رفتن به مطلب

بکگراند انیمیشنی هدر سایت


پست های پیشنهاد شده

با عرض سلام
میخواستم بدونم سایت زیر از چه نوع بک گراندی استفاده کرده و چطور میشه همچنین بک گراندی رو در هدر سایت وردپرسی ایجاد کنیم
با تشکر
ادرس سایت
http://moderntheme.ir/

لینک به ارسال

اگه منظورتون عکس بک گراند هست که درون فایل component.css هست
 

.demo-1 .large-header {
	background-image: url('../img/demo-1-bg.jpg');
}

اگه منظورتون افکتش هست که با js هست که اسمش

particles.js

  هست

لینک به ارسال
در ۱ ساعت قبل، Mobin گفته است :

اگه منظورتون عکس بک گراند هست که درون فایل component.css هست
 


.demo-1 .large-header {
	background-image: url('../img/demo-1-bg.jpg');
}

اگه منظورتون افکتش هست که با js هست که اسمش

particles.js

  هست

particles.js در گیت

لینک به ارسال

سلام و درود @iwf2050

 

ضمن تشکر از دوستان جهت پاسخگویی.

این Canvas ای که توی سایتی که اشاره کردید از کتابخونه particles.js توش استفاده نشده ولی particles.js هم فک کنم بشه همچین چیزی ساخت.

کدهای مربوط به Canvas سایت مورد نظر کدهای زیر هست.

(function() {

    var width, height, largeHeader, canvas, ctx, points, target, animateHeader = true;

    // Main
    initHeader();
    initAnimation();
    addListeners();

    function initHeader() {
        width = window.innerWidth;
        height = window.innerHeight;
        target = {x: width/2, y: height/2};

        largeHeader = document.getElementById('large-header');
        largeHeader.style.height = height+'px';

        canvas = document.getElementById('demo-canvas');
        canvas.width = width;
        canvas.height = height;
        ctx = canvas.getContext('2d');

        // create points
        points = [];
        for(var x = 0; x < width; x = x + width/20) {
            for(var y = 0; y < height; y = y + height/20) {
                var px = x + Math.random()*width/20;
                var py = y + Math.random()*height/20;
                var p = {x: px, originX: px, y: py, originY: py };
                points.push(p);
            }
        }

        // for each point find the 5 closest points
        for(var i = 0; i < points.length; i++) {
            var closest = [];
            var p1 = points[i];
            for(var j = 0; j < points.length; j++) {
                var p2 = points[j]
                if(!(p1 == p2)) {
                    var placed = false;
                    for(var k = 0; k < 5; k++) {
                        if(!placed) {
                            if(closest[k] == undefined) {
                                closest[k] = p2;
                                placed = true;
                            }
                        }
                    }

                    for(var k = 0; k < 5; k++) {
                        if(!placed) {
                            if(getDistance(p1, p2) < getDistance(p1, closest[k])) {
                                closest[k] = p2;
                                placed = true;
                            }
                        }
                    }
                }
            }
            p1.closest = closest;
        }

        // assign a circle to each point
        for(var i in points) {
            var c = new Circle(points[i], 2+Math.random()*2, 'rgba(255,255,255,0.3)');
            points[i].circle = c;
        }
    }

    // Event handling
    function addListeners() {
        if(!('ontouchstart' in window)) {
            window.addEventListener('mousemove', mouseMove);
        }
        window.addEventListener('scroll', scrollCheck);
        window.addEventListener('resize', resize);
    }

    function mouseMove(e) {
        var posx = posy = 0;
        if (e.pageX || e.pageY) {
            posx = e.pageX;
            posy = e.pageY;
        }
        else if (e.clientX || e.clientY)    {
            posx = e.clientX + document.body.scrollLeft + document.documentElement.scrollLeft;
            posy = e.clientY + document.body.scrollTop + document.documentElement.scrollTop;
        }
        target.x = posx;
        target.y = posy;
    }

    function scrollCheck() {
        if(document.body.scrollTop > height) animateHeader = false;
        else animateHeader = true;
    }

    function resize() {
        width = window.innerWidth;
        height = window.innerHeight;
        largeHeader.style.height = height+'px';
        canvas.width = width;
        canvas.height = height;
    }

    // animation
    function initAnimation() {
        animate();
        for(var i in points) {
            shiftPoint(points[i]);
        }
    }

    function animate() {
        if(animateHeader) {
            ctx.clearRect(0,0,width,height);
            for(var i in points) {
                // detect points in range
                if(Math.abs(getDistance(target, points[i])) < 4000) {
                    points[i].active = 0.3;
                    points[i].circle.active = 0.6;
                } else if(Math.abs(getDistance(target, points[i])) < 20000) {
                    points[i].active = 0.1;
                    points[i].circle.active = 0.3;
                } else if(Math.abs(getDistance(target, points[i])) < 40000) {
                    points[i].active = 0.02;
                    points[i].circle.active = 0.1;
                } else {
                    points[i].active = 0;
                    points[i].circle.active = 0;
                }

                drawLines(points[i]);
                points[i].circle.draw();
            }
        }
        requestAnimationFrame(animate);
    }

    function shiftPoint(p) {
        TweenLite.to(p, 1+1*Math.random(), {x:p.originX-50+Math.random()*100,
            y: p.originY-50+Math.random()*100, ease:Circ.easeInOut,
            onComplete: function() {
                shiftPoint(p);
            }});
    }

    // Canvas manipulation
    function drawLines(p) {
        if(!p.active) return;
        for(var i in p.closest) {
            ctx.beginPath();
            ctx.moveTo(p.x, p.y);
            ctx.lineTo(p.closest[i].x, p.closest[i].y);
            ctx.strokeStyle = 'rgba(156,217,249,'+ p.active+')';
            ctx.stroke();
        }
    }

    function Circle(pos,rad,color) {
        var _this = this;

        // constructor
        (function() {
            _this.pos = pos || null;
            _this.radius = rad || null;
            _this.color = color || null;
        })();

        this.draw = function() {
            if(!_this.active) return;
            ctx.beginPath();
            ctx.arc(_this.pos.x, _this.pos.y, _this.radius, 0, 2 * Math.PI, false);
            ctx.fillStyle = 'rgba(156,217,249,'+ _this.active+')';
            ctx.fill();
        };
    }

    // Util
    function getDistance(p1, p2) {
        return Math.pow(p1.x - p2.x, 2) + Math.pow(p1.y - p2.y, 2);
    }
    
})();

که از Canvas و requestAnimationFrame با هم جهت ایجاد این افکت استفاده شده.

لینک به ارسال
در 13 ساعت قبل، mehran-b گفته است :

سلام و درود @iwf2050

 

ضمن تشکر از دوستان جهت پاسخگویی.

این Canvas ای که توی سایتی که اشاره کردید از کتابخونه particles.js توش استفاده نشده ولی particles.js هم فک کنم بشه همچین چیزی ساخت.

کدهای مربوط به Canvas سایت مورد نظر کدهای زیر هست.


(function() {

    var width, height, largeHeader, canvas, ctx, points, target, animateHeader = true;

    // Main
    initHeader();
    initAnimation();
    addListeners();

    function initHeader() {
        width = window.innerWidth;
        height = window.innerHeight;
        target = {x: width/2, y: height/2};

        largeHeader = document.getElementById('large-header');
        largeHeader.style.height = height+'px';

        canvas = document.getElementById('demo-canvas');
        canvas.width = width;
        canvas.height = height;
        ctx = canvas.getContext('2d');

        // create points
        points = [];
        for(var x = 0; x < width; x = x + width/20) {
            for(var y = 0; y < height; y = y + height/20) {
                var px = x + Math.random()*width/20;
                var py = y + Math.random()*height/20;
                var p = {x: px, originX: px, y: py, originY: py };
                points.push(p);
            }
        }

        // for each point find the 5 closest points
        for(var i = 0; i < points.length; i++) {
            var closest = [];
            var p1 = points[i];
            for(var j = 0; j < points.length; j++) {
                var p2 = points[j]
                if(!(p1 == p2)) {
                    var placed = false;
                    for(var k = 0; k < 5; k++) {
                        if(!placed) {
                            if(closest[k] == undefined) {
                                closest[k] = p2;
                                placed = true;
                            }
                        }
                    }

                    for(var k = 0; k < 5; k++) {
                        if(!placed) {
                            if(getDistance(p1, p2) < getDistance(p1, closest[k])) {
                                closest[k] = p2;
                                placed = true;
                            }
                        }
                    }
                }
            }
            p1.closest = closest;
        }

        // assign a circle to each point
        for(var i in points) {
            var c = new Circle(points[i], 2+Math.random()*2, 'rgba(255,255,255,0.3)');
            points[i].circle = c;
        }
    }

    // Event handling
    function addListeners() {
        if(!('ontouchstart' in window)) {
            window.addEventListener('mousemove', mouseMove);
        }
        window.addEventListener('scroll', scrollCheck);
        window.addEventListener('resize', resize);
    }

    function mouseMove(e) {
        var posx = posy = 0;
        if (e.pageX || e.pageY) {
            posx = e.pageX;
            posy = e.pageY;
        }
        else if (e.clientX || e.clientY)    {
            posx = e.clientX + document.body.scrollLeft + document.documentElement.scrollLeft;
            posy = e.clientY + document.body.scrollTop + document.documentElement.scrollTop;
        }
        target.x = posx;
        target.y = posy;
    }

    function scrollCheck() {
        if(document.body.scrollTop > height) animateHeader = false;
        else animateHeader = true;
    }

    function resize() {
        width = window.innerWidth;
        height = window.innerHeight;
        largeHeader.style.height = height+'px';
        canvas.width = width;
        canvas.height = height;
    }

    // animation
    function initAnimation() {
        animate();
        for(var i in points) {
            shiftPoint(points[i]);
        }
    }

    function animate() {
        if(animateHeader) {
            ctx.clearRect(0,0,width,height);
            for(var i in points) {
                // detect points in range
                if(Math.abs(getDistance(target, points[i])) < 4000) {
                    points[i].active = 0.3;
                    points[i].circle.active = 0.6;
                } else if(Math.abs(getDistance(target, points[i])) < 20000) {
                    points[i].active = 0.1;
                    points[i].circle.active = 0.3;
                } else if(Math.abs(getDistance(target, points[i])) < 40000) {
                    points[i].active = 0.02;
                    points[i].circle.active = 0.1;
                } else {
                    points[i].active = 0;
                    points[i].circle.active = 0;
                }

                drawLines(points[i]);
                points[i].circle.draw();
            }
        }
        requestAnimationFrame(animate);
    }

    function shiftPoint(p) {
        TweenLite.to(p, 1+1*Math.random(), {x:p.originX-50+Math.random()*100,
            y: p.originY-50+Math.random()*100, ease:Circ.easeInOut,
            onComplete: function() {
                shiftPoint(p);
            }});
    }

    // Canvas manipulation
    function drawLines(p) {
        if(!p.active) return;
        for(var i in p.closest) {
            ctx.beginPath();
            ctx.moveTo(p.x, p.y);
            ctx.lineTo(p.closest[i].x, p.closest[i].y);
            ctx.strokeStyle = 'rgba(156,217,249,'+ p.active+')';
            ctx.stroke();
        }
    }

    function Circle(pos,rad,color) {
        var _this = this;

        // constructor
        (function() {
            _this.pos = pos || null;
            _this.radius = rad || null;
            _this.color = color || null;
        })();

        this.draw = function() {
            if(!_this.active) return;
            ctx.beginPath();
            ctx.arc(_this.pos.x, _this.pos.y, _this.radius, 0, 2 * Math.PI, false);
            ctx.fillStyle = 'rgba(156,217,249,'+ _this.active+')';
            ctx.fill();
        };
    }

    // Util
    function getDistance(p1, p2) {
        return Math.pow(p1.x - p2.x, 2) + Math.pow(p1.y - p2.y, 2);
    }
    
})();

که از Canvas و requestAnimationFrame با هم جهت ایجاد این افکت استفاده شده.

 

ایا امکانش هست کمی بیشتر توضیح بدید که چطور باید از کدهای بالا استفاده کنیم و از این افکت استفاده کنیم ؟

در صورت امکان لطف کنید با یک مثال توضیح بدید .

با تشکر و احترام فراوان

لینک به ارسال
در 14 ساعت قبل، Mobin گفته است :

اگه منظورتون عکس بک گراند هست که درون فایل component.css هست
 


.demo-1 .large-header {
	background-image: url('../img/demo-1-bg.jpg');
}

اگه منظورتون افکتش هست که با js هست که اسمش

particles.js

  هست

ایا امکانش هست کمی بیشتر توضیح بدید که چطور باید از particles.js استفاده کنیم ؟

در صورت امکان لطف کنید با یک مثال توضیح بدید .

با تشکر و احترام فراوان

لینک به ارسال
در 34 دقیقه قبل، iwf2050 گفته است :

ایا امکانش هست کمی بیشتر توضیح بدید که چطور باید از کدهای بالا استفاده کنیم و از این افکت استفاده کنیم ؟

در صورت امکان لطف کنید با یک مثال توضیح بدید .

با تشکر و احترام فراوان

canvas.html

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...