رفتن به مطلب

اعلام برندگان بیست و هفتمین دوره مسابقات عکاسی نشنال جئوگرافی


پست های پیشنهاد شده

اعلام برندگان بیست و هفتمین دوره مسابقات عکاسی نشنال جئوگرافی

نتایج مسابقه‌ی عکاسی سفر نشنال جئوگرافی امسال اعلام شد. در حالی که تصاویر ارسالی مسابقات عکاسی نشنال جئوگرافی امسال بی‌نظیر و استثنایی بود، تصاویر برتر از میان بیش از ۱۷ هزار عکس در دسته‌های پرتره‌ی سفر، صحنه‌های صحرایی، حس مکان و لحظات فوق العاده انتخاب شدند.

مقام اول این مسابقات به آنوآر پاتیان فلوریوک برای عکس زیر آبش از نهنگ‌های زیر آب در جزیره‌ای در مکزیک تعلق گرفت و جایزه‌ی بزرگ سفر عکاسی ۸ روزه به کاستاریکا و کانال پاناما به دو نفر اختصاص یافت.

این مسابقه بیست و هفتمین سالگرد خود را به پایان رساند. لازم به ذکر است هم عکاسان حرفه‌ای و هم عکاسان آماتور می‌توانند عکس‌های خود را در این مسابقه وارد کنند.
مقام اول: وسوسه‌ی نهنگ

15.jpg

غواصی با نهنگ مادر و فرزند نوزداش در اطراف جزیره ی روکا پارتیدا، مکزیک.
مقام دوم: کارگران معدن شن و ماسه

29.jpg

محل کار پرمخاطره ی کارگران معدن، پر از گرد و خاک است. سه کارگر معدن از پشت شیشه به کارگاه محل کارشان نگاه می کنند. چینتاگونگ، بنگلادش.

مقام سوم: مسابقه شترسواری

311.jpg

در این مسابقه که بین دو شتر سوار و در اردن برگزار می شود، شتری که جلوتر برود بازنده است. دو سوار باید شترها را در یک خط هدایت کنند و هدف مسابقه نمایش دادن قدرت شترهای عرب و توانایی سوارکاران آنهاست.

برنده ی شایستگی: شبی در Deadvlei

Merit-Winner.jpg

عکاس پیش از ترک Deadvlei به سمت Windhoek ساعت های زیادی را مشغول به عکاسی شد. ماه به قدری روشن است که تمام دانه های شن اطراف را روشن کرده، اما آسمان به قدری تاریک است که می توان کهکشان راه شیری را دید. Deadvlei، نامیبیا.

برنده ی شایستگی: گرفتن اردک

Merit-Winner2.jpg

دو پسربچه در مسیر آبشار سعی بر گرفتن اردکی دارند. استان نوگ خای، تایلند.

لینک به ارسال

برنده ی شایستگی: رومانی، سرزمین افسانه‌ای

Merit-Winner3.jpg

جنگل سفید در نزدیکی روستای پِستِرا، رومانی.

برنده ی شایستگی: ساکنان کوهستان

Merit-Winner4.jpg

جمع آوری سنتی یونجه در لهستان. هنوز هم بسیاری از بومیان از داس و چنگک برای این کار استفاده می کنند.

برنده ی شایستگی: کرگدن های سفید

Merit-Winner5.jpg

شب پیش از گرفتن این عکس، عکاس تلاش بسیاری برای ثبت تصویر این گونه ی نادر کرد. اما صبح روز بعد در کمال تعجب کرگدن ها را در نزدیکی خود یافت و عکس آنها را ثبت کرد. پناهگاه کرگدن زیوا، اوگاندا.

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...