miladabbasi

10 تغییر مهم فاکتورهای سئو در سال 2015

3 پست در این موضوع قرار دارد

top-10.png

همانطور که میدانید موتورهای جستجو فاکتور های رتبه بندی سایت ها را طی دوره های زمانی مختلف تغییر میدهند. در مطلب زیر به بررسی مهمترین تغییرات سئو در سال 2015 میپردازیم

1. کاهش تاثیر استفاده از کیورد در نام دامنه

در سال 2014 شاهد این بودیم که بسیاری از وبسایت ها از کیورد ها در نام دامنه استفاده میکردند. برای فهم بهتر این مسئله کافی هست کیورد "تور کیش" را در گوگلجستجو تا چند نمونه از انبوه سایت هایی که از این تکنیک استفاده کردند را مشاهده کنید. گوگل در سال 2015 تاثیر این تکنیک را به شدت کاهش داده و درحال حاضر تاکید اصلی بر استفاده از نام برند در دامنه است نه کیورد!

2. معرفی HTTPS به عنوان فاکتور جدید سئو

این مورد زیاد دور از ذهن نبود. در دورانی که امنیت اطلاعات و حریم کاربران حرف اول را میزند سایت هایی لیاقت حضور در صفحات نخست گوگل را دارند که به این نیاز توجه کنند. در سال 2015 طوفانی از انتقال به HTTPS اتفاق افتاد که طی آن بسیاری از سایت های بزرگ ( مثل ویکی پدیا ) تصمیم به انتقال از HTTP به HTTPS گرفتند. میزان تاثیر این فاکتور کاملا مشخص نیست ولی واضح است که گوگل برای تحقق هدف خود ( وب امن ) هم که شده به سایت های که از HTTPS استفاده میکننداحترام بیشتری خواهد گذاشت!

3. مواظب تبلیغات موجود در سایت خود باشید

گوگل برای تجربه کاربری ( User Experience ) اهمیت زیادی قائل است به حدی که در سال 2015 بیش از 30 سایت بزرگ که بیش از حد از تبلیغات استفاده میکردند از برنامه ادسنس گوگل کنار گذاشته شدند.

4. محتوای بیشتر = رتبه بهتر

در این سال صفحاتی که محتوای بیشتری به کاربر ارائه میکنند رتبه بهتری کسب میکنند. منظور از محتوای بیشتر تنها استفاده از متن بیشتر در مطالب نیست بلکه باید از نلفیقی از متن ، عکس ، فیلم و... در پست ها استفاده کنید.

5. افزایش تاثیر استفاده از کیورد های مرتبط

کیورد های مرتبط به کیوردهایی گفته میشود که با کیورد اصلی شما رابطه دارند. برای مثال کیورد "خرید کتاب " با کیورد " کتابفروشی" مرتبط است. استفاده معقول از کیورد های مرتبط در نهایت منجر به تقویت کیورد اصلی خواهد شد.

6. توجه به اهمیت لینک های داخلی

به لینک های بین صفحات یک سایت لینک داخلی گفته میشود. گوگل در سال 2015 توجه ویژه ای به تعداد لینک های داخلی یک صفحه دارد و از آن برای تشخیص میزان اهمیت صفحات یک سایت استفاده میکند. در استفاده از Anchor Text محتاط باشید و از کیورد های خود برای نامیدن صفحات محبوب استفاده کنید.

7. اهمیت استفاده از کلمات مرتبط در پست

این مورد که از آن با عنوان Proof Terms یاد میکنند عبارت است از استفاده از کلمات مرتبط با موضوع پست در محتوا. برای مثال وقتی شما پستی درباره "دسر" میویسید استفاده از کلماتی مانند "سالاد" باعث میشود پست شما در نظر گوگل طبیعی تر جلوه کند.

8. تغییرات اهمیت شبکه های اجتماعی

گوگل پس از شکست تقریبی Google+ ترجیح داد اهمیت کمتری برای این شبکه در سئو قائل شود و در نتیجه به سمت شبکه های اجتماعی شلوغی نظیر توییتر و فیسبوک که تعداد کاربران بیشتری دارند و آنالیز رفتار کاربران در آنها آسانتر است کشیده شد. از نظر میزان اهمیت فیسبوکرتبه در رتبه اول ، توییتردوم و گوگل پلاس در جایگاه سوم قرار میگیرد.

