رفتن به مطلب

10 تغییر مهم فاکتورهای سئو در سال 2015


miladabbasi

پست های پیشنهاد شده

top-10.png

همانطور که میدانید موتورهای جستجو فاکتور های رتبه بندی سایت ها را طی دوره های زمانی مختلف تغییر میدهند. در مطلب زیر به بررسی مهمترین تغییرات سئو در سال 2015 میپردازیم

1. کاهش تاثیر استفاده از کیورد در نام دامنه

در سال 2014 شاهد این بودیم که بسیاری از وبسایت ها از کیورد ها در نام دامنه استفاده میکردند. برای فهم بهتر این مسئله کافی هست کیورد "تور کیش" را در گوگلجستجو تا چند نمونه از انبوه سایت هایی که از این تکنیک استفاده کردند را مشاهده کنید. گوگل در سال 2015 تاثیر این تکنیک را به شدت کاهش داده و درحال حاضر تاکید اصلی بر استفاده از نام برند در دامنه است نه کیورد!

2. معرفی HTTPS به عنوان فاکتور جدید سئو

این مورد زیاد دور از ذهن نبود. در دورانی که امنیت اطلاعات و حریم کاربران حرف اول را میزند سایت هایی لیاقت حضور در صفحات نخست گوگل را دارند که به این نیاز توجه کنند. در سال 2015 طوفانی از انتقال به HTTPS اتفاق افتاد که طی آن بسیاری از سایت های بزرگ ( مثل ویکی پدیا ) تصمیم به انتقال از HTTP به HTTPS گرفتند. میزان تاثیر این فاکتور کاملا مشخص نیست ولی واضح است که گوگل برای تحقق هدف خود ( وب امن ) هم که شده به سایت های که از HTTPS استفاده میکننداحترام بیشتری خواهد گذاشت!

3. مواظب تبلیغات موجود در سایت خود باشید

گوگل برای تجربه کاربری ( User Experience ) اهمیت زیادی قائل است به حدی که در سال 2015 بیش از 30 سایت بزرگ که بیش از حد از تبلیغات استفاده میکردند از برنامه ادسنس گوگل کنار گذاشته شدند.

4. محتوای بیشتر = رتبه بهتر

در این سال صفحاتی که محتوای بیشتری به کاربر ارائه میکنند رتبه بهتری کسب میکنند. منظور از محتوای بیشتر تنها استفاده از متن بیشتر در مطالب نیست بلکه باید از نلفیقی از متن ، عکس ، فیلم و... در پست ها استفاده کنید.

5. افزایش تاثیر استفاده از کیورد های مرتبط

کیورد های مرتبط به کیوردهایی گفته میشود که با کیورد اصلی شما رابطه دارند. برای مثال کیورد "خرید کتاب " با کیورد " کتابفروشی" مرتبط است. استفاده معقول از کیورد های مرتبط در نهایت منجر به تقویت کیورد اصلی خواهد شد.

6. توجه به اهمیت لینک های داخلی

به لینک های بین صفحات یک سایت لینک داخلی گفته میشود. گوگل در سال 2015 توجه ویژه ای به تعداد لینک های داخلی یک صفحه دارد و از آن برای تشخیص میزان اهمیت صفحات یک سایت استفاده میکند. در استفاده از Anchor Text محتاط باشید و از کیورد های خود برای نامیدن صفحات محبوب استفاده کنید.

7. اهمیت استفاده از کلمات مرتبط در پست

این مورد که از آن با عنوان Proof Terms یاد میکنند عبارت است از استفاده از کلمات مرتبط با موضوع پست در محتوا. برای مثال وقتی شما پستی درباره "دسر" میویسید استفاده از کلماتی مانند "سالاد" باعث میشود پست شما در نظر گوگل طبیعی تر جلوه کند.

