• اطلاعیه ها

    • Saeed Fard

      برگزاری چهارمین همایش Coder Conf و کد تخفیف برای کاربران وردپرس پارسی   20/04/97

      کدرکانف هر سال در آخرین پنجشنبه مرداد با بورد‌های مختلفی برگزار می‌گردد،امسال نیز کدرکانف در همین تاریخ با حضور برنامه نویسان مطرح کشور در بورد تخصصی جاوااسکریپت برگزار خواهد شد، یک گردهمایی متفاوت با طعم Javascript. Coderconf هر سال نسبت به سال‌های گذشته با حضور برنامه‌نویسان پر رنگتر می‌شود. ما سعی کردیم هر ساله به این کنفرانس مفهوم عمیق تری ببخشیم تا از آنچه در سال‌های گذشته عرضه شده به روزتر و مفیدتر واقع شویم. امسال فرصتی خواهد بود تا با نگرشی جدید و بهبود مطالب ارائه شده، عمیقتر به این موضوع نگاه کنیم تا بجای تکرار مباحث پیشین گامی هر چند کوچک در مسیر ارتقای دانش فنی برنامه‌نویسان ایرانی برداریم. ما در Coderconf ۴ با تمرکز بر روی Javascript نیت کرده‌ایم این فرصت را در اختیار برنامه نویسان قرار دهیم تا با ظرافت و استانداردهای روز دنیا کار خود را پیش ببرند. به نظر ما امسال زمان آن فرا رسیده‌است تا این زبان را به صورت تخصصی و از ابعاد مختلف به چالش بکشیم.   دبیر علمی همایش میلاد حیدری، کدرکانف ۴ را اینگونه توصیف کرده است :اشتراک گذاری دانش بهترین راه رسیدن به جاودانگی اطلاعات است. هر ساله همایش‌های زیادی برگزار میشه که افراد شرکت‌کننده می‌توانند با افراد مجرب شبکه سازی کنند. امسال در کدرکانف سعی کردیم علاوه بر بخش شبکه سازی بین افراد بیشتر روی انتقال دانش و کیفیت ارائه ها تمرکز داشته باشیم . به قصد یک گردهمایی بلند مدت بین برنامه‌نویسان جاوااسکریپت که با هم تبادل دانش و اطلاعات کنند گردهم آییم.
      بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه برنامه‌نویسان جاوااسکریپت ایران امیدوارم در کدرکانف امسال علاوه بر شبکه سازی، از اطلاعاتی که دوستان در این همایش در اختیارتان قرار می‌دهند استفاده کنید. در سایت همایش میتوانید سخنرانان و موضوع پنل همایش کدرکانف رو مشاهده کنید . علاقه‌مندان به حضور در این همایش می‌توانند با کد تخفیف wpparsi اقدام به ثبت نام در این گردهمایی کنند. سایت همایش :‌http://coderconf.org
      بلیط فروشی همایش :‌https://evand.com/events/coderconf4  
نوین ادمین

راهنمای کامل بهینه سازی سایت و افزایش سئو

61 پست در این موضوع قرار دارد

تاپیک مهم شد.

دوستان لطف کنن برای سوالاتشون در مورداین تاپیک یک تاپیک سوالات جامع ایجاد کنن تا این تاپیک فقط بصورت آموزشی ادامه پیدا کنه.

43

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

از دیگر نرم افزارهای تحت وب برای بهینه سازی تصاویر می توان به سرویس های زیر اشاره کرد:


http://kraken.io/


http://www.punypng.com/


http://tinypng.org/

tinypng یکی از قدرتمندترین سرویس هاست که بنده به شخصه خیلی قبولش دارم.این سرویس با حفظ transparency تصاویر آن ها را بهینه می کند...#

45

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

Minify کردن فایل های جاوااسکریپت ، CSS و HTML :

یکی دیگه از مواردی که تاثیر زیادی در کاهش حجم سایت و افزایش لود داره فشرده سازی فایل های جاوا ، شیوه نامه ها و خرجی HTML سایت هست . اگر از افزونه W3 TOTAL CACHE استفاده میکنید این افزونه قابلیت MINIFY کردن رو داره اما اگر از این افزونه استفاده نمیکنید ابزارهای انلاین زیادی هاست که این کار رو برای شما انجام میده.


http://jscompress.com/
http://www.minifycss.com/

این صفحه هم 7 ابزار فشرده سازی آنلاین رو به شما معرفی کرده که توسط اونها میتونید فایل هاتون رو MINIFY کنید .


http://www.devcurry.com/2009/11/7-free-tools-to-minify-your-scripts-and.html

47

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

نحوه ایجاد پست سئو شده :

تصمیم گرفتم در این پست بجای بحث در مورد بهینه سازی سایت کمی هم به مبحث سئو بپردازیم و مهمترین بخش سئو که سئو مطالب هست رو بررسی کنیم .

اصولاً موتورهای جستجو اولین چیزی که براشون مهمه مطالب و لینک های شماست . چون قراره مطالب ایندکس بشن و در نتایج جستجو ظاهر بشن . بنابراین باید سعی بشه تا حد امکان این موارد برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه باشه . مواردی رو که عنوان میکنم رو مطمئناً در اکثر سایت های سئو خوندید اما جا داره باز هم روش تاکید بشه تا به اهمیت اون پی ببرید .

  • تغییر استایل کلمات کلیدی :

فرض کنید میخواید در مورد موضوعی مطلب بنویسید . شما باید در مطلبتون (که به دلیل اهمیت متن باید حجم قابل توجهی داشته باشه) چند کلمه کلیدی در مورد موضوع مورد بحثتون انتخاب کنید و اونها رو از سایر مطالب با استایل دهی متمایز کنید . بهترین حالت اینه که از تگ های h استفاده کنید . اما میتونید از bold کرددن ، تغییر رنگ ، زیر خط دار کردن و . . . استفاده کنید .

