رفتن به مطلب

پشت پرده پیشوندها و هک های css چیه؟


پست های پیشنهاد شده

کسی هست لطفا جواب این سوالات منو بده
 
همه با پیشوندهای مرورگرها توی css آشنا هستیم. مثلا من خودم شخصا امتحان کردم وقتی box-shadow رو نوشتم توی همه مرورگرها اجرا شده اما توی فایرفاکس نه. تا اینکه با پیشوند -moz- اجرا شده.
پیشوندهای دیگه هم هستن مثل:
-ms- برای IE
-o- برای اوپرا
-webkit- برای سافاری و کروم
 
حالا سوال اینه: چرا این مرورگرها از این پیشوندها برای اجرای برخی خصوصیات css استفاده میکنن؟ لزومش چیه؟ وقتی با اضافه کردن یه پیشوند ساده، مرورگر خصوصیت رو اجرا میکنه، معنیش اینه مرورگر از اون خصوصیت پشتیبانی میکنه (وگرنه یه پیشوند ساده که نمیتونه معجزه کنه) خب چرا حتما باید پیشوند بکار بره براش؟ چرا بصورت ساده و بدون پیشوند اجرا نمیکنه؟
یا مثلا یکی دو تا کاراکتر به پس و پیش خصوصیت اضافه میشه بعد اسمش میشه هک css. مثل:

.element {
color: black;
color: green\9; /* IE8 and older */
*color: blue; /* IE7 and older */
_color: red; /* IE6 and older */
}

یعنی مرورگر برای اجرای خصوصیت لنگ همین ستاره و اسلش بوده؟

لینک به ارسال

سلام. تا اونجایی که من میدونم این کیت های اختصاصی برای زمانی بودن که مرورگرها تازه قابلیت های مربوط به css3 رو داشتن اضافه می کردن. توی اون زمان مرورگرهایی مثل فایرفاکس و کروم بیشتر دنبال این قابلیت ها بودن بعضی مرورگرها هم همچنان نصفه و نیمه این قابلیت ها رو اعمال می کردن. واسه همین برای اینکه بدونی کجا پشتیبانی میشه این قابلیت و کجا نمیشه اومدن پیشوند گذاشتن براش و بعد که استاندارد css3 اومد به صورت بدون پیشوند هم قابل استفادس. البته هنوز هم ممکنه مرورگرهایی بیان قابلیت جدید رو روی مرورگر خدشون برای تست قرار بدن و برای اینکه شما بدونی مال همون مرورگر هست میان با پیشوند قرارش میدن تا زمانی که استاندارد بشه.

اگر هم میبینید توی پروژ های جدید راه حل هایی ارائه میشه برای این هست که بعضی از کاربرها همچنان از نسخه های قدیمی مرورگرها مثل ie و فایرفاکس استفاده می کنن چون اصلا سیستمشون کشش نسخه های جدیدشون رو نداره.

 

موفق باشید.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...