30uweb

نقشه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

1 پست در این موضوع قرار دارد

نقشه یکی از مهم ترین اختراعات انسان بود برای اینکه هدفمند به مسیرش ادامه دهد. راه را بشناسد و مسیرش را از قبل بداند تا زودتر به هدفش برسد. نقشه سایت Sitemap نیز همین کاربرد را دارد. در گذشته نیاز بود که یک سایت دو نقشه سایت داشته باشد. یکی نقشه سایت برای بازدیدکنندگان سایت و دیگری نقشه سایت برای موتورهای جستجوگر.
اما پس از رشد جستجوی داخل سایت و همچنین منو و زیرمنو شاید نقشه سایت دیگر کاربرد زیادی نداشته باشد، اما به همان مقدار که از اهمیت نقشه سایت برای بازدیدکننده کاسته شد به اهمیت نقشه سایت برای روبوت های موتورهای جستجوگر اضافه شد.

نقشه سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ این روزها همه از گوگل برای جستجوی نیازهای خود استفاده می کنند. شاید بیراه نباشد که بگوییم بخش جستجوگر گوگل این روزها مورد علاقه همه مردم دنیا می باشد. زیرا نتایج واقعی به جستجوگر بر اساس نیازش می دهد و اهمیت موضوع وقتی بیشتر می شود که بدانیم این نتایج جستجو برای تمامی زبان ها و تمامی کلمات کلیدی بصورت دقیق و کارا عمل می کند.
و در این راستا تمامی کسب و کارهای بین المللی همه کوشش خود را کردند و می کنند تا برای کلمه کلیدی مرتبط با محصول یا سروی سخود در رتبه های بالای نتایج جستجو گوگل باشند تا بازدیدکننده ای داشته باشند که به سوریس یا محصول آنها نیاز دارد.
برخی صفحات به نسبت نوع کارکرد وب سایت دارای اهمیت بیشتری هستند. مانند صفحه اول سایت، محصول، صفحه آموزش، صفحه گالری عکس، صفحه تماس با ما و صفحات دیگر که این صفحات باید با زبان گوگل به روبات ها گفته شود تا به نسبت اهمیتشان رتبه بندی شوند.
پس اگر سایت شما نقشه سایت ندارد انتظار رتبه خوب در سیستم رتبه بندی گوگل نداشته باشید و سایت شما رنک خوبی نخواهد داشت. وجود نقشه برای سایت شما آنقدر اهمیت دارد که به شما پیشنهاد می کنم همین الان اگر آب در دستتان است زمین بگذارید و به فکر ساخت یک نقشه سایت باشید.
نقشه سایت شما باید از نوع نقشه سایت برای موتورهای جستجوگر باشد. فرمت این نقشه بصورت  .xml می باشد که مورد قبول سایت گوگل می باشد.

شاید بتوان یکی از مهمترین و اصلی ترین اقداماتی که می توان برای سئو سایت انجام داد، ایجاد نقشه سایت باشد. بعد از ایجاد نقشه باید آن را به موتورهای جستجو معرفی کرد.

در نقشه سایت علاوه بر این که آدرس هر مطلب در سایت را مشخص می کند، تاریخ ایجاد هر آدرس، درصد اهمیت هرمطلب و ... نیز ثبت می شود.
میتوان تنها مزیت نقشه سایت در موتورهای جستجو را سریع ایندکس شدن مطالب دانست.

لینک این مقاله:https://goo.gl/Emd25m

 

 

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری

  • مطالب مشابه

    • توسط seofara
      سایت ما : https://www.seofara.com
      همونطور که می‌دونین یکی از موارد مهمی که در SEO از قدیم وجود داشته است، توجه به آدرس سایت یا URL و ساختار دامنه می‌باشد. در این مطلب این موضوع مورد بازبینی قرار می‌گیره و نکاتی در اختیارتون قرار می‌گیره که در بهینه سازی آدرس سایت می‌تونه بهتون کمک کنه. نکته مهمی که در اینجا باید به اون توجه داشته باشید این هست که این موارد اجباری نیستند و بستگی به شرایط میتونین اونا رو رعایت کنید یا بیخیال اونا بشید.
      پس تا جایی که میتونین از این موارد پیروی کنید و این خیال که اگر از این موارد پیروی نکردم، موتورهای جستجو هیچوقت رنک خوبی به سایت شما نمیده رو از سرتون بیرون کنید. Google و Bing میتونن موارد پیچیده‌ای رو مورد بررسی قرار بدهند ولی مثل همیشه در سئو اگر بتونیم چیزا رو برای اونا (یا کاربران) ساده تر کنیم، به نتایج بهتری خواهیم رسید.
      نکته 1 : تا جای ممکن از یک دامنه و زیردامنه استفاده کنید
      مدارک و مثال‌هایی از افرادی که محتوای سایتشون رو از زیردامنه به زیرپوشه انتقال داده‌اند و نتایج مطلوبی رو مشاهده کرده اند، زیاد وجود دارد (یا برعکس، محتوا رو به زیردامنه انتقال داده اند و ترافیکشون رو از دست داده‌اند). پس با وجود این همه نمونه نمیشه با نتایجی که از این موارد به دست میان مخالفت کرد و اونا رو زیر سوال برد.موتورهای جستجو هرگونه روش و یا ابتکاری که از آن برای تشخیص اینکه آیا محتوا توانایی درجه بندی را می تواند از پوشه بالاسری خود به ارث ببرد یا نه، به کار می گیرند اماظاهرا در فرایند انتقال موفق آن به زیردامنه‌ها به مشکل برمی‌خورند.
      این نتیجه گیری به معنی این نیست که کلا باید بیخیال زیردامنه بشیم. اگر زیردامنه تنها راهی باشه که شما با استفاده از اون میتونین بلاگ یا محتوای مورد نظرتون رو ارائه بدین، اشکالی نداره ولی باید در نظر بگیرید که نتیجه بدتری نسبت به زیرپوشه بدست خواهد آمد.
      پس تا جایی که میتونین سعی کنید که سایتتون بر روی یک زیردامنه و دامنه ریشه‌ای باشه تا بتونه در موارد مربوط به رتبه‌بندی موتورهای جستجو به خوبی عمل بکنه.
      پس اگر خواستید یک بلاگ راه بندازید بجای blog.sample.com از sample.com/blog استفاده کنید تا نتایج بهتری رو بدست بیارید.
      برای مشاهده جزئیات و مثال‌های بیشتر میتونین این لینکرو مشاهده کنید.
      نکته 2 : هر چه خوانایی بیشتر، بهتر
      هر چه آدرس سایت شما خوانایی بهتری برای انسانها داشته باشه، مطمئنا برای موتورهای جستجو نیز بهتر و مناسب‌تر هست.Accessibility همیشه یک قسمت اصلی از سئو بوده است و مخصوصا در زمان فعلی این مورد خیلی پررنگ تر شده است چون موتور جستجو خوانایی و نحوه استفاده کاربران رو مورد بررسی قرار میده و تشخیص میده که برای کاربران مفید بوده است یا خیر.
      خوانایی یک موضوع ذهنی و فردی است اما تصویر زیر میتونه به شما کمک بکنه که این موضوع رو بهتر پیاده سازی کنید:
       
      این مورد به این معنی نیست که آدرس سایت شما از همه جوانب باید اوکی باشه اما حداقل باید کاربر با نگاه اولیه به آدرس سایتتون به راحتی اون رو متوجه بشه و بتونه باهاش ارتباط برقرار بکنه.
      نکته 3 : استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت
      استفاده از کلمه کلیدی که هدف سایتتون هست در آدرس سایت ایده خوبی هست و میتونین برای رتبه بندی بهتر موتورهای جستجو و بهینه سازی آدرس سایت از اون بهره ببرید. در ادامه دلایلی برای این امر میاریم.
      مورد اول اینکه کلمات کلیدی در آدرس سایت به کسانی که این آدرس رو در ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی یا ... مشاهده می‌کنند، کمک می‌کند تا بهتر هدف URL رو متوجه بشن. همچنین با هاور کردن بر روی لینک در قسمت پایین و سمت چپ مرورگر آدرس سایت نمایش داده میشه و کاربر میتونه مطمئن باشه که این مطلب همون چیزی هست که دنبال اون می‌گرده:
      مورد دوم اینکه URL ها بصورت مداوم کپی شده و در جاهای مختلف قرار داده میشن. در بعضی مواقع متنی برای لینک مشخص نمیشه و بجای اون خود آدرس لینک بصورت لینک در میاد و میتونین بر روی اون کلیک کنید. با اینکار کاربران کلمات کلیدی رو بهتر میبینن و اثر خوبی در رتبه بندی و ورودی سایت خواهد داشت.
      مورد سوم و آخر اینکه کلمات کلیدی در URL در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و تحقیقاتنشون میده که آدرس سایت یا URL یکی از مهم‌ترین عواملی هست که کاربران یک لینک رو انتخاب میکنن و اون رو از بین نتایج جستجو انتخاب می‌کنند.
       
      پس همونطور که مشاهده میکنید مراحل انتخاب کلمه کلیدی خیلی مهم و موثر است و باید به درستی اونا رو انتخاب کنید، مخصوصا اگر بخواید از اونا در آدرس سایت هم استفاده کنید. شما میتونین برای این مورد از ابزارهای زیادی که وجود داره استفاده کنید.
      نکته 4 : چند URL یک محتوا رو نشون میدن؟ از Canonical استفاده کنید
      اگر شما دو URL مختلف داشته باشید که محتوای تقریبا یکسانی رو نشون میدن، از Canonical استفاده کنید و به موتورهای جستجو یک آدرس یکسان رو بدید تا مشکلی برای اونا پیش نیاد. تا جایی که میتونین از Redirect 301 استفاده کنید تا هم کاربران و هم رباتها به یک آدرس منتقل بشن و اگر تحت شرایط خاصی میخواین کاربران منتقل نشن و فقط ربات ها منتقل بشن، میتونین از canonical استفاده کنید. مثل کد زیر:
      محتوای تکراری واقعا برای موتورهای جستجو خیلی مشکل ساز نیست (حداقل تا جایی که استفاده از محتوای تکراری خیلی خیلی زیاد نشه). اما اگر از محتوای تکراری استفاده کنید رتبه بندی به مشکل میخوره و به ترافیک سایت ضربه میخوره. پس به این نکته دقت داشته باشید.
      نکته 5 : تا جایی که امکان داره از پارامترهای داینامیک استفاده نکنید
      تصویر زیر رو مشاهده کنید:
       
      اگر میتونین پارامترها رو از آدرس سایتتون حذف کنید، حتما این کار رو انجام بدین. اگر بیشتر از 2 پارامتر داشته باشید باید بصورت جدی به فکر بازنویسی URL باشید و اون رو بصورت خواناتر در بیارید.
      شما میتونین در Apache از mod_rewriteو در IIS از URL Rewrite module استفاده کنید و آدرس سایت رو بصورت مناسب بازنویسی کنید تا خوانایی و فهم URL بهتر و بیشتر بشه.
      بعضی از پارامترهای داینامیک برای پایش کلیک کاربران مورد استفاده قرار میگیرن (مانند Buffer). در کل این موارد مشکل بزرگی رو به وجود نمیارن اما باعث میشن که یک URL طولانی تر داشته باشیم که اصلا خوب نیست.
      نکته 6 : از URL کوتاه تر استفاده کنید
      تا جایی که میتونین از آدرس سایت کوتاه‌تری استفاده کنید. لازم نیست که خیلی زیاد روی این قضیه حساس بشید و اگر در حال حاضر تعداد کاراکترهای آدرس سایت شما کمتر از 50 تا 60 می باشد، نیاز به انجام کاری در این زمینه ندارید. اما اگر تعداد کاراکترها 100 یا بیشتر باشه بهتره که حتما اون رو بازنویسی  کنید و به یک URL کوتاه‌تر برسید.
      این مورد خیلی به Google یا Bing یا دیگر موتورهای جستجو ربط نداره چون اونا به راحتی میتونن هر آدرسی رو بدون مشکل مورد استفاده قرار بدن. این مورد بیشتر مربوط به قابلیت استفاده و User Experience است. آدرس سایت کوتاه به آسانی تحلیل میشه، کپی و Paste میشه و به راحتی میتونین اون رو در سایتهای دیگه یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید.
      در قسمت بعد با ادامه نکات بهینه سازی آدرس سایت در خدمتتون هستیم، پس با ما همراه باشید.
      امیدوارم از این مطلب خوشتون اومده باشه.
      موفق و پیروز باشید.
    • توسط seofara
      سایت ما : https://www.seofara.com
      10 راه کلیدی در این مقاله به شما ارائه می داریم تا بتوانید مهارت و تخصص تان را در زمینه ساخت الگوهای طراحی وب سایت و اپلیکیشن ارتقاء دهید.
      الگوهای طراحی و یا همان "وایرفریم ها" بخش ضروری پروسه طراحی سایت و یا اپلیکیشن ها می باشند. این الگو ها اگر به طور متناسبی برای طراحی انتخاب و ساخته شوند، می توانند به شما کمک کنند تا دریابید که چه مواردی در کدام مکان ها می تواند بهترین کاربرد را داشته باشد و هم چنین شما را قادر می سازد تا محتواهایی را تنظیم کنید و روی طراحی خود تمرکز داشته باشید.
      زمانی که الگوهای طراحی سایت با دقت ساخته شوند، می توانند راه را برای شما هموار سازند. این الگو ها می توانند تکمیل کننده پروژه های طراحی وب سایتی باشند که به درستی انجام نشده اند. با در نظر داشتن این موضوع در ادامه می توانید به 10 توصیه ای که به شما ارائه می شود، دقت داشته باشید تا مهارت های ساخت الگوهای طراحی وب سایت تان را ارتقاء دهید.
      توصیه هایی که در این مقاله قرار دارد شما را روی پروژه طراحی وبسایت متمرکز نگاه می دارد تا به این وسیله بتوانید از کاربرد و موثر بودن پروژه خود اطمینان حاصل کنید.
       
      ساخت الگوهای طراحی وب سایت خود را با پیش طراحی آغاز نمایید.
      در حالی که ایده بسیار خوبی می باشد که مستقیم به سراغ ابزار الگوسازی طراحی وب سایت خود بروید، پیش طراحی کردن الگوهای مد نظر تان نمی تواند وقت زیادی را بگیرد و به شما کمک می کند تا یک نقشه کلی برای ادامه راه خود داشته باشید.
       
      صرفه نظر کردن از عامل رنگ در طراحی سایت
      هدف الگوهای طراحی وب سایت این می باشد که محتواها، صفحات و عوامل ظاهری را کنار بگذارید و تنها به کاربردی بودن وب سایت و یا اپلیکیشن فکر کنید. اضافه کردن هر عاملی به طراحی، مانند رنگ باعث می شود تا شما از این هدف دور شوید و نتوانید به آن چه که می خواهید دست یابید.
       
      باید طراحی الگوها را ساده بسازید.
      نباید الگوهای طراحی وب سایت تان را پیچیده بسازید. آن ها را ساده طراحی کنید تا به شما این امکان را بدهند که روی هدف های مهم متمرکز شوید و از عوامل حواس پرتی به درو باشید. الگوهای طراحی وب سایت باید به طور واضحی، کاربرد و موثر بودن اپلیکیشن و یا طراحی وب سایت تان را توضیح دهند. شما نیازی ندارید وارد جزئیات شوید و به این وسیله بر مخاطب خود تاثیر بگذارید. به یاد داشته باشید که این موضوع باعث می شود تا هدف اصلی الگوهای طراحی رابط های کاربری را درک نکنید و مسیر را به صورت اشتباهی پیش روید.
       
      از نمونه داده های ساده ای استفاده نمایید.
      انتخاب نمونه داده های ضعیف می تواند باعث از بین رفتن الگو طراحی شود. در حالی که شما نیاز ندارید تا الگوی طراحی سایت و یا اپلیکیشن خود را شلوغ سازید، باید از همان اندک داده هایی که به الگوی خود می افزاید اطمینان یابید که بسیار مرتبط و کاربردی می باشند.
       
      زمانی که نیاز است، از حاشیه نویسی نیز به کار ببرید.
      همیشه راهنمایی های طراحان و برنامه نویسان در طراحی باعث می شود تا یک وب سایت یا اپلیکیشن پایدار بماند. اگر می خواهید تا این راهنمایی ها به سادگی خوانده و درک شوند، باید زمانی که نیاز است و در جایی که مناسب می باشد، از حاشیه نویسی کمک بگیرید.
       
      از یک سیستم شبکه ای کمک بگیرید و یا از کادر ها و باکس ها در طراحی وب سایت تان بهره بگیرید
      یک تکنیک جالب برای ساخت الگوهای طرای وب سایت این می باشد که از سیستم های شبکه ای و یا طرح بندی های کادری استفاده نمایید. استفاده از این مورد باعث می شود تا شما به راحتی و به سرعت بتوانید اجزای متفاوت طراحی را به سادگی و به صورت ساختاری طبقه بندی نمایید.
       
      ساخت سبک ها و نشانه هایی که بارها مورد استفاده قرار بگیرد.
      خیلی از نرم افزارها و طراحی وب سایت ها از الگوها استفاده می کنند، تنها به این دلیل که می توانند بارها از سبک ها و سمبل های موجود در آن بهره ببرند.
       
      استفاده از ابزار مناسب برای ساخت الگوهای طراحی سایت و یا اپلیکیشن
      در رابطه با اپلیکیشن ها، ابزارهای بسیاری در دسترس می باشد که می توانید به کمک آن الگوهای طراحی را بسازید. برخی از آن ها مخصوصا برای ساخت الگوها ساخته شده است و برخی دیگر به این منظور به وجود نیامده اند. در این جا تنها به نام بردن ابزارهای مشهور بسنده می کنیم:
      SKETCH یکی از بهترین ابزارها در این زمینه می باشد. این برنامه به طراحان، امکاناتی را ارائه می دهد که به راحتی می توانند کار خود را انجام دهند.
      AFFINITY DESIGNER یک ابزار طراحی برداری است که تقریبا هر چیزی که برای ساخت الگوها نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد.
      PENCIL PROJECT یک ابزار رایگان با منبع آزاد است که در سیستم عامل هایی مانند IOS،DOJO و غیره پشتیبانی می شود. شما از این مورد برای طراحی کردن الگوها برای وب سایت و اپلیکیشن دسک تاپ نیز می توانید بهره ببرید.
       
      نوع الگوی طراحی مورد نظر خود را شناسایی کنید.
      باید به این موضوع واقف باشید که ما دو نوع الگو برای طراحی سایت و یا اپلیکیشن پیش رو داریم: الگوهای کامل و الگوهای نیمه کامل.
      الگوهای نیمه کامل باعث می شود تا شروع ساخت الگو برای طراحی تان آسان و پر سرعت باشد. هدف این گونه الگوها تنها این می باشد که ساخت الگوهای طراحی تان را آغاز کنید و دست به کار شوید. این در حالی است که الگوهای کامل، جزئیات بیشتری را در اختیارتان قرار می دهند، اگر چه انواع رنگ ها را در اختیارتان نمی گذارند. در برخی مواقع تنها یک یا چند رنگ در این الگوها در اختیارتان قرار می گیرد.
       
      بازخورد ها و واکنش هایی را در رابطه با کاربردی بودن الگوهای طراحی دریافت کنید.
      یکی از مزایای استفاده از الگوهای طراحی وب سایت این می باشد که ساخت الگو ها، زمان بسیار کمی را از شما طلب می کند. هم چنین الگوها می توانند در پروسه طراحی نیز با دیگران به اشتراک گذاشته شوند. از این رو آن ها به راحتی می توانند نظرات و بازخوردهای خود را ارائه دهند.
       
      الگوهای طراحی وب سایت و یا اپلیکیشن نباید مانع پیشرفت و پیشروی شما در این زمینه شوند. این الگوها تنها یک قدم از پروسه ساخت و طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری محسوب می شوند.

    • توسط shayan201680
      سلام دوستان
      بنده یک سایت وردپرسی دارم که حدود دو سالی از ساختش میگذره...
      تا کنون حدود 50 نوشته (پست) در اون ارائه شده.
       
      الان بعد از دو سال میخوایم تغییراتی بسیار کلی بر روی سایت و همچنین دسته بندی ها انجام بدیم که به پست های قبلی نیازی نیست!
      چه راهی هست برای پاک کردنشون یا از بین بردنشون از گوگل که تاثیری بر روی سئو سایت نزاره؟
      چه پیشنهادی دارید؟
      با تشکر
    • توسط amir2o16
      سلام و خسته نباشیدحدودا یک سالی هست که وب سایتی راه اندازی کردم . تو این مدت عدد Domain Authority به عدد 23 رسیده بود اما دو روزه Domain Authority سایتم تو وب سایت موز به عدد 3 رسیده . واقعا ناامیدم کرده . کاری ام نکردم که بخوام گوگلو دور بزنم . 
      وب سایت بنده
      ir-blumen.com
    • توسط طراح سایت
      سلام و عرض ادب 
      به تازگی سایتی طراحی کردم که در ان افزونه یو هاست نصب کردم .حالا هر نوشته ای که قرار میدم با وجود این که بیش از 400 کلمه مینویسم این ارور رو میده"متن شامل 0 کلمه می باشد. این مقدار خیلی کمتر از مقدار پیشنهادی 300 کلمه است. محتوای بیشتری که مربوط به موضوع باشد را اضافه نمائید."
      لطفا راهنماییم کنید
      ممنون