  • استفاده از کلمات کلیدی در عنوان :

بهترین حالت سئو کلمات کلیدی اینه که حتماً چند تا از کلمات کلیدی شما در عنوان مطلب قرار داده شده باشه . پس سعی کنید عنوانی برای مطلبتون انتخاب کنید که شامل چند کلمه کلیدی خوب باشه تا بتونه بازدید خوبی جذب کنه .

  • تکرار ممنوع :

اشتباه نکنید ...!! استفاده پست سر هم و تکرار بیش از حد کلمات کلیدی نشون دهنده مطلب دستکاری شده برای خوشایندی موتورهای جستجو هست و نه کاربر- پس میتونه عواقب بدی برای سایتتون داشته باشه .

  • لینک سازی :

یکی از موارد مهم برقراری ارتباط لینک وار بین مطالب مشابه هست . شما در این باره چند راهکار دارید . اگر مطالب مشابهی با موضوعات مشابه دارید میتونید کلمات کلیدی اون مطالب رو هم در این مطلب جدید به کار ببرید و با توجه به شباهت کلمات کلیدی اون کلمه کلیدی رو لینک کنید به مطلب قبلی . برای روشن شدن موضوع مثالی میزنم . فرض کنید در مورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس پستی رو قبلاً منتشر کردید . حالا میخواید در مورد افزونه های وردپرس مطلب بنویسید . با توجه به اینکه کلمات کلیدی وردپرس ، سیستم مدیریت محتوای وردپرس و . . . بصورت مشترک در دو مطلب قرار دارند میتونید از این عبارات در متنتون استفاده کنید و یکی دو لینک به مطلب قبلیتون بدید . همچنین میتونید چند کلمه کلیدی رو به خود پست جدید و یا صفحه اصلی سایت لینک بدید . اما مورد اولی بیشتر پیشنهاد میشه .

  • لینک های ورودی و خروجی :

سعی کنید در صورتی که از سایت دیگری مطلبی نقل میکنید حتماً به اون سایت لینک بدید . البته در این کار دقت کنید . سعی کنید بجای تبادل لینک دو طرفه قدیمی و منسوخ شده (منسوخ که شده هیچ جدیداً جریمه هم میشید) از لینک دهی داخل متن به موضوعات مشابه سایت های دیگه لینک بدید . گوگل لینک دادن داخلی مطالب رو دوست داره و اینکه شما به سایتی لینک میدید درسته که از رنک شما ممکنه چیزی به طرف مقابل برسه اما این نکته رو مد نظر داشته باشدی که گوگل شما رو نسبت به رعایت کپی رایت و لینک ارجاع به منبع تحسین میکنه و اعتبار سایت شما رو بالا میبره . اما همون طور که گفتم نباید زیاده روی شه و سایت شما کپی بردار محض به نظر بیاد . رعایت اعتدال همیشه بهترین حالته .

لینک های خروجی که زیاد به سایتشون اعتماد ندارید و احتمال میدید خود اونها هم کپی بردار باشن و یا سایت معتبری نباشه و یا احتمال اینکه فعالیت سایتش کنسل بشه رو میدید حتماً لینک رو nofollow کنید . اینطوری به گوگل میفهمونید که رنکی از سایت شما به اون سایت تعلق نگیره . برای این کار میتونید از نحوه لینک دهی بصورت زیر استفاده کنید :


<a href="" title="" rel="nofollow" > </a>

35

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

تا اینجا شهاب عزیز موارد مهم و ارزشمندی رو خلاصه و مفید معرفی کردن که می تونه موثر واقع بشه ، منم اگر دوستان مایل باشن سعی میکنم نکاتی که به ذهنم می رسه و برام تجربه شده رو به مرور بگم ...

وجود تگ های مهم و ارزشمند H :

برای هر صفحه ای از سایت باید وجود تگ های اچ تا حد ممکن رعایت باشند. کار تگ اچ تعیین قسمت های مهم بخش های مهم سایت به ترتیب اولیت از اچ 1 تا اچ 6 هست . به این صورت که باید مهم ترین و کلیدی ترین بخش هر صفحه بین تگ h1 و به همین ترتیب موارد دارای اولویت کمتر تا h6 قرار بگیره. این کار روی شناخته شدن بخش های مختلف سایت به بات ها از جمله گوگل کمک بسیار بزرگی می کنه ... حتی میشه گفت سایت های اسپم با سوء استفاده از همین بالا رفتن ... لذا رعایت این تگ توی اولویت هستش ... تا حد ممکن هم به نظر بنده باید سعی بشه که از این تگ استفاده بشه و نباید جای خالی هیچ تگ اچی به چشم بخوره ...

برای صفحات مختلف سایت باید ترتیب و استفاده از اینا مختلف باشه . مثلا توی صفحه ی اصلی ؛ عنوان سایت باید h1 باشه و عنوان پست ها h2 و منو ها h3 و به نسبت قالب میتونه بعضی منو ها در h4 و h5 قرار داده بشه و بخشی از فوتر (معمولا کپی رایت) h6 قرار داده میشه . تفاوتی که باید بین صفحات قائل بشید بیشتر روی تگ اچ 1 و تگ اج 2 هستش که مثلا توی صفحه تگ ، نباید عنوان سایت اچ 1 خورده باشه و توی صفحات پست ها هم همینطور . باید عنوان تگ یا پست داخل تگ اچ 1 گذاشته شده باشه . این نکته رو خیلی از سایت ها نادیده گرفتن ...!

ضمنا تا اونجا که من تحقیق کردم هیچ لزومی بر رعایت این تگ ها از اول تا پایین به ترتیب 1 - 2 - 3 - .. نیست و می تونه جای اینها هم با هم دیگه عوض بشه ...

