رفتن به مطلب

فریمورک ها چی هستن؟


mohamad-8

پست های پیشنهاد شده

سلام. فریم ورک ها فقط برای برنامه نویس ها هستن. اگر سایت سازی بدون برنامه نویسی می خواید میشه cms ، مثلا همین وردپرس که یه cms محسوب میشه.

فریم ورک به خودی خود کار خاصی نمیکنه توی php یه سری کتابخونه هستن که شما اونها رو به کار می گیرید و محصولی تولید می کنید که میتونه یه وب سایت یا یه وب سرویس باشه.

چرا از فریم ورک استفاده میشه:

1- یک بار یاد می گیرید اون فریم ورک رو بارهای بعدی به مراتب سرعت عملتون از زمانی که فریم ورک استفاده نمی کردید بیشتر میشه.

2- خیلی از فرایندها مثل آدرس دهی و لود کردن فایل ها و ساخت فرم ها و جداول دیتابیس و به روزرسانی اسکریپت و غیره بهبود پیدا می کنه و باعث میشه یه کد تمیز، با کیفیت استاندارد و قابل توسعه داشته باشید. علاوه بر اینها سرعت عمل هم به خاطر وجود کتابخونه های کمکی خیلی بالا میره و همچنین وجود یه اسکلت بندی اولیه برای کدنویسی باعث میشه که شما به نحوه طراحی اسکریپت هرباره فک نکنید، چون میدونید الان باید چکار کنید.

3- کدتون رو خیلی راحت شخص دیگه میتونه توسعه بده، مثلا از لاراول استفاده کردین، من میدونم که کنترلرها کجان، روت ها کجان و غیره...

4- وقتی یک فریم ورک استفاده می کنید بعضی از ide ها افزونه هایی دارن که میتونه بهتون کمک بکنه. در واقع افزونه ای داره که کدهای اون فریم ورک رو بیشتر از خالت عادی درک میکنه و شما رو راهنمایی میکنه.

5- ابزارهای دیباگ و تولید خودکار کنترلر ویو و مدل و فایل هایی که برای ایجاد تیبل ها هستن خیلی کمک کننده هست.

6- موارد امنیتی توی فریم ورک های معروف خیلی خوب رعایت شده.

 

اما باید بدونید که هر فریم ورکی برای هرکاری مناسب نیست و اینکه لزومی نداره از همه قابلیت های فریم ورک هم توی پروژتون استفاده کنید.

مثلا فریم ورک های سینگلتون دست شما رو برای ویرایش خیلی باز میذاره اما منابع خیلی زیادی از سرور در هر بار لود اسکریپت مصرف میشه. پس برای سایت هایی با بازدید بالا و درامد کم باید از فریم ورک های mvc استفاده کنید.

فریم ورک های mvc انعطاف پذیری کمی دارن و بعضی از کارها دردسر زیادی داره توی اونها. در واقع هرکاری که بخواید انجام بدید و از قبل پیش بینی نشده باشه توی فریم ورک براتون دردسرساز میشه. اما از اونور سرعت لود خیلی خوبی دارن. و در واقع با تقسیم بندی مناسب کارها همه چیزهای بی مورد رو همیشه لود نمیکنن.

اینکه میگم دردسر ساز میشه معنیش این نیست که امکان ناپذیره، معنیش اینه که باید توی بخش هایی دست ببرید که نمی خواید. البته با یه داکیومنت نویسی مناسب میشه این موضوع رو حل کرد. که مستلزم زمان گذاشتن روی پروژه هست.

 

موفق باشید.

لینک به ارسال

دوست عزیز سپاس فراوان

فقط یه سوال دیگه که میمونه این فروشگاه سازها به چه صورت هستن؟ ایا برای ساخت فروشگاه بدون کد نویسی استفاده میشن

ممنون میشم در مورد فروشگاه سازها هم یه توضیحی بدید

ویرایش شده توسط mohamad-8
لینک به ارسال

سلام. فروشگاه سازها هم یک نوع cms هستن.

عبارت cms مخفف Content Management System هست. یعنی سیستم مدیریت محتوا.

پس هر چیزی که آماده استفاده برای کاربر نهایی باشه و ابزارهای لازم برای مدیریت مطالب رو فراهم بکنه یک سی ام اس هست.

فروشگاه سازها، بلاگ سازها، فروم سازها، اسکریپت های ایجاد شبکه های اجتماعی، سیستم های پرسش و پاسخ و به نوعی همه انواع اسکریپت های دارای پنل ادمین و بخشی برای نمایش محتوا به کاربرها یک cms محسوب میشن.

پس وقتی که میگیم فروشگاه سازها cms هستن، دیگه کاملا واضحه که ابزارها و روال هایی رو برای ثبت و نمایش محصولات شما دارن و بدون کدنویسی میتونید با اونها فروشگاه بسازید.

اینجا فروم وردپرسه و خود وردپرس افزونه های ساخت فروشگاه هم داره (که به نوعی فروشگاه رو تو همین وردپرس فراهم می کنند)، به همین خاطر خیلی جای خوبی برای بحث در مورد فروشگاه سازها نیست. اگر اطلاعات دقیقی در مورد این اسکریپت ها می خواید بهتره به فروم پشتیبانی اونها مراجعه کنید.

 

موفق باشید.

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...