رفتن به مطلب

چگونگی تولید لینک و استراتژی چند مرحله ای برای تبدیل محتواها به لینک


seo

پست های پیشنهاد شده

تبدیل شدن به فردی که در تولید لینک های یک صنعت بسیار تاثیر گذار باشد بسیار سخت است اما تلاش در این زمینه می تواند بسیار ارزشمند باشد.

زیرا اگر شما به فردی تاثیر گذار در تولید لینک تبدیل شوید، سایت های دیگر به راحتی به محتواهای شما به عنوان اعتبار آن صنعت لینک خواهند داد. بخصوص اگر شما محتوایی تولید کنید که دیدگاه آنها را تایید نماید، دریافت لینک بیشتر از پیش هم خواهد شد. چند راه برای تبدیل شدن به یک فرد تاثیر گذار وجود دارد اما گام اول و همچنین مهمترین گام در این راستا، تولید یک کتابخانه از محتواهای تولیدی خودتان است تا به این طریق بتواید دانش و تخصص خود را به دیگران نشان دهید.

هرچه این کتابخانه پربارتر باشد بهتر است. این کتابخانه به دیگران اجازه می دهد تا هم در مورد شما قضاوت کنند و هم در موارد نیاز به محتواهای شما لینک بدهند. زمانی که کتابخانه حاضر شد، وقت آن است که از رسانه ها برای به حرکت در آوردن کار استفاده شود. می توانید یک وب سایت شخصی تهیه کنید و محتواها را در آن انتشار دهید. همچنین می توانید از شبکه های اجتماعی برای معرفی کارتان بهره بگیرید. در ابتدای راه نباید انتظار داشته باشید که تعامل زیادی با شما انجام شود. اما هرچه اعتبار شما افزایش پیدا کند میزان تعامل دیگران با شما نیز افزایش خواهد یافت.

در اکثر مواقع اگر محتوای شما پاسخی برای نیاز دیگران باشد آنها بدون اینکه به شما اطلاع دهند لینک را انتشار خواهند داد. کافی است از Google News Alerts استفاده کنید و بررسی کنید که آیا اسم یا نام شرکت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود یا خیر. در مرحله بعد نوبت به این می رسد که تلاش کنید تا به یک ناشر محتوا در یکی از بهترین وب سایت های صنعتتان تبدیل شوید. برای رسیدن به این هدف باید هم ایده ها و هم فرم نوشته های شما بسیار برجسته باشد.

انتشار مقالات در یک منبع قابل اعتماد، می تواند به سرعت اعتبار شما را افزایش دهد.

اگر این رویه را به درستی اجرا کنید می توانید به سرعت خود را در جریان اصلی اخبار صنعت خود قرار دهید. گام نهایی این است که بتوانید در یک رسانه ی پرمخاطب مانند رادیو و تلویزیون به عنوان مهمان به صحبت بپردازید. مراحلی که بیان شد یک رویه ی پی در پی است که نیاز به استمرار و تلاش فراوانی دارد. در ابتدا کار بسیار مشکل است و پیشرفت بسیار کند حاصل می شود اما اگر در آن مداومت داشته باشید، مخاطبان در نهایت به سمت شما خواهند آمد. در این زمان هم برای ماندن در جایگاه خود نیاز خواهید داشت که به طور مستمر ایده های استثنایی تولید کنید. تبدیل شدن به فردی تاثیر گذار در صنعت کاری خود بسیار لذت بخش است. امیدواریم شما بتوانید با این راهنمای ساده و کوتاه به یک تولید کننده ی لینک تاثیر گذار در حیطه ی کاریتان تبدیل شوید.

رپورتاژ آگهی اولویت بندی تولید لینک و از دست دادن هزینه ها

همه ما به خوبی می دانیم که تبلیغات اینترنتی و تلاش برای خرید رپورتاژ آگهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما این فعالیت ها گاهی می توانند در این الگوریتمها بسیار خسته کننده و در مواردی بسیار سخت و طاقت فرسا باشند و در اکثر مواقع این نوع تولید لینک باعث از دست دادن رتبه و هزینه باشد. در این مقاله قصد داریم تا چارچوبی را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آن بتوانید فعالیت های تولید لینکتان را ساده تر کنید. اکنون قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه می توان تلاش های تولید لینک را اولویت بندی کرد و چگونه از موقعیت های موجود بهترین استفاده را برد. این موضوع یکی از بزرگترین چالش های بازاریاب ها و متخصصان سئو به شمار می آید، زیرا تولید لینک یک فعالیت پر استرس و دلهره آور است. آغاز به کار برای تولید لینک موضوع پیچیده ای است و هنگامی که کار تولید لینک شروع شد بسیار سخت است که برای آن یک رویه ی سیستماتیک و سازگار با شرایط طراحی کرد تا تولید لینک اندکی آسان تر شود. به همین دلایل در این مقاله قصد داریم تا کمی راه را برای شما روشن کنیم تا اندکی راحتتر به تولید لینک بپردازید.(البته بدانید که بهینه سازی سایت باید در اولویت کار باشد و طبق آخرین به روز رسانی ها پیش بروید.)