34

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

این تاپیک جای سوال نیست . جوابتون رو میدم اما از این به بعد برای سوالتون تاپیک جداگانه بزنید .

این فایل توسط افزونه لود شده . بگردید فایل های افزونه رو و اگر این لینک رو دیدید میتونید تصحیحش کنید .

16

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

شاید بد نباشه کمی هم در مورد تبادل لینک صحبت کنیم . . .

توی وب فارسی این رسم همچنان هست که مدیران وب سایت ها و وبلاگ ها به وب های مختلف سر میزنن و از ادمین اونجا میخوان که با هم تبادل لینک انجام بدن . به این صورت که بصورت دو طرفه لینک همدیگه رو در سایتشون قرار بدن (اکثر قریب به اتفاقشون هم این لینک رو در سایدبار قرار میدن - قسمت لینک دوستان) .

مدتهاست که گوگل اینطور تبادل لینک رو منسوخ میدونه و سعی میکنه کسانی که این کار رو انجام میدن جریمه کنه . اگر خودتون هم بشینید کمی فکر کنید میبینید این کار با اصول و اهداف لینک دهی منافات داره .

هدف گوگل این بود که وقتی شما میاید از یک مطلب سایتی استفاده میکنید در سایتتون (که مسلماً موضوع سایت شما و اون سایت دارای تشابهاتی هست و این تشابه از روی کلمات کلیدی متن صفحه سنجیده میشه) در لابلای اون متن چند کلمه کلیدی رو به سایت منبع لینک میدید. اینطوری گوگل میفهمه که اون سایت منبع اصلی بوده و رتبه ای رو به سایت منبع میده و تشویقش میکنه .

حالا وقتی شما موضوع سایتتون کامپیوتر هست و میرید با یک سایت اشپزی تبادل لینک دو طرفه میکنید اونم توی سایدبار و بدتر از اون هم لینک دهی در تمام صفحات سایت مسلماً هیچ کدوم از اهداف لینک دهی رو مد نظر قرار ندادید و صرفاً هدفتون تبادل لینک و گرفتن پیج رنک بوده . حالا گوگل اومد این روش رو منسوخ کرد و گفت تبادل لینک به این شیوه اصلاً مد نظر نیست و وبمستران خاطی رو با کاهش پیج رنک جریمه میکنه .

رنگ گرفتن الکی نیست . رنکی که یک شبه به دست بیاد به یک لحظه میره و فقط افسوسش باقی میمونه . باید سایتتون ابدیده بشه و خاک پای بازدید کننده رو بخوره تا بتونه ثابت کنه لیاقت رنک بالاتر رو داره . بهترین راه برای ایکار هم زحمت کشیدن و ارائه ایده های جدید - مطالب تازه و . . . هست . سعی کنید خودتون بنویسید . سایت رو برای کاربرانتون اداره کنید . جاهایی که از مطالب دیگران استفاده میکنید یک لینک به اون جا بدید . لینک های نا معتبر رو نوفالو کنید که به گوگل بفهمونید روی لینک های خروجیتون برنامه ریزی دارید . لینک خروجی نه زیادش خوبه نه کمش. باید به اندازه باشه .

در html 5 دیگه گوگل میتونه سایدبار و هدر و فوتر رو تشخیص بده . اونوقت اگر شما بیاید در سایدبار به سایتی لینک بدید گوگل میتونه تشخیص بده لینک داخل محتوای متنتون نیست . اگر میخواید با سایتی تبادل لینک کنید مطلبی منتشر کنید و یکی دو تا کلمه کلیدی مرتبط با سایت طرف رو به سایتش لینک بدید و از طرف مقابل هم بخواید این کار رو براتون انجام بده . بهتره توی صفحه اصلی اقدام به لینک دهی به خارج از سایتتون نکنید . لینک های رو از مطالب باید به سایت دیگه داد . در این کار زیاده روی نکنید (که گوگل فکر کنه شما لینک فروشی میکنید) . خساست هم بخرج ندید (که گوگل فکر کنه شما اصلاً به لینک دهی اهمیت نمیدید و با سایت های دیگه تعامل ندارید) .

29

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

تغییر استایل کلمات کلیدی :

فرض کنید میخواید در مورد موضوعی مطلب بنویسید . شما باید در مطلبتون (که به دلیل اهمیت متن باید حجم قابل توجهی داشته باشه) چند کلمه کلیدی در مورد موضوع مورد بحثتون انتخاب کنید و اونها رو از سایر مطالب با استایل دهی متمایز کنید . بهترین حالت اینه که از تگ های h استفاده کنید . اما میتونید از bold کرددن ، تغییر رنگ ، زیر خط دار کردن و . . . استفاده کنید .

يك نكته در بولد كردن مطلب حائز اهميت است :

زماني كه مي خواهيد متني را بولد كنيد دو راه داريد

1-استفاده از تگ B

2-استفاده از تگ strong

تگ B جزو markup element ها است تنها بر ظاهر متن اثر ميگذارد اما تگ strong جزو phrase element هاست و علاوه بر ظاهر به معني و اهميت آن براي خزنده ها و ربات ها مي افزايد پس براي بولد كردن با هدف بهينه سازي بهتر است از تگ strong بهره ببريد.

پ.ن:اديتور وردپرس براي بولد كردن به طور خودكار از تگ strong استفاده مي كند !

43

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
بهینه سازی عکس ها - کاهش حجم تصاویر :

همونطور که قبلاً هم عنوان کردم بهینه سازی عکس ها بسیار لازمه و فاکتورهای مهمی در مورد عکس ها در بهینه سازی سایت نقش داره .

