رفتن به مطلب

نقشه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟


30uweb

پست های پیشنهاد شده

نقشه یکی از مهم ترین اختراعات انسان بود برای اینکه هدفمند به مسیرش ادامه دهد. راه را بشناسد و مسیرش را از قبل بداند تا زودتر به هدفش برسد. نقشه سایت Sitemap نیز همین کاربرد را دارد. در گذشته نیاز بود که یک سایت دو نقشه سایت داشته باشد. یکی نقشه سایت برای بازدیدکنندگان سایت و دیگری نقشه سایت برای موتورهای جستجوگر.
اما پس از رشد جستجوی داخل سایت و همچنین منو و زیرمنو شاید نقشه سایت دیگر کاربرد زیادی نداشته باشد، اما به همان مقدار که از اهمیت نقشه سایت برای بازدیدکننده کاسته شد به اهمیت نقشه سایت برای روبوت های موتورهای جستجوگر اضافه شد.

نقشه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ این روزها همه از گوگل برای جستجوی نیازهای خود استفاده می کنند. شاید بیراه نباشد که بگوییم بخش جستجوگر گوگل این روزها مورد علاقه همه مردم دنیا می باشد. زیرا نتایج واقعی به جستجوگر بر اساس نیازش می دهد و اهمیت موضوع وقتی بیشتر می شود که بدانیم این نتایج جستجو برای تمامی زبان ها و تمامی کلمات کلیدی بصورت دقیق و کارا عمل می کند.
و در این راستا تمامی کسب و کارهای بین المللی همه کوشش خود را کردند و می کنند تا برای کلمه کلیدی مرتبط با محصول یا سروی سخود در رتبه های بالای نتایج جستجو گوگل باشند تا بازدیدکننده ای داشته باشند که به سوریس یا محصول آنها نیاز دارد.
برخی صفحات به نسبت نوع کارکرد وب سایت دارای اهمیت بیشتری هستند. مانند صفحه اول سایت، محصول، صفحه آموزش، صفحه گالری عکس، صفحه تماس با ما و صفحات دیگر که این صفحات باید با زبان گوگل به روبات ها گفته شود تا به نسبت اهمیتشان رتبه بندی شوند.
پس اگر سایت شما نقشه سایت ندارد انتظار رتبه خوب در سیستم رتبه بندی گوگل نداشته باشید و سایت شما رنک خوبی نخواهد داشت. وجود نقشه برای سایت شما آنقدر اهمیت دارد که به شما پیشنهاد می کنم همین الان اگر آب در دستتان است زمین بگذارید و به فکر ساخت یک نقشه سایت باشید.
نقشه سایت شما باید از نوع نقشه سایت برای موتورهای جستجوگر باشد. فرمت این نقشه بصورت  .xml می باشد که مورد قبول سایت گوگل می باشد.

شاید بتوان یکی از مهمترین و اصلی ترین اقداماتی که می توان برای سئو سایت انجام داد، ایجاد نقشه سایت باشد. بعد از ایجاد نقشه باید آن را به موتورهای جستجو معرفی کرد.

در نقشه سایت علاوه بر این که آدرس هر مطلب در سایت را مشخص می کند، تاریخ ایجاد هر آدرس، درصد اهمیت هرمطلب و ... نیز ثبت می شود.
میتوان تنها مزیت نقشه سایت در موتورهای جستجو را سریع ایندکس شدن مطالب دانست.

لینک این مقاله:https://goo.gl/Emd25m

 

 

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...