رفتن به مطلب

قدرت راه اندازی فروشگاه با وردپرس و ووکامرس


پست های پیشنهاد شده

سلام . خواهش میکنم دوستان و اساتیدی که تجربه دارن در این زمینه کمک کنن به ما. سالهاست که وردپرس ارائه و بروزرسانی شده و الان میبینیم که پلاگین های حرفه ای ای داره و همچنین قالب های خیلی حرفه ای برای ایجاد فروشگاه‌ . از طرفی خیلی از منابع ، قدرت وردپرس به همراه ووکامرس رو برای اجرای یک وبسایت فروشگاهی تاحدودی ضعیف تلقی میکنن و فروشگاه سازهایی مثل پرستاشاپ رو بهتر از وردپرس و ووکامرس معرفی میکنن. اما تا جایی که من دیدم و بررسی کردم ، وردپرس بسیار قدرتمند ظاهر شده . قالبهای فروشگاهی وردپرس به کمک ووکامرس و هچنین سایر افزونه های موجود یک فروشگاه تمام عیار رو پشتیبانی میکنه و این رو به خوبی میتونیم در بعضی از قالبهای حرفه ای فروشگاهی وردپرس مشاهده کنیم . منابع زیادی وردپرس و ووکامرس رو به عنوان آخرین گزینه بعد از پرستاشاپ ، اپن کارت و ... پیشنهاد میدن. من با پرستاشاپ و اپن کارت و .... کار نکردم اما با وردپرس و ووکامرس کار کردم. میخوام نظر اساتیدرو در اینباره بدونم.

آیا وردپرس با کمک ووکامرس از عهده ی راه اندازی یک فروشگاه حرفه ای برمیان یا خیر؟

آیا برتری سیستم های مدیریت محتوای دیگه ای مثل پرستاشاپ ، مجنتو ، اپن کارت و... خیلی بیشتر از وردپرس و ووکامرس هست؟

آیا از نظر امنیتی در سطح بالا میشه روی وردپرس و ووکامرس حساب باز کرد؟

آیا آینده ی ووکامرس و وردپرس مبهم نیست ؟ منظورم اینه که آیا این امکان وجود داره که وردپرس و ووکامرس از رده خارج بشن و وتوان رقابت با رقبای خودشون رو نداشته باشن؟

لطف خیلی بزرگی میکنید که در این موارد توضیحاتی رو شرح بدید. تشکر میکنم

ویرایش شده توسط Worldword
لینک به ارسال

سلام؛ روزتون بخیر.

ببینید؛ چهارچوب نرم افزاری یکی از مباحثی هست که شما باید مدنظر داشته باشید.

همین موضوع کار رو برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا؛ کمی سخت میکنه.

به این نکته توجه داشته باشید که وردپرس برای ایجاد فروشگاه ضعیف نیست! دلیل اینکه افراد مختلف، پیشنهاد ها و گزینه های مختلفی رو خدمتتون ارائه میکنن تجربه کاری و سلیقه ای هست که شخص داره.

پس شما موقع انتخاب یه سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد یه فروشگاه باید قبل از هرچیزی خواسته های خودتون رو در نظر بگیرید.

توی مطلب "سیستم مدیریت محتوا چیست؟" و مطلب "وردپرس،جوملا یا دروپال؟ بهترین سیستم مدیریت محتوا کدومه؟" یک مقدار در مورد سیستم های مدیریت محتوا توضیح دادم؛ ان شاء الله طی دو روز آینده یه مقاله تخصصی درمورد فروشگاه ساز هایی مثل پرستا شاپ و ... قرار میدم و اونها رو بدون غرض باهم مقایسه میکنم.

حالا پاسخ سوال هاتون رو میدم :

1. آیا وردپرس با کمک ووکامرس از عهده ی راه اندازی یک فروشگاه حرفه ای برمیان یا خیر؟

بله شما میتونید با وردپرس و ووکامرس یه فروشگاه کاملاً حرفه ای رو راه اندازی کنید؛ اما توجه داشته باشید که برای رفع برخی نیاز های خودتون باید شخصی سازی انجام بدید و یا افزونه نصب کنید.

2. آیا برتری سیستم های مدیریت محتوای دیگه ای مثل پرستاشاپ ، مجنتو ، اپن کارت و... خیلی بیشتر از وردپرس و ووکامرس هست؟

این مورد باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیره چون پرستاشاپ، مجنتو، اپن کارت و ... از  بیس برای فروشگاه ساخته شدن قطعا بهینه سازی ها و امکاناتشون با وردپرس (سیستم مدیریت محتوای وبلاگی) متفاوت هست.

اما شما با توجه به نیاز خودتون میتونید هر کدوم از این سیستم های مدیریت محتوا رو انتخاب کنید.

آیا از نظر امنیتی در سطح بالا میشه روی وردپرس و ووکامرس حساب باز کرد؟

برای داشتن امنیت؛ در سطح بالا؛ قطعا شما باید مواردی رو مثل :

  • کیفیت هاست