imanfakhar

پیام خصوصی و رفع مشکلات شخصی

5 پست در این موضوع قرار دارد

سلام
امیدوارم مدیران و دوستان  ببخشند اگر وارد یه بحث حاشیه ای و تکراری انجمن شدم
با توجه به اینکه بعضی از دوستان علاقه دارند مشکلاتشون رو توی پیام خصوصی دنبال کنند و پاسخگو نبودن، گاهی باعث دلخوریشون می شه احتمال دادم شاید دوستان منطق و علل پاسخ ندادن به پیام خصوصی رو درست متوجه نشده باشند در نتیجه  تو این تایپیک عللی رو. که برای خودم اولویت دارند رو می نویسم  که بشه موارد مشابه رو لینک داد به اینجا
اول از همه مسلما پاسخگویی به مشکلات کاربران ارتباطی به زکات علم نداره چون زکات علم الزاما یاد دادن علمه و محدوده یاد دادن هم نمی تونه از طرف یادگیرنده تعیین شه و همونطور که من قبل از یادگیری جدول ضرب نمی تونم انتظار داشته باشم کسی بهم معادلات دو مجهولی یا انتگرال رو درس بده این هم نمی شه که قبل از HTML و CSS  استفاده از توابع وردپرس رو آموزش داد و از طرفی اگر قرار بود هرکس هرچی رو بلده به عنوان زکات علمش به دیگران  بده از خیلی سالها پیش باید حقوق تمام معلم ها قطع می شد یا طلاب نباید در قبال وعظی که می کردند دستمزد می گرفتند  وقتی معلم و واعظ که دانششون روی امور اخروی مردم موثره دستمزدشون رو تمام و کمال می گیرند و کسی هم منطقا ازشون انتظار کمک رایگان نداره  دیگه وضع  رفع مشکل سایتها که اصولا یک کمک اقتصادیه و هیچ ارتباطی با علوم انسانی و الهیات نداره،  روشنه. 
 در نتیجه دادن زکات بابت دانشی که ندارم و بردن ثواب بابت کار خیری که انجام نمی دم  و قصد و نیت و تصور کسب اجر اخروی برای شخص من کاملا منتفیه
توضیح: انگیزه دوستان پاسخگو متفاوته و من صرفا نگاه خود رو بیان می کنم .
از نگاه من پاسخگویی توی انجمن می تونه در مرحله اول یک معامله دو طرفه باشه به این ترتیب که کسی که سایتش دچار مشکل شده به پاسخش می رسه و من جواب دهنده به دلیل اینکه پاسخم برای مدت طولانی قابل خواندن باقی می مونه این احتمال را به دست می آرم که روزی مشتری ای که دنبال کدنویسی در حد توانایی منه بتونه از همون پاسخ ها به من برسه  
بررسی مشکل تو پیام خصوصی عملا منافع من رو توی این معامله دو طرفه صفر می کنه 
در مرحله بعد می تونه یک تجربه عمومی باشه یعنی اگر دو یا سه روز حل یک مشکل طول کشید و تو این مدت از ماحصل نظرات کاربران مختلف یک مسیری طی شد  تا نهایتا پاسخ مشکل به دست آمد جمع بندی این مسیر تجربه ی حل این مشکل رو نه تنها برای کسانی که توی این سه روز تایپیک رو دنبال کردن (من جمله خود پاسخ دهنده) بلکه برای صدها نفری که در آینده به اون تایپیک رجوع می کنند، ایجاد کرده و برعکس جوابگویی توی پیام خصوصی یعنی تمام زحمات کشیده شده برای رسیدن به پاسخ صرفا تقدیم پیام دهنده شده و امکان دسترسی اون صدها کاربر به پاسخ از بین رفته
 شخص من وقتی به انجمن مراجعه می کنم و وارد تایپیکی می شم دلایلی رو برای انتخابش دارم حتی ممکنه دلیلم وقت گذراندن و تفریح باشه (یکی از مصارف اصلی و پرکاربرد اینترنت) مسلما حق دارم تصمیم بگیرم تو کدوم تایپیک تفریح کنم اما ارسال پیام خصوصی باعث می شه این حق هم از من سلب بشه و من مجبور به ورود به مبحثی بشم که علاقه ای بهش ندارم و داشتن چنین انتظاری وقتی دنبال راهنمایی رایگان هستیم خارج از انصافه 
و در آخر اینکه هر مجموعه ای یک سری قوانین داخلی داره که مدیرانش وضعش کردند و در هنکام ثبت نام تک تک کاربران تعهد دادند که بخونندش و قبول کردند تا وقتی به اون قوانین پایبند باشند می تونند از خدمات سایت استفاه کنند ارسال پیام خصوصی نقض یکی از همین قوانینه و مفهومش عدم پایبندی کاربر به تعهداتشه و از بین بردن مزایای کاربریشه (شرعا) 
 

8

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

متاسفانه بعضا این نوع موارد دیده میشه و به نظر شخصی من علت در عدم فرهنک سازی عام هست که خیلی چیزها برای من نوعی هم شفاف سازی نشده و هم آموزش داده نشده.

3

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

خداروشکر من تاحالا پیام خصوصی ندادم.ولی یک سری به موضوعات باز شده بندازید که هیچ جوابی داده نشده. کاربر به همین دلیل پیام خصوصی رو انتخاب میکنه تا شاید زودتر به جوابش برسه.

نمونه اش موضوعات خودم.

مدیران آنلاین هستن ولی باز هم جواب نمیدن.

این انجمن هم داره مثل انجمن های دیگه از بین میره البته اگر همین روند ادامه پیدا کنه.

2

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

درود بر شما,

بنده هم موافق هستم با دیدگاه آقای فخار و از طرفی هم پاسخ @shelakhteh هم در نوع خودش بجاست.

اصولا کاربر برای حل مشکلاتش به فروم ها مراجعه می کند . بعضا مشکلات ساده و قابل حل و بعضی دیگه پیچیدگی هایی دارد.

متاسفانه مشکلی که شاید پیش رو هست کاربران سوالات خودشون رو فروم می پرسند و انتظار پاسخی دارند و متاسفانه تاپیک بدون پاسخ میماند. ( همان چیزی که در فروم وردپرس فارسی مشاهده میشه و میشد )

از طرفی عاقلانه نیست افراد برای اینکه پاسخی نمیگیرند حتما پیام خصوصی بدهند. بد نیست کاربران کمی در فضای مجازی جستجو نمایند.

به هر حال ظیفه مدیریت چیزه دیگریست.

چیزی رو بزارید بصورت کلی بگیم , وردپرس رایگان و محبوب و ساده است اما هیچگونه پشتیبانی ای ندارد. تمام پشتیبانی وردپرس بین کاربران پاسخگویی میشه.

برای اون دسته از افرادی که خیلی علاقه به پاسخ هستند پیشنهاد همون فروم خوده وردپرس هست هر چند اونجا هم چنگی به دل نمیزند.

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام

جه جالب! منم می‌خواستم ...

برای مثلی منی که وردپرس رو از صفر از همون انجمن سابق تا اینجا دنبال کردم و یادگرفتم، برای خودم لازم می‌دونم در حد سوادم کمک کنم

اما نکته‌ای که هست این‌که، اون اوایل من هیچی بلد نبودم (مثل الان) فقط سوال می‌پرسیدم و دنبال جواب بودم و در حال حاضر که بازم هیچی بلد نیستم سعی می‌کنم در حد چیزایی که تو مثل این انجمن یاد گرفتم رو به بقیه هم بگم

مخلص کلام اگر دوستان تا اونجایی که از دست‌شون بر میاد به سوالات جواب بدن، زمانی هم که خودشون نیاز به جوابی داشته باشن قطعا یکی پیدا میشه جواب‌شون رو بده، که در این صورت نیازی به استفاده از پیام خصوصی یا حتی ایمیل! هم نیست ...

به قول بزرگ‌ترهامون از هر دس بده از هون دس می‌گیری 

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری