6 پست در این موضوع قرار دارد

سلام و خسته نباشید به همه کسی میدونه چطور میشه از سایت moz بک لینک رایگان کرفت؟

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

درود

مي بايست در وبلاگش در بخش نظرات استفاده كني

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
در 3 ساعت قبل، mohammad moradi گفته است :

درود

مي بايست در وبلاگش در بخش نظرات استفاده كني

میشه راهنمایی کنید چجوری ؟ چون تا جایی که میدونم موز لینک یا ادرس سایت رو قبول نمیکنه.

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

يك راه اينه: با توجه به نوع مقاله و نظرت يه منبع رو معرفي كني و اونو لينك بدي

نه اينكه بگي خيلي خوب و تعريف كني بعد لينك بدي 100 درصد رد مي شه

راه ديگه هم اينه: پروفايل درست كني و توش لينك قرار بدي و اسمت نام سايتت باشه و اسمت لينكداره كليك مي شه ميان تو پروفايلت و ..... مثل همين انجمن

 

1

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
در ۱ ساعت قبل، mohammad moradi گفته است :

 

راه ديگه هم اينه: پروفايل درست كني و توش لينك قرار بدي و اسمت نام سايتت باشه و اسمت لينكداره كليك مي شه ميان تو پروفايلت و ..... مثل همين انجمن

 

این روش ارزشمنده ؟

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

در حال چاره ای نیست 

ولی خب بله البته اگر فعال باشین و نظرات راهگشا ارائه بدین

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط medil0ne


      منبع:
      بک لینک چیست در مجله اینترنتی پاریسنااستفاده از همه یا بخشی از مطلب فقط با لینک مستقیم به منبع مقاله مورد رضایت پاریسنا خواهد بود.



      ***

      بک لینک چیست : شالوده اعتبارسنجی وب‌سایت‌ها




      یکی از مباحث اولیه‌ی سئو، بک لینک است. این‌که بک لینک چیست، چه بک لینکی خوب است، چگونه بک لینک ها را مونیتور کنیم و آیا باید بک لینک بخریم یا خیر؛ برخی از اولین سوالاتی هستند که درباره بک لینک به ذهن می‌رسد و قصد دارم در این مطلب به آن‌ها پاسخ بدهم.
      بک لینک (Backlink) را با اصطلاحات Incoming Links، Inbound Links، Inlinks و Inward Links نیز می‌شناسیم که همگی بر یک مفهوم دلالت می‌کنند. و آن مفهوم این است که به لینکی که از یک وب‌سایت به سایر وب‌سایت‌ها داده می‌شوند، بک لینک می‌گویند.
      در علم سئو، بک لینک جایگاه ویژه‌ای دارد. چنان‌که در مستند تولید سال ۲۰۰۷، با نام «پشت صحنه گوگل (Google: Behind The Screens)»، اذعان می‌شود که شالوده‌ی سیستم رتبه‌بندی گوگل بر اساس تعداد بک لینک وب‌سایت‌ها بنا شده است. فردریک والایز [در گوگل‌پلاس،فیس‌بوک،توییتر]، که آن زمان متخصص ارشد محصولات آنلاین برای گوگل ادوردز (Senior Online Product Specialist for Adwords) بود، در این مستند که تماشای آن را توصیه می‌کنم، در پاسخ به سوال مجری درباره‌ی چگونگی رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در صفحه‌ی نتایج گوگل، پاسخ می‌دهد که: «رتبه‌بندی سایت‌ها بر اساس لینک‌های ورودی آن‌ها صورت می‌گیرد. منطق این ایده بر این اساس است که به فرض اگر شخصی، وب‌سایتی درباره‌ی گل‌ها داشته باشد و وب‌سایتش اعتبار مناسبی در زمینه‌ی کاری خود داشته باشد، پس احتمالش زیاد است که سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایتش لینک بدهند؛ چرا که مطالب و محتوایش را مناسب و ارزشمند می‌دانند. و ما با توجه به وجود لینک‌هایی از این دست، متوجه می‌شویم که اعتبار و ارزش آن وب‌سایت چه مقدار است. هم‌چنین ما دقت می‌کنیم که این لینک‌ها از چه وب‌سایت‌هایی به آن وبسایت خاص داده شده‌اند. مثلا اگر لینکی از وب‌سایت نیویورک‌تایمز داده شده باشد، ارزش آن مثلا از وب‌سایت شخصی من بیش‌تر خواهد بود. پس تاثیر و اعتبار بیش‌تری به وب‌سایتی که توسط نیویورک‌تایمز لینک شده تعلق می‌گیرید و باعث افزایش رتبه‌ی آن وب‌سایت در نتایج جستجو می‌شود.»
      و در ادامه مجری سوال می‌کند چطور گوگل تضخیص می‌دهد که مثلا وب‌سایت نیویورک‌تایمز از یک وب‌سایت شخصی معتبرتر و ارزشمندتر است. وینتون سرف [در گوگل‌پلاس] (Vinton Cerf)، معروف به پدر اینترنت، که از اکتبر ۲۰۰۵ به عنوان معاون ریاست و رییس تبلیغات اینترنت (Vice President and Chief Internet Evangelist) به گوگل پیوسته است، پاسخ می‌دهد که: «مکانزیمی وجود دارد که ما و دیگر موتورهای جستجو از آن استفاده می‌کنیم تا سعی کنیم بفهمیم کدام اطلاعات به نظر، بیش‌ترین ارتباط را با یکدیگر دارند. به هر حال مردم زمانی که یک عبارت را جستجو می‌کنند، مایل هستند نتیجه‌ای که بیش‌ترین ارتباط را به موضوع مد نظرشان دارد، بالاتر از سایرین نمایش داده شود. و در دنیای گوگل، ارتباط به این شکل مشخص می‌شود که هر چه یک وب‌سایت لینک‌های بیش‌تری از سایر وب‌سایت‌ها دریافت کرده باشد، پس به احتمال زیاد اطلاعات مهمی در آن وب سایت وجود دارد. هم‌چنین ما به این شیوه، خود وب‌سایت‌هایی که به دیگر وب‌سایت‌ها لینک می‌دهند را نیز بررسی می‌کنیم و اعتبارشان را با توجه به تعداد لینک‌های ورودی‌شان، می‌سنجیم. البته موضوع از این این صحبت‌ها پیچیده‌تر است. ولی اگر عمیق‌تر وارد این ماجرا بشویم، نقض رازهای تجاری گوگل خواهد بود که من مایل به انجام آن نیستم.»
      توجه داشته باشید که این مستند در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است. علاوه بر این‌که همان زمان هم الگوریتم گوگل بسیار پیچیده‌تر از این صحبت‌ها بوده، و علاوه بر آپدیت‌های همیشگی گوگل، در فاصله‌ی ۲۰۰۷ تا امروز، دو انقلاب بزرگ در علم سئو و الگوریتم‌های گوگل نیز رخ داده است. اولی انتشار الگوریتم گوگل پاندا در فوریه ۲۰۱۱ و دومی انتشار الگوریتم گوگل پنگوئن در ۲۴ آپریل ۲۰۱۲؛ که تمام اصول سئو را با تغییرات جدی مواجه کرده است. از جمله تاثیر بک لینک بر سئوی سایت و چگونگی این تاثیر.
      همان‌طور که وینتون سرف گفته بود، الگوریتم‌ها بسیار پیچیده‌تر از این صحبت‌های بدیهی هستند؛ اما نمی‌توان گفت که حتی با وجود پاندا و پنگوئن، بک لینک تاثیر خودش را از دست داده است. بهتر و درست‌تر این است که بگوییم تاثیر بک لینک در اعتبار وب‌سایت‌ها، دقیق‌تر و واقعی‌تر شده است و راه‌های تقلب کم‌تر. البته نمی‌توان ادعا کرد که بک لینک امروز همان‌قدر تاثیر دارد که ۵ یا ۶ سال قبل داشته است. اما این امر، ابدا به آن معنی نیست که تاثیر بک لینک ناچیز یا حتی کم است. برعکس، شخصا اعتقاد دارم که شالوده‌ی سیستم رتبه‌بندی در نتایج جستجو امروزه نیز، هم‌چنان بک لینک است، اما با الگورتیم و مکانزیزمی بسیار بسیار پیچیده‌تر از گذشته.
      بک لینک خوب؛ بک لینک های مضر هم وجود دارند؟
      بله. همه‌ی بک لینک ها مفید نیستند. فاکتورهایی که در ادامه برای تشخیص بک لینک با کیفیت آورده می‌شود، قطعا تمام المان‌هایی نیستند که گوگل برای این موضوع استفاده می‌کند، اما می‌شود گفت مهم‌ترین آن‌ها هستند. اغلب اوقات، ضعیف بودن یک یا چند تا از فاکتورهای زیر برای یک عدد بک لینک باعث ضربه‌ی جدی به وب‌سایت نمی‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که حجم زیاد بک لینک بی‌کیفیت ممکن است خسارت‌های اساسی به وب‌سایت شما وارد کند. این‌که «زیاد» یعنی چقدر را تقریبا نمی‌توان پاسخ داد؛ برای همین بهتر این است که همیشه بک لینک های وب‌سایتمان را مونیتور کنیم و در مواقع نیاز، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم. تعدادی از فاکتورهای سرنوشت‌ساز درباره‌ی بک لینک ها، به علاوه‌ی اینفوگرافیک «آناتومی یک لینک» در زیر آورده شده است.




      تصمیم دارم برای هر کدام از موارد زیر مطلب جداگانه‌ای تهیه کنم. طبعا توضیحات مختصر زیر گویای تمام نکات مرتبط با هر موضوع نخواهد بود.
      انکر تکست (Anchor Text): متنی که لینک روی آن قرار داده شده است و با کلیک کردنی است را انکرتکست می‌گویند. مثلا در این‌جا، عبارت مجله اینترنتی پاریسنا یک انکرتکست است. موضوع تاثیرات انکرتکست بر بک لینک بسیار گسترده است؛ اما کلیتا، تعداد زیادی از بک لینک های یک وب‌سایت نباید دارای یک انکرتکست مشابه باشند یا انکرتکست نباید بی‌ربط به وب‌سایت لینک دهنده باشد.
      دامین اتوریتی (Domain Authority): این مقدار که عددی بین صفر تا صد است را شرکت سئوموز محاسبه و ارائه می‌کند. ۴۰ فاکتور در یک فرمول پیچیده، در محاسبه‌ی این عدد دخالت می‌کنند. فاکتورهایی مثل تعداد بک لینک ها و کیفیت آن‌ها، سن دامین و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی. هر چه این عدد به صد نزدیک‌تر باشد، ارزشمندتر است.
      پیج اتوریتی (Page Authority): این مقدار هم مانند دامین اتوریتی، عددی است بین صفر تا صد و باز هم توسط شرکت سئوموز محاسبه و ارائه می‌شود. این مقدار نیز، با دخالت تعدادی فاکتورها، اما این بار منحصرا برای هر صفحه، جداگانه محاسبه می‌شود.
      لینک‌های خروجی (External Link): قبلا گفته می‌شد که تعداد لینک‌های خروجی هر صفحه نباید بیش‌تر از ۱۰۰ باشد. اما برخلاف آن‌چه در محیط نت فارسی رواج دارد، حالا دیگر تعداد لینک‌ها اهمیت اولیه ندارد. گوگل گفته که تعداد لینک‌های خروجی نباید نامعقول باشد، اما محدودیت صدتایی دیگر مطرح نیست. شناسایی «نامعقول بودن» تعداد لینک‌های خروجی خودش مکانیزمی دارد که تعداد لینک‌های خروجی، لینک‌های ورودی، حجم متن و فاکتورهای موثر دیگری، در آن دخالت می‌کنند.
      تعداد ایندکس: هر چه تعداد صفحات ایندکس شده‌ی سایت لینک دهنده بیش‌تر باشد، بک لینک آن سایت معتبرتر خواهد بود.
      پسوند دامین: گفته می‌شود که بک لینک از سایت‌های دات‌آی‌آر، به بهبود جایگاه سایت لینک شده در نتایج برای کاربران ایرانی کمک بیش‌تری می‌کند تا بک لینک از پسوند‌های دیگر. البته شخصا این مورد را تایید نمی‌کنم چرا که منبع موثقی برای این گفته سراغ ندارم.
      پیج‌رنک گوگل: هم‌چنین گفته می‌شود که تاثیر پیج‌رنک گوگل در اعتبار بک لینک ها از بین رفته است. اما این گفته را صحیح نمی‌دانم و معتقدم که بالا بودن پیج‌رنک، مستقیم و غیرمستقیم هم‌چنان در اعتبار بک لینک موثر است و هر چه پیج‌رنک گوگل وب‌سایتی بالاتر باشد، اعتبار بک لینک آن به شکل تصاعدی بالاتر خواهد بود.
      لینک‌های مخفی: بک لینک‌هایی که در صفحه، مخفی شده باشند، گوگل را معمولا مجاب می‌کند که بک لینک، خریداری شده است و از این بابت می‌تواند ضررش بیش‌تر از سودش باشد.
      ارتباط موضوعی: بک لینک از وب‌سایتی که موضوع مرتبط با وب‌سایت شما نداشته باشد، می‌تواند به اعتبار وب‌سایت صدمه بزند. اگر فکر می‌کنید که گوگل نمی‌تواند ارتباط موضوعی بین وب‌سایت‌ها را به خوبی تشخیص بدهد، اشتباه می‌کنید!
      ریلیشن؛ فالو یا نوفالو بودن: بک لینک هایی که نوفالو شده باشند، هیچ‌گونه اعتباری را به سایت لینک شده منتقل نمی‌کنند. در واقع لینک نوفالو هیچ تاثیری در بهبود رتبه‌ی نتایج جستجوی وب‌سایت لینک شده نخواهد داشت. بک لینک نوفالو، عبارت rel-nofollow را در خود دارد. می‌توان این موضوع را در کدهای سورس هر صفحه بررسی کرد. مثلا لینک زیر که در همین صفحه موجود است، نوفالو می‌باشد.
      <a href="http://moz.com/learn...main-authority" rel="nofollow" >Domain Authority</a>
      چرا نباید بک لینک بخریم؛ مساله مرگ و زندگی
      خرید بک لینک از نظر گوگل تقلب و خلاف قوانین است. با وجود الگوریتم پنگوئن، راه‌های لو رفتن خریدار و فروشنده‌ی بک لینک بسیار زیادتر و دقیق‌تر شده است. حالا بگذریم از این‌که بسیاری از تقلب‌های سئو و بسیاری از بک لینک خریدن‌ها، هیچ‌گاه نتیجه نمی‌دهند؛ اما نمی‌توان گفت تمام خریداران و فروشندگان بک لینک هم به تله‌ی گوگل می‌افتند. در هر حال، شما کلاهتان را قاضی کنید! ترجیح می‌دهید آهسته، قانونی، پایدار و محکم پیشرفت کنید یا می‌خواهید تمام تلاش و ثمره‌‌ی شب‌بیداری‌هایتان را به امید پیشرفت سریع اما ناپایدار و غیرقانونی که ممکن است هر لحظه به قیمت سقوط آزاد وب‌سایتتان تمام شود، در خطر مرگ و زندگی قرار دهید؟
      بله. وب‌سایت‌های زیادی هستند که با بک لینک به اصطلاح بالا آمده‌اند. اما هر سایتی مثل بدن هر انسانی، شرایط خاص خودش را دارد. لزوما یک قرص و یک دارو برای همه‌ی بیمارانی که مبتلا به یک بیماری هم هستند جواب نمی‌دهد. نمی‌شود گفت چون این وب‌سایت توانسته، پس برای وب‌سایت من هم قطعا کار می‌کند. فاکتورها و متغیرهای بسیاری در شناسایی وب‌سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل موثر هستند. از جمله‌ی دلایلی که باعث پنالتی شدن یا بن شدن وب‌سایت‌‌هایی که بک لینک می‌خرند، می‌شود، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:
      - بک لینک از وب‌سایت‌های اسپم
      - بک لینک از وب‌سایت‌های نامرتبط
      - بک لینک از وب‌سایت‌هایی با تعداد لینک‌های خروجی بسیار زیاد
      - بک لینک از وب‌سایت‌هایی که تولید محتوا ندارند و صرفا حاوی تعدادی بک لینک هستند
      - بک لینک های زیاد با یک کلمه کلیدی یکسان
      - بک لینک های زیاد فقط به یک صفحه یکسان، مثل صفحه اول وب‌سایت
      بک لینک مونیتورینگ؛ مراقب بک لینک ها باشید




      وب‌سایت‌های بسیاری هستند که به شکل تخصصی، ارائه دهنده‌ی خدمات مربوط به بک لینک هستند. این وب‌سایت‌ها بک لینک های وب‌سایت شما را مونیتور می‌کنند و انواع و اقسام اطلاعات را در مورد هر بک لینک خاص و در مورد وضعیت بک لینک های وب‌سایتتان در اختیار شما قرار می‌دهند. این‌ها سعی می‌کنند با الگوریتم خاص خود، کیفیت هر بک لینک را محاسبه کنند و هرچه این الگوریتم به الگوریتمی که گوگل برای کیفیت‌سنجی لینک‌ها استفاده می‌کند، نزدیک‌تر باشد، نتایجی که برای وبمستر ارائه می‌شود دقیق‌تر و مفید‌تر خواهد بود. برخی از این وب‌سایت‌ها در زیر آمده‌اند.
      Ahrefs | Linkody | Mondovo | MonitorBacklinks | RankSignals | Majestic | BacklinkWatch | SEOMoz | Link-Assistant
      اغلب وب‌سایت‌های بالا، قیمت‌های ماهیانه‌ی نسبتا سنگینی دارند و معمولا برای وب‌سایت‌هایی که تازه راه‌اندازی می‌شوند، مخصوصا برای ما ایرانی‌ها که هر دلار تقریبا ۳۵ هزار برابر واحد پولمان است، خرید این اشتراک‌ها، صرفه‌ی اقتصادی ندارد. البته ناگفته نماند که این وب‌سایت‌ها، برای کاربرهای مهمان و کسانی که مشترک هم نیستد تا یک حدی خدمات رایگان ارائه می‌دهد که از قضا بسیار کاربردی و به‌درد‌بخور هم هستند. برخی هم دوره‌ی آزمایشی رایگان می‌دهند که می‌توان استفاده کرد. شخصا Ahrefs.com و نرم‌افزار SEO PowerSuite شرکت Link-Assistant را بیش‌تر از سایرین می‌پسندم.
      اما جدا از این شرکت‌های ثالث، خود گوگل وبمستر تولز هم بخشی برای بررسی و مونیتورینگ بک لینک ها ارائه کرده که البته نسبت به شرکت‌های بالا، امکانات بسیار اندکی دارد. اما اگر شما خصوصیات بک لینک خوب را به درستی فهمیده باشید، می‌توانید تا حد معقولی با استفاده از درک و هوش شخصی‌تان، لینک‌های ورودی به وب‌سایت را که گوگل وبمستر تولز نشان می‌دهد، بررسی کنید و آن‌هایی که بی‌کیفیت هستند و حتم دارید که به سئوی وب‌سایت شما ضرر می‌زنند را حذف یا Disavow کنید. در آینده مطلبی مخصوص چگونگی تشخیص بک‌لینک‌های بی‌کیفیت، نحوه‌ی برخورد، حذف و یا Disavow کردن آن‌ها خواهم نوشت که به نظرم مبحث بسیار مهم و ظریفی است.
      فعلا می‌توانید از گزینه‌ی Links to Your Site که زیرمجموعه‌ی بخش Search Traffic در گوگل وبمستر تولز است، برای مشاهده‌ی فهرست بک لینک های وب‌سایت خود استفاده کنید.


      ***



      منبع:
      بک لینک چیست در مجله اینترنتی پاریسنااستفاده از همه یا بخشی از مطلب فقط با لینک مستقیم به منبع مقاله مورد رضایت پاریسنا خواهد بود.