با توجه به مطالبی که من تو سایت های ایرانی و خارجی معروف برای سئوسازی خوندم رو این نکته تاکید داشتند که تا میتونید از حجم قالبتون کم کنید لذا تصمیم بر این شد که یه روش فوق العاده عملی برای کاهش حجم تصاویرتون که معمولا با فرمت PNG (بخاطر کفظ کیفیت بالای تصویر ) هستش قرار بدم .

نرم افزار فوق العاده پرکاربرد اما با رابط کاربری اسان با نام "PNGGauntlet" رو بهتون معرفی میکنم که میتونید از سایت زیر به رایگان دریافت کنید

pnggauntlet.com

فقط کافیه تصویر مورد نظر رو بهش بدید و دکمه " Optimize! " رو بزنید

-

بنده حجم یکی از سایتهای خودم رو با این نرم افزار که 900 کیلوبایت بود به 400 کیلوبایت رسوندم .

مهمترین نکته اینه که حتی 1% هم از کیفیت تصاویرتون تغییری نمیکنه و فقط حجم تصاویر کمتر خواهد شد .

نمونه تصویر بهینه شده با این نرم افزار :

این تصویری هست که تو قالبم بکار رفته بود (12 کیلوبایت) : http://s1.picofile.c...0321/search.png

اما تصویری که با این نرم افزار بهینه کردم (822 بایت یا 1 کیلوبایت) : http://s1.picofile.c...428/search2.png

ویرایش شده در توسط Amir.
35

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

روش دیگری که هست برای کم کردن حجم قالب و کم کردن تعداد درخواست هایی که به سرور زده می شه استفاده از css sprint هست

از طریق این خاصیت css3 شما می تونید در قالبتون به جای قرار دادن 10 عدد عکس تمام این 10 عدد عکس رو در یک عکس قرار بدید و از طریق سی اس اس اون رو استخراج کنید اینطوری به جای این که 10 تا درخواست به سرور زده بشه 1 درخواست داده می شه اگر وقت کنم اموزش کامل css sprint رو در بخش آموزش قرار می دهم

27

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

یکی از نکاتی که میتونه به امتیاز سئوی سایت کمک کنه (شاید گوگل بهش اهمیت نده ولی توی سایت های اعتبار سنجی سئو امتیازی براش در نظر گرفته میشه) اینه که استایلی برای پرینت در سایت شما موجود باشه . یعنی اینکه وقتی یکی بخواد از مطالب سایت شما پرینت بگیره کلیه مطالب به رنگ سیاه و صفحه به رنگ سفید باشه و لینک ها زیر خط دار باشن تا به بهترین نحو پرینت گرفته یشه .

برای این منظور شما باید مراحل زیر رو انجام بدید .

1- یک فایل با نام print.css ایجاد کنید و کد های زیر رو توش بنویسید و ذخیره کنید و به پوشه قالبتون انتقال بدید .


body {
color : #000000;
background : #ffffff;
font-family : "Times New Roman", Times, serif;
font-size : 12pt;
}
a {
text-decoration : underline;
color : #0000ff;
}

2- فایل header.php رو باز کنید و کد زیر رو در تگ head قرار بدید


<link rel="stylesheet" type="text/css" href="print.css" media="print">

امتیازات جدید مبارکتون باشه .

21

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

یکی از امکاناتی که روی هاست سی پنل هست (فکر میکنم یک نرم افزار یا پلاگینی باشه که روی CPanel نصب میشه، لذا شاید برخی سرویس دهنده ها نصبش نکرده باشن) قابلیت Optimize Website هست.

وقتی وارد هاست میشین، توی آیکونهایی که در Cpanel می بینید سرچ کنید. در قسمت Software/Services یه گزینه به نام Optimize Website هست. روی اون که کلیکک کنید واره صفحه ای میشه که در حالت عادی روی Disabled هست.

برای اینکه سرعت لود سایت بیشتر بشه و فایلها به صورت کمپرس شده (شبیه همون GZip که دوستمون گفتن) برای کاربر ارسال بشه، میتونید گزینه Compress all content رو فعال کنید.من تست کردم و نتیجه خوبی گرفتم. سرعت سایت رو بالا می بره

29

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

این هم خوبه (البته فرانسویه)

و همین شخص افزونه ایی هم برای همین منظور (Deffering Javascript for wordpress) در اینجا داره داره

9

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

سلام دوستان عزیز

یکی از راهکارهای بسیار مفید برای ارتقای سئوی سایت و مهربان شدن بیشتر موتورهای جستجو با سایت شما اینه که تمام کلمات کلیدی سایت رو به صورت "ابر کلمات کلیدی" یا همون Tags Cloud توی یک صفحه جمع کنید.

اینطوری موتور جستجو با بررسی اون صفحه، تمام صفحات سایت شما رو که توسط این کلمات کلیدی تگ شده اند به راحتی میتونه ایندکس کنه و سایت شما براش خیلی قابل هضم تر و قابل فهم تر خواهد شد.

یعنی کاری که من در این صفحه از سایتم انجام دادم.

برای این کار باید، به این روش عمل کنید.

یک کار دیگه هم که میتونید انجام بدید اینه که با افزونه این کار رو بکنید. افزونه ای به نام Multi Colum Tag Map وجود داره که میتونه تمام کلمات کلیدی سایت شما رو به صورت دسته بندی شده بر حسب حروف الفبا نشون بده.

این افزونه رو میتونید از اینجا دانلود کنید و برای تنظیماتش هم از کدهای کوتاه Shortcode که در توضیحات افزونه قرار داده استفاده کنید.