9. افزایش اهمیت لینک های No Follow

بر خلاف ادعای همیشگی گوگل در بی اهمیت بودن لینک های نوفالو ( که در حد یک ادعاست و نه بیشتر ) در این سال شاهد افزایش تاثیر لینک های نوفالو در بهبود جایگاه سایت های مختلف بودیم. لینک های نوفالو Link Profile شما را طبیعی تر جلوه میدهد و این همان چیزی است که گوگل را وادار میکند نسبت به شما بی تفاوت نباشد

10. افزایش اهمیت استفاده از نسخه موبایل

این تغییر که از آن تحت عنوان Mobilegeddonیاد میکنند را میتوان یکی از مهمترین تغییرات سئو در سال جاری دانست. با توجه به افزایش میزان استفاده از تلفن های هوشمند در جستجوی گوگل ، اهمیت نمایش سایت های سازگار با گوشی های همراه بیشتر آشکار میشود.

منبع : سئو در عمل

2

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

گوگل خودش بزرگترین اسپمر دنیاست تو نتایج انگلیسی برای کاربران خارجی فقط حدود 13 درصد صفحه مربوط به نتایج میشه و بقیه همش تبلیغات و ....

و هر سال یه سری مطالب رو بیرون میده تا بقیه رعایت کنن و کارش سخت نباشه

نت ایران رو ببینیند سایت های rrs خوان تو نتایج اول هستش و

500 تا سایت برتر ایران رو طبق امار الکسا ببینید (افتضاحه)

الان همه نتایج گوگل تو ایران قبلا بیه بیتوته ختم میشد و الان به اکا ایران

با پست های کپی شده بیتوته و بدتر از اون هم مطالبی که اکا ایران از rrs می گیره و خیلی از سایت های دیگه

پس محتوای جدید عملا کشکه یا مایل به کشکه

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

ارسال شده در (ویرایش شده)

گوگل خودش بزرگترین اسپمر دنیاست تو نتایج انگلیسی برای کاربران خارجی فقط حدود 13 درصد صفحه مربوط به نتایج میشه و بقیه همش تبلیغات و ....

و هر سال یه سری مطالب رو بیرون میده تا بقیه رعایت کنن و کارش سخت نباشه

نت ایران رو ببینیند سایت های rrs خوان تو نتایج اول هستش و

500 تا سایت برتر ایران رو طبق امار الکسا ببینید (افتضاحه)

الان همه نتایج گوگل تو ایران قبلا بیه بیتوته ختم میشد و الان به اکا ایران

با پست های کپی شده بیتوته و بدتر از اون هم مطالبی که اکا ایران از rrs می گیره و خیلی از سایت های دیگه

پس محتوای جدید عملا کشکه یا مایل به کشکه

سلام

تو نتایج انگلیسی گوگل بسیار دقیق هست و اگر تبلیغی هم نمایش بده مطمئن باشید مرتبط هست.

درخصوص وب فارسی هم تا حد زیادی موافق هستم. چون وب فارسی سودی برای گوگل نداره ( بخاطر محدود بودن ادسنس و ادورز ) به همین خاطر حساس نیست و دقت کافی برای شناخت سایت اسپم از غیر اسپم یا محتوای کپی از اصل رو نداره درحالی که در زبان انگلیسی حتی محتوای spun ( بازنویسی رباتیک ) شده رو هم به راحتی تشخیص میده!

