رفتن به مطلب

برای یادگیری طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم؟


پست های پیشنهاد شده

شروع اولین قدم برای یادگیری طراحی سایت

برای یادگیری طراحی وب سایت از کجا شروع کنیم؟

یکی از سوالاتی که همیشه برای کسانی که میخواهند یک حرفه را شروع کنند پیش می آید این است که "از کجا شروع کنیم" . این سوال در عین حال که ساده به نظر می رسد گاه به اشتباه پاسخ داده می شود و این اشتباه می تواند منجر به هدر رفتن زمان ، انرژی و هزینه شخص شود. ضمن اینکه در مباحثی همچون طراحی سایت که حیطه گسترده ای دارد ممکن است یادگیری مطالب حاشیه ای پایه و اساس یادگیری را دچار مشکل کند.

از طرف دیگر اصولا هر کس که به دنبال یادگیری چیزی میرود برای خود یک هدف اصلی تعیین می کند. به عنوان مثال ممکن است هدف از یادگیری تقویت مباحث درسی در دانشگاه باشد یا ممکن است شخص دیگری با هدف اینکه بتواند وارد بازار کار شود به دنبال یادگیری آن حرفه برود. برخی دیگر هم ممکن است صرفا برای اخذ مدرکی خاص دنبال فراگیری مطالب باشند.

طبیعتا هدف از فراگیری طراحی سایت در اینکه چه مطالب و مباحثی را باید یاد گرفت موثر است. اما در ابتدا آشنایی و درک مفهوم طراحی و راه اندازی سایت ضروری و پیش نیاز است. اینکه طراحی سایت چیست و مفهوم سایت های استاتیک و داینامیک چیست . مفاهیمی که در طراحی سایت لازم است هر طراح سایت بداند. به عنوان مثال مفهوم لینک، تایتل ،منو ،فوتر و ...

بعد از آشنایی با مفاهیمی که در طراحی کاربرد دارد نخستین قدم در یادگیری طراحی سایت ، فراگیری زبان برنامه نویسی HTML است. اچ تی ام ال پایه و اساس تولید یک وبسایت است. بدون یادگیری تگ ها و شیوه های پیاده سازی و نمایش صفحات HTML ورود به این عرصه اشتباه است. از آنجا که در این مقاله قصد نداریم وارد آموزش شویم به ذکر این نکته بسنده می کنیم که HTML پایه و اساس صفحات وب است. پس در یک پاسخ سریع که از کجا شروع کنیم می توان گفت از آشنایی با مفاهیم و یادگیری HTML.

html-design-learning.png

بعد از یادگیری HTML و کسب تسلط کافی بر تگ ها نوبت به یادگیری CSS می رسد. سی اس اس مکمل اچ تی ام ال است و پایه طراحی سایت را کامل می کنم. با فراگیری این دو زبان که به زبان های کلاینت ساید معروف هستند خواهید توانست صفحات استاتیکی طراحی کنید که پایه دانش شما در زمینه طراحی و راه اندازی سایت خواهد بود.

بنابراین چنانچه جویای فراگیری طراحی وب سایت هستید از اهمیت تسلط بر پایه یعنی HTML و CSS غافل نشوید.

ویرایش شده توسط Morteza
لینک به ارسال

سلام

به انجمن خوش اومدین دوست عزیز

1- لطفا مطالب کپی رو حداقل با ویرایش اینجا قرار بدید.

2- برای پیش درآمدهای اینچنینی در بخش زیر تاپیک جامع ایجاد کنید.

HTML - jQuery - CSS

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...