رفتن به مطلب

راهنمای عکاسی در ماه عسل


پست های پیشنهاد شده

راهنمای عکاسی در ماه عسل

couple-taking-cell-selfie-under-umbrella-759x500.jpg

یک عکاس حرفه‌ای برای گرفتن عکس از مراسم عروسی‌تان استخدام می‌کنید، اما تا وقتی که مشهور نباشید، باید در ماه‌عسل‌تان عکاس خودتان باشید. ما می‌دانیم که آلبوم عکس مراسم عروسی‌تان در اولیت قرار دارد، اما این موضوع به آن معنا نیست که نباید زیاد به عکس‌های گران‌ترین، احساسی‌ترین و غیرمعمول‌ترین تعطیلات زندگی‌تان نگاه کنید. بدون هیچ نقشه و برنامه‌ای، شاید چند عکس فوری نه چندان شسته و رفته بتوانید بگیرید. اما بجای آن از این راهنما برای درست کردن یک آلبوم عکس عالی از اولین مسافرت خودتان به‌عنوان یک زوج، استفاده کنید. با
همراه باشید تا به نکاتی درباره عکاسی در ماه عسل بپردازیم.

59347e89-e69b-4d16-a0bb-222e35ceaec1-rs_768.jpg

دست به کار شوید

قبل از هرکاری، دوربینی را که در حال حاضر دارید ارزیابی کنید. اگر به اندازه‌ی کافی خوب نیست، حالا بهترین زمان است که دوربین جدیدی بخرید. وقتی می‌خواهید یک دوربین خوب را برای مسافرت انتخاب کنید، زیاد سخت‌گیر نباشید. مگرآنکه شما نیمه‌حرفه‌ای باشید، که البته باز هم عجیب بنظر می‌آید یک دوربین با هفت لنز متفاوت را در کنار ساحل با خود اینور و آنور بکشید. اگر این اواخر به مغازه‌ی دوربین فروشی نرفته‌اید، خواهید فهمید که دوربین‌های کامپکت توسعه یافته‌اند و با حافظه‌های دیجیتال عرضه می‌شوند، و البته ارزان‌تر هم شده‌اند.

همین‌ که دوربین را تهیه کردید، فقط یک‌بار همراه با نامزدتان برای خواندن دستورالعملش وقت بگذارید و سپس برای تمرین شروع به عکس گرفتن کنید. آشنا شدن با دوربین باعث می‌شود شما عکس‌های بهتری بگیرید و همچنین خاطرجمع می‌شوید که دوربین بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. دستورالعمل را همراه خودتان به مسافرت ببرید و مطمئن شوید که باتری‌های تازه را در دوربین گذاشته‌اید و محض اطمینان باتری‌های دیگری را هم همراه‌تان داشته باشید.

لینک به ارسال

به موقع عکس بگیرید

در میانه‌ی روز بخاطر اینکه خورشید در بالاترین نقطه‌ی خود قرار دارد و آنقدر درخشان است که باعث می‌شود انعکاس نور زیادی همراه با صورت‌های کج و درهم در عکس نمایان شوند، زمان مناسبی برای عکاسی نیست. بهترین زمان گرفتن عکس اوایل روز یا عصر است (قبل از ۱۰ صبح یا بعد از ۳ بعدازظهر)، وقتی که خورشید در زاویه‌ی پایینی قرار دارد. در این موقع روز، نور خورشید حس صمیمانه‌تری به عکس می‌دهد و شما کنتراست و اشباع رنگ بیشتری خواهید داشت.

در هر زمان از روز، خورشید باید پشت شما (عکاس) باشد، مگرآنکه بصورت عمدی بخواهید یک جلوه‌ی نور پس‌زمینه در عکس‌تان داشته باشید. اگر عکسی که می‌خواهید بگیرید انعکاس نور می‌گیرد، می‌توانید از دستان‌تان برای ایجاد یک پوشش استفاده کنید. در شب، داشتن نور کافی بزرگ‌ترین مشکل شما خواهد بود. یادتان باشد که نور فلاش دوربین‌تان حداکثر تا ۴.۵ متر را روشن می‌کند، پس تا حد ممکن به سوژه‌ی عکس‌تان نزدیک باشید.(همچنین بخاطر داشته باشید که عکس گرفتن در نیمه شب از «برج ایفل» با فلاش دوربین‌تان فقط قسمتی از آن را در عکس‌تان ظاهر می‌کند.)

