رفتن به مطلب

سئوی تجربی لازمه ی موفقیت بیشتر سایتها


پست های پیشنهاد شده

:: سلام و عرض ادب به تمامی بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان در این تاپیک ::

 

بنده قبل از اینکه این تاپیک رو راه بندازم ، به این فکر کردم که در حال حاضر ، اکثر سایتها و شرکت های فعال در زمینه ی سئو ، روی " علم سئو " کار میکنن ؛ علمی که همیشه نمیتونه نتایج یکسانی واسه تمامی سایتها داشته باشه و به همین دلیل ، بعضا داره از همین علوم ، سوء استفاده میشه و باعث شده به چیز دیگه ای تبدیل بشه که اصطلاحا بهش میگن سئوی سیاه .

قصدم از راه اندازی این تاپیک این بود که دوستانی که سابقه ی چندساله ی فعالیت در فضای مجازی و مدیریت سایت دارن ، بیان نظراتشون و تجربیاتشون رو در زمینه ی سئو اعلام کنن ؛ این نظرات و تجربیات حتی میتونه انجام یک کار کوچیک در سایت باشه که باعث بهبود رتبه و خوشایند بیشتر کاربران اون سایت شده باشه .

بنده اعتقاد دارم هر چیزی که تجربه شده باشه ، میتونه خیلی کارآمدتر از علم تنها باشه و اهمیت این موضوع ، در زمینه ی سئو ، بسیار بسیار بیشتره .

اسم این تاپیک رو گذاشتم سئوی تجربی تا همه ی افراد بتونن تجربیاتشون رو در زمینه ی سئو بیان کنن ، به این امید که ایشالله این تاپیک ، یک تاپیک کمک کننده برای افرادی باشه که تازه میخوان سایت راه اندازی کنن و به تولید ثروت در حوزه ی کسب و کارهای آنلاین فکر میکنن .

 

امیدوارم که دوستان در این تاپیک شرکت کنن و هر کدوم یک قدم ، واسه موفقیت افراد دیگه بردارن .

لینک به ارسال

چراغ اول رو خودم روشن می کنم ، ایشالله که بقیه هم مشارکت کنن :D

 

یکی از چیزهایی که خودم در زمینه ی سئو تجربه کردم ، بحث نام دامین بود ؛ تو نت برخی از سایتها ، راجع به این موضوع کم و بیش چیزهایی منتشر کردن ، مثله اینکه نام دامین نباید زیاد طولانی باشه ، یا نباید خیلی املای سختی داشته باشه و ....

دلیلش اینه که اگه نامی که به عنوان دامین استفاده می کنید ، یک نام جمع و جور با املای ساده ای باشه ، خیلی راحت تر ، تو ذهن کاربر و مخاطبتون خواهید موند که همین عامل می تونه در پیشرفت سایتتون و ماندگاری برندتون در ذهن کاربر خیلی مؤثر باشه .

اگه موافقید در خصوص یکی از اشتباهات بعضا رایج در خصوص انتخاب نام دامین ، یک مثال هم بزنیم :

مثلا دیده شده که بعضا برخی از افراد ، میان و از اسم دامین یه سایت معروف ، کپی برداری میکنن و به اصطلاح الهام میگیرن و یک دامین شبیه به همون دامین به ثبت میرسونن و فکر میکنن که زرنگی کردن و الان به واسطه ی اون دامین مشهور ، اونها هم معروف خواهند شد .

این تصور شاید تا یک برهه ای عملیاتی بشه و باعث بیشتر دیده شدن سایت اونها بشه ( به دلیل نزدیکی نام دامین ها و ... ) ولی مطمئنا این رویه پایدار نخواهد بود !

می پرسید چرا ؟

چون طبیعتا اون شخصی که به اشتباه وارد سایت شما با دامین مشابه اون سایت معروف شده ، قصدش ورود به سایت معروف بوده نه سایت شما ! و وقتی میبینه که شما از دامین یک برند دیگه اینجوری و به این شکل ، به نفع خودتون سوء استفاده کردید ، بدون توجه به مطالب سایتتون ، سایت شما رو ترک میکنه و همین موضوع باعث میشه که در اولین ورودش به سایتتون ، یک خاطره ی بد در ذهن اون کاربر شکل بگیره .

 

نتیچه اینکه : سعی کنید برای اهمیت دادن به کاربر و موفقیت بیشتر سایتتون ، نام دامینی رو انتخاب کنید که اولا توش خلاقیت وجود داشته باشه ، درثانی واسه کاربر قابل هضم باشه ؛ کپی برداری مطلق از هیچ چیز ، خوب نیست ، حتی اگه اون چیز ، نام دامین باشه .

لینک به ارسال

سلام . آقا من یه چیزی رو تجربه کردم در زمینه سئو و اونم مؤثر بودن هیدینگ هاست ( h1 تا h6 ) ، اگه این h ها به درستی و اصولی بین صفحات ( مثله آرشیو ، مطالب ، صفحه اصلی و ... ) تقسیم بشه ، میتونه کمک خوبی برای سئوی سایت باشه . این مورد رو جدی بگیرید !

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...