سایت شما پر بازدید، سئوی شما رو به راه... ;)

29

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
  • استفاده از ابزار آنلاین Smushit

دوستانی که به استفاده از نرم افزار فتوشاپ عادت ندارند و یا اون رو نصب نکردن روی سیستمشون میتونن از ابزار آنلاین معتبر زیر که مربوط به شرکت یاهو هست استفاده کنند .


http://www.smushit.com

کافیه عکستون رو از داخل کامپیوتر و یا از طریق ریموت آپلود به این ابزار هدایت کنید . سپس فایل خروجی رو از سایت دریافت کنید . به همین راحتی عکستون بدون از دست دادن کیفیت کاهش سایز داده میشه .

در مورد کاهش حجم عکس ها یکی از بهترین ها برای کسانی که نرم افزار آفیس را نصب کرده اند Microsoft Office Picture Manager است

برای کاهش حجم عکس ها ابتدا نرم افزار را راه اندازی می کنیم

فایلی که تصاویر در آن است را انتخاب می کنیم

همانطوریکه در تصاویر ضمیمه مشخص است در گوشه سمت چپ چند مربع است که مشخص کرده ام بر روی مربع ها که کلیک کنید تمامی تصاویر فایل نمایش داده می شه

تصاویر مورد نظرمان را select می کنیم و اگر بخواهیم تمام تصاویر را انتخاب کنیم از گزینه Edit منوئی که باز میشه select All را انتخاب کنیم تا صفحه به شکل تصویر ضمیمه در بیادpost-149-0-26523400-1374955684_thumb.jpg

برای کاهش حجم Picture کلیک کنید و مطابق شکل Resaize را بزنید ستون کناری سمت راست باز میشه در محلی که با رنگ زرد مشخص شده سایز مورد نظرتان را بزنید مثلا من زدم 300 سپس تایید کنید سایز کلیه عکس ها با هم کم و یک اندازه می شه من همیشه از این نرم افزار استفاده می کنم post-149-0-17558100-1374955701_thumb.jpg

امیدوارم اطلاعاتم بدرد بخور باشه

6

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

تبلیغات – بخش اول

خیلی از وب مستر ها برای پیشرفت سریعتر در روند کارشون ترجیح میدن با یک سرمایه گذاری مناسب و تبلیغات در سایت های مختلف به اهداف بلند مدتون زودتر برسن . اما اگر این کار رو درست انجام ندن و از سرمایشون به درستی استفاده نکنن ممکنه علاوه بر اینکه منفعتی کسب نکنن ضرر هم بکنن . با توجه به اینکه با الگوریتم های جدید گوگل تبلیغات هم در مورد سئو سایت تاثیر زیادی میتونه داشته باشه (چون بهرحال شما قراره یک لینک از سایت مقابل بگیرید) سعی میکنم اینجا بهترین روش های لینک گیری و تبلیغات رو عنوان کنم .

تبلیغات چند هدف رو میتونه دنبال کنه :

  1. اینکه صرفاً با یک تبلیغ (متنی / بنری) به دنبال جذب بازدید کننده باشیم . در اینجا تنها چیزی که مهمه اینه که تبلیغات در سایت های پربازدید انجام بشه که کاربران بیشتری رو به سمت سایت ما بکشونه .
  2. هدف بعدی کسب پیج رنکه . خیلی از دوستان میان بدون توجه به اینکه بازدید سایت هدف چه مقدار هست صرفاً بر اساس رنک اون سایت یک تبلیغ سفارش میدن تا رنک سایتشون رو افزایش بدن .
  3. بعضی ها هم بیشتر به دنبال جذب خریدار هستن و برای این کار سایت هایی رو برای تبلیغ انتخاب میکن که بازدید کننده هدف رو به سایت اونها سوق بده .

خب تا اینجای کار اهداف یک تبلیغ رو مشخص کردیم . پس هر کس میخواد تبلیغی رو سفارش بده به احتمال بسیار زیاد یک یا چند تا اهداف بالا رو دنبال میکنه . حالا میخوایم در مورد مزایا و معایب هر روش توضیح بدیم و نمونه هایی رو هم اگر شد عنوان کنیم .

15

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

تبلیغات – بخش دوم

فرض کنید شما فروشنده تلویزیون بـــووووق هستید . یک سایتی برای فروش محصولاتتون آماده کردید . اما مسلماً بازدید بالایی نداره سایتتون و برای فروش محصولتون مطمئناً به یک سرمایه گذاری مناسب برای تبلیغات نیاز دارید . حالا به نظرتون کدوم یک از اهداف تعیین شده برای کار شما مناسبه ؟ بازدید بالا ، رنک بالا یا بازدید کننده هدف ؟ مسلماً اینجا شما نیاز دارید تا هرچه بیشتر محصولتون دیده بشه . چون یک محصول عمومی هست و فقط کافیه با چند عکس و تبلیغ اغوا کننده طرف رو به سمت سایتتون بکشونید و اونجا با آب و تاب شروع به تعریف از محصول کنید و خلاصه مخ طرف رو بزنید تا محصولتون رو بخره . پس برای تبلیغ میاید یک سایت با بازدید بالا رو برای کارتون انتخاب میکنید . برای این کار شما اصلاً نیاز به سئو سایت خودتون ندارید . پس از اتمام تبلیغات هم دوباره همون آش و همون کاسه هست . یعنی بازدید کم سایت و فروش کم محصول . پس برای این کار نیاز مداوم به تبلیغات دارید و اینکه فروشتون بسته به مقدار تبلیغی هست که انجام میدید .

حالا بیایم خودمون رو جای مدیر وب سایت بــــــوووق دانلود بزاریم . یک سایت با بازدید فوق العاده اما رنک پایین . خیلی از کاربرانی که میخوان درخواست تبلیغ توی سایت شما بدن میان رنکتون رو هم میبینن و بعد میرن رنک سایت رقیب شما رو هم میبینن میگن خوب حالا که قراره تبلیغ بدیم بیایم به سایتی تبلیغ بدیم که رنکش بالاتره . (منظور پیج رنک گوگل هست) اینطوریه که یکی از منابع درامد سایتتون با خطر جدی مواجه میشه . یا باید قیمتون رو بیارید پایین تر و یا برای جلوگیری از این کار میاید در سایت هایی که رنک بالایی دارن تبلیغ متنی میدید که بک لینک بگیرید و خلاصه پیج رنکتون بره بالا . اینطوری شما هدف دوم رو به طور اختصاصی دنبال میکنید .

حالا میایم سراغ سایت های تخصصی . حالا بیاید خودتون رو بزارید جای مدیر بیچاره مهندس یار . کفگیرتون به ته دیگ خورده و میخواید با تبلیغات مناسب چند تا محصول بفروشید و خلاصه پول سرورتون رو جور کنید . محصولات شما تخصصیه و هرکسی مایل به خریدش نیست . اینجا نیاز دارید تا بازدید کننده هدف رو پیدا کنید . برای اینکار نه میتونید برید در وب سایت آشپزی با رنک N تبلیغ بدید نه اینکه در یک سایت تفریحی با بازدید خدا . برای ایتکه بازدیدکننده هدفتون رو به سمت سایتون بکشید میاید در انجمن های تخصصی رشته های مختلف ، در سایت های دانشگاهی ، وب سایت های تخصصی و . . . تبلیغات میکنید تا دانشجوهای بی پول رو بکشونید سمت سایتتون . بنابراین بیشترین تمرکز شما روی بازدید کننده هدف هست و در کنارش نیم نگاهی هم به اهداف شماره 1 و 2 دارید .

البته در این میون هم تبلیغ دهنده هایی هستند که ترکیبی از موارد بالا یا موارد دیگه ای رو برای تبلیغشون مد نظر قرار میدن . در بخش بعدی سعی میکنم در مورد موارد بالا بیشتر توضیح بدم .

12

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست

تبلیغات - بخش سوم

برای اون دسته از دوستانی که فروشنده محصول عمومی هستند و کلاً به دنبال رنک نیستن پیشنهاد میکنم برای تبلیغ سعی کنید از بنرهای شیک و زیبا استفاده کنید . تمام هنرتون رو روی زیبایی کار بزارید . مطمئناً تبلیغ متنی برای شما مناسب نیست و فقط هدر دادن سرمایه هست. مکان تبلیغتون رو در محلی انتخاب کنید که کاربر سایت تبلیغ دهندتون بیشتر با اوجا سر و کار داره . مثلاً در یک سایت دانلود بازدید کننده دو جا رو خیلی خوب میبینه . یکی بالای سایت هست که اول مشاهده میشه یکی هم دور و بر لینک های دانلود هست . (البته این نظر شخصی بنده هست).

با توجه به اینکه بحث اصلی ما در این تاپیک سئو هست دوستانی که رنک و بازدید کننده هدف مد نظرشونه رو باید بیشتر مورد بحث قرار بدیم و بیشتر در این مورد صحبت کنیم . این دوستان حتماً دقت کنن تبلیغشون رو در سایت ها و یا صفحاتی قرار بدن که هم موضوع سایتشون هست . الگوریتم های جدید گوگل بشدت دنبال کسانی هست که مطالب کپی میزارن و یا لینک میفروشن . گوگل این افراد رو سریعاً جریمه میکنه . پس اگر میخواید تبادل لینک کنید و یا لینکی از سایتی خریداری کنید حتما اون سایت هم موضوع سایت شما باشه تا اون لینکی که به شما تعلق میگیره از کیفیت لازم برخوردار باشه . دقت کنید لینکی که میگیرید حتماً عنوان مناسب و توضیحات کافی رو داشته باشه و سعی کنید کلمات کلیدی سایتتون رو بعنوان تایتل و توضیحات قرار بدید تا رتبه اون کلمات از سایتتون بالا بره . دقت کنید لینکی که میگیرید حتماً follow باشه . لینکی ارزش داره که مستقیم باشه . پس دقت کنید لینک به وب سایتتون بصورت کاملاً مستقیم و با آدرس سایت خودتون باشه . مثلا موارد زیر رو ببینید :

http://mohandesyar.com

http://www.site.com/ads/www/delivery/ck.php?= mohandesyar.com

بنظر شما کدوم لینک ارزش بیشتری داره ؟ اولیه که مستقیم به وب سایت مهندس یار اشاره میکنه یا دومیه که بطور غیر مستقیمه ؟

بهترین مکان برای تبلیغات متنی نزدیک ترین مکان به بالای صفحه هست . پس هرچی لینکتون در بین لینک های صفحه در موقعیت بالاتری قرار داشته باشه از نظر سئو براتون مفید تره . چون گوگل به لینک های ابتدایی صفحات اهمیت زیادی میده . البته فکر نمیکنم سایتی باشه که تبلیغات متنی رو در جای مناسبی در بالای صفحات سایتش قرار بده .

نکته دیگه ای که باید مد نظر قرار بدید تعداد لینک های اون صفحه / سایت و همچنین تعداد لینک های خروجی اون سایته . اگر سایتی دارای تعداد بالای لینک توی اون صفحه باشه مسلماً ارزش لینک های پایینی صفحه کم میشه و همچنین اگر تعداد لینک های خروجی صفحه بالا باشه رنک بین همه اونها شکسته میشه و ارزش بک لینک میاد پایین . بنابراین به تعداد و کیفیت لینک های اون سایت هم باید دقت کنید .

همیشه این نکته رو به خاطر بسپرید که رنک بالا چه الکسا و چه گوگل ملاک کاملی نیست و باید بررسی کنید ببینید آیا این رنک واقعی هست یا اصطلاحاً فیکه . گاهی میبینید یک سایت میاد با استفاده از وب سایت های افزایش بازدید بصورت مجازی و فیک بازدید هاشو بالا میبره و اینطوری عنوان میکنه سایت پربازدید داره اما در عمل بازدیدکننده نداره و فقط با اینکار شما رو گول میزنه . سایت هایی هستند که شاید توسط یک اشتباه موتور جستجو یا سوء استفاده از الگوریتم های گوگل یک شبه ره صدساله رو رفتن و یهو رنک بالایی رو گرفتن در صورتی که وقتی وارد سایتشون میشی هیچ خبری از سئو مناسب و بازدید بالا و مطالب مناسب نیست . اینها ممکنه چند صباحی رو در اوج باشن اما مطمئن باشید گوگل با اصلاح الگوریتم هاش بلایی سرشون میاره که فکرشم نمیکنن .

13

به اشتراک گذاری این پست


لینک به پست
مهمان
این موضوع برای عدم ارسال قفل گردیده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط fateme.fathi
      در این مطلب 7 نکته در مورد عکاسی به شما خواهیم گفت. تکنیک Dutch Tilt چیست؟ چگونه به عکس عمق دهیم؟ چگونه مردم در حال عبور از عکس را حذف کنیم؟ همه این نکته ها و حقه های بیشتر را در ادامه خواهید خواند.


      تکنیک شیب هلندی را امتحان کنید
      این یک حقه با دوربین است که باید با صرفه جویی و احتیاط از آن استفاده کنید، چرا که می تواند کلیشه ای باشد، اما اگر با این تکنیک از ساختمان بلندی در بالای سر خود عکس بگیید عکس خوبی خواهدشد. به جای اینکه ساختمان را به صورت صاف در کادر قرار دهید، دوربین را با زاویه تقریبا 45 درجه بچرخانید، به این تکنیک در دنیای فیلمبرداری تکنیک شیب هلندی می گویند. با این کار ساختمان مقدار بیشتری از کادر را در بر می گیرد و کمی هیجان چاشنی عکس می شود.

      مردم را از عکس حذف کنید
      آیا حرکت و تعدد مردم در مکان های معروف مزاحم عکاسی تان می شود؟ یک فیلتر کاهنده نور ND و یک سه پایه با خود همراه داشته باشید. حال می توانید با عکاسی با سرعت پایین مردم را به شکل هاله هایی رنگی نشان دهید و تقریبا آنها را از عکس محو کنید و همچنین نور خوبی هم در عکس داشته باشید.

      عمق عکس را افزایش دهید
      برای اینکه عمق میدان عکس را بیشتر کنید، از لنز واید استفاده کنید، دیافراگم را نزدیک به 22/f بگذارید و روی نقطه ای نزدیک به یک سوم جلوی کادر قرار دهید. اگر در عکستان افق وجود دارد روی نقطه Hyperfocal فوکوس کنید تا بیشترین محدوده فوکوس ممکن را داشت باشید.
       
      از لنز بسیار واید استفاده کنید
      وقتی می خواهید از یک معماری عکس بگیرید حواستان به آب باشد وقتی از لنز واید استفاده می کنید تصویر آن بنا در آب می تواند پیش زمینه بسیار زیبایی برای عکس باشد. اگر آب در حرکت است می توانید با عکاسی با سرعت شاتر پایین تصویر بهتری از بنا را در آب ایجاد کنید، البته در زمان استفاده از چنین تکنیکی باید از فیلتر ND استفاده کنید تا عکس بیش از حد روشن نشود.

      سری هم به بازار بزنید
      دنبال اجناس شبیه هم و کنار هم باشید، روی آنها زوم کنید و آنها را کنار هم در کادر قرار دهید. برای این نوع عکاسی نورپردازی از طرفین، بهترین نور است.
       
      شکار پیش زمینه
      وقتی می خواهید از مکان های معروف و نمادهای شهرها عکس بگیرید به کادربندی عکستان بیشتر فکر کنید. سعی کنید پیش زمینه ای در عکس ایجاد کنید تا آن نماد یا ساختمانی که می خواهید نشان دهید را بهتر جلوه دهد یا زاویه ای پیدا کنید که پس زمینه بهتری به شما می دهد.

      لنزهای Prime
      عصر، دوربین خود را در خانه نگذارید. یک لنز پرایم Prime یا ثابت روی دوربین خود ببندید. لنز 8.50 mmf، 1 لنز ایده آلی است. در تاریکی با بازترین دیافراگم ممکن عکس بگیرید. مقدار ISO را بالا انتخاب کنید تا نیازی به فلاش یا سه پایه هم نداشته باشید. با این کار بوکه های زیبایی هم ایجاد می شود. (بوکه، نورهایی در پس زمینه است که به شکل هاله هایی رنگی و دایره ای شکل در عکس ظاهر می شوند.)
       

       
       
    • توسط kiancivil
       سلام بنده یه وبسایت در زمینه مهندسی عمران و معماری دارم، یه سئو کار مناسب هست که سایت منو بالا بیاره ، البته هزینه اش رو هم می دم.   http://kiancivil.com
      www.kiancivil.com وبسایت تخصصی مهندسی عمران و معماری
    • توسط s.koohfar
      سلام.
      میخوام بدونم کوتاه کننده لینک برای ایجاد بک لینک چه داخل سایت(yegheroon.com) چه برای بک لینک در صفحات اجتماعی و غیره تاثیر مثبت داره با منفی؟
    • توسط drmajidghiasi
       آموزش افزونه WP PostViews
      مخزن وردپرس پر است از انواع افزونه‌های مختلف برای نمایش بازدید و آمار و حتی نمایش آمار به کاربران اما افزونه WP-PostViews
      چندین مزیت دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
       
      امکانات ویژه افزونه WP-PostViews:
      سبکی خاص بدون فشار به سرور رابط کاربری آسان و… برای نمایش آمار برای خودمان نیاز به هیچ نوع تنظیم خاصی ندارد اما برای نمایش در بخش خاصی از قالب سایت نیاز به قرار دادن چندین کد در قالب سایت داریم که در این آموزش یعنی آموزش افزونه WP-PostViews ریزبه‌ریز افزونه را باهم بررسی خواهیم کرد.
       
      نصب افزونه WP-PostViews
      برای نصب این افزونه طبق مراحل  زیر اقدام کنید:
      یا از قسمت افزونه‌ها روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و از لینک زیر افزونه را دانلود کنید و سپس در قسمت بارگذاری، افزونه را بارگذاری کنید. یا اینکه از قسمت کلیدواژه WP-PostViews را تایپ کنید و افزونه WP-PostViews را در مخزن وردپرس جستجو کنید و سپس نصب و فعال‌ کنید. پس از نصب و فعال‌سازی افزونه گزینه‌ای بانام PostViews در بخش تنظیمات وردپرس اضافه می‌شود برای انجام تنظیمات روی این گزینه کلیک کنید.
       

      تنظیمات افزونه WP PostViews بخش بازدید مطالب:
      Count Views From: در این بخش مشخص می‌کنیم که افزونه بازدید چه دسته از افرادی را حساب کند؛ میهمانان، کاربران ثبت‌نام‌شده یا هر دو. Exclude Bot Views: در نظر نگرفتن بازدید ربات‌ها. Views Template: در این بخش یک قالب کلی مشخص می‌کنیم برای نوع نمایش تعداد بازدید و می‌توانیم از متن‌های فارسی هم استفاده کنیم البته توجه داشته باشید که در حال پیش‌فرض ما کلمه views را می‌توانیم فارسی کنیم و دو کد کوتاهی که افزونه دارد نباید دست‌کاری کنیم فقط باید استفاده کنیم. توجه کنید: هر مطلب در پیشخوان وردپرس بخشی به اسم views اضافه‌شده است که درصورت تغییر کلمه بالا نام این کلمه به نامی که شما تغییر می‌دهید تغییر خواهد کرد. Most Viewed Template: ازنظر عملکرد این بخش هم مثل بخش بالا برای ساخت یک قالب کلی است اما در این بخش امکانات و کدهای کوتاه بیشتری را داریم که می‌توانیم برای مطالب پرطرفدار استفاده کنیم.  

      تنظیمات نمایش:
      این بخش برای تعیین دسترسی دیدن بازدید توسط بازدیدکنندگان در صفحات مختلف است مثلاً در صفحات سایت چه کسانی بتوانند تعداد بازدید را ببینند که در بالا توضیح دادیم که دو نوع میهمانان و کاربران ثبت‌نام‌شده را مدنظر قرار می‌دهد. فقط توجه داشته باشید که برای استفاده از این بخش باید کدی که در پایین توضیح می‌دهیم را در صفحات مربوطه اضافه کرده باشید.
       

      نمایش بازدید مطالب با کد کوتاه:
      در انتهایی هر مطلب می‌توانید با قرار دادن کد کوتاه افزونه میزان بازدید را نمایش دهید. می‌توانید از تعداد بازدید: ۱۵۸ یا تعداد بازدید: ۰ استفاده کنید. عدد ۵۴ در کد کوتاه شناسه مطلب است که هر مطلب شناسه خاص خودش را دارد که راحت‌ترین روش به دست آوردن شناسه طبق عکس زیر بردن موس بر روی اسم مطلب است.

      اما استفاده از این روش دردسر بزرگی مثل اضافه کردن کد کوتاه به تک‌تک صفحات را دارد. برای حل این مشکل می‌توانید کد بخش پایین را طبق دستورالعمل به قالب خودتان اضافه کنید تا بازدید به‌صورت خودکار در سایت نمایش داده شود.

      نمایش بازدید توسط کد:
      هر قالب شامل فایل‌های مختلفی است مثلاً فایل (Page.php) مخصوص نمایش صفحات سایت است و یا (Single.php) مخصوص نمایش ادامه مطالب است. در هرکدام از صفحاتی که قصد نمایش بازدید را دارید آن صفحه را بازکنید، مثلاً ما می‌خواهیم در بخش ادامه مطلب سایت تعداد بازدید را نمایش دهیم، برای همین فایل (Single.php) قالب را باز می‌کنیم که معمولاً در اکثر قالب‌ها در این مسیر یافت می‌شود.
      wp-content/themes/<Name Ghaleb>/single.php
      فایل را بازکنید و دنبال کدی مشابه کد زیر بگردید.
      ۱ <?php while (have_posts()) : the_post(); ?>
      حالا در پایین همین کد هرجایی که قصد نمایش تعداد بازدید را دارید کد زیر را قرار دهید.
      ۱ <?php if(function_exists('the_views')) { the_views(); } ?>
      برای اینکه تشخیص بدهیم کد را دقیقاً کجا باید قرار بدهیم نیاز به کمی دانش برنامه‌نویسی هست که بخشی را که بالای مقالات و یا پایین مقالات است را تشخیص بدهیم، به‌هرحال در فیلم آموزشی روشی را توضیح داده‌ایم که اگر کد نویسی این مورد را هم بلد نیستید به‌راحتی از همین چند خط شروع کنید.

      جمع‌بندی:
      یکی دیگر از روش‌های نمایش آمار بازدید از مطالب سایت استفاده از افزونه wp-postviews است، این افزونه بدون فشار به سرور آمار دقیقی از آمار نمایش صفحات سایت در اختیار شما قرار می‌دهد.