رفتن به مطلب

تحلیل دقیق رفتار کاربرانتان یکی از عوامل موفقیت شماست


ReZaPISHGAM

پست های پیشنهاد شده

سلام به شما دوستان

من طراح تجربه ی کاربری هستم (UX Designer). نمیدونم چقدر با مباحث UX آشنا هستید.

مدتها پیش به دنبال راهکاری برای تحلیل حرفه ای رفتار کاربران سایت میگشتم، اکثر راهکارها به گوگل آنالیز و سرویس هایی مشابه این بود، اما از آنجایی که رفتار کاربر بسیار اهمیت داشت برام تحقیقاتم رو گسترده تر کردم و دوست داشتم اون تحقیقات رو در اختیار شما وبمسترهای عزیز بزارم شاید مفید واقع بشه واستون.

در سایت webadvice که توسط یکی از اساتید UX مدیریت میشود مقالاتی در خصوص شما صدای جیغ کاربرا رو نمی‌شنوید! و رفتار کاربران در حال تغییره، شما تغییر نمی کنید؟ منتشر شده بود که آنها را نیز بررسی کردم و به شما نیز توصیه میکنم.

حال بخشی از آنها را در اختیارتان میزارم.

متاسفانه ۸۰ تا ۹۰ درصد مخطبای وب‌سایت شما، هیچ‌وقت نارضایتی‌شون رو به شما اعلام نمی‌کنن. صدای کاربرای ناراضی به گوش شما نمی‌رسه و این بدترین اتفاقیه که ممکنه برای شما بیفته.


واقعیت اینه که همه ما در عمل از بازخورد‌هایی که کاربرای وب‌سایت برای ما می‌فرستن خوشمون میاد. حالا ممکنه در لحظه نسبت بهشون واکنش خوبی نشون ندیم، که این هم عمدتا به دلیل ترس ما از گرفتن بازخورده، اما در نهایت دوست داریم که بدونیم دیگران در مورد ما و خدماتمون چه فکری می‌کنن.



هیچ ## به شما نمی‌گه که از چی ناراضیه!متاسفانه ۸۰ تا ۹۰ درصد مخطبای وب‌سایت شما، هیچ‌وقت نارضایتی‌شون رو به شما اعلام نمی‌کنن. تنها کاری که ممکنه انجام بدن اینه که سر مانیتورشون فریاد بکش و استفاده از وب‌سایت و خدمات شما رو برای همیشه کنار بزارن.


صحبت رو کوتاه میکنم.
بعد از تحقیق های زیادی که انجام دادم به یک وب سرویس خارجی دست پیدا کردم که در این مورد پیشرفت زیادی کرده بود و امکاناتش رو هم در اختیار سایرین قرار داده بود. اسم این وب سرویس Hotjar می باشد.

یکی از خدماتش Heatmap هست که به مدیران وب سایت ها امکان این رو میده که متوجه شوند بازدید کننده های وب سایت روی چه بخش هایی بیشترین کلیک را داشتند، حرکت موس بیشتر در کدام قسمتها بوده و ...

تصویر نمونه:
googleheatmap-1.jpg


امکاناتی از قبلی ضبط رفتار کاربران به صورت فیلم، از ورود تا خروج کاربر و بازدید کننده رو برای شما ضبط میکند و شما میتوانید آن را مشاهده کنید.

امکانات زیادی داره این سایت که بهتون پیشنهاد میکنم حتما یه سر بهش بزنید و از 15 روز نسخه رایگانش استفاده کنید تا بتونید متوجه این مورد بشید که برای پیشرفت در وب باید رفتار کاربرهاتون رو بسنجید و خودتون رو نیز تغییر بدین.


دلم نیومد این سایت را به شما عزیزان مغرفی نکنم.
امیدوارم فرصت بشه مقالاتی در این خصوص و آموزش برای وب مسترها در صورتی که درخواست زیاد باشه بنویسم و منتشر کنم.

برای ورود به سایت Hotjar کلیک کنید.

All-in-one Analytics & Feedback


از شما دوستان خواشمندم برای اینکه من رو هم در اون وب سایت حمایت کنید با استفاده از لینک زیر ثبت نام کنید:
https://www.hotjar.com/r/r592f70

این مقاله رو منتشر کنید تا وب مسترهای ایرانی هم در جریان اتفاقات روز دنیا قرار بگیردند و فقط به فکر مسایل روزانه و تکراری نباشند.

امیدوارم این مقاله مفید بوده باشه واستون.

وب سایت خودم: رضا

موفق و شاد باشید.
 
لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...