گام اول : بر روی لینک های با پتانسیل بالا و ارزشمند سرمایه گذاری و هدفگذاری کنید
در گام اول باید اهداف سئو را با دلایل تولید لینک برای سایتتان گره بزنید. مطمئنا برای تولید لینک دلایلی خواهید داشت. در حقیقت شما یکی از این ۵ موردی که در ادامه به آن اشاره می شود را انجام خواهید داد. ممکن است موارد دیگری را نیز بتوان به این لیست اضافه کرد اما این موارد نیز به نحوی با ۵ مورد زیر در ارتباط خواهند بود.
الف ) کسب رتبه ی بهتر برای یک کلیدواژه خاص.
شما تلاش می کنید که لینک هایی دریافت کنید که به یک صفحه مشخص از سایتتان اشاره کنند و از یک انکر تکست خاص بهره بگیرند تا اینکه رتبه ی آن صفحه بهبود یابد.
ب ) شما تلاش می کنید تا قدرت رتبه بندی یک دامنه، یک وب سایت، یک زیر دامنه از آن وب سایت و یا یک زیر شاخه از آن وب سایت را بهبود دهید. گوگل از برخی ملاحضات خاص و جداگانه برای طبقه بندی زیر دامنه ها و زیر پوشه ها استفاده می کند. از اینرو ممکن است تلاش کنید تا برای بخش های مختلف سایتتان لینک جذب کنید تا آن بخش ها را بهبود دهید؛
درست همانند مورد الف، اما لزوما نیاز نیست که برای یک آدرس مشخص لینک جذب کنید و اگر به هر نحوی و برای هر بخشی از سایت لینک جذب شود قدرت دامنه شما بهبود می یابد و به طور کلی همه بخش ها بطور نسبی پیشرفت می کنند.
پ) ارسال ترافیک ارزشمند از صفحات رتبه بندی شده. ممکن است لینکی که قصد بهبود آن را دارید یک لینک no follow باشد یا تاثیری بر رتبه بندی ها نداشته باشد – JavaScript بوده و یا یک لینک تبلیغاتی و یا مشابه اینها باشد – اما این لینک ها برای شما بازدید کنندگانی را فراهم می کنند که امکان دارد از شما خرید کنند و یا به نحوی شما را تقویت نمایند و به شما کمک کنند که به اهداف تجارتتان نزدیک تر شوید.
ت ) بهبود قدرت موضعی و محلی . برای یک کلید واژه یا یک موضوع خاص وب سایت نیاز به افزایش قدرت دارد. اکنون سایت مورد نظر در حوزه این موضوع، سایت تاثیر گذاری نیست، (حد اقل از دیدگاه گوگل اینگونه نیست). اگر تعدادی لینک در این حوزه دریافت شود به گوگل و همچنین به مشتریان و بازدیدکنندگان اثبات می شود که این سایت در حوزه مورد نظر تاثیر گذار است.
ه ) قصد دارید تا میزان بازدید سایت را به منظور تقویت سایت بالا ببرید و مخاطب های ارزشمندی جذب کنید. حضور در شبکه های اجتماعی و سایت هایی که محصولات را با ارائه دهندگانشان به نمایش می گذارند و تمامی مسیر هایی که شما را به عنوان یک گزینه به مخاطب ارائه می کنند، در این گروه قرار دارد. این کار باعث می شود که کاربران محصولات و خدمات شما را بررسی نمایند و در صورتی که از آنها راضی باشند بصورت خودکار تجربه استفاده از خدماتتان را با دیگران به اشتراک می گذارند و به این طریق دامنه سایتتان را قوی تر می کنند.
بسیار خوب، تا اینجا اهداف تولید لینک مشخص شد.
گام دوم : برآورد احتمال اینکه تا چه میزان لینک هدف گیری شده در جهت اهداف تعیین شده است
در اینجا قصد داریم تخمین بزنیم که تا چه حد احتمال دارد که لینک هدفگیری شده برای صفحه مورد نظر ما ارزش آفرینی کند. این موضوع به دسته ای از دیدگاه ها و قضاوت های مختلف بستگی دارد.
شما می توانید معیاری عددی را برای تخمین خود در نظر بگیرید. مثلا به لینک هایی که بسیار کم ارزش هستند عدد ۰۰ را اختصاص دهید و به لینک های عالی نمره ی ۱۰ بدهید. از طرف دیگر می توانید یک دسته معیار مشخص تعریف کنید و به وسیله آنها لینک ها را مورد ارزیابی قرار دهید. معیار هایی مانند قدرت دامنه ، ارتباط محتوا، قدرت صفحه و … 

