رفتن به مطلب

افزایش سرعت سایت از طریق کلودفلر (cloudflare)


sir1

پست های پیشنهاد شده

با سلام خدمت کاربران عزیز

در اینجا برای کاربرانی که می خواهند سرعت  و امنیت سایت خود را بهبود بخشند استفاده از کلادفلر را پیشنهاد میدم.

در نت خصوصا در میزبان فا کامل مراحل ثبت سایت و استفاده از سرویس کلود فلر توضیح داده شده است که در اینجا می توانید مشاهده کنید و لازم نیست دیگه اینجا هم بگم.

تا حدودی هم به سوالات کاربران در نظرات جواب داده و اگر مشکلی داشتید می توانید اینجا بپرسید تا دوستان کمک کنند.

من که امروز این سرویس روی وبسایتم فعال شد و افزایش چشمگیری در سرعت سایتم داشتم و در زیر می توانید شاهد این تغییر باشید

قبل از استفاده از کلودفلر

591c8d7395e8b_.thumb.png.913026a8320b3c1056391591119cb8dd.png

 

بعد از استفاده از کلود فلر

591c8d8f4e975_.thumb.png.851473964535c509f728e207d2403f3b.png

 

نکته ای که باید به آن توجه کنید:

  1. استفاده از کلودفلر برای سایتهایی که سرورشان در خارج است توصیه می شود و سایت هایی که سرورشان داخل ایران است معمولا با کاهش سرعت مواجهه می شوند.
  2. میزان ping خیلی بهتر میشود زیرا کلودفلر در کشورهای مختلف cdn دارد این مورد را می توانید در سایت host-tracker.com بررسی کنید.
  3. امنیت وبسایت بالا می رود و ssl رایگان برای دامنه های بین المللی دارد (دامنه ir را شامل نمی شود)
  4. قبل از استفاده از این سرویس با هاستینگ هماهنگ کنید که ای پی های کلودفلر در لیست سفید باشند و مشکلی ایجاد نشود.

 

لینک به ارسال

سرویس های شبکه توزیع محتوای عمومی (CDN) رایگان

به عنوان بهترین سرویس های رایگان می توان از سرویس CDN گوگل، سرویس CDN مایکروسافت، سرویس jsDelivr CDN ، سرویس cdnjs CDN و سرویس jQuery CDN نام برد.

Google CDN

سرویس شبکه توزیع محتوای گوگل یک سرویس جهانی برای محبوبترین کتابخانه های منبع باز JavaScript از جمله jQuery ، jQuery UI ، jQuery Mobile ، Dojo ، Prototype ، AngularJS ، MooTools ، SPF و بسیاری دیگر می باشد.

به منظور بارگذاری کتابخانه jQuery از شبکه توزیع محتوای گوگل، کافی است کد زیر را در صفحه ی وب خود جاسازی نمایید:

<script src=”https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.1.4/jquery.min.js”>

</script>

 Microsoft CDN

شبکه توزیع محتوای ماکروسافت نیز از کتابخانه های محبوب JavaScript از جمله jQuery, jQuery UI, jQuery Migrate, jQuery Mobile, Ajax Control Toolkit, Bootstrap, Globalize و بسیاری دیگر میزبانی می نماید. این سرویس CDN می تواند در بهبود عملکرد برنامه های Ajax بسیار موثر باشد.

به منظور بارگذاری کتابخانه jQuery سرویس CDN ماکروسافت می توانید کد زیر را در صفحه ی وب جاسازی نمایید:

<script src=”//ajax.aspnetcdn.com/ajax/jQuery/jquery-2.1.4.min.js”></script>

jsDelivr CDN

این سرویس ارائه دهنده ی یک شبکه توزیع محتوای منبع باز است که از ارائه دهندگان MaxCDN و CloudFlare CDN استفاده می نماید. از این رو می تواند بهترین عملکرد و زمان کار را ارائه نماید. این سرویس به توسعه دهندگان اجازه می دهد که از پروژه های شخصی خود میزبانی نمایند و همچنین ۱۲۰۰ پروژه میزبانی شده از جمله jQuery, Bootstrap و  Modernizr را به آنها ارائه می دهد. هیچ محدودیتی در مورد پهنای باند وجود نخواهد داشت و این سرویس امکان فعالیت کتابخانه های JavaScript، افزونه های jQuery و فریم ورک های CSS و … را فراهم می نماید.

به منظور بارگذاری کتابخانه jQuery از سرویس jsDelivr CDN کافی است کد زیر را در صفحه ی وب جایگذاری نمایید:

<script src=”//cdn.jsdelivr.net/jquery/2.1.4/jquery.min.js”></script>

cdnjs CDN

این سرویس یک شبکه توزیع محتوای رایگان است که توسط CloudFlare راه اندازی شده و صدها کتابخانه ی محبوب JavaScript و CSS از جمله jQuery, Bootstrap, Modernizr و … را شامل می شود.

به منظور بارگذاری کتابخانه ی jQuery از cdnjs CDN ، می توانید کد زیر را در صفحه وب خود جاسازی نمایید:

<script src=”https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/2.1.4/jquery.min.js”></script>

jQuery CDN

شبکه توزیع محتوای jQuery سرویسی است که توسط MaxCDN ارائه شده و از کتابخانه های مخصوص خود از جمله jQuery UI, jQuery Mobile, jQuery Code, jQuery Unit, jQuery Color و PEP میزبانی می نماید.

برای بارگذاری کتابخانه jQuery از سرویس jQuery CDN می توانید کد زیر را در صفحه ی وب مورد نظرتان جاسازی  نمایید:

<script src=”https://code.jquery.com/jquery-2.1.4.min.js”></script>

سرویس های محبوب CDN پرداختی

از جمله سرویس های محبوب CDN پولی می توان به CDN77, MaxCDN, Amazon CloudFront, BitGravity, Akamai, CDNetworks, CacheFly, EdgeCast, Limelight و Incapsula اشاره کرد.

CDN77

این سرویس یکی از بهترین شبکه های توزیع محتوا را ارائه کرده است و بر خلاف دیگر سرویس ها، هیچ محدودیتی برای تعداد سایت ها نداشته و پوشش بسیار عالی را فراهم کرده است. قیمت این سرویس از ۴۹$ برای هر ترابایت انتقال داده شروع می شود. نکته جالب در مورد این سرویس عدم نیاز به تغییر DNS یا پیکربندی های اختصاصی می باشد.

MaxCDN

MaxCDN یکی از محبوبترین سرویس های CDN است که علاوه بر پشتیبانی تمام وقت (۲۴/۷)، ویژگی هایی همچون SSLهای اشتراک گذاری شده ی رایگان ، ارائه آمارهای لحظه ای و درصد کارکرد ۱۰۰% را به ازای دریافت ۷۹ دلار برای هر ترابایت انتقال داده به مشتریان ارائه می نماید. همچنین این سرویس در صورت عدم رضایت شما تضمین می دهد که پول یک ماه را به شما برگرداند.

Amazon CloudFront

این سرویس رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و به راحتی قابل استفاده است. این سرویس به منظور کار با Amazon Simple Storage Service و Elastic Computer Cloud بهینه سازی شده است. با استفاده از CloudFront شما تنها مبلقی را برای استفاده هایتان پرداخت می نمایید و میزان پرداخت از ۰٫۱۲ دلار به ازای هر گیگابایت انتقال داده آغاز می شود.

BitGravity

BitGravity اولین سرویس شبکه توزیع محتوا است که برای فایل های ویدئویی HD بهینه شده و با استفاده از این سرویس شما می توانید مطمئن باشید که انتقال داده ای بسیار باکیفیت خواهید داشت. زیرا این سرویس بیش از دیگر سرویس ها در سراسر دنیا سرور فعال دارد و ارتباطات بیشتری را برقرار می نماید.

Akamai

با استفاده از Akamai پوشش بسیار مطلوبی خواهید داشت و انتقال داده بی عیب و نقص خواهد بود. این سرویس در ۷۲ کشور صدها هزار سرور فعال دارد و با این شبکه می توانید با خیال راحت داده هایتان را به کاربران ارائه نمایید.

CDNetworks

این سرویس به بهترین شکل از مشتریان خود پشتیبانی می نماید و محتوای وب را با سرعتی بالا و با قابلیت اطمینان مناسب توزیع می نماید. این سرویس برای ویدئوهای جاری و فایل های دانلودی با حجم بسیار بالا و ذخیره تصاویر از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

 

CacheFly

CacheFlyیک از قابل اعتماد ترین و سریعترین شبکه های توزیع محتوا است. این سرویس ۱۰ برابر سریعتر از دیگر سرویس های CDN می باشد و تمامی بسته های پیشنهادی استاندارد آن بصورت آزمایشی به مدت یک ماه به مشتریان بصورت رایگان ارائه می شود.

EdgeCast

این سرویس هم یکی دیگر از پرسرعت ترین و قابل اعتماد ترین سرویس های شبکه توزیع محتوا است و در حال حاضر به بیش از ۳ میلیون مشتری در سراسر دنیا خدمات ارائه می نماید.

Limelight

این سرویس عملکردی فوق العاده و دسترسی بسیار عالی را به شما پیشنهاد می کند. عملکرد سایت شما با این سرویس به هیچ گونه عیب و نقصی از طرف سرور دچار نخواهد شد. علاوه براین، با توجه به داشتن نرم افزارهای بر پایه ی cloud می تواند داده های ویدئویی را با سرعت بالا انتقال دهد. خدمات پشتیبانی سرویس Limelight بصورت ۲۴ ساعته در تمامی ۷ روز هفته به مشتریان ارائه می گردد.

Incapsula

این سرویس از کشینگ هوشمند و گزینه های کنترل حافظه پنهان (کش) استفاده می نماید. همچنین با استفاده از ابزارهای بهینه سازی شبکه و محتوا باعث می شود تا وب سایت های تحت پوشش آن از سرعت بسیار مطلوبی برخوردار شوند. در صورتی که از این سرویس استفاده نمایید می توانید مطمئن باشید که سرعت وب سایتتان ۵۰% افزایش خواهد یافت و پهنای باند مورد نیاز آن تا ۷۰% کمتر خواهد شد.

KeyCDN

KeyCDN یک سرویس قدرتمند است و به آسانی می توان از آن استفاده کرد. این سرویس از ویژگی هایی از جمله HTTP/2، سرویس رایگان Let’s Encrypt integration و آمارهای به روز و قابل دسترسی در لحظه برخوردار می باشد. قیمت ترافیک این سرویس پایین می باشد ( از ۰٫۰۴$ به ازای هر گیگابایت انتقال داده به بالا) و رفته رفته با افزایش مصرف شما فزایش می یابد.

 

تقریبا تمامی سرویس های شبکه توزیع محتوا  به شما یک دوره استفاده آزمایشی رایگان ارائه می دهند تا به شما کمک کنند که دید درستی از آن سرویس ها پیدا کنید و دریابید که آیا سرویس انتخابی شما پاسخگوی نیازهایتان است یا خیر. برخی از این سرویس ها نیز به ازای ارائه خدمات قیمت ثابتی را از شما دریافت نمی کنند و شما باید بسته به میزان مصرفتان به آنها هزینه پرداخت نمایید.

قبل از به کارگیری هر کدام از سرویس های یاد شده بهتر است ابتدا یک تحقیق جامع درباره آنها انجام دهید و به بازخورد های دیگر مشتریان در مورد عملکرد این سرویس ها توجه داشته باشید. از این طریق می توانید مطمئن شوید که سرویس مورد استفاده ی شما قابل اعتماد بوده و در عملکرد سایتتان خللی وارد نمی کند.

راه های پیاده سازی یک شبکه توزیع محتوا

بسته به پیچیدگی و اندازه ی وب سایتتان، راه اندازی یک سرویس شبکه توزیع محتوا می تواند مشکل باشد، اما پیاده سازی آن به طور کلی کار بسیار ساده ای است. ابتدا باید انتخاب کنید که CDN مورد استفاده ی شما باید چه منابع استاتیکی را پوشش دهد و سپس وب سایتتان را برای ارسال درخواست فایل های CDN پیکر بندی نمایید. این کار قطعا ساده ترین راه برای اجرای CDN است و شما می توانید شخصا بطور کامل آن را انجام دهید. دیگر راه های اجرای CDN شامل تغییر نام دامنه و اصلاح سوابق DNS می شود که اندکی سخت تر بوده و می تواند شما را سردرگم کند.

نکات کلیدی که باید به ان توجه شود

باید توجه داشته باشید که CDN ها اغلب توسط شبکه های ثالثی اداره می شوند. این شبکه ها باید دارای پشتیبانی مشتریان قابل قبولی داشته باشند تا در مواجهه با بد افزارها و قطعی های بالقوه، مشکل شبکه را برطرف نمایند. در صورتی که سرویس CDN از پشتیبانی مناسبی برخوردار نباشد برطرف نمودن مشکلات شبکه از عهده ی شما خارج خواهد بود و ممکن است حل این مشکلات نیاز به زمانی طولانی برای شما داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات بالقوه در ارتباط با CDN ها می تواند هزینه های بیشتر برای نصب شبکه باشد. زیرا برخی از شبکه های ثالث که در بالا به آنها اشاره شد در ازای نصب از شما هزینه دریافت می نمایند. به هر حال در صورت پیچیده بودن مراحل نصب، شما برای نصب شبکه نیاز به راهنمایی این شرکت ها خواهید داشت و پرداخت این هزینه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نکته دیگر که باید به آن توجه شود این است که اگر چه ممکن است یک شرکت تعداد زیادی سرور در سراسر دنیا داشته باشد اما ممکن است سرور های آن شرکت محدوده ی کشور شما را به خوبی پوشش نداده باشند. در این موارد بهتر است که تمامی منابع شما در سرور اصلی خودتان ذخیره شود.

نتیجه گیری

اگر چه سرویس های CDN نقاط ضعفی دارند که شما را ملزم به دقیق تر شدن در انتخاب می نماید اما مزایای استفاده از این سرویس ها آنقدر زیاد است که همواره کفه ترازو به سمت استفاده کردن از آنها سنگینی می کند. استفاده از سرویس های شبکه نوزیع محتوا منافع مهمی را برای وب سایت شما به همراه خوهد داشت و با استفاده از آنها می توانید هم عملکرد سایتتان را بهبود دهید و هم برخورد بهتری با مخاطبانتان داشته باشید.

امیدوارم این راهنما شما را از اهمیت استفاده از  CDNها آگاه ساخته و فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین سرویس CDN را به شما آموخته باشد. شما می توانید با توجه به نکات ذکر شده در این راهنما با توجه به نیازهای وب سایتتان بهترین سرویس CDN را برای موفقیت در کارتان انتخاب نمایید.

لینک به ارسال
  • 1 ماه بعد...
در در 5/17/2017 at 23:09، seo گفته است :

سرویس های شبکه توزیع محتوای عمومی (CDN) رایگان

به عنوان بهترین سرویس های رایگان می توان از سرویس CDN گوگل، سرویس CDN مایکروسافت، سرویس jsDelivr CDN ، سرویس cdnjs CDN و سرویس jQuery CDN نام برد.

Google CDN

سرویس شبکه توزیع محتوای گوگل یک سرویس جهانی برای محبوبترین کتابخانه های منبع باز JavaScript از جمله jQuery ، jQuery UI ، jQuery Mobile ، Dojo ، Prototype ، AngularJS ، MooTools ، SPF و بسیاری دیگر می باشد.

به منظور بارگذاری کتابخانه jQuery از شبکه توزیع محتوای گوگل، کافی است کد زیر را در صفحه ی وب خود جاسازی نمایید:

<script src=”https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.1.4/jquery.min.js”>

</script>

 Microsoft CDN

شبکه توزیع محتوای ماکروسافت نیز از کتابخانه های محبوب JavaScript از جمله jQuery, jQuery UI, jQuery Migrate, jQuery Mobile, Ajax Control Toolkit, Bootstrap, Globalize و بسیاری دیگر میزبانی می نماید. این سرویس CDN می تواند در بهبود عملکرد برنامه های Ajax بسیار موثر باشد.

به منظور بارگذاری کتابخانه jQuery سرویس CDN ماکروسافت می توانید کد زیر را در صفحه ی وب جاسازی نمایید:

<script src=”//ajax.aspnetcdn.com/ajax/jQuery/jquery-2.1.4.min.js”></script>

jsDelivr CDN

این سرویس ارائه دهنده ی یک شبکه توزیع محتوای منبع باز است که از ارائه دهندگان MaxCDN و CloudFlare CDN استفاده می نماید. از این رو می تواند بهترین عملکرد و زمان کار را ارائه نماید. این سرویس به توسعه دهندگان اجازه می دهد که از پروژه های شخصی خود میزبانی نمایند و همچنین ۱۲۰۰ پروژه میزبانی شده از جمله jQuery, Bootstrap و  Modernizr را به آنها ارائه می دهد. هیچ محدودیتی در مورد پهنای باند وجود نخواهد داشت و این سرویس امکان فعالیت کتابخانه های JavaScript، افزونه های jQuery و فریم ورک های CSS و … را فراهم می نماید.

به منظور بارگذاری کتابخانه jQuery از سرویس jsDelivr CDN کافی است کد زیر را در صفحه ی وب جایگذاری نمایید:

<script src=”//cdn.jsdelivr.net/jquery/2.1.4/jquery.min.js”></script>

cdnjs CDN

این سرویس یک شبکه توزیع محتوای رایگان است که توسط CloudFlare راه اندازی شده و صدها کتابخانه ی محبوب JavaScript و CSS از جمله jQuery, Bootstrap, Modernizr و … را شامل می شود.

به منظور بارگذاری کتابخانه ی jQuery از cdnjs CDN ، می توانید کد زیر را در صفحه وب خود جاسازی نمایید:

<script src=”https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/2.1.4/jquery.min.js”></script>

jQuery CDN

شبکه توزیع محتوای jQuery سرویسی است که توسط MaxCDN ارائه شده و از کتابخانه های مخصوص خود از جمله jQuery UI, jQuery Mobile, jQuery Code, jQuery Unit, jQuery Color و PEP میزبانی می نماید.

برای بارگذاری کتابخانه jQuery از سرویس jQuery CDN می توانید کد زیر را در صفحه ی وب مورد نظرتان جاسازی  نمایید:

<script src=”https://code.jquery.com/jquery-2.1.4.min.js”></script>

سرویس های محبوب CDN پرداختی

از جمله سرویس های محبوب CDN پولی می توان به CDN77, MaxCDN, Amazon CloudFront, BitGravity, Akamai, CDNetworks, CacheFly, EdgeCast, Limelight و Incapsula اشاره کرد.

CDN77

این سرویس یکی از بهترین شبکه های توزیع محتوا را ارائه کرده است و بر خلاف دیگر سرویس ها، هیچ محدودیتی برای تعداد سایت ها نداشته و پوشش بسیار عالی را فراهم کرده است. قیمت این سرویس از ۴۹$ برای هر ترابایت انتقال داده شروع می شود. نکته جالب در مورد این سرویس عدم نیاز به تغییر DNS یا پیکربندی های اختصاصی می باشد.

MaxCDN

MaxCDN یکی از محبوبترین سرویس های CDN است که علاوه بر پشتیبانی تمام وقت (۲۴/۷)، ویژگی هایی همچون SSLهای اشتراک گذاری شده ی رایگان ، ارائه آمارهای لحظه ای و درصد کارکرد ۱۰۰% را به ازای دریافت ۷۹ دلار برای هر ترابایت انتقال داده به مشتریان ارائه می نماید. همچنین این سرویس در صورت عدم رضایت شما تضمین می دهد که پول یک ماه را به شما برگرداند.

Amazon CloudFront

این سرویس رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و به راحتی قابل استفاده است. این سرویس به منظور کار با Amazon Simple Storage Service و Elastic Computer Cloud بهینه سازی شده است. با استفاده از CloudFront شما تنها مبلقی را برای استفاده هایتان پرداخت می نمایید و میزان پرداخت از ۰٫۱۲ دلار به ازای هر گیگابایت انتقال داده آغاز می شود.

BitGravity

BitGravity اولین سرویس شبکه توزیع محتوا است که برای فایل های ویدئویی HD بهینه شده و با استفاده از این سرویس شما می توانید مطمئن باشید که انتقال داده ای بسیار باکیفیت خواهید داشت. زیرا این سرویس بیش از دیگر سرویس ها در سراسر دنیا سرور فعال دارد و ارتباطات بیشتری را برقرار می نماید.

Akamai

با استفاده از Akamai پوشش بسیار مطلوبی خواهید داشت و انتقال داده بی عیب و نقص خواهد بود. این سرویس در ۷۲ کشور صدها هزار سرور فعال دارد و با این شبکه می توانید با خیال راحت داده هایتان را به کاربران ارائه نمایید.

CDNetworks

این سرویس به بهترین شکل از مشتریان خود پشتیبانی می نماید و محتوای وب را با سرعتی بالا و با قابلیت اطمینان مناسب توزیع می نماید. این سرویس برای ویدئوهای جاری و فایل های دانلودی با حجم بسیار بالا و ذخیره تصاویر از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است.

 

CacheFly

CacheFlyیک از قابل اعتماد ترین و سریعترین شبکه های توزیع محتوا است. این سرویس ۱۰ برابر سریعتر از دیگر سرویس های CDN می باشد و تمامی بسته های پیشنهادی استاندارد آن بصورت آزمایشی به مدت یک ماه به مشتریان بصورت رایگان ارائه می شود.

EdgeCast

این سرویس هم یکی دیگر از پرسرعت ترین و قابل اعتماد ترین سرویس های شبکه توزیع محتوا است و در حال حاضر به بیش از ۳ میلیون مشتری در سراسر دنیا خدمات ارائه می نماید.

Limelight

این سرویس عملکردی فوق العاده و دسترسی بسیار عالی را به شما پیشنهاد می کند. عملکرد سایت شما با این سرویس به هیچ گونه عیب و نقصی از طرف سرور دچار نخواهد شد. علاوه براین، با توجه به داشتن نرم افزارهای بر پایه ی cloud می تواند داده های ویدئویی را با سرعت بالا انتقال دهد. خدمات پشتیبانی سرویس Limelight بصورت ۲۴ ساعته در تمامی ۷ روز هفته به مشتریان ارائه می گردد.

Incapsula

این سرویس از کشینگ هوشمند و گزینه های کنترل حافظه پنهان (کش) استفاده می نماید. همچنین با استفاده از ابزارهای بهینه سازی شبکه و محتوا باعث می شود تا وب سایت های تحت پوشش آن از سرعت بسیار مطلوبی برخوردار شوند. در صورتی که از این سرویس استفاده نمایید می توانید مطمئن باشید که سرعت وب سایتتان ۵۰% افزایش خواهد یافت و پهنای باند مورد نیاز آن تا ۷۰% کمتر خواهد شد.

KeyCDN

KeyCDN یک سرویس قدرتمند است و به آسانی می توان از آن استفاده کرد. این سرویس از ویژگی هایی از جمله HTTP/2، سرویس رایگان Let’s Encrypt integration و آمارهای به روز و قابل دسترسی در لحظه برخوردار می باشد. قیمت ترافیک این سرویس پایین می باشد ( از ۰٫۰۴$ به ازای هر گیگابایت انتقال داده به بالا) و رفته رفته با افزایش مصرف شما فزایش می یابد.

 

تقریبا تمامی سرویس های شبکه توزیع محتوا  به شما یک دوره استفاده آزمایشی رایگان ارائه می دهند تا به شما کمک کنند که دید درستی از آن سرویس ها پیدا کنید و دریابید که آیا سرویس انتخابی شما پاسخگوی نیازهایتان است یا خیر. برخی از این سرویس ها نیز به ازای ارائه خدمات قیمت ثابتی را از شما دریافت نمی کنند و شما باید بسته به میزان مصرفتان به آنها هزینه پرداخت نمایید.

قبل از به کارگیری هر کدام از سرویس های یاد شده بهتر است ابتدا یک تحقیق جامع درباره آنها انجام دهید و به بازخورد های دیگر مشتریان در مورد عملکرد این سرویس ها توجه داشته باشید. از این طریق می توانید مطمئن شوید که سرویس مورد استفاده ی شما قابل اعتماد بوده و در عملکرد سایتتان خللی وارد نمی کند.

راه های پیاده سازی یک شبکه توزیع محتوا

بسته به پیچیدگی و اندازه ی وب سایتتان، راه اندازی یک سرویس شبکه توزیع محتوا می تواند مشکل باشد، اما پیاده سازی آن به طور کلی کار بسیار ساده ای است. ابتدا باید انتخاب کنید که CDN مورد استفاده ی شما باید چه منابع استاتیکی را پوشش دهد و سپس وب سایتتان را برای ارسال درخواست فایل های CDN پیکر بندی نمایید. این کار قطعا ساده ترین راه برای اجرای CDN است و شما می توانید شخصا بطور کامل آن را انجام دهید. دیگر راه های اجرای CDN شامل تغییر نام دامنه و اصلاح سوابق DNS می شود که اندکی سخت تر بوده و می تواند شما را سردرگم کند.

نکات کلیدی که باید به ان توجه شود

باید توجه داشته باشید که CDN ها اغلب توسط شبکه های ثالثی اداره می شوند. این شبکه ها باید دارای پشتیبانی مشتریان قابل قبولی داشته باشند تا در مواجهه با بد افزارها و قطعی های بالقوه، مشکل شبکه را برطرف نمایند. در صورتی که سرویس CDN از پشتیبانی مناسبی برخوردار نباشد برطرف نمودن مشکلات شبکه از عهده ی شما خارج خواهد بود و ممکن است حل این مشکلات نیاز به زمانی طولانی برای شما داشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات بالقوه در ارتباط با CDN ها می تواند هزینه های بیشتر برای نصب شبکه باشد. زیرا برخی از شبکه های ثالث که در بالا به آنها اشاره شد در ازای نصب از شما هزینه دریافت می نمایند. به هر حال در صورت پیچیده بودن مراحل نصب، شما برای نصب شبکه نیاز به راهنمایی این شرکت ها خواهید داشت و پرداخت این هزینه اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نکته دیگر که باید به آن توجه شود این است که اگر چه ممکن است یک شرکت تعداد زیادی سرور در سراسر دنیا داشته باشد اما ممکن است سرور های آن شرکت محدوده ی کشور شما را به خوبی پوشش نداده باشند. در این موارد بهتر است که تمامی منابع شما در سرور اصلی خودتان ذخیره شود.

نتیجه گیری

اگر چه سرویس های CDN نقاط ضعفی دارند که شما را ملزم به دقیق تر شدن در انتخاب می نماید اما مزایای استفاده از این سرویس ها آنقدر زیاد است که همواره کفه ترازو به سمت استفاده کردن از آنها سنگینی می کند. استفاده از سرویس های شبکه نوزیع محتوا منافع مهمی را برای وب سایت شما به همراه خوهد داشت و با استفاده از آنها می توانید هم عملکرد سایتتان را بهبود دهید و هم برخورد بهتری با مخاطبانتان داشته باشید.

امیدوارم این راهنما شما را از اهمیت استفاده از  CDNها آگاه ساخته و فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین سرویس CDN را به شما آموخته باشد. شما می توانید با توجه به نکات ذکر شده در این راهنما با توجه به نیازهای وب سایتتان بهترین سرویس CDN را برای موفقیت در کارتان انتخاب نمایید.

من می تونم با چک کردن سایت و انجام تغییرات سرعت سایت رو خیلی بالا ببرم و درصورت راضی بودن شما از کار هزینه ای از شما می گیرم 09030852600

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...