رفتن به مطلب

نصب وردپرس بر روی لوکال یا سیستم شخصی با xampp


پست های پیشنهاد شده

نصب وردپرس بر روی لوکال 

نصب وردپرس بر روی لوکال یا سیستم شخصی با xampp

با نصب وردپرس بر روی کامپیوتر می توانید با آن کمی کار کنید و بر روی آن آزمون و خطا کنید، تم را تست کنید، کارکرد افزونه ها را چک کنید و برخی از کدهای دلخواه خود را کم یا زیاد کنید و تمامی این کارها را با سرعت بیشتر و بدون نیاز به نصب وردپرس بر روی هاست انجام دهید. در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه می توانید این کار را با XAMPP انجام دهید.

 

در این مقاله میخوانید : 

 

برای چه وردپرس را روی کامپیوتر نصب می کنیم؟

نصب وردپرس یکی از راه های معمول در بین توسعه دهندگان و برنامه نویسان وردپرس برای تمرین و توسعه این سیستم مدیریت محتوا است. وقتی شما وبسایت را بر روی کامپیوتر خود نصب می کنید، تغییرات فقط برای شما نمایش داده می شود و شخص دیگری از آن مطلع نمی شود. چرا که وبسایت شما بر روی سرور و در اینترنت قرار نگرفته است. از طرف دیگر شما می توانید تم های مختلف، افزونه های گوناگون، قابلیت ها و تنظیمات وردپرس را بدون هیچ نگرانی یاد بگیرید. برای همین اگر تاکنون یک وبسایت وردپرس داشته اید می توانید یک کپی از آن گرفته و با نصب آن بر روی کامپیوتر پلاگین های خود را بدون اینکه بر سایت اصلی شما روی اینترنت تاثیری بگذارد بروزرسانی کنید و موارد بروز شده مطلع شوید.

توجه داشته باشید که همان طور که قبلا گفته شد، با نصب وردپرس با XAMPP فقط بر روی کامپیوتر شما وبسایت قابل مشاهده بوده و اگر قبلا وبسایتی نداشته اید باید دامنه و هاست تهیه کنید.

 

XAMPP چیست؟

همانطور که می دانید اگر بخواهید یک سایت وردپرس بر روی کامپیوتر خود داشته باشید باید MySQL، PHP و Apache برروی کامپیوتر خود داشته باشید. پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی است و مای اس کیو ال (MySQL) نیز برای مدیریت پایگاه داده استفاده می شود. هردو برای راه اندازی وردپرس لازم است.  نصب و راه اندازی هر دو نرم افزار مذکور برای افراد مبتدی کمی دشوار است. برای حل این مشکل XAMPP پیشنهاد می شود. در حقیقت XAMPP ابزاری است تا کار را برای شما راحت کند. این نرم افزار برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، مک، و لینوکس قابل دسترسی است.

 

طریقه نصب XAMPP بر روی کامپیوتر

برای این کار ابتدا به وبسایت XAMPP بروید و آن را برای سیستم عامل خود دانلود کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

بستگی به سیستم عامل شما مراحل نصب متفاوت است. در این مقاله ما نحوه نصب بر روی ویندوز را بررسی می کنیم.  پس از دانلود XAMPP مراحل نصب را آغاز کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

XAMPP از شما سوال می کند که کدام بسته یا پکیج XAMPP را می خواهید نصب کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

تنظیمات پیش فرض برای اکثر کاربران مناسب است. انتهای مراحل نصب بر روی دکمه next کلیک کنید. بعد از اتمام مراحل نصب تیک عبارت start the control panel now در مرحله آخر را زده و دکمه finish را بزنید. این کار XAMPP را در کنترل پنل باز می کند. در صفحه باز شده و کلید start را فشار دهید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

با این کار XAMPP هم Apache و هم MySQL را راه اندازی می کند. اگر پیامی از طرف فایروال ویندوز آمد گزینه Allow Accessرا فشار دهید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

اگر هر دو نرم افزار اجرا شده بود نامشان به صورت سبز رنگ هایلایت می شود.

مراحل گفته شده در بالا برای راه اندازی XAMPP بود. حال نحوه کار با XAMPP را در ادامه برای شما توضیح می دهیم.

 

نصب وردپرس با XAMP بر روی کامپیوتر

اولین قدم ان است که اگر وردپرس ندارید آن را از سایت وردپرس دانلود کنید. از اینجا

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

بعد از دانلود آن باید فایل زیپ را باز کنید. در این فایل یک فولدر با نام وردپرس وجود دارد. این فایل را کپی کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

سپس به فایل نصب XAMPP بروید. در ویندوز آدرس ها ممکن است به صورت زیر باشد:

C:/Program Files/XAMPP/htdocs یا  C:\Xampp\htdocs 

فایل وردپرس را به  قسمت htdocs منتقل کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

پیشنهاد می کنیم نام این فایل را از وردپرس به نام دیگری تغییر دهید. مثلا website1 این به شما کمک می کند که اشتباه نکنید. سپس مرورگر مورد نظر خود را باز کنید و localhost/website1 جست و جو کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

 

پس از آن بر روی دکمه” بزن بریم!” کلیک کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

 

در این صفحه مشخصاتی مانند نام پایگاه داده، نام کاربری پایگاه داده، رمز عبور و اطلاعات هاست از شما گرفته می شود.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

 

ساخت یک پایگاه داده

برای این کار مروگر را باز کرده و آدرس localhost/phpmyadmin/ وارد کنید. با این کار phpMyAdmin باز می شود. با این کار می توانید پایگاه داده خود را بارابط کاربری راحت تری مشاهده کنید. 

برای دستریب به پایگاه داده روی Databases کلیک کنید و یک نام برای دیتا بیس جدید انتخاب کنید و بر روی دکمه create کلیک کنید تا پایگاه داده ساخته شود.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

با این کار یک پایگاه داده ساخته اید و می توانید از آن برای سایت وردپرس  خود استفاده کنید.   به آدرس /localhost/website1 برگردید و بر روی دکمه Let’s Go کلیک کنید. در صفحه بعد باید اطلاعات مربوط به پایگاه داده خود را وارد کنید. نام پایگاه داده که قبلا ساخته بودید را وارد کنید. نام کاربری شما root است و رمز عبور را وارد کنید (که ما در اینجا خالی می گزاریم و در صورت وجود چیزی آن را پاک میکنیم). برای قسمت میزبان پایگاه داده باید از localhost با توجه به عکس زیر استفاده کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

وقتی این کار را انجام دادید گزینه “فرستادن” را انتخاب کنید. اگر سیستم عامل شما ویندوز یا لینوکس است، وردپرس هم اکنون تنظیمات را بر روی فایلی با نام wp-config.php ذخیره کرده است.

اگر از مک استفاده می کنید، محتوای فایل و نحوه ساخت آن از شما سوال می شود. این فایل باید در فولدر root ذخیره شود. بعد از ساخت فایل متن کپی شده در آن بریزید. برای ذخیره این تغییرات باید به WordPress installer برگردید. برای این کار اول نام سایتتان را وارد کنید. سپس نام کاربری و کلمه عبور و آدرس ایمیل را برای مدیر سایت وارد کنید.

بعد از آن تصویری مانند زیر را می بینید و شما بر روی “اجرای نصب” کلیک میکنید تا ادامه فرآیند نصب را ببینید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

 

و پس از آن مانند تصویر زیر اطلاعات مربوط را پر کنید. 

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

وقتی اطلاعات را تکمیل کردید بر روی دکمه “راه اندازی وردپرس” کلیک کنید. با این کار نصب وردپرست تکمیل می شود و تا نهایی شدن آن نمی توانید به حساب کاربری خود وارد شوید.

برای ورود به وبسایت خود می توانید از لینک /localhost/website1/wp-admin  در مرورگر خود استفاده کنید.. برای ورود نیز همان نام کاربری و کلمه عبور خود را که در مرحله بالا که قبلا انتخاب کرده بودید را می توانید استفاده کنید.

%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9

مزایای استفاده از نصب وردپرس بر روی لوکال یا سیستم شخصی با xampp

حال که یک وردپرس با استفاده از XAMPP بر روی ویندوز نصب کردید هرآنچه در سایت خود بر روی اینترنت به صورت زنده انجام داده اید را هم اکنون به صورت آفلاین می توانید انجام دهید. از جمله نصب تم، تغییر تنظیمات، نصب افزونه ها و اضافه کردن صفحاتی چون تماس با ما، گالری عکس و… . با سرعت بیشتر و آسودگی خیال بیشتر!

 

امیدواریم این مقاله به نصب یک وردپرس بر روی ویندوز و کار با آن بدون استرس کمک کرده باشد. مطالب مارا با نام فنیکس و ذکر منبع، در اختیار دیگران قرار دهید تا در نشر مطالب مفید و در زکات علم، شما هم شریک شوید.

پیروز و سربلند باشید.

 

منبع : 

https://fenix.ir/?p=833

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...