ویرایش شده در توسط miladabbasi
0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط naderi
      سلام .. برای توسعه یک وب سایت با قالب Eduma وردپرس میخوایم یه سری قابلیت ها رو بهش اضافه کنیم .. از دوستان کسی هست که بتونه به ما کمک کنه؟
    • توسط s.m.a1383
      سلام می خواستم ببینم به جای اینکه محصولات رو توی صفحه اول سایت بگذارم میشه دسته های محصولات رو توی صفحه اول سایت گذاشت؟
      آدرس سایت من:innolabs.ir
      در ضمن از پوسته "هستیا "استفاده میکنم افزونه یا کدی هست که بتونه به جای نمایش محصولات در صفحه اول دسته های محصولات رو نمایش بده در ضمن هر کد یا افزونه ای که گفتید طریقه انجامش رو هم بگید لطفا.
      خیلی ممنون از لطفتون
    • توسط resanehwp
      دوستانی که می خوان قلاب های ووکامرس و ترتیب اجرای اونها رو یاد بگیرن
      در لینک زیر صفحه آرشیو محصولات رو می تونید بررسی کنید
      http://bit.ly/rhwp1006
    • توسط centralfile
      سلام دوستان من افزونه wp original media path رو نصب کردم تنظمات مربوطه رو انجام دادم.
      یک ساب دامنه برای سایت ایجاد کردم.
      فایل های مربوط به پوشه uploads/wp-content رو هم به ساب دامنه انتقال دادم  اما عکس ها و فایل ها هنوز تو سایت لود نشده.
      پیوند های یکتا رو هم بروز رسانی کردم ولی  مشکلی حل نشد!
      ساب دامنه ایجاد شده و فایل ها داخلش قرار گرفتند
      اینم اسکرین شات از تنظیمات افزونه
       
       
       
       
       
      ممنون میشم کمک کنید.



    • توسط p1touchbiz
      دراین مقاله سعی داریم که تعریف درست از دسته بندی در وردپرس و برچسب گذاری در وردپرس را داشته باشیم .  درسایت های وردپرسی این دو مفهوم بسیار به یکدیگر شبیه می باشند و در بسیاری موارد باهم دیگر اشتباه میشود .  درمجموع هردو این ها وظیفه اول و اصلیشان کمک به ایجاد یک سایت منظم و گویا برای مخاطب می باشد و به طور مستقیم روی سئوی سایت شما تاثیر ندارند .
      دسته بندی در وردپرس چیست ؟
      موضوعات اصلی سایت در دسته بندی ها جای میگیرد .
      مثلا مطالب سایت شما صرفا در مورد آشپزی و پزشکی میباشد .  پس سایت شما دو دسته اصلی دارد و میتواند زیر دسته های دیگری هم در هرکدام از این دسته های اصلی جای بگیرد .
      مثلا در دسته اصلی آشپزی چند زیر دسته ی دیگر میتواند وجود داشته باشد مانند فست فود ها ، دسر ها ، پیش غذاها و غیره.
      و شما میتوانید برای هردسته زیر دسته های دیگری درست کنید . و البته با تشکیل هردسته میتوانید مادر آن دسته را نیز مشخص کنید .
      اگر هر دو یا سه روز یکبار در مورد یک موضوع خاص نوشته ایجاد میکنید و تعداد قابل توجهی از نوشته های سایت شما مربوط به آن موضوع میشود برای آن موضوع باید دسته بندی ایجاد کنیم .
      برای ایجاد دسته بندی در پنل وردپرس سایت خود درستون سمت راست درقسمت نوشته ها میتوانید روی دسته ها کلیک کنید .
       
       

       
       
      برچسب گذاری در وردپرس چیست ؟
      برای برچسب گذاری در وردپرس زمانی که پیرامون یک موضوع جزیی تر مطالبی دارید و تعداد این مطالب آنقدر زیاد نیست و البته خود آن موضوع فرعی و آنقدر کلی نباشد که بخواهید برای آن دسته تشکیل بدهید میتوانید یک برچسب مشترک برای آن مطالب ایجاد کنید .
      به عنوان مثال در دسته بندی آشپزی شما چند نوشته پیرامون فواید و خواص سبزی ایجاد کرده اید و برچسب فواید میوه و سبزی را برای آن گذاشته اید .
      حالا شخصی که روی این برچسب کلیک کند میتواند تمامی نوشته هایی که این مضمون را درخود دارند و مربط به آن میباشد را مشاهده کند .
      به طور کلی اگر بیشتر از ۵ تا ۱۰ نوشته پیرامون یک مطلب ارسال کرده اید برای آن برچسب جداگانه تشکیل دهید .
      امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد و ممنون میشم اگه نظرات خودتون را پایین مقاله برای ما ارسال کنید .
       
      آموزش ویدئویی وردپرس در ۳ روز را اینجا ببینید .
      برای آنالیز سئو سایت خود اینجا کلیک کنید .