ی محتوای واقعیت مجازی رونمایی کرد که با همکاری GoPro ساخته می‌شود و در حقیقت آرایه‌ای متشکل از ۱۶ دوربین است.

این حلقه با مشارکت گوگل و گو-پرو ساخته شده است و هدف از ساخت آن تولید محتوای تصویری سازگار با واقعیت مجازی سه بعدی (3D VR) است.

گو-پرو در شاخه‌ی دوربین‌های اکشن کم، رهبر و پیش‌رو است و با این همکاری در زمینه‌ی تولید محتوای واقعیت مجازی از دیگران جلو می‌افتد. ویدیوهای گرفته شده توسط این ۱۶ دوربین توسط نرم‌افزار خاصی پردازش شده و در نهایت پس از همگام سازی، به محتوای قابل مشاهده در هدست‌های واقعیت مجازی از جمله Cardboard تبدیل می‌شود.

حلقه‌‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید علاوه بر قرار دادن ۱۶ دوربین امکان همگام سازی تصاویر دوربین‌ها را میسر می‌کند. برای ۱۶ دوربین باتری با ظرفیت قابل ملاحظه‌ای نیز باید در نظر گرفته شود.

گوگل همچنین از پلتفرمی به نام جامپ (Jump) رونمایی کرد که در آن امکان ضبط و اشتراک گذاری ویدیوهای واقعیت مجازی میسر می‌شود. حلقه‌ی جدید GoPro با این پلتفرم سازگار است.

یوتیوب هم پشتیبانی از ویدیوهای ساخته شده با جامپ را اضافه خواهد کرد تا حلقه‌ی تهیه، تولید و توزیع ویدیوهای واقعیت مجازی سه بعدی کامل شود.

براساس اعلام گو-پرو، ویدیوهای تولید شده توسط این محصول حداقل به مدت ۶ ماه تنها از طریق یوتیوب پخش می‌شود، اما پس از آن احتمالا سرویس‌های دیگر نیز می‌توانند نسبت به پخش ویدیوهای واقعیت مجازی ساخته شده با این حلقه اقدام کنند.

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...