خلاقیت به خرج دهید

خلاقیت به اندازه‌ی داشتن تکنیک‌های عکاسی امری ضروری است. وسط کادر بودن خسته‌کننده است. از قانون یک‌سوم استفاده کنید. برای این‌کار فریم‌تان (چیزی که وقتی به صفحه‌ی دوربین نگاه می‌کنید، می‌بینید) را به سه بخش مجزا تقسیم کنید. برای یک‌سوم افقی، سوژه‌ عکس را بر روی بالاترین خط افقی قرار دهید تا پیش‌نما برجسته جلوه داده شود، یا از پایین‌ترین خط افقی استفاده کنید تا بتوانید از آسمان در عکس‌تان استفاده کنید. برای یک‌سوم عمودی، سوژه‌ی اصلی عکس را در سمت چپ یا راست کادر قرار دهید و به سمت مخالف تصویر نگاه کرده یا اشاره کنید.

rule-of-thirds-photo-3.jpg

تمام عکس‌ها را از یک زاویه و موقعیت خاص نگیرید. جذابیت عکس‌ها را با نماهای کلوز-آپ یا پانوراما افزایش دهید، یا چیزی را برای پیش‌نما نزدیک کنید تا پس‌زمینه را فریم‌بندی کند. با بالا رفتن از جاهای مرتفع یا خوابیدن روی زمین، دیدهای مختلفی بدست آورید. اگر چند دقیقه‌ای برای گرفتن عکس وقت بگذارید احتمال گرفتن عکس‌های خوب بیشتر می‌شود . از گرفتن عکس نترسید.

لینک به ارسال

دوست پیدا کنید

ماه‌عسل سفری رومانتیک است، اما همچنین خسته کننده خواهد شد اگر فقط یک سری عکس‌های جداگانه از شما و همسرتان در آلبوم‌تان باشد. این ماه‌عسل شما است، پس نیاز دارید تعداد زیادی عکس‌های دو نفره باهم داشته باشید. بدنیست که خودتان را مجبور کنید از کسی بخواهید از شما عکس بگیرد. عکاسی یک زبان بین‌المللی است: فقط کافی است بگوید “عکس”، دوربین را نشان دهید و به دکمه‌ای که عکس می‌گیرد اشاره کنید. اگر اینطور احساس راحتی نمی‌کنید، از یک کارکن یا پیش‌خدمت جایی که در آنجا هستید تقاضا کنید.

انتخاب بعدی، عکاسی همراه با زوجی دیگر است. دنبال یک زوج دیگر بگردید و امیدوار باشید که آن‌ها هم در ماه‌عسل‌شان باشند، تا از آن‌ها بخواهید یک یا دو ساعت را باهم به خوش‌گذرانی عکاسی بپردازید. سعی کنید یک روز زیبا را برای همدیگر به ارمغان آورید و سپس با آن‌ها یک جلسه‌ی کوچک عکاسی داشته باشید. این زمان مناسبی برای شما خواهد بود که لباس زیبا بپوشید، موهای‌تان را مرتب کرده، آرایش کنید و عکس‌های زیباتری بگیرید.

بعد از ماه‌عسل

قبل از به اشتراک گذاشتن عکس‌های‌تان، آن‌ها را ادیت کنید. اگر در یک روز و از یک زاویه مقدار زیادی عکس از اقیانوس گرفته‌اید، فقط یک یا دوتا از آن‌ها را انتخاب کنید. حرف‌مان را باور کنید: مخاطبان‌تان بخاطر اینکه شما عکس‌هایی با موضوع و احساس یکسان نشان‌ آن‌ها نداده‌اید، تشویق‌تان می‌کنند. بعد از مراسم‌ عروسی عکس‌های‌تان را در جای بخصوص قرار دهید و آن زیبایی‌ها را فقط بین یک آلبوم عکس نگذارید و به حال خودشان رها نکنید. یک ورقه‌ی غیراسیدی روی عکس‌ها قرار دهید تا آن‌ها لکه‌های انگشت به خود نگیرند. بد نیست برای هر سفر یک آلبوم عکس مجزا تهیه کنید، البته اولین آلبوم به‌عنوان زن و شوهر مهم‌ترین آن‌ها خواهد بود.

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...