رفتن به مطلب

وردپرس و زبان فارسی


پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان

من تازه با وردپرس کار می‌کنم و در مورد زبان فارسی در وردپرس یه صحبتهایی داشتم و چند تا سوال  که آخر بحث می‌پرسم. ممنون میشم اگه دوستان تو بحث شرکت کنن.

تو قسمت فارسی سایت اصلی وردپرس به سایت wp-persian.com لینک داده شده ولی این سایت بسیار ناقص و معیوبه که عجیبه چون خیلی‌ها تو ایران از وردپرس استفاده می‌کنن یعنی کسی یا کسانی نبودن تا اون سایت رو نگهداری کنن؟ ایرادات و کج سلیقه‌ای‌های ترجمه‌ای دیگه باعث شد برام سوال پیش بیاد که چرا باید اینطوری باشه؟

من نسخه اصلی وردپرس رو با نسخه فارسی wp-persian مقایسه کردم و دیدم که چندین فایل php رو ویرایش کرده بودند ولی نسخه عربی فقط یک خط از یک فایل php ویرایش شده بود.

مثلاً یک افزونه به نام jalali اضافه کرده بودند که به نظرم اصولیش اینه که این کار باید به تصمیم کاربر انجام بشه.

چند فایل php رو ویرایش کرده و در رابطه با افزونه jajali کد اضافه کرده بودند. بعضی جاها کد حذف کرده بودند. بعضی جاها توابع escape رو حذف کرده بودند که به نظر کار اصولی نمیاد. در بعضی نسخه ها فونت به سلیقه خودشون اضافه کرده بودند و همین که این کار فقط در بعضی نسخه ها انجام شده بود نشان دهنده اینه که این گروه یا شخص نقشه راه ندارند.

سوالی که پیش میاد اینه که اگر آپدیت وردپرس با این ویرایش ها تداخل داشته باشه چه اتفاقی می‌افته؟

مشکل دیگه اینکه همه ریلیز ها رو فارسی شو منتشر نکرده بودند.

و البته گل سر سبد مشکلات اینه که وقتی به قسمت «تماس با تیم بومی سازی» میرید عبارت زیر رو می‌بینید:

«لطفاً درخواست‌های پشتیبانی را در این فرم مطرح کنید! این درخواست‌ها نادیده گرفته می‌شوند.»!

به نظر میاد عمدی باشه.

******************************

کسی منکر این نیست که ترجمه کردن و راست به چپ کردن و کار های دیگه‌ای که برای انتشار یک وردپرس فارسی انجام میشه سخت و وقت گیره و ما قدردان زحمت هایی که کشیده شده هستیم ولی این خیلی بده که جامعه به این بزرگی تنونن با هم هماهنگ بشن و یه کار با کیفیت ارائه بدن.

و اما سوالات:

۱. اصلاً گروه wp-persian روی فایلهای وردپرس چه کاری انجام میده؟ و برای داشتن یک وردپرس فارسی به چه چیزی نیاز هست؟ فقط ترجمه شدن متن ها و راست به چپ شدن قسمتها؟

۲. کسایی که وردپرس کار می‌کنن همه وردپرس رو از wp-persian دانلود می‌کنن یا جای دیگه هم هست؟ افزونه ای که در صفحه اول همین سایتی که الان توشیم یعنی wp-parsi.com گذاشته شده چیه و آیا باید روی وردپرس اصلی نصب بشه یا روی نسخه wp-persian.com؟

 

 

ویرایش شده توسط javad_ft
غلط املایی
لینک به ارسال
  • 2 هفته بعد...

درود ، 

ما همیشه توصیه می کنیم که به جای افزونه "جلالی" (که متأسفانه با خیلی از افزونه ها و پوسته ها تداخل دارد) کاربران فارسی زبان وردپرس از "افزونه پارسی دیت" که برنامه نویسی شده توسط گروه مدیران همین انجمن است استفاده کنند.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...