شما می توانید این سوالات را مطرح کنید :
√ آیا این لینک یک لینک nofollow است یا follow ؟
√ آیا این لینک از انکر تکستی که مد نظر شماست استفاده می کند و شما در انکر تکست آن حق دخالت ندارید؟
√ آیا این لینک برای شما ترافیک مستقیمی به همراه خواهد داشت؟
اگر پاسخ به تمامی این سوالات مثبت باشد، می توانید این لینک را به عنوان یک لینک پر قدرت در نظر بگیرید. این لینک از یک انکر تکست خوب برخوردار است، برای شما ترافیک مناسبی ایجاد می کند و از طرفی یک لینک follow بوده و ارتباط آن با سایت شما بسیار بالاست. بنابر این می توانید به این لینک نمره ی ۱۰ بدهید.
همچنین ممکن است لینک مورد بررسی لینک خوبی نباشد. ممکن است قدرت لینک کم باشد. ممکن است یک لینک follow باشد اما همخوانی خوبی با سایت شما نداشته باشد. ممکن است شما هیچ کنترلی بر انکر تکست آن لینک نداشته باشید و فقط از برند شما به عنوان انکر تکست استفاده شده باشد. مشخص است که این لینک برای شما ترافیک مناسبی فراهم نخواهد کرد. بنابر این می توان به این لینک امتیاز ۳ یا حتی کمتر داد.
پس از ارزیابی رپورتاژ آگهی باید به سوالاتی در مورد محلی که این لینک به آنجا ارجاع می دهد پاسخ بدهید :
آیا این صفحه بهترین صفحه در سایت شما برای لینک مورد نظر است؟ اگر چنین باشد می تواند امتیاز لینک را بالا ببرد و اگر چنین نباشد کمی از امتیاز آن می کاهد.
آیا این لینک همخوانی بسیار بالایی با موضوع صفحه و موضوع سایتتان دارد؟ اگر چنین نیست بهتر است تغییراتی را در آن اعمال نمایید و یا در آن تغییر مسیر ایجاد کنید.
آیا برای جذب این لینک نیاز به پذیرش ریسک خواصی وجود دارد؟ اگر این لینک بطور بالقوه لینک ارزشمندی باشد اما از یک صفحه ریسکی ارسال می شود، می تواند اندکی ارزش خود را از دست بدهد.
این به شما بستگی دارد که برنامه دریافت لینکتان را تا چه میزان ریسکی طراحی کنید. اما توصیه من این است که تا حد ممکن از مخاطرات این زمینه دور بمانید.
گام سوم : مشخص کردن اولویت ها
در گام بعدی باید اولویت های خود را به گونه ای که بیان می کنیم مشخص کنید. باید مشخص شود که با دریافت این لینک کدام اهداف محقق می شود. شما باید تخمین بزنید که تا چه میزان ممکن است لینک مورد نظرتان را دریافت کنید و هرچه در دریافت لینک خبره تر شوید تخمین شما به واقعیت نزدیکتر می شود. شما می توانید به لینک ها از ۱۰ نمره هر امتیازی را اختصاص دهید و یا با توجه به دارا بودن یا نبودن معیار های مشخص در یک برگه لینک ها را ارزیابی کنید.
پس از آن شما می توانید کار اولویت بندی را آغاز کنید. شما می توانید این اولویت بندی را با استفاده از یکی از چند راهکار ممکن اجرا کنید. شما می توانید از ترکیب چند راهکار هم استفاده کنید، تا اینکه شانس موفقیت در دریافت لینک و یک تخمین ارزشمند را بالا ببرید. ممکن است اهداف مختلفی را دنبال کنید و به دنبال آن استراتژی اولویت بندی دریافت لینک مختلفی هم داشته باشید.
ممکن است بگویید که مورد (الف) بسیار برای شما ارزشمند تر از مورد (پ) است. بنابراین در استراتژی اولویت بندی لینک ها، مواردی که مورد (الف) را ارضا می کند در رتبه های بالاتری از موارد (پ) قرار می گیرد. با این رویه می توانید لیست اولویت هایتان را مرتب کرده و همه اولویت ها را مشخص کنید. حال از بالای لیست شروع به ارزیابی فعالیت هایتان کنید. بررسی کنید که آیا لینک هایی را که خواسته اید دریافت کرده اید یا خیر و به همین روش کار را ادامه دهید.
این رویه، کار تولید لینک را از یک رویه ی خسته کننده، ملال آور و نامشخص به روندی تبدیل می کند که در آن نه تنها شما می توانید آن را دنبال کنید بلکه می توانید کاری کنید که دیگران هم این روند را دنبال کنند. این موضوع بسیار مهم است زیرا تولید لینک یا همان خرید بک لینک یکی از مهمترین بخش های سئو است و همچنان از ارزش بالایی برخوردار می باشد. تولید لینک نیاز به اقدامات عملی دارد. شما می توانید از کمک دیگران در پیشبرد اهداف کارتان بهره بگیرید. می توانید یک کارآموز استخدام کنید و به او مبانی کار را آموزش دهید. با تیم روابط عمومی شرکتتان همکاری کنید و به آنها اهدافتان را توضیح دهید. از چندین نفر بخواهید تا برگه اولویت بندی کارتان را بین همه همکاران تقسیم نمایند تا همه ی تیمتان بدانند که در گام بعدی می خواهید چه رویه ای را دنبال کنید. این کار بسیار کمک کننده است.
در پایان لازم است ذکر کنم که ما مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما درباره روش های تولید لینک، اولویت بندی ها، اهداف، نتایج مفیدی که مشاهده کرده اید و معیارهایی که به کار برده اید هستیم. چه بسیار است که سایتهایی با هزینه های سنگین اقدام به رپورتاژ اگهی دادن و تولید لینک کردن بدون تجربه کافی کرده اند و وقت خود و هزینه خود را به باد دادند .