8. تغییرات اهمیت شبکه های اجتماعی

گوگل پس از شکست تقریبی Google+ ترجیح داد اهمیت کمتری برای این شبکه در سئو قائل شود و در نتیجه به سمت شبکه های اجتماعی شلوغی نظیر توییتر و فیسبوک که تعداد کاربران بیشتری دارند و آنالیز رفتار کاربران در آنها آسانتر است کشیده شد. از نظر میزان اهمیت فیسبوکرتبه در رتبه اول ، توییتردوم و گوگل پلاس در جایگاه سوم قرار میگیرد.

9. افزایش اهمیت لینک های No Follow

بر خلاف ادعای همیشگی گوگل در بی اهمیت بودن لینک های نوفالو ( که در حد یک ادعاست و نه بیشتر ) در این سال شاهد افزایش تاثیر لینک های نوفالو در بهبود جایگاه سایت های مختلف بودیم. لینک های نوفالو Link Profile شما را طبیعی تر جلوه میدهد و این همان چیزی است که گوگل را وادار میکند نسبت به شما بی تفاوت نباشد

10. افزایش اهمیت استفاده از نسخه موبایل

این تغییر که از آن تحت عنوان Mobilegeddonیاد میکنند را میتوان یکی از مهمترین تغییرات سئو در سال جاری دانست. با توجه به افزایش میزان استفاده از تلفن های هوشمند در جستجوی گوگل ، اهمیت نمایش سایت های سازگار با گوشی های همراه بیشتر آشکار میشود.

منبع : سئو در عمل

لینک به ارسال

گوگل خودش بزرگترین اسپمر دنیاست تو نتایج انگلیسی برای کاربران خارجی فقط حدود 13 درصد صفحه مربوط به نتایج میشه و بقیه همش تبلیغات و ....

و هر سال یه سری مطالب رو بیرون میده تا بقیه رعایت کنن و کارش سخت نباشه

نت ایران رو ببینیند سایت های rrs خوان تو نتایج اول هستش و

500 تا سایت برتر ایران رو طبق امار الکسا ببینید (افتضاحه)

الان همه نتایج گوگل تو ایران قبلا بیه بیتوته ختم میشد و الان به اکا ایران

با پست های کپی شده بیتوته و بدتر از اون هم مطالبی که اکا ایران از rrs می گیره و خیلی از سایت های دیگه

پس محتوای جدید عملا کشکه یا مایل به کشکه

لینک به ارسال

گوگل خودش بزرگترین اسپمر دنیاست تو نتایج انگلیسی برای کاربران خارجی فقط حدود 13 درصد صفحه مربوط به نتایج میشه و بقیه همش تبلیغات و ....

و هر سال یه سری مطالب رو بیرون میده تا بقیه رعایت کنن و کارش سخت نباشه

نت ایران رو ببینیند سایت های rrs خوان تو نتایج اول هستش و

500 تا سایت برتر ایران رو طبق امار الکسا ببینید (افتضاحه)

الان همه نتایج گوگل تو ایران قبلا بیه بیتوته ختم میشد و الان به اکا ایران

با پست های کپی شده بیتوته و بدتر از اون هم مطالبی که اکا ایران از rrs می گیره و خیلی از سایت های دیگه

پس محتوای جدید عملا کشکه یا مایل به کشکه

سلام

تو نتایج انگلیسی گوگل بسیار دقیق هست و اگر تبلیغی هم نمایش بده مطمئن باشید مرتبط هست.

درخصوص وب فارسی هم تا حد زیادی موافق هستم. چون وب فارسی سودی برای گوگل نداره ( بخاطر محدود بودن ادسنس و ادورز ) به همین خاطر حساس نیست و دقت کافی برای شناخت سایت اسپم از غیر اسپم یا محتوای کپی از اصل رو نداره درحالی که در زبان انگلیسی حتی محتوای spun ( بازنویسی رباتیک ) شده رو هم به راحتی تشخیص میده!

ویرایش شده توسط miladabbasi
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...