رفتن به مطلب

اصول و مراحل ثبت شرکت حمل ونقل بین المللی کالا


irnpco

پست های پیشنهاد شده

اصول و مراحل ثبت شرکت حمل ونقل بین المللی کالا

139 اصول و مراحل ثبت شرکت حمل ونقل بین المللی کالا دارای شرایط و مراحلی می باشد که در مقاله مراحل ثبت شرکت حمل ونقل بین المللی کالا چند مرحله آن را ذکر کردیم و در ادامه ، دیگر مراحل را به تفصیل شرح می دهیم .


ارائه مدارک


بعد از قبولی مدیرعامل در آزمون ، مدارک لازم می بایست تا حداکثر سه ماه جهت ثبت شرکت و صدور مجوز ارائه شود . همچنین نسبت به ارائه فهرست اسامی هیئت موسس و پیش نویس اساس نامه و نیز ارائه سند رسمی مالکیت شرکت و یا اجاره دفتر ، اقدام نمایند . افرادی که در آزمون پذیرفته نمی شوند باید در آزمون سال بعد شرکت کنند .


بررسی مدارک و صدور مجوز شرکت :


چنانچه سازمان حمل و نقل بعد از بررسی نمودن مدارک و تطبیق آنها و نیز بازدید از محل کار موسسه و تجهیزات آن ، مور تایید واقع شد ، نسبت به صدور مجوز و ثبت شرکت اقدامات لازم را انجام می دهد . باید خاطر نشان کرد که تجهیزات محل کار می بایست ، کاربری تجاری و یا اداری داشته باشد .


تاسیس شرکت :


هیئت موسس باید بعد از گرفتن مجوز ثبت شرکت تا مدت حداکثر شش ماه نسبت به تاسیس شرکت اقدام نمایند و یک نسخه کامل از مدارک و نیز آگهی تاسیس را که به تایید اداره ثبت شرکت ها رسیده است ، به سازمان حمل و نقل ارائه نماید .


صدور مجوز موقت شش ماهه :


بعد از رویت مدارک ، سازمان اقدام به صدور مجوز موقت شش ماه می نماید . صدور این مجوز به منظور سپردن تضمینات به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ، همچنین انجام کلیه امور گمرکی و گرفتن پروانه و مجوز برای خروج موقت وسایل نقلیه و نیز سپردن تضمینات به کانون اتومبیل رانی و جهانگردی ایران و گرفتن گذرنامه برای رانندگان می باشد . شرکت در این مدت مجاز به فعالیت در زمینه حمل و نقل بین المللی می باشد .


صدور مجوز سه ساله :


بعد از گرفتن تائیدیه از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مبنی بر سپردن تضمینات و نیز ملاحظه مدارک توسط سازمان حمل ، اقدامات لازم جهت صدور مجوز سه ساله و ثبت شرکت انجام میگیرد .

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...