رفتن به مطلب

آیا تماس صوتی تلگرام، رایگان است؟


reportday

پست های پیشنهاد شده

یکی از هیجان انگیزترین مسائل در مورد تماس صوتی تلگرام برای کاربران ایرانی رایگان بودن آن است، اما واقعاً این تماس های صوتی برای شما رایگان می افتد؟ جواب هم منفی است و هم منفی نیست!

در واقع درست است که شما هزینه ای در خصوص ارتباط صوتی پرداخت نمی کنید، اما باید هزینه اینترنت مصرفی را برای برقراری این تماس پرداخت نمایید. البته نمی توان برای هر تماس با تلگرام نرخ دقیقی از مصرف اینترنت در نظر گرفت، چرا که کیفیت تماس صوتی در این مقدار تاثیرگذار است؛ اما بطور میانگین در آزمایشی که با اینترنت قابل قبول و به مدت یک دقیقه صورت گرفته، حدود 360 کیلوبایت حجم اینترنت مصرف شد که شامل 200 کیلوبایت صدای ارسالی و 160 کیلوبایت صدای دریافتی است.

نتیجه این آزمایش نشان می دهد که تماس صوتی با تلگرام مقدار کمی به صرفه تر از تماس با موبایل بوده، اما به هیچ وجه رایگان محسوب نمی شود.

حالا اگر شما از اینترنت های نامحدود استفاده می کنید و یا در محیط کار خود اینترنت دارید، مسلماً تماس صوتی تلگرام برای شما رایگان محسوب می شود. به عنوان مثال ما در پورتال یو سی، ماهانه حدود 200 هزار تومان بابت هزینه اینترنت نامحدود ADSL پرداخت می کردیم و هزینه ای جداگانه نیز برای قبض های تلفن پرداخت می شد؛ اما حالا با تماس صوتی تلگرام، هزینه اینترنت مان ثابت مانده و هزینه تلفن به شدت کاهش یافته است. اینترنت های ادارجات نیز که دیگر جای خود را دارد!

همچنین شما می توانید با رفتن به بخش تنظیمات تلگرام وارد Data and Storage Settings شده و گزینه Use Less Data را فعال کنید. این فعالسازی باعث می شود صدای ارسالی از 200 کیلوبایت به 160 کیلوبایت کاهش پیدا کند تا مصرف مقداری پایین بیاید. البته به تبع آن، شما شاهد کاهش کیفیت صدا نیز خواهید بود.

لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...