رفتن به مطلب

AMP چیست؟


4M!R

پست های پیشنهاد شده

AMP یا Accelerated Mobile Pages چیست؟

گوگل به تازگی یکی از ابزار ها جدید خود، به نام AMP را در اوایل سال 2016 منتشر کرده است. با توجه به افزایش استفاده از تلفن همراه بسیاری از افراد برای دست یابی به اطلاعات دنیای وب از تلفن همراه خود استفاده می کنند و آمار استفاده از موبایل روند صعودی خود را می پیماید. در نتیجه سرعت لود صفحات در موبایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گوگل به تازگی از فرم ورک AMP رو نمایی کرده است و هدف از ارائه این ابزار بهبود عملکرد صفحات وب حاوی متن, تصویر، فیلم، انیمیشن و…. در موبایل می باشد. هدف از این فناوری گوگل ارائه راهکاری سریع و بهینه برای کاربران می باشد تا به راحتی بتوانند, محتوای صفحات وب, خصوصا سایت هایی که دارای متن زیادی می باشند( مانند سایت های خبری) را به راحتی مشاهده کنند.

فریم ورک AMP چیست؟

AMP یا Accelerated Mobile Page به معنی افزایش سرعت لود شدن صفحات در موبایل می باشد. پروژه AMP یک فریم ورک جدید و متن باز است که به طور کامل از فناوری های موجود در وب ساخته شده است. این پروژه که به وسیله گوگل و توییتر انجام شده است، به برنامه نویسان کمک می کند  صفحات HTML با حجم کم ایجاد کنند. این کد ها به راحتی در صفحات موبایل لود می شوند، تا با لود سریع محتوای صفحات وب به راحتی برای کاربران قابل مشاهده باشد.

شرکت های مختلفی از جمله WordPress.com، Pinterest، APPLE، LinkedIn و دیگر شرکت هایی که در فناوری های وب فعالیت می کنند در این پروژه شرکت کرده اند تا همگام با این فناوری گوگل در جهت سهولت کاربران گام بردارند.

چرا AMP موجب افزایش سرعت لود صفحات موبایل می شود؟

همان طور که گفته شد AMP یک فریم ورک متن باز است که موجب بهینه سازی کد های HTML می شود. کد های AMP سرعت لود بسیار بالایی دارند و باعث بار گذاری سریع صفحات وب می شوند و خواندن صفحات وب را برای کاربران تسهیل می بخشند.

شما به عنوان یک برنامه نویس فقط تگ های خاصی از HTML را می توانید استفاده کنید و مجاز به استفاده از همه تگ ها نیستید. همچنین شما فقط می توانید کد های ساده CSS و آن هایی که دارای کاربرد بسیار هستند را استفاده کنید. استفاده از کد های جاوا اسکریپ نیز در همه جا مجاز نمی باشد. در واقع AMP استایل خاصی را برای کد های شما در نظر می گیرند و کد های CSS شما را نادیده می گیرد و آن کد هایی که حجم صفحات شما را افزایش می دهد را به عنوان عامل غیر مجاز در نظر می گیرد.

amp چیست

بنابراین کل پلت فرم AMP با هدف افزایش خوانایی و سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل پایه گذاری شده است.

چگونگی نمایش AMP در نتایج جستجو

حال که با AMP آشنا شده ایم به چگونگی نمایش این صفحات در موتور های جستجو می پردازیم. در حال حاضر AMP روی تلفن همراه هدف گذاری کرده است و بنا بر دمو نشان داده شده در سایت رسمی گوگل سایت هایی که توسط فریم ورک AMP نوشته شده اند دارای لینک آبی می باشند. با انتخاب لینک به راحتی به صفحه مورد نظر می روید و جابجایی در صفحات و مطالعه محتوای صفحه به راحتی صورت می گیرد. به طور قطع گوگل در نسخه رسمی در سال 2016 طراحی مناسبی برای صفحاتی که با AMP نوشته شده اند در نظر میگیرد.

نحوه نمایش amp در گوگل
با توجه به اینکه سایت های خبری مانند CNN و BBC هم اکنون به این سیستم مجهز شده اند کافیست عبارت iran را بوسیله موبایل خود در گوگل جستجو کنید تا در بخش Top Stories نمونه هایی از نحوه نمایش AMP را مشاهده نمایید. در این بخش یک اسلایدر قرار داده شده که اطلاعات خود را مستقیما از صفحاتی با ساختار کدنویسی AMP دریافت میکند.

چگونه سایت خود را بر مبنای استاندارد های AMP استاندارد کنیم؟

در مرحله اول شما باید صفحات AMP سایت خود را بسازید و صفحه سایت خود را بر اساس استاندارد های AMP طراحی کنید. شما به راحتی می توانید با ابزار developer tools گوگل کروم از استاندارد کدهای خود بر اساس فریم ورک AMP آگاه شوید. پلاگین های وردپرس که برای ایجاد صفحات AMP نوشته شده اند به شما کمک می کنند به راحتی صفحات داینامیکی بر مبنای استاندارد های AMP بسازید.

شما با مراجعه به وب سایت رسمی AMP یا صفحه رسمی AMP بر روی Github می توانید در راستای بهینه سازی صفحات سایت خود بر مبنای این فریم ورک گام بردارید.

به طور قطع گوگل هدف های والایی را از ایجاد فریم ورک AMP دنبال می کند و ممکن است این فریم ورک با وجود نداشتن دیزاین پیچیده و بهره گیری از طراحی ساده جایگزین تکنیک های طراحی رسپانسیو و نسخه موبایل سایت شود. نظر شما چیست؟

منبع :http://websima.com/amp/

لینک به ارسال

حالا این فریم ورک amp توسط گوگل ارائه شده...این فریم ورک بوت استرپ این وسط چی میشه؟

چون فریم ورک بوت استرپ سرعت لود خوبی داره...

لینک به ارسال
در در ۱۳۹۴/۱۱/۴ ه‍.ش. at 00:33، RaymondDragon گفته است :

حالا این فریم ورک amp توسط گوگل ارائه شده...این فریم ورک بوت استرپ این وسط چی میشه؟

چون فریم ورک بوت استرپ سرعت لود خوبی داره...

همونطور که از توضیحات متوجه شدید این مختص موبایل هستش

لینک به ارسال

درود ، 

اگر دقیق متوجه شده باشم ، افزونه هایی وجود دارد که نسخه موبایل سایت را ایجاد می کند ، در واقع این فریم ورک جایگزین این افزونه ها خواهد شد.

و نسخه های دسکتاپ شامل این فرم ورک نمی شوند!

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...