حال به فراتر از تولید لینک بیاندیشید

در حال حاضر تکنیک های تولید لینک زیادی وجود دارد که آژانسهای سئو برای تولید لینک از آنها استفاده می کنند. اما توصیه می کنیم که به جای اینکه تمام تلاش خود را بر روی تولید لینک متمرکز نمایید، به دنبال یافتن متد های جدید برای افزایش رتبه ی خود باشید. در اینجا راهنمایی را به شما ارائه می دهیم که با استفاده از آن بتوانید از تولید لینک به سمت دریافت لینک تغییر رویه دهید. 
در اینجا قصد داریم به یک استراتژی چند مرحله ای برای تبدیل محتواها به لینک اشاره کنیم:
تحقیقات
در ابتدا باید رفتار رقبا و خواسته های مشتریان را زیر نظر بگیرید. پیشنهاد ما این است که برای کلید واژه ی مورد نظرتان جستجویی را انجام دهید و سایت هایی را که در بالای رتبه بندی قرار دارند را شناسایی کنید. سپس با استفاده از ابزارهایی مانند Moz یا Ahrefs صفحاتی از آن سایت ها که بیشترین لینک را دریافت کرده اند را شناسایی نمایید. بهتر است 10 مقاله ی برتر هر یک از رقبا را شناسایی و بررسی کنید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که رقبا دقیقا با استفاده از چه مفاهیمی در رده های بالا قرار گرفته اند.
استفاده از خلاقیت ها
در این مرحله می توانید با استفاده از ایده هایی که از مرحله ی قبلی به دست آورده اید و با استفاده از خلاقیت خودتان ایده ها را ادقام نموده و برای کلیدواژه ی مد نظرتان به تولید یک محتوا با ساختاری هدفمند بپردازید. در اینجا باید تصمیم بگیرید که استفاده از کدام نوع از محتوا (ویدئو، تصویر، اینفوگرافیک، متن) بهتر می تواند مخاطب را به سمت محتوا جذب نماید. 
ترویج محتوا
بعد از این که محتوا نوشته شد، نوبت به این می رسد که آن را از نظر سئوی درون صفحه ای غنی کنید. باید نکات مربوط به تگ های متا، آلت تگ ها، تگ های h و ... در اینجا رعایت شوند. حالا وقت آن رسیده است که از تمامی کانال هایی که می توانید محتوای خود را ترویج دهید، استفاده نمایید. کانال هایی مانند اینستاگرام، تلگرام و ... می توانند در آگاهی رسانی مخاطبانتان به شما کمک کنند. اگر در محتوا از مقالات دیگران استفاده کرده اید می توانید به آنها ایمیل بدهید تا آنها نیز محتوای شما را ترویج دهند. اگر لیستی از مخاطبان خاص در دسترس دارید می توانید لینک محتوا را به آنها نیز ایمیل نمایید. 
اندازه گیری
بعد از انتشار محتوا، برای اقدامات بعدی ابتدا باید بررسی کنید که ترویج محتوا تا چه اندازه مخاطب به محتوا جذب کرده و چند لینک به محتوا ارسال شده است. این بررسی ها باید ماه به ماه انجام شود تا در صورت نیاز کمبود های مقاله برطرف شوند. 
تولید محتوای غنی یک طرف ماجراست و طرف دیگر آن استراتژی ترویج و دریافت لینک برای آن قرار دارد و در صورتی که این دو موضوع با هم دنبال نشود، تلاش های شما برای کسب رتبه ی مناسب در نتایج جستجوها بی نتیجه خواهند بود.

  • امتیاز 1
لینک به ارسال
×
×
  • اضافه کردن...