تازه وارد

سئوی تجربی لازمه ی موفقیت بیشتر سایتها

3 پست در این موضوع قرار دارد

:: سلام و عرض ادب به تمامی بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان در این تاپیک ::

 

بنده قبل از اینکه این تاپیک رو راه بندازم ، به این فکر کردم که در حال حاضر ، اکثر سایتها و شرکت های فعال در زمینه ی سئو ، روی " علم سئو " کار میکنن ؛ علمی که همیشه نمیتونه نتایج یکسانی واسه تمامی سایتها داشته باشه و به همین دلیل ، بعضا داره از همین علوم ، سوء استفاده میشه و باعث شده به چیز دیگه ای تبدیل بشه که اصطلاحا بهش میگن سئوی سیاه .

قصدم از راه اندازی این تاپیک این بود که دوستانی که سابقه ی چندساله ی فعالیت در فضای مجازی و مدیریت سایت دارن ، بیان نظراتشون و تجربیاتشون رو در زمینه ی سئو اعلام کنن ؛ این نظرات و تجربیات حتی میتونه انجام یک کار کوچیک در سایت باشه که باعث بهبود رتبه و خوشایند بیشتر کاربران اون سایت شده باشه .

بنده اعتقاد دارم هر چیزی که تجربه شده باشه ، میتونه خیلی کارآمدتر از علم تنها باشه و اهمیت این موضوع ، در زمینه ی سئو ، بسیار بسیار بیشتره .

اسم این تاپیک رو گذاشتم سئوی تجربی تا همه ی افراد بتونن تجربیاتشون رو در زمینه ی سئو بیان کنن ، به این امید که ایشالله این تاپیک ، یک تاپیک کمک کننده برای افرادی باشه که تازه میخوان سایت راه اندازی کنن و به تولید ثروت در حوزه ی کسب و کارهای آنلاین فکر میکنن .

 

امیدوارم که دوستان در این تاپیک شرکت کنن و هر کدوم یک قدم ، واسه موفقیت افراد دیگه بردارن .

2

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

چراغ اول رو خودم روشن می کنم ، ایشالله که بقیه هم مشارکت کنن :D

 

یکی از چیزهایی که خودم در زمینه ی سئو تجربه کردم ، بحث نام دامین بود ؛ تو نت برخی از سایتها ، راجع به این موضوع کم و بیش چیزهایی منتشر کردن ، مثله اینکه نام دامین نباید زیاد طولانی باشه ، یا نباید خیلی املای سختی داشته باشه و ....

دلیلش اینه که اگه نامی که به عنوان دامین استفاده می کنید ، یک نام جمع و جور با املای ساده ای باشه ، خیلی راحت تر ، تو ذهن کاربر و مخاطبتون خواهید موند که همین عامل می تونه در پیشرفت سایتتون و ماندگاری برندتون در ذهن کاربر خیلی مؤثر باشه .

اگه موافقید در خصوص یکی از اشتباهات بعضا رایج در خصوص انتخاب نام دامین ، یک مثال هم بزنیم :

مثلا دیده شده که بعضا برخی از افراد ، میان و از اسم دامین یه سایت معروف ، کپی برداری میکنن و به اصطلاح الهام میگیرن و یک دامین شبیه به همون دامین به ثبت میرسونن و فکر میکنن که زرنگی کردن و الان به واسطه ی اون دامین مشهور ، اونها هم معروف خواهند شد .

این تصور شاید تا یک برهه ای عملیاتی بشه و باعث بیشتر دیده شدن سایت اونها بشه ( به دلیل نزدیکی نام دامین ها و ... ) ولی مطمئنا این رویه پایدار نخواهد بود !

می پرسید چرا ؟

چون طبیعتا اون شخصی که به اشتباه وارد سایت شما با دامین مشابه اون سایت معروف شده ، قصدش ورود به سایت معروف بوده نه سایت شما ! و وقتی میبینه که شما از دامین یک برند دیگه اینجوری و به این شکل ، به نفع خودتون سوء استفاده کردید ، بدون توجه به مطالب سایتتون ، سایت شما رو ترک میکنه و همین موضوع باعث میشه که در اولین ورودش به سایتتون ، یک خاطره ی بد در ذهن اون کاربر شکل بگیره .

 

نتیچه اینکه : سعی کنید برای اهمیت دادن به کاربر و موفقیت بیشتر سایتتون ، نام دامینی رو انتخاب کنید که اولا توش خلاقیت وجود داشته باشه ، درثانی واسه کاربر قابل هضم باشه ؛ کپی برداری مطلق از هیچ چیز ، خوب نیست ، حتی اگه اون چیز ، نام دامین باشه .

3

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام . آقا من یه چیزی رو تجربه کردم در زمینه سئو و اونم مؤثر بودن هیدینگ هاست ( h1 تا h6 ) ، اگه این h ها به درستی و اصولی بین صفحات ( مثله آرشیو ، مطالب ، صفحه اصلی و ... ) تقسیم بشه ، میتونه کمک خوبی برای سئوی سایت باشه . این مورد رو جدی بگیرید !

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط seofara
      Bootstrap (بوت استرپ) 


      Bootstrap (بوت استرپ) مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای ایجاد صفحات وب و نرم افزارهای تحت وب است که شامل دستورات HTML، CSS و توابع جاوا اسکریپت جهت تولید و نمایش فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها و سایر المان های مورد نیاز طراحی وب می باشد.
      Bootstrap (بوت استرپ) در ابتدا توسط مارک اتو و جاکوب تورنتون و در جهت ایجاد یک چارچوب ظاهری مشخص و یکسان در ابزارهای توییتر طراحی و نوشته شد. قبل از شروع این پروژه نمونه های زیادی با همین رویکرد ایجاد شده بود که همگی با سرنوشتی مشابه و عدم استقبال طراحان وب دنیا مواجه شده بودند. به دلیل وجود مشکلات اساسی در نمونه های دیگر، سازنده اصلی توییتر یا همان مارک اتو تصمیم به ساخت یک سیستم داخلی و قدرتمند برای خود با نام Bootstrap (بوت استرپ) گرفت.
      تاریخچه کلمه Bootstrap (بوت استرپ) چیست؟
      جدای از بحث مربوط به طراحی وب و موارد مربوط به آن، عبارت Bootstrap (بوت استرپ) به تنهایی به معنی “خود راه انداز” بوده و کلمه Bootstrap (بوت استرپ)ing به معنی راه اندازی یک فرآیند بصورت مستقل و بدون استفاده از منابع خارجی می باشد. این عبارت در علم کامپیوتر کمی کوتاهتر شده و با عنوان Booting بکار میرود، که نشان دهنده فرآیند راه اندازی سیستم و واردسازی اطلاعات اولیه نرم افزار در حافظه کامپیوتر می باشد.
      معنی کلمهBootstrap (بوت استرپ)
      کلمه Boot در زبان انگلیسی به معنی پوتین یا چکمه می باشد، برخی از پوتین ها زبانه کوچکی در انتهای خود دارند که هنگام پوشیدن پوتین برای قرارگرفتن بهتر پا در آن استفاده میشود (چیزی شبیه به پاشنه کش) این زبانه با نام Bootstrap (بوت استرپ) شناخته میشود.

      معرفی امکانات Bootstrap (بوت استرپ)
      این چارچوب یا Framework با تمامی مرورگرهای استاندارد همخوانی داشته و حتی در نسخه های قدیمی تر مانند اینترنت اکسپلورر 8 نیز ظاهر زیبای خود را حفظ میکند. از نسخه دوم Bootstrap (بوت استرپ) به بعد طراحی واکنشگرا یا رسپانسیو نیز در آن لحاظ شد که موجب نمایش مناسب صفحه در تلفن های هوشمند و تبلت ها میگردد. برای آشنایی بهتر با طراحی واکنشگرا میتوانید به مقاله ای با عنوان طراحی Responsive چیست مراجعه نمایید.
      Bootstrap (بوت استرپ) متن باز بوده و در سایت Github برای دانلود رایگان قرارگرفته است. امکان همکاری در این پروژه و شخصی سازی امکانات و ظاهر آن فراهم شده است و تاکنون مستندات مربوط به آن به چندین زبان دنیا ترجمه شده است.
      با توجه به راست چین بودن نوشتار فارسی و تفاوت چیدمان مطالب با سایت های انگلیسی نیاز به تغییرات اساسی در کدهای CSS و توابع jQuery احساس میشود که با جستجو در اینترنت سایت Bootstrap (بوت استرپ) فارسی را یافتیم. این سایت علاوه بر تغییر کدهای اولیه مستندات و آموزش های مربوط به Bootstrap (بوت استرپ) را نیز به زبان فارسی ارائه داده است که میتواند برای شروع به کار بسیار مناسب باشد.
      Bootstrap (بوت استرپ) به زبان ساده!
      شاید هنوز هم با امکانات و توانایی های Bootstrap (بوت استرپ) بخوبی آشنا نشده باشید و یا دقیقا متوجه کاربرد آن نشوید. در این بخش کمی ساده تر امکانات و توانایی های آن را بررسی خواهیم کرد.
      بزرگترین مشکل طراحان وب و کدنویسان قدیمی، ایجاد ظاهری زیبا و مناسب است! بله دقیقا مشکل اساسی اینجاست. اصول کدنویسی و ایجاد زیربنا و ساختار مناسب برای یک سایت بسیار مهم و پیچیده است ولی نمایش صحیح خروجی کار و ایجاد یک فضای کاربرپسند نیز اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت.
      Bootstrap (بوت استرپ) قصد دارد که خلاء میان طراحی و کدنویسی را از میان برداشته و کدنویسان را ترغیب به استفاده از طراحی های پیش فرض و استاندارد نماید. به همین منظور دستورات CSS و توابع jQuery مورد نیاز را برای شما فراهم کرده است تا شما بتوانید با استفاده از دستورات پیش فرض و رعایت اصول متناسب با طراحی Bootstrap (بوت استرپ) زمان راه اندازی یک پروژه را تا حد زیادی کاهش داده و خروجی آن را متناسب با استانداردهای روز دنیا پیش ببرید.
      اگر طراحی سایت را به آشپزی تشبیه کنیم، دستورات php همانند مواد اولیه در پخت یک غذا بوده و وظیفه تامین مواد غذایی لازم را برعهده دارد، کدهای HTML همانند دستورالعمل پخت غذا است که خروجی مورد نظر شما را از مواد اولیه ایجاد میکند. دستورات CSS شباهت زیادی به نحوه کشیدن غذا در ظرف و نحوه ارائه آن در سفره دارد! خوشمزه ترین غذای دنیا نیز اگر در ظرف پلاستیکی و بصورت نامناسب سرو شود ممکن نیست که رضایت افراد را جلب کند ولی ارائه مناسب و زیبای یک غذای ساده میتواند اشتهای سخت گیرترین افراد را نیز برانگیزد.
      Bootstrap (بوت استرپ) به شما در نحوه ارائه غذا و بهبود نمایش صفحات وب بسیار کمک میکند، مهمتر از هرچیز دیگر سرعت بالای کار با آن است که زمان راه اندازی و اتمام یک پروژه را حتی تا 80 درصد کاهش میدهد.
      مشکل Bootstrap (بوت استرپ) چیست؟
      پروژه Bootstrap (بوت استرپ) با هدفی مشخص و ایده ای ستودنی راه اندازی شده است و در این مسیر سومین نسخه خود را تجربه میکند. طراحان زیادی از استانداردهای آن بهره میبرند و افراد زیادی استفاده از Bootstrap (بوت استرپ) در طراحی سایت را یک مزیت مهم میدانند ولی مشکل اصلی زمانی ایجاد میشود که شما وابستگی زیادی به طراحی اولیه آن داشته باشید.
      امروز شاهد سایت های زیادی هستیم که همگی ظاهر نسبتا یکسانی داشته و به راحتی میتوان ردپای Bootstrap (بوت استرپ) را در آن دید. بعنوان مثال رنگ مشکلی هدر سایت، حاشیه های 1 پیکسلی خاکستری و دکمه های آبی و قرمز با ظاهری مشخص نشان دهنده بکارگیری Bootstrap (بوت استرپ) در یک سایت هستند، در حالیکه با کمی تغییر میتوان ظاهری جدید و متفاوت به هریک از این بخش ها داده و رنگ بندی های دلخواه خود را در آنها ایجاد نمود.
      اگر روند استفاده از Bootstrap (بوت استرپ) به همین شکل ادامه پیدا کند ممکن است در آینده تشخیص سایت های اینترنی از یکدیگر کمی دشوار شده و همگی دارای ظاهری یکسان و تکراری گردند. این مسئله به معنی مخالفت ما با این سیستم و امکانات آن نیست بلکه منظور آن است که بیایید تا این امکانات را در راستای بهبود فضای اینترنت بکار گرفته و خلاقیت خود را فراموش نکنیم.
      اموزش Bootstrap (بوت استرپ) دانلود Bootstrap (بوت استرپ)
      در مرحله اول لازم است فایل های مربوط به Bootstrap (بوت استرپ) را از وب سایت اصلی دانلود نمایید که برای انجام این کار لازم است به وب سایت http://getBootstrap (بوت استرپ).com مراجعه نموده و بر روی کلید Download Bootstrap (بوت استرپ) کلیک نموده و دوباره بر روی Download Bootstrap (بوت استرپ) کلیک نمایید. فایل فشرده ای در اختیار شما قرار داده می شود که شامل سه فلدر css ، fonts و js می باشد. این فلدرها را در ریشه اصلی وب سایت و یا قالب ساخته شده خود کپی نمایید. در صورتی که در حال طراحی قالب در جوملا و یا وردپرس هستید می بایست این فلدرها را در فلدر اصلی قالب ساخته شده خود بارگذاری نمایید.
      برای شروع می بایست این سه فایل را در صفحه وب سایت خود اضافه نمایید:

       
       
       
       
      آدرس های موجود در بخش بالا (href و src) را می بایست با آدرس های فایل های خود تغییر دهید. البته فراموش ننمایید که اضافه نمودن کتابخانه jquery برای اجرای Bootstrap (بوت استرپ) لازم و ضروری می باشد.
      هم اکنون قالب شما آماده اجرای کدهای بوت استرپ می باشد و می توانید طراحی سایت خود را آغاز نمایید.
      برای آنکه در نسخه موبایلی صفحه وب سایت حالت بزرگنمایی و کوچک نمایید پیدا نکند می بایست که زیر را در بخش head قالب خود کپی نمایید.
       
      کد زنی های HTML مخصوص بوت استرپ

      کد زنی html در بوت استرپ را می بایست با آداب خاصی انجام دهید که در بخش زیر دستورالعمل های برنامه نویسی آموزش داده خواهد شد.
      در صورتی که قصد راه اندازی وب سایت تمام صفحه را دارید می بایست دایو اصلی با کلاس container-fluid و برای وب سایت با عرض ثابت می بایست از کلاس container استفاده نمایید.
       

      ...  
       

      ...
      سیستم صفحه بندی بوت استرپ به صورت ریسپانسیو می باشد و که به صورت یک صفحه 12 ستونه در نظر گرفته می شود که کلاس های CSS از قبل تعریف شده ای برای صفحه بندی را در خود دارد.
       
      دستورالعمل های مربوط به صفحه بندی
      کلیه کد زنی های بوت استرپ می بایست در درون دایو اصلی container و یا container-fluid قرار بگیرد.
      ردیف های مختلف صفحه را درون دایو با کلاس row قرار دهید.
      برای کد زنی صفحات از کلاس های از پیش تعریف شده .col-xs- ، .col-sm- ، .col-md- ، .col-lg- استفاده می گردد که هر کدام در سایزهای مختلف صفحه نمایش داده می شوند که در بخش پایین نحوه کار با این کلاس ها آموزش داده خواهد شد.
      کلاس های .col-xs- ، .col-sm- ، .col-md- ، .col-lg- برای تعریف ستون های صفحه در سایزهای مختلف صفحه مورد استفاده قرار می گیرند که col-lg برای سایزهای حدودا 1170 پیکسل، col-md برای سایزهای حدودا 970 ، col-sm برای سایزهای حدودا 750 و col-xs برای سایزهای بسیار کوچک صفحه مانند موبایل می باشد.
      نحوه استفاده از .col-md-* به این صورت می باشد که شما به جای ستاره می بایست از تعداد ستون هایی که دایو مورد نظر شما در صورتی که شما صفحه را به 12 ستون تقسیم نمایید قصد دارید ستون مورد نظر پر نمایید را می بایست تکمیل نمایید. به عنوان مثال به کد زیر دقت نمایید:
       
        .col-md-8   .col-md-4
      که در کد بالا col-md-8 به معنی آن است که این دایو در سایز متوسط 970px از 12 ستون 8 ستون و col-md-4 در همین سایز از 12 ستون 4 ستون را اشغال می نماید.
       
      برای آنکه کد بالا را برای موبایل تنظیم نمایید می بایست کد مربوط به موبایل را نیز برای موبایل به آن اضافه نمایید:
       
        .col-xs-12 .col-md-8   .col-xs-6 .col-md-4
      که در کد بالا col-xs-12 به معنای آن است که در موبایل این دایو کل ردیف 12 تایی را اشغال می نماید و col-xs-6 به آن معناست که این دایو 6 ستون از ردیف 12 را پر می نماید.

    • توسط seofara




       
       
      در این مقاله 11 ابزار برتر طراحی وجود دارد که می توانید به وسیله آن کار طراحی سایت خود را رونق دهید و پیش ببرید.
      دنیای ابزارهای طراحی وب سایت هیچ گاه یکسان باقی نمی نماند. تکنولوژی همیشه رو پیشرفت است و استانداردها همیشه در حال تکامل یافتن می باشند و هر ماه افرادی در این زمینه تلاش می کنند تا زندگی شما را به عنوان یک طراح وب سایت، آسان تر و بهتر سازند.
      نمونه و مدل های استاتیک دیگر خیلی مفید نمی باشند و مرز میان طراحان و برنامه نویسان وب سایت هر روز نزدیک تر می شود. در حالی که در هر تیم طراحی سایت یا اپلیکیشن، افراد با یکدیگر همکاری می کنند، ابزارهایی نیز در این میان وجود دارد که باعث ایجاد تحول در پروسه طراحی می شوند.
      در این مقاله 11 ابزار ضروری را برای زندگی و حرفه طراحی وب سایت تان معرفی می کنیم. آن ها را امتحان کنید، و دریابید که چگونه برای شما عملی می شوند و اما سعی کنید خیلی به آن ها وابسته نشوید، زیرا ممکن است ابزارها و گزینه های جدیدی در ماه های آینده نیز پدیدار شوند که می توانند برای شما سودمند تر از مورد قبلی باشند. همیشه منتظر پیشرفت ها و بهبود هایی در این زمینه باشید. شاید فردا ابزارهایی با امکانات بهتری در اختیار شما قرار گیرند، از این رو پیشنهاد می شود که علاوه بر استفاده از ابزارها موجود، منتظر ابزارهای مدرن و تکنولوزی یافته بیشتری در آینده باشید.

      PATTERN LAB
      یک ابزار طراحی بسیار زیبا و مفید می باشد که توسط DAVE OLSEN و BRAD FROST ساخته شده است. این گزینه بر اساس ATOMIC DESIGN می باشد که روی این موضوع تاکید دارد که باید طراحی سایت خود را به بخش های کوچکی تقسیم کنید- مثل اتم ها که اجزای کوچکی می باشند- و سپس آن ها را به یک فرم بزرگ تر ترکیب نمایید- مانند مولکول ها- از این رو الگوهای مفیدی برای تان به دست می آید که می توانید بهترین آن ها را برای پروژه طراحی خود برگزینید.
      این ابزار شما را قادر می سازد تا نمونه های زیادی از رابط کاربری مورد نظر خود را به وجود آورید و طراحی را با داده های قدرتمندی همراه سازید. این ابزار می تواند باعث شود که شما اطمینان حاصل نمایید که سیستم طراحی تان به اندازه کافی ریسپانسیو و قابل انعطاف می باشد. در نهایت با کمک این ابزار می توانید مطمئن شوید که طراحی وب سایت شما تمامی نیازهای تان را بر طرف می سازد.

      VIVALDI
      گاهی اوقات بهترین ابزار می تواند چیزی به سادگی یک مرورگر جدید باشد. VIVALDI یک مرورگر وب سایت سریع و قابل شخصی سازی برای کاربران می باشد که توسط گروهی از افراد که OPERA را تاسیس نموده بودند، ساخته شده است. VIVALDI از تکنولوژی های مفید وب سایت ها استفاده می کند؛ JAVASCRIPT و REACT باعث می شود تا شما رابط کاربری سایت خود را همراه با NODE.JS و خیلی از مدل های NPM بسازید.
      VIVALDI یک مرورگر قابل شخصی سازی می باشد و دیگر گزینه های جالب و هیجان انگیزی را نیز در اختیار شما می گذارد، مانند: کنترل فرمان، یک پنل برای یادداشت کردن، برچسب گذاری تب ها و یک پنل برای وب سایت ها که شما را قادر می سازد تا تمامی سایت های مورد علاقه خود را در یک محل برای دسترسی آسان، قرار دهید.

      AFFINITY DESIGNER
      AFFINITY DESIGNER توسط "PHOTOSHOP KILLER" نام گذاری شده است و دلیل این امر مشهود می باشد. اولین احساس من در این زمینه این بود که این اپلیکیشن به طرز غیر قابل باوری به خوبی طراحی شده است و این گونه به نظر می رسد که یک ابزار مخصوص طراحی گرافیکی و مخصوص وب سایت ها می باشد.
      در این ابزار ویژگی هایی وجود دارد که من واقعا از آن لذت می برم، مانند تطابق پذیری، لایه های غیر مخرب و غیره. این موضوع (لایه های مخرب) اساسا به این معنا می باشد که می توانید تصاویر و یا وکتورهایی را بدون این که تخریب شوند، در طراحی سایت خود به کار ببرید.
      در این ابزار می توانید روی تصاویر، 000/000/1 پیکسل به راحتی زوم کنید، این در حالی است که در فتوشاپ اغلب 000/32 هزار پیکسل زوم نمی تواند کافی به نظر بیاید. زمانی که با وکتورها کار می کنید این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد، زیرا به راحتی می توانید در این شرایط تسلط کامل داشته باشید. ویژگی های HISTORY و UNDO در این ابزار بسیار مفید و کاربردی است. AFFINITY به شما امکان می دهد تا به 000/8 مرحله و یا قدم قبلی خود رجوع کنید.

      PATTERN LAB

      زمانی که بحث طراحی کردن وب سایت می شود، باید رابط کاربری به نظر آشنا و ساده بیاید. هر کسی بعد از فارغ شدن کار با فتوشاب تمایل دارد تا طراحی سایت خود را شروع نماید که این امر می تواند یک چالش واقعی باشد. چیزی که نرم افزار AFFINITY انجام می دهد این است که طرح بندی ها را برای کاربران آشنا می سازد، باعث می شود تا هم چنین همه عوامل در طراحی منظم و مرتب باشند و هیچ عوامل حواس پرتی وجود نداشته باشد که کاربران سایت را منحرف سازد. من به راحتی وارد این نرم افزار می شوم و پروسه طراحی را آغاز می کنم.
      به طور کلی، AFFINITY واقعا به نظر می رسد که رقیب اصلی PHOTOSHOP، ILLUSTARTOR و SKETCH می باشد. حالا این نرم افزار با قیمت 99/48پوند در دسترس است که تخفیف واقعی را در معرض نمایش کاربران خود گذاشته است.

      AVOCODE

      AVOCODE برنامه نویسی وب سایت ها و یا اپلیکیشن ها را از PHOTOSHOP یا SKETCH برای برنامه نویسان پیشرفته ساده می سازد. این نرم افزار توسط تیمی که که CSS HAT و PNG HAT را ساخته بودند، به وجود آمده است، از این رو خیلی شگفت انگیز نمی باشد که در این نرم افزاز بک مرحله بیشتری اضافه شده باشد. چیزی که AVOCODE را نسبت به نرم افزارهای پیشین این تیم متمایز می سازد این می باشد که شما می توانید تنها با یک کلیک از پلاگین فتوشاپ برای هماهنگ و همگام سازی فایل های PSD خود در AVOCODE استفاده نمایید.
      AVOCODE به سرعت و به صورت اتوماتیک فایل های PSD و یا فایل های SKETCH تان را آنالیز و تجزیه و تحلیل می کند و همه چیزی را به صورت زیبا در طراحی رابط کاربری شما قرار می دهد. شما به صورت کامل می توانید روی فایل هایی که از این نرم افزار استخراج می شود مانند SVG، کنترل و مدیریت داشته باشید.

      ANTETYPE

      ANTETYPE یک ابزار برای ساخت رابط های کاربری ریسپانسیو برای اپلیکیشن ها و سایت ها می باشد. به نظر می رسد که این ابزار تنها یک کار انجام می دهد: ساخت نمونه سازی با انعطاف پذیری بالا برای وب سایت ها و اپلیکیشن ها، اما فایل های اصلی طراحی را نمی سازد. این مورد خیلی گزینه خوبی می باشد. تیم های طراحی می توانند روی آن چه که می خواهند به وجود آورند، تمرکز کنند.
      TIM KLAUCK مدیر تجربه کاربری یا UX در ANTETYPE در این باره این گونه اظهار می دارد: "ما به یک ابزاری برای طراحی تجربه کاربری نیاز داشتیم، ابزاری که درک بهتری از محتواها و طرح بندی ها به ما ارائه دهد. طرح بندی های و ویجت های اتوماتیک به ما این امکان را داد تا به سرعت طراحی های مان را تکرار کنیم تا به یک طراحی واحد برسیم".
      زمانی که این نرم افزا را دانلود می کنید، آرشیوی از ویجت های به شما ارائه می شود که می توانید به سرعت توسط آن ها شروع به نمونه سازی و یا طراحی سایت کنید. این نرم افزار آرشیوی از ابزارها و طراحی های OS مانند IOS، ANDROID و WINDOWS را برای تان مهیا می کند تا با آن ها شروع کنید.

      SKETCH

      SKETCH در سال 2009 راه اندازی شد که از آن پس افراد بسیاری شروع به استفاده از آن نمودند. پیشرفت در BOJEMIAN CODING جایی که SKETCH ساخته شده است، بسیار پر سرعت می باشد.
      PITRT OMLEE بنیان گذار BOHEMIAN CODING در این باره می گوید: "زمانی که تصمیم گرفتیم تا SKETCH را بسازیم، ما در نظر داشتیم تا اپلیکیشنی را برای طراحان دیجتالی خلق کنیم. ما سعی نمودیم تا به هدف خود دست یابیم و خوشبختانه امروزه توانستیم به این امر دست یابیم و هم چنین این روزها ویژگی ها و بهبود های بسیاری را نیز در این نرم افزار ایجاد نموده ایم. ما زمانی که می بینیم مردم از SKETCH برای پروژه طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن خود استفاده می کنند، بسیار خوشحال می شویم و زمانی که نتایج کار آن ها با این برنامه را مشاهده می کنیم، احساس رضایت به ما دست می دهد".

      FORM

      FORM یک ابزار نمونه سازی می باشد که همانند او را تا به حال ندیده ام. این مورد یک ابزار عادی طراحی محسوب نمی شود. با استفاده از این ابزار متوجه می شوید که ترکیبی از طراحی و برنامه نویسی در آن وجود دارد.
      در حالی که نمی توانید واقعا گرافیک هایی را در اپلیکیشن خود بسازید، شما می توانید آن ها را وارد نرم افزار FORM کنید و این برنامه حرکات و تعاملاتی را روی آن انجام می دهد. اپلیکیشنFROM برای سیستم عامل MAC نیازمند این می باشد که از یک اپلیکیشن IOS نیز به کار ببرید که از این رو می توانید نمونه سازی هایی را در آن واحد مشاهده کرده و با آن تعامل یابید.
      مدیر برنامه نویسی نرم افزار FROM به نام MAX WEISEL در این باره این چنین می گوید: "FROM یک اپلیکیشن طراحی و نمونه سازی با هدف ساخت طراحی نهایی می باشد که بارها روی آن کار شده و نواقصات آن برطرف گردیده است. ما می خواهیم تا طراحان به طور مستیقم روی بخش تولیدی این برنامه کار کنند و به طور هم زمان در نظر داریم تا مهندسین را از تمرکز روی مشکلات پیچیده رها سازیم".

      UXPIN

      UXPIN یک ابزار الگوسازی و نمونه سازی طراحی وب سایت می باشد که تنها به یک عملکرد محدود نمی شود. شما می توانید از این ابزار برای ساخت الگوهای طراحی با انعطاف پذیری پایین و نمونه سازی های تعاملی با انعطاف پذیری بالا استفاده نمایید.
      من عاشق این ابزار می باشم که انعطاف پذیری های بسیاری را برای کاربران خود مهیا می سازد. شما می توانید کار خود را با یک الگو خالی برای اپلیکیشن IPHONE و یا طراحی وب سایت ریسپانسیو شروع نمایید. شما تمامی موارد مربوط به پروژه طراحی سایت و یا اپلیکیشن خود را تنها در یک نرم افزار انجام می دهید. اگر شما یک طراحی در اختیار دارید که می خواهید آن را نمونه سازی کرده و موارد تعاملی را به آن بی افزایید، ابزارهایی مانند UXPIN وجود دارند که می توانید به کمک آن پروژه خود را از PHOTOSHOP و یا SKETCH وارد این برنامه نمایید.

      MACAW

      MACAW با هدف کمک به طراحان ساخته شده است و بدون این که برنامه نویسی را انجام دهید، می توانید طراحی های ریسپانسیوی را بسازید که به نظر در تمامی ابزارها عالی و کاربردی می باشد. من به شدت توسط سادگی طراحی این نرم افزار تحت تاثیر قرار گرفتم. این نرم افزار بسیار زیبا، ساده و آشنا به نظر می آید.
      بعد از مشاهده کردن ویدئو های اندکی، در طراحی کردن طرح بندی های ساده صفحات وب سایت خود واقعا دچار مشکل شده بودم. اما تنها در مدت 30 دقیقه توسط این ابزار توانستم الگوی ریسپانسیوی را به وجود آورم که بسیار عالی کار می کند. من واقعا از این که چگونه این اپلیکیشن این امکان را به کاربران خود می دهد تا از گزینه های موجود استفاده کنند و بهترین طرح بندی را انتخاب نمایند، لذت می برم. جالب می باشد بدانید که در همان لحظه ای که یک طرح بندی را انتخاب می کنید، می توانید به صورت پیش فرض آن را در نمونه سازی طراحی مشاهده نمایید. از این رو تاثیر تغییرات به وجود آمده را می توانید تماشا کنید.

      MARVEL

      MURAT MUTLU بنیان گذار این ابزار در این باره این گونه اظهار می دارد: "ما می خواستیم تا موانع موجود در زندگی دیجیتالی را از جلوی راه تان برداریم. از این رو MARVEL را ساختیم که یک ابزار نمونه سازی بدون نیاز به برنامه نویسی می باشد که تصاویر و پیش طراحی ها را وارد نمونه سازی های تعاملی می نماید که به نظر بسیار عالی و کاربردی می آید.
      زمانی که اولین بار وارد این برنامه می شوید، از شما سوال می کند که آیا این برنامه به اکانت DROPBOX متصل شود یا خیر. زیرا این مورد به MARVEL اجازه می دهد تا فایل هایی که برای ساخت پروژه تان نیاز است را از آن جا دریافت نماید. اگر از DROPBOX استفاده نمی کنید، هیچ راه دیگری وجود ندارد که فایل ها را واردMARVEL نمایید.
      زمانی که یک بار فایل های PSD خود را در این برنامه وارد نمودید، می توانید تماشا کنید که MARVEL چگونه صفحات وب سایت را به گونه ای متناسب به هم متصل می سازد.

      در این ابزار و نرم افزار، ویژگی های مفید بسیاری وجود دارد که شامل توانایی برای ساخت لینک در صفحات و مشاهده پیش نمایش طراحی در مرورگرها و غیره می باشد.
      دیگر ویژگی عالی که این نرم افزار در بر دارد این می باشد که شما می توانید محیطی را برای شروع پروژه طراحی سایت و یا اپلیکیشن خود در نظر بگیرید. از این رو اگر می خواهید تا اپلیکیشن IOS را بسازید، باید در تنظیمات، این مورد را مشخص کنید و به این ترتیب پیش نمایشی از طراحی به صورت اتوماتیک برای تان نمایان می شود.
      من از اپلیکیشن هایی که به سادگی مانند این ابزار مورد استفاده قرار می گیرند، خوشم می آید. این ابزار توانایی به اشتراک گذاری ساده را با همکاران و دوستان تان مهیا می سازد. حتی می توانید فایل های طراحی را با مشتریان وب سایت و یا اپلیکیشن خود نیز به اشتراک بگذارید.

      WEBFLOW

      WEBFLOW یک اپلیکیشن تحت وب سایت می باشد که به شما این امکان را می دهد تا وب سایت هایی را بدون برنامه نویسی طراحی نمایید. این ابزار دارای رابط کاربری ساده می باشد که شما را قادر می سازد تا روی طراحی خود متمرکز باشید. در این ابزار گزینه ای وجود دارد که باعث می شود تا طراحی را در هر مرحله که دوست دارید به صورت پیش فرض تماشا کنید، این امر کنترل کاملی را روی پروژه طراحی تان فراهم می کند.
      ابزارهای مشابه ای وجود دارد که به شما این امکان را می دهند تا عواملی را طراحی کنید اما همگی به صورت درگ و دراپ می باشند (هیچ ابزار طراحی در این بین وجود ندارد) و به همین دلیل است که در مسیر آن چه که می خواهید بسازید، با محدودیت هایی رو به رو می شوید.
      VLAD MAGDALIN بنیان گذار این برنامه در این باره نظر خود را این گونه بیان می کند: "WEBFLOW زمانی تولید و ساخته شد که من به عنوان "برنامه نویس" و برادرم به عنوان "طراح" روی یکی از پروژه های طراحی مشتری خود کار می کردیم. این ابزار این روز ها به برنامه نویسان وب سایت کمک می کند تا وب سایت های ریسپانسیو را به راحتی و با سرعت ساخته و منتشر نمایند".

      این ابزار، طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن را بدون نیاز به برنامه نویسی برای تان مهیا می سازد. در هر صورت، شما باز هم باید بدانید که برنامه نویسی چگونه در وب سایت ها کار می کند، زیرا به این ترتیب می توانید طراحی های بی نظیر و کاربردی را به وجود آورید. شما نمی توانید به عنوان شخصی که هیچ چیز درباره طراحی نمی دانید، از این ابزار استفاده کنید.
      در هر صورت این ابزار باعث می شود تا به خوبی درباره برنامه نویسی فکر کنید، بدون این که نگران استفاده از آن باشید، این امر هم چنین به شما این امکان را می دهد تا وب سایت های خود را منتشر کنید. این ابزار با دریافت هزینه ای ناچیز به صورت ماهانه می تواند هاست وب سایت شما را نیز تقبل نماید. این گزینه ارزش امتحان کردن را دارد، حداقل می توانید برای نمونه سازی طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن خود، این مورد را امتحان کنید.

    • توسط seofara
      سایت ما : https://www.seofara.com
      همونطور که می‌دونین یکی از موارد مهمی که در SEO از قدیم وجود داشته است، توجه به آدرس سایت یا URL و ساختار دامنه می‌باشد. در این مطلب این موضوع مورد بازبینی قرار می‌گیره و نکاتی در اختیارتون قرار می‌گیره که در بهینه سازی آدرس سایت می‌تونه بهتون کمک کنه. نکته مهمی که در اینجا باید به اون توجه داشته باشید این هست که این موارد اجباری نیستند و بستگی به شرایط میتونین اونا رو رعایت کنید یا بیخیال اونا بشید.
      پس تا جایی که میتونین از این موارد پیروی کنید و این خیال که اگر از این موارد پیروی نکردم، موتورهای جستجو هیچوقت رنک خوبی به سایت شما نمیده رو از سرتون بیرون کنید. Google و Bing میتونن موارد پیچیده‌ای رو مورد بررسی قرار بدهند ولی مثل همیشه در سئو اگر بتونیم چیزا رو برای اونا (یا کاربران) ساده تر کنیم، به نتایج بهتری خواهیم رسید.
      نکته 1 : تا جای ممکن از یک دامنه و زیردامنه استفاده کنید
      مدارک و مثال‌هایی از افرادی که محتوای سایتشون رو از زیردامنه به زیرپوشه انتقال داده‌اند و نتایج مطلوبی رو مشاهده کرده اند، زیاد وجود دارد (یا برعکس، محتوا رو به زیردامنه انتقال داده اند و ترافیکشون رو از دست داده‌اند). پس با وجود این همه نمونه نمیشه با نتایجی که از این موارد به دست میان مخالفت کرد و اونا رو زیر سوال برد.موتورهای جستجو هرگونه روش و یا ابتکاری که از آن برای تشخیص اینکه آیا محتوا توانایی درجه بندی را می تواند از پوشه بالاسری خود به ارث ببرد یا نه، به کار می گیرند اماظاهرا در فرایند انتقال موفق آن به زیردامنه‌ها به مشکل برمی‌خورند.
      این نتیجه گیری به معنی این نیست که کلا باید بیخیال زیردامنه بشیم. اگر زیردامنه تنها راهی باشه که شما با استفاده از اون میتونین بلاگ یا محتوای مورد نظرتون رو ارائه بدین، اشکالی نداره ولی باید در نظر بگیرید که نتیجه بدتری نسبت به زیرپوشه بدست خواهد آمد.
      پس تا جایی که میتونین سعی کنید که سایتتون بر روی یک زیردامنه و دامنه ریشه‌ای باشه تا بتونه در موارد مربوط به رتبه‌بندی موتورهای جستجو به خوبی عمل بکنه.
      پس اگر خواستید یک بلاگ راه بندازید بجای blog.sample.com از sample.com/blog استفاده کنید تا نتایج بهتری رو بدست بیارید.
      برای مشاهده جزئیات و مثال‌های بیشتر میتونین این لینکرو مشاهده کنید.
      نکته 2 : هر چه خوانایی بیشتر، بهتر
      هر چه آدرس سایت شما خوانایی بهتری برای انسانها داشته باشه، مطمئنا برای موتورهای جستجو نیز بهتر و مناسب‌تر هست.Accessibility همیشه یک قسمت اصلی از سئو بوده است و مخصوصا در زمان فعلی این مورد خیلی پررنگ تر شده است چون موتور جستجو خوانایی و نحوه استفاده کاربران رو مورد بررسی قرار میده و تشخیص میده که برای کاربران مفید بوده است یا خیر.
      خوانایی یک موضوع ذهنی و فردی است اما تصویر زیر میتونه به شما کمک بکنه که این موضوع رو بهتر پیاده سازی کنید:
       
      این مورد به این معنی نیست که آدرس سایت شما از همه جوانب باید اوکی باشه اما حداقل باید کاربر با نگاه اولیه به آدرس سایتتون به راحتی اون رو متوجه بشه و بتونه باهاش ارتباط برقرار بکنه.
      نکته 3 : استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت
      استفاده از کلمه کلیدی که هدف سایتتون هست در آدرس سایت ایده خوبی هست و میتونین برای رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو و بهینه سازی آدرس سایت از اون بهره ببرید. در ادامه دلایلی برای این امر میاریم.
      مورد اول اینکه کلمات کلیدی در آدرس سایت به کسانی که این آدرس رو در ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی یا ... مشاهده می‌کنند، کمک می‌کند تا بهتر هدف URL رو متوجه بشن. همچنین با هاور کردن بر روی لینک در قسمت پایین و سمت چپ مرورگر آدرس سایت نمایش داده میشه و کاربر میتونه مطمئن باشه که این مطلب همون چیزی هست که دنبال اون می‌گرده:
      مورد دوم اینکه URL ها بصورت مداوم کپی شده و در جاهای مختلف قرار داده میشن. در بعضی مواقع متنی برای لینک مشخص نمیشه و بجای اون خود آدرس لینک بصورت لینک در میاد و میتونین بر روی اون کلیک کنید. با اینکار کاربران کلمات کلیدی رو بهتر میبینن و اثر خوبی در رتبه بندی و ورودی سایت خواهد داشت.
      مورد سوم و آخر اینکه کلمات کلیدی در URL در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و تحقیقاتنشون میده که آدرس سایت یا URL یکی از مهم‌ترین عواملی هست که کاربران یک لینک رو انتخاب میکنن و اون رو از بین نتایج جستجو انتخاب می‌کنند.
       
      پس همونطور که مشاهده میکنید مراحل انتخاب کلمه کلیدی خیلی مهم و موثر است و باید به درستی اونا رو انتخاب کنید، مخصوصا اگر بخواید از اونا در آدرس سایت هم استفاده کنید. شما میتونین برای این مورد از ابزارهای زیادی که وجود داره استفاده کنید.
      نکته 4 : چند URL یک محتوا رو نشون میدن؟ از Canonical استفاده کنید
      اگر شما دو URL مختلف داشته باشید که محتوای تقریبا یکسانی رو نشون میدن، از Canonical استفاده کنید و به موتورهای جستجو یک آدرس یکسان رو بدید تا مشکلی برای اونا پیش نیاد. تا جایی که میتونین از Redirect 301 استفاده کنید تا هم کاربران و هم رباتها به یک آدرس منتقل بشن و اگر تحت شرایط خاصی میخواین کاربران منتقل نشن و فقط ربات ها منتقل بشن، میتونین از canonical استفاده کنید. مثل کد زیر:
      محتوای تکراری واقعا برای موتورهای جستجو خیلی مشکل ساز نیست (حداقل تا جایی که استفاده از محتوای تکراری خیلی خیلی زیاد نشه). اما اگر از محتوای تکراری استفاده کنید رتبه بندی به مشکل میخوره و به ترافیک سایت ضربه میخوره. پس به این نکته دقت داشته باشید.
      نکته 5 : تا جایی که امکان داره از پارامترهای داینامیک استفاده نکنید
      تصویر زیر رو مشاهده کنید:
       
      اگر میتونین پارامترها رو از آدرس سایتتون حذف کنید، حتما این کار رو انجام بدین. اگر بیشتر از 2 پارامتر داشته باشید باید بصورت جدی به فکر بازنویسی URL باشید و اون رو بصورت خواناتر در بیارید.
      شما میتونین در Apache از mod_rewriteو در IIS از URL Rewrite module استفاده کنید و آدرس سایت رو بصورت مناسب بازنویسی کنید تا خوانایی و فهم URL بهتر و بیشتر بشه.
      بعضی از پارامترهای داینامیک برای پایش کلیک کاربران مورد استفاده قرار میگیرن (مانند Buffer). در کل این موارد مشکل بزرگی رو به وجود نمیارن اما باعث میشن که یک URL طولانی تر داشته باشیم که اصلا خوب نیست.
      نکته 6 : از URL کوتاه تر استفاده کنید
      تا جایی که میتونین از آدرس سایت کوتاه‌تری استفاده کنید. لازم نیست که خیلی زیاد روی این قضیه حساس بشید و اگر در حال حاضر تعداد کاراکترهای آدرس سایت شما کمتر از 50 تا 60 می باشد، نیاز به انجام کاری در این زمینه ندارید. اما اگر تعداد کاراکترها 100 یا بیشتر باشه بهتره که حتما اون رو بازنویسی  کنید و به یک URL کوتاه‌تر برسید.
      این مورد خیلی به Google یا Bing یا دیگر موتورهای جستجو ربط نداره چون اونا به راحتی میتونن هر آدرسی رو بدون مشکل مورد استفاده قرار بدن. این مورد بیشتر مربوط به قابلیت استفاده و User Experience است. آدرس سایت کوتاه به آسانی تحلیل میشه، کپی و Paste میشه و به راحتی میتونین اون رو در سایتهای دیگه یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید.
      در قسمت بعد با ادامه نکات بهینه سازی آدرس سایت در خدمتتون هستیم، پس با ما همراه باشید.
      امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه.
      موفق و پیروز باشید.
    • توسط seofara
      سایت ما : https://www.seofara.com
      10 راه کلیدی در این مقاله به شما ارائه می داریم تا بتوانید مهارت و تخصص تان را در زمینه ساخت الگوهای طراحی وب سایت و اپلیکیشن ارتقاء دهید.
      الگوهای طراحی و یا همان "وایرفریم ها" بخش ضروری پروسه طراحی سایت و یا اپلیکیشن ها می باشند. این الگو ها اگر به طور متناسبی برای طراحی انتخاب و ساخته شوند، می توانند به شما کمک کنند تا دریابید که چه مواردی در کدام مکان ها می تواند بهترین کاربرد را داشته باشد و هم چنین شما را قادر می سازد تا محتواهایی را تنظیم کنید و روی طراحی خود تمرکز داشته باشید.
      زمانی که الگوهای طراحی سایت با دقت ساخته شوند، می توانند راه را برای شما هموار سازند. این الگو ها می توانند تکمیل کننده پروژه های طراحی وب سایتی باشند که به درستی انجام نشده اند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه می توانید به 10 توصیه ای که به شما ارائه می شود، دقت داشته باشید تا مهارت های ساخت الگوهای طراحی وب سایت تان را ارتقاء دهید.
      توصیه هایی که در این مقاله قرار دارد شما را روی پروژه طراحی وبسایت متمرکز نگاه می دارد تا به این وسیله بتوانید از کاربرد و موثر بودن پروژه خود اطمینان حاصل کنید.
       
      ساخت الگوهای طراحی وب سایت خود را با پیش طراحی آغاز نمایید.
      در حالی که ایده بسیار خوبی می باشد که مستقیم به سراغ ابزار الگوسازی طراحی وب سایت خود بروید، پیش طراحی کردن الگوهای مد نظر تان نمی تواند وقت زیادی را بگیرد و به شما کمک می کند تا یک نقشه کلی برای ادامه راه خود داشته باشید.
       
      صرفه نظر کردن از عامل رنگ در طراحی سایت
      هدف الگوهای طراحی وب سایت این می باشد که محتواها، صفحات و عوامل ظاهری را کنار بگذارید و تنها به کاربردی بودن وب سایت و یا اپلیکیشن فکر کنید. اضافه کردن هر عاملی به طراحی، مانند رنگ باعث می شود تا شما از این هدف دور شوید و نتوانید به آن چه که می خواهید دست یابید.
       
      باید طراحی الگوها را ساده بسازید.
      نباید الگوهای طراحی وب سایت تان را پیچیده بسازید. آن ها را ساده طراحی کنید تا به شما این امکان را بدهند که روی هدف های مهم متمرکز شوید و از عوامل حواس پرتی به درو باشید. الگوهای طراحی وب سایت باید به طور واضحی، کاربرد و موثر بودن اپلیکیشن و یا طراحی وب سایت تان را توضیح دهند. شما نیازی ندارید وارد جزئیات شوید و به این وسیله بر مخاطب خود تاثیر بگذارید. به یاد داشته باشید که این موضوع باعث می شود تا هدف اصلی الگوهای طراحی رابط های کاربری را درک نکنید و مسیر را به صورت اشتباهی پیش روید.
       
      از نمونه داده های ساده ای استفاده نمایید.
      انتخاب نمونه داده های ضعیف می تواند باعث از بین رفتن الگو طراحی شود. در حالی که شما نیاز ندارید تا الگوی طراحی سایت و یا اپلیکیشن خود را شلوغ سازید، باید از همان اندک داده هایی که به الگوی خود می افزاید اطمینان یابید که بسیار مرتبط و کاربردی می باشند.
       
      زمانی که نیاز است، از حاشیه نویسی نیز به کار ببرید.
      همیشه راهنمایی های طراحان و برنامه نویسان در طراحی باعث می شود تا یک وب سایت یا اپلیکیشن پایدار بماند. اگر می خواهید تا این راهنمایی ها به سادگی خوانده و درک شوند، باید زمانی که نیاز است و در جایی که مناسب می باشد، از حاشیه نویسی کمک بگیرید.
       
      از یک سیستم شبکه ای کمک بگیرید و یا از کادر ها و باکس ها در طراحی وب سایت تان بهره بگیرید
      یک تکنیک جالب برای ساخت الگوهای طرای وب سایت این می باشد که از سیستم های شبکه ای و یا طرح بندی های کادری استفاده نمایید. استفاده از این مورد باعث می شود تا شما به راحتی و به سرعت بتوانید اجزای متفاوت طراحی را به سادگی و به صورت ساختاری طبقه بندی نمایید.
       
      ساخت سبک ها و نشانه هایی که بارها مورد استفاده قرار بگیرد.
      خیلی از نرم افزارها و طراحی وب سایت ها از الگوها استفاده می کنند، تنها به این دلیل که می توانند بارها از سبک ها و سمبل های موجود در آن بهره ببرند.
       
      استفاده از ابزار مناسب برای ساخت الگوهای طراحی سایت و یا اپلیکیشن
      در رابطه با اپلیکیشن ها، ابزارهای بسیاری در دسترس می باشد که می توانید به کمک آن الگوهای طراحی را بسازید. برخی از آن ها مخصوصا برای ساخت الگوها ساخته شده است و برخی دیگر به این منظور به وجود نیامده اند. در این جا تنها به نام بردن ابزارهای مشهور بسنده می کنیم:
      SKETCH یکی از بهترین ابزارها در این زمینه می باشد. این برنامه به طراحان، امکاناتی را ارائه می دهد که به راحتی می توانند کار خود را انجام دهند.
      AFFINITY DESIGNER یک ابزار طراحی برداری است که تقریبا هر چیزی که برای ساخت الگوها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد.
      PENCIL PROJECT یک ابزار رایگان با منبع آزاد است که در سیستم عامل هایی مانند IOS،DOJO و غیره پشتیبانی می شود. شما از این مورد برای طراحی کردن الگوها برای وب سایت و اپلیکیشن دسک تاپ نیز می توانید بهره ببرید.
       
      نوع الگوی طراحی مورد نظر خود را شناسایی کنید.
      باید به این موضوع واقف باشید که ما دو نوع الگو برای طراحی سایت و یا اپلیکیشن پیش رو داریم: الگوهای کامل و الگوهای نیمه کامل.
      الگوهای نیمه کامل باعث می شود تا شروع ساخت الگو برای طراحی تان آسان و پر سرعت باشد. هدف این گونه الگوها تنها این می باشد که ساخت الگوهای طراحی تان را آغاز کنید و دست به کار شوید. این در حالی است که الگوهای کامل، جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهند، اگر چه انواع رنگ ها را در اختیارتان نمی گذارند. در برخی مواقع تنها یک یا چند رنگ در این الگوها در اختیارتان قرار می گیرد.
       
      بازخورد ها و واکنش هایی را در رابطه با کاربردی بودن الگوهای طراحی دریافت کنید.
      یکی از مزایای استفاده از الگوهای طراحی وب سایت این می باشد که ساخت الگو ها، زمان بسیار کمی را از شما طلب می کند. هم چنین الگوها می توانند در پروسه طراحی نیز با دیگران به اشتراک گذاشته شوند. از این رو آن ها به راحتی می توانند نظرات و بازخوردهای خود را ارائه دهند.
       
      الگوهای طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن نباید مانع پیشرفت و پیشروی شما در این زمینه شوند. این الگوها تنها یک قدم از پروسه ساخت و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری محسوب می شوند.