محمد پارسا

سئو و افزایش فروش محصولات

1 پست در این موضوع قرار دارد

سئو و افزایش فروش محصولات

نقش سئو و افزایش فروش محصولات

سلام امروز با نکات سئو در وردپرس فایل در خدمت شما هستیم که نقش بسزایی در فروش دارند حتماً تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده باشد که در هنگام جستجو در موتورهای جستجو مانند گوگل، به لینک‌هایی برخورد کرده باشید که به کالایی که شما نیاز دارید اشاره کرده باشد اما شما روی آن لینک کلیک کرده و سپس بعد از چند ثانیه از آن صفحه خارج شده باشید. این احتمالاً به این دلیل بوده است که طراحی سایت آن به‌گونه‌ای بوده که رضایت خاطر شما را نتوانسته است جلب کند. البته می‌تواند عکس این نیز اتفاق افتاده باشد و شما به وب‌سایتی برخورد کرده باشید که ازلحاظ طراحی جالب به نظر برسد اما چیز خاصی برای جستجو کردن در آن وجود نداشته باشد پس تا انتقای این مقاله برای افزایش فروش بیشتر با ما همراه باشید.

 

برای اینکه مخاطبان شما با این نوع مسائل در وب‌سایت شما مواجه نشوند در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون این بحث خدمت شما ارائه نمائیم

 

پالایه‌های پیچیده

بیشتر محصولات در سایزها، رنگ‌ها و دیگر پارامترهای متفاوت از یکدیگر قرار دارند. همچنین بسته‌های استاندارد برای ارائه نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های معین باشد. اگر وب‌سایت شما دارای یک سیستم جستجو با مکانیزه فیلتر به همراه پارامترهای مختلف هست، آنگاه می‌توان گفت بیشتر کاربران وب‌سایت شما از این منظر از سایت شما راضی خواهند بود. برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است تا از گزینه‌های فیلتر مرتبط با سایت‌های مشابه و رقیب نیز استفاده کنید.

 

خط جستجو را در معرض دید قرار دهید!

به قول سایت آمازون که زیر صفحه اصلی مکان سلطه گری نوار جستجو هست. این راهکار ایده‌ای می باشدکه در طول سال‌ها تجربه به‌دست‌آمده است. وقتی‌که یک کاربر به یک فروشگاه آنلاین وارد می‌شود ولی نتواند چیزهایی را که نیاز دارد پیدا نماید آنگاه به دنبال یک بخش جستجو در وب‌سایت خواهد گشت. بنابراین خط جستجو نباید مخفی بماند. بنابراین باید این را در نظر داشته باشید که نوار جستجوی شما می‌بایست به‌درستی کار کند.

 

موجود یا ناموجود بودن محصولات

یکی از مهم‌ترین مسائلی که درزمینهٔ فروشگاه‌های اینترنتی مطرح هست این است که شما بهتر است لیست محصولاتی را که در انبار شما تمام‌شده است را از فهرست محصولات سایت خود حذف نکنید. این کار به دلیل رعایت اصول سئو هست. زیرا شما با این کار می‌توانید مخاطب خود را به مدت بیشتری در وب‌سایت نگه‌دارید. کاربر شما ممکن است حتی بخواهد آن محصول را خریداری نماید اما در این صورت نیز شما می‌توانید در انتها با یک جمله ” متأسفیم! این کالا در انبار موجود نیست!” قضیه را جمع‌وجور کنید. به‌هرحال این مزیت به وجود آمده است که شما می‌توانید مخاطب خود را تا مرز خرید درگیر سازید. همچنین می‌توانید یک گزینه دیگر را نیز اضافه کنید و با دریافت ایمیل کاربر به او ایمیل بزنید و از موجود شدن کالا در انبار او را آگاه سازید.

 

عکس‌های متنوع و با کیفیت محصولات

به‌احتمال خیلی فراوان شما نمی‌توانید یک متخصص فروش اینترنتی محصولات را پیدا کنید که به اهمیت فراوان عکس محصولات اشراف نداشته باشد. همچنین این کار از دید تجربه کاربری سایت بسیار مهم هست. این نکته را مدنظر داشته باشید که مردم با چشمان خود خرید می‌کنند. آن‌ها در خرید اینترنتی نمی‌توانند محصول را لمس کنند یا اینکه آن را از نزدیک مشاهده نمایند بنابراین نیاز است تا شما بتوانید عکس‌های باکیفیت و خوبی از محصول خود و در زوایای مختلف در سایت داشته باشید تا افراد بتوانند تصور کنند که در حال دیدن کالا به‌صورت فیزیکی هستند. همچنین خود را به یک عکس از هر محصول محدود نکنید. اگر شما می‌توانید عکس‌های سه‌بعدی و یا ویدئو از سایت خود داشته باشید پس هرگز این فرصت را از دست ندهید.

 

سبد خرید

به‌صورت کلی دو نوع پیاده‌سازی برای سبد خرید وجود دارد. اولین نوع آن به این صورت است که وقتی‌که در هرلحظه یک کالا اضافه گردد، و نوع دوم به این صورت است که هر وقت محصول جدیدی اضافه می‌گردد آنگاه سبد خرید نمایان شود.

 صرف‌نظر از اینکه شما سبد خرید را در کجا قرار می‌دهید باید گفت که این گزینه باید در کنار هر محصولی و به‌گونه‌ای باشدکه کاربران در هرلحظه بتوانند اقدام به خرید آن نمایند. در برخی از سایت‌ها نیز این گزینه در انتهای صفحه قرار دارد و کاربر برای خرید باید به انتهای صفحه پیمایش نماید. نکته‌ای که وجود دارد این است که شما نباید سبد خرید را درجایی قرار دهید که کاربر برای استفاده از آن نیاز به فکر کردن داشته باشد.

 

مگامنو

این نوع منوها همان‌طور که از نامشان پیداست اشاره به‌نوعی از منوهای عظیم دارد که فهرستی بزرگ از دسته‌بندی‌ها و زیر دسته‌بندی‌ها هست که بخش عظیمی از سایت را دربر دارد. شما می‌توانید این منوها را در سایت‌های بزرگی مانند ebay که تقریباً همه‌چیز می‌فروشد پیدا کنید. راه‌کار این نوع منوها به این شکل است که بتوانند پیمایش صفحه را برای سایت آسان سازند حتی اگر که آن‌ها ساختار مناسبی هم نداشته باشند. علاوه بر این به خاطر خاصیت بالا افتادنی و پایین افتادنی این نوع منوها، بخش زیادی از سایت شما به‌صورت مستمر اشغال خواهد شد. بنابراین اگر شما نیز دارای دسته‌بندی‌های مختلفی هستید بهتر است که فکری در مورد این قضیه کنید.

 

قیمت نهایی

یک قانون دیگر اینکه قیمت نهایی محصول را در صفحه همان محصول یا در صفحه سبد خرید بیان کنید. هیچ‌چیز برای مشتری این‌قدر عذاب‌آور نخواهد بود که بفهمد در هنگام ثبت نهایی خرید مبالغ بیشتری به‌کل مبلغ اضافه‌شده است. و اگر چنین موردی را ببینند سریعاً از سایت خود خارج می‌شوند.

 

طراحی بی نظیر

طراحان حرفه‌ای سایت بیان داشته‌اند که برای موفقیت سایت هر پیکسل از آن‌یک نقشی را ایفا خواهد کرد. وقتی‌که شما یک صفحه‌نمایش کالای جدید ایجاد می‌کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که چگونه می‌توانید تأثیر بیشتری بر روی مخاطب خود داشته باشید.

 

سئو

در این بازار پرهیاهوی فروش محصولات اینترنتی می‌توان گفت که شما می‌بایست بیشترین تلاش ممکن را داشته باشید تا بتوانید به موفقیت دست‌یابید. برای این کار سئو موردی است که بیشترین تأثیر را خواهد داشت. به‌طور مثال موتورهای جستجوگر علاقه زیادی به کدهای html صحیح دارند.

 

از جمعیت فاصله بگیرید

شما باید بدانید که طراحی سایت شما می‌بایست کاملاً اصلی و منحصربه‌فرد باشد و حداقل در بسیاری از موارد باید این کارها را انجام داده باشید. همچنین برای اینکه شما بتوانید متفاوت از دیگران باشید باید چیزهای متفاوتی نیز ارائه کنید. به همین دلیل است که بسیاری از سایت‌ها همانند هم عمل کرده و نمی‌توانند وجه تمایز خوبی را ایجاد نمایند و از دیگران فاصله بگیرند. بنابراین امکانات یک سایت فروشگاهی اولین چیزی است که شما می‌بایست در وب‌سایت خود آن را داشته باشید.

 

شبکه‌های اجتماعی

این‌یک فن مهم است که شما بتوانید از حجم عظیمی از مشتریانی که در سایت‌های اجتماعی هستند به نفع خود استفاده کنید. شما می‌بایست به این نکته اهمیت بسیاری دهید، حداقل برای بحث سئو سایت خود می‌بایست این موارد را در نظر داشته باشید. قرار دادن آیکون برای شبکه‌های اجتماعی تنها یک کار ساده نیست. خود این موارد به‌تنهایی برای سایت شما جذب مشتری نخواهد کرد اما حداقل این است که می‌توانید آن‌ها را به کاربران خود نمایش دهید. زیرا ممکن است آن‌ها مایل باشند تا آن محصول شمارا در بین دوستان خود به اشتراک قرار دهند.

 

بررسی سریع محصول

وقتی‌که شما برای محصولات خود بخش بررسی سریع را قرار می‌دهید درواقع این شانس را به مشتریان خود داده‌اید تا بتوانند یک بازرسی سریع از کاتالوگ و محصولات شما داشته باشند. همچنین این روش باعث می‌شود شما بتوانید توجه بیشتری از مخاطبان خود را در این زمینه جلب نمایید. این نوع بررسی باعث می‌شود کاربر از صفحه محصولات خارج نگردد.

 

اشتراک در خبرنامه‌ها

بازاریابی ایمیل هنوز زنده است و تا مدت‌های مدیدی نیز می‌تواند در دسترس باشد. به همین خاطر ساخت یک فهرستی از خریداران بالقوه اهمیت بسیاری پیداکرده است. شما سعی کنید بخش‌های مختلف اشتراکی برای مشتریان خود در سایت ایجاد کنید و آن‌ها را دعوت کنید تا در این بخش‌های اشتراک داشته باشند. بهترین بخش‌ها برای این منظور قسمت کالاهای جدید هست.

 

صفحات منظم و مرتب و تمیز

در دنیای واقعی نیز افراد دوست ندارند تا از مغازه‌های کثیف خرید نمایند. این امر در مورد فروشگاه اینترنتی نیز صادق هست. شما نباید صفحات دسته‌بندی و زیر دسته‌بندی آن‌ها را با موارد غیرمفید پرکنید. سعی کنید این صفحات خود را تنها با محصولاتی که می‌دانید دارای ارزش هستند پر نمایید. در مورد صفحات خود به‌درستی فکر کنید و در آن‌ها تفاوت‌های زیاد ایجاد نکنید.

 

رضایت‌نامه

در وب‌سایت‌های امروزی داشتن رضایت‌مندی مشتری آن‌یکی از مهم‌ترین بخش‌ها هست. آن‌ها معمولاً در صفحه‌های محصول قرار دارند. اما برای اینکه شما بتوانید این میزان رضایت‌مندی آن‌ها را تشخیص دهید بهتر است که یک‌صفحه‌ای را مختص این کار قرار دهید.

 

وارسی ساده

برای شما هدایت مشتری به سمت صفحه سفارش محصول هدف اصلی هست. وقتی‌که او به این صفحه وارد می‌شود شما نباید بگذارید تا او به این زودی‌ها از آن خارج شود. شما باید تمامی بلاک‌ها و لینک‌های اضافی را از او دور کنید و سعی نکنید تا آیتم‌های دیگری را نیز به او نشان دهید. بیشترین چیزی که در این زمینه برای شما مضر است این است که در هنگام خرید به مشتری خود شانس‌های زیادی برای خرید بدهید.

 

اضافه کردن به کارت

این دکمه ازجمله اصلی‌ترین بخش‌های سایت‌های فروش اینترنتی هست. و یک فراخوانی برای عمل هست بنابراین باید جایی باشد که کمی از این بلاک‌های دیگر فاصله داشته باشد. همچنین نباید وضوح کمتری نسبت به بقیه موارد داشته باشد.

 

تماس

اگرچه طراحی تجربه کاربری قوی یکی از مهم‌ترین کارها برای جذب مشتری هست تا با شما تماس داشته باشد، اما بیشتر مشتریان شاید دوست داشته باشند که با طرح سؤالاتی از شما اولین تماس را ایجاد نمایند.

 

استفاده از آیکون‌های بزرگ

استفاده از عکس‌های بزرگ به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سایت‌های تجاری و فروشگاهی تبدیل‌شده است. این عناصر پتانسیل افزایش نرخ تبدیل در سایت را بالا می‌برند. همچنین با آیکون‌های بزرگ این امکان به مشتریان داده می‌شود تا بتوانند با یک آیکون بزرگ برای خرید محصول مواجه شوند. در کنار استفاده از ویدئو، عکس‌های بزرگ برای نمایش بهتر محصول نقشی اساسی را بازی می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که بیشتر مردم با دیدن عکس‌های باکیفیت از محصول ترغیب به خرید آن خواهند شد.

 

ویدئو

راه‌های مؤثری برای تبدیل خریداران به مشتریان دائمی وجود دارد. استفاده از ویدئو در طول سال‌های اخیر توانسته است تا نقش بی‌بدیل خود را در این زمینه به اثبات برساند. این ویدئوها تا حد زیادی در افزایش میزان نرخ تبدیل مشتری تأثیرگذار هستند و یکی از مهم‌ترین فن‌ها برای جذب مشتری هست.

 

سایت‌های ریسپانسیو

خرید آنلاین در سه سال اخیر تغییرات زیادی به خود دیده است. یکی از مهم‌ترین این تغییرات شاید خرید محصول از طریق دستگاه‌هایی به‌جز کامپیوتر خانگی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت ها هست. به همین دلیل توسعه وب‌سایت به‌صورت ریسپانسیو می‌تواند یکی دیگر از عوامل افزایش نرخ تبدیل در وب‌سایت باشد. وب‌سایت‌هایی که دارای این قابلیت نیستند هرروز تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهند داد. البته داشتن وب‌سایت‌های این‌چنینی برای تغییر نرخ تبدیل تنها کار ممکن نیست اما به‌هرحال یکی از مهم‌ترین روش‌ها در این زمینه هست. این کار می‌تواند به‌تنهایی از مهم‌ترین پارامترهای ساخت سایت‌های کاربرپسند و متناسب با سئو باشد.

0

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

برای ارسال نظر یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید نظر ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در انجمن ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !


ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید


ورود به حساب کاربری