رفتن به مطلب

و بالاخره وردپرس 4.6.1 ...


پست های پیشنهاد شده

بالاخره تیم توسعه دهنده وردپرس، وردپرس 4.6.1 رو منتشر کردند. تیم توسعه دهنده وردپرس، مدام در حال رفع باگ ها و پیشرفته کردن وردپرس هستند. نسخه 4.6.1 وردپرس نسخه سومی از آپدیت وردپرس هست که در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شده است. طبعا برای اسکریپت بای و اسکریپت بای ها، آپدیتوردپرس به آخرین نسخه کاملا ارزشمند است ولی چیز مهمتری هم وجود دارد و آن این است که بدانیم در وردپرس 4.6.1 چه امکاناتی جدیدی در انتظار ما نشسته. در مقاله امروز قصد داریم شما را با نسخه 4.6 وردپرس آشنا کنیم.

وردپرس 4.6.1

 

یکی از مشکلاتی که وردپرس 4.6 فارسی داشت نمایش چپ چین ادیتور در هنگام ارسال مطلب بود. در نسخه 4.6.1 این مشکل کامل برطرف شده است و می توانید با خیال راحت به وبلاگ نویسی خود ادامه دهید.

تغییرات ظاهری در نسخه جدید وردپرس

هرچند تغییرات ظاهری این نسخه ممکن است خیلی زیاد نباشند، ولی تغییرات اعمال شده بسیار مفید هستند و میتوانند تجربه ی کاربری بسیار بهتری را برای شما به عنوان مدیر سایت فراهم آورند.

تغییر فونت های ناحیه مدیریت وردپرس

اولین تغییری که در این نسخه مشاهده میشود، استفاده از فونت های سیستمی در ناحیه مدیریت وردپرس است. حتما میدانید که برای مدت طولانی، وردپرس از فونت Open Sans برای نمایش بخش مدیریت استفاده میکرد که این امر وردپرس را به سورس های بیرونی وابسته کرده بود. (همین حالا نگاهی به کد های سایتتان بیاندازید، خواهید دید که فونت open sans از google fonts فراخوانی شده و مورد دسترسی قرار گرفته) اما در نسخه 4.6 این مسئله کاملا تغییر کرده و وردپرس از این پس از فونت هایی که روی سیستم خود کاربر موجودند استفاده خواهد کرد. این مسئله باعث میشود که نمای نوشتار وردپرس در ناحیه مدیریت در سیستم عامل های مختلف، اندکی متفاوت باشد ولی به یقینا تجربه ی کاربری روان تری در کار کردن با ناحیه مدیریت به همراه خواهد داشت. فونت های انتخاب شده برای هر سیستم عامل عبارتند از :
 

apple-system برای سافاری و فایرفاکس در macOS و iOS

Helvetica Neue برای مکینتاش قبل از نسخه 10.11

BlinkMacSystemFont برای گوگل کروم در مکینتاش

Segoe UI برای ویندوز

Roboto برای اندروید و Chrome OS

Oxygen-Sans برای KDE

Ubuntu در سیستم عامل Ubuntu

Cantarell برای GNOME

و در نهایت در صورت عدم موجود بودن فونت ها، sans-serif به عنوان fallback

تغییر و بهبود عملکرد ویرایشگر وردپرس

در نسخه های قبلی وردپرس اگر کاربر revision ها را غیر فعال میکرد،دیگر نمیتوانست به درستی از ویژگی ذخیره ی خودکار یا autosave در نوشته ها بهره بگیرد. خوشبختانه این مسئله در وردپرس 4.6 مورد توجه قرار گرفته و حالا کاربران حتی در صورت غیر فعال کردن بازبینی ها، باز هم میتوانند نوشته ی خود را از بکاپ مرورگر یا autosave ها بازگردانی کنند.

همچنین امکان بسیار جالب دیگری که به ویرایشگر اضافه شده، هایلایت کردن لینک های خراب است.
 

کارکرد این امکان به این صورت است که در هنگام نوشتن یک مطلب، هرگاه لینکی را در مطلب قرار دهید، وردپرس لینک را چک میکند تا از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کند. اگر لینک وارد شده معتبر نباشد، نوشته ی مربوطه هایلایت میشود تا شما از مشکل آگاه شده و لینک را اصلاح کنید.

تغییرات فنی وردپرس 4.6

و اما پس از بررسی تغییرات ظاهری، نوبت به بررسی تغییرات فنی این نسخه میرسد. در نسخه ی جدید وردپرس شاهد تغییرات فنی زیر هستیم :

رجیستر کردن استاندارد Metadata

در این نسخه شاهد اضافه شده تابع جدید register_meta() هستیم که تقریبا مشابه register_post_type() عمل کرده و به ما اجازه ی رجیتسر کردن کلید های متا را میدهد. با استفاده از این تابع، افزونه ها و توسعه دهندگان قالب ها قادر خواهند بود به شیوه ی ای استاندارد و یکپارچه با اطلاعات متای ذخیره شده به همراه نوشته ها، کاربران، دیدگاه ها و … کار کنند.

کلاس جدید WP_Post_Type

در وردپرس 4.6 با استفاده از کلاس WP_Post_Type متغیر wp_post_types تبدیل به آرایه ای از آبجکت های WP_Post_Type میشود. با استفاده از این کلاس و متد های آن میتوانید به بکار گیری انواع نوع نوشته ها، قوانین ریرایت، متا باکس ها، هوک ها و تاکسونومی ها بپردازید.

کلاس جدید WP_Term_Query

با استفاده از این کلاس خواهید توانست ترم های وردپرس را با ساختاری بسیار بهتر تولید کرده و مورد استفاده قرار دهید.

دو کلاس جدید WP_Site_Query و WP_Network_Query

این دو کلاس در وردپرس شبکه (چند سایته) به شما اجازه میدهد از سایت ها و شبکه های موجود کوئری گرفته و آن را به صورت Lazy Load بارگذاری کنید.

هدف ما در این نوشته ی کوتاه، معرفی اجمالی امکانات جدید وردپرس 4.6 بود. در صورتی که برخی از بخش های این معرفی کامل نیستند یا کمی از کارکرد اصلی یک کلاس یا تابع فاصله دارند، ما را به بزرگی خود ببخشید. احتمالا در آینده و با عرضه شدن نسخه نهایی وردپرس 4.6 تعریف بهتری از کلاس ها و توابع جدیدی که به وردپرس 4.6 اضافه شده اند، ارائه خواهیم کرد.

 

دانلود وردپرس 4.6.1 فاینال

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...