رفتن به مطلب

آموزش نصب وردپرس شبکه + فیلم آموزشی


پست های پیشنهاد شده

آموزش نصب وردپرس چند کاربره:

ابتدا نیاز هست که ویلد کارت را در سی پنل خود فعال کنیم، برای این منظور در صفحه اصلی کنترل پانل Cpanel گزینه ای به نام Subdomains وجود دارد که رو آن کلیک کنید.

سابدامین در سی پنل

حال در صفحه بعدی از قسمت Create a Subdomain یک سابدامین با نام * ایجاد می کنیم. با زدن نام ستاره ( * ) سی پنل بصورت اتوماتیک تشخیص می دهد که میخواهید یک ویلد کارت درست کنید به همین خاطر در قسمت Document Root کلمه _wildcard_ را نمایش میدهد، شما در نهایت روی دکمه Create کلیک نمائید، با مشاهده پیغام Success: “*.talawp.ir” has been created اطمینان پیدا می کنید که ویلد کارت به درستی فعال شده است.

نحوه فعال سازی wildcard در سی پنل

حال در خود وردپرس هم نیاز هست یک تغییر کوچک را اعمال کنید، برای نصب وردپرس شبکه نیاز هست در فایل wp-config.php خود تغییراتی را اعمال کنید، برای این منظور به سی پنل سایت لاگین نمائید و از بخش File Manager به پوشه Public_html مراجعه نمائید و فایل wp-config.php را ویرایش کنید، در فایل فوق دستور زیر را پیدا کنید ( می توانید با Ctrl + F سرچ کنید ).

 

 
1
/* That's all, stop editing! Happy blogging. */

 

دقیقا قبل از خط فوق دستور زیر را کپی کنید و در نهایت فایل را Save نمائید.

 

 
1
2
/* Multisite */
define( 'WP_ALLOW_MULTISITE', true );

 

ما با این کار به وردپرس می فهمانیم که قصد راه اندازی وردپرس شبکه را داریم، تا وردپرس این امکان را در اختیار ما قرار دهد.

فعال سازی وردپرس شبکه

تا این مرحله از کار با موفقیت پیش رفته اید، ادامه کار هم بسیار آسان است و چند کلیک وردپرس شبکه فعال خواهد شد.

.

به قسمت مدیریت وب سایت ( wp-admin ) خود مراجعه کنید، حال از منوی سمت چپ به قسمت “ابزارها > راه اندازی شبکه” را کلیک نمائید.

نصب وردپرس چند کاربره

در مرحله بعدی شما باید مشخص کنید که سایت های ایجاد شده بصورت سابدامینی باشند یا بصورت شاخه ای از سایت، اگر گزینه اول انتخاب شود یعنی بصورت سابدامینی هست و هر سایت در سابدامین جدید قرار میگیرد و نیاز به فعال سازی ویلد کارت دارد که در اول این پست آموزش داده شد، اما در حالت دوم هر وبلاگ در شاخه ای وب سایت نمایش داده میشود که این مورد نیازی به ویلد کارت ندارد. برای سرویس های وبلاگدهی گزینه اول انتخاب میشود…

نام سایت و آدرس ایمیل خودتان را نیز وارد کرده و در نهایت روی دکمه آب رنگ نصب کلیک کنید.

تنظیم وردپرس شبکه

در نهایت کادر زیر برایتان نمایان میشود که شما با دیدن این صفحه اطمینان داشته باشید که مراحل را به درستی انجام داده اید، اما وردپرس از شما میخواهد دو تکه کد فوق را در فایل هایی قرار دهید، کد اول را در فایل wp-config.php قرار دهید، نحوه انجام این کار در ابتدای این آموزش به شما یاد داده شد.

و تکه کد دوم را باید در فایل htaccess. قرار دهید که نحوه انجام این کار در ادامه آموزش داده شده است.

کد htaccess وردپرس وبلاگدهی

نحوه ویرایش فایل Htaccess. در سی پنل:

فایل htaccess معمولا یک فایل Hidden یا مخفی است، که در حالت عادی سی پنل فایل های مخفی را نشان نمیدهد، برای اینکه فایل های مخفی را در سی پنل مشاهده کنیم به بخش File Manager و فولدر Public_html بروید.

فایل منیجر در سی پنل

اگر توجه کنید در گوشه بالایی سمت راست گزینه ای به نام Setting وجود دارد، آن را کلیک نمائید، تا کادری به شکل زیر برایتان باز شود، گزینه ای به نام Show Hidden Files (dotfiles) وجود دارد تیک آن را زده و در نهایت گزینه Save را بزنید.

نمایش فایل های مخفی در سی پنل

از این پس فایل های مخفی هم در سی پنل قابل مشاهده خواهند بود، حال اگر به فولدر Public_html مراجعه کنید می بینید که یک فایل به نام htaccess. به لیست اضافه شده است.

نحوه نمایش فایل اچ تی اکسس در cpanel

فایل فوق را ویرایش کرده و تکه کد دومی که وردپرس در اختیارتان قرار داده بود را در این فایل قرار دهید، البته توجه داشته باشید محتویات قبلی این فایل حذف و کد فوق اضافه میشود، با این کار وردپرس شبکه بر روی سایت شما فعال میشود، و می توانید از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بعد از اتمام کار شما باید یکبار Logout کرده و مجددا وارد سایت شوید. اما با لاگین مجددا خواهید دید که کنترل پانل وردپرس با تغییراتی همراه بوده است و گزینه “مدیر شبکه” در منوی بالایی سایت اضافه شده است که از آنجا می توانید کل شبکه را مدیریت کنید، این بخش دارای گزینه های بسیاری است که انشالله در آینده بصورت تکمیلی تر آموزش داده خواهد شد.

مدیریت وردپرس شبکه

از بخش مدیر سایت می توانید سایت ها، کاربران، افزونه ها و پوسته ها را مدیریت کنید، با مراجعه به بخش تنظیمات می توانید تنظیمات کلی وردپرس شبکه را اعمال کنید، مثلا می تونید نام نویسی و ساخت وبلاگ جدید رو آزاد کنید یا غیر فعال کنید، می تونید فرمت فایل هایی که قابل آپلود هستند را مشخص کنید، می توانید پیغام های خوش امد گویی برای اعضای جدید مشخص کنید و…

.

نکته مهم:

این سایتی که الان راه اندازی کردیم یک سایت وبلاگدهی کامل است، اما ما نیاز به یک قالب برای صفحه اصلی سایت وبلاگدهی داریم، قالبی که شبیه بلاگفا یا میهن بلاگ باشه که با جستجو در اینترنت می توانید چندین مورد قالب پیدا کنید…

 

 

مشاهده فیلم آموزشی نصب و راه اندازی وردپرس چند کاربره

لینک به ارسال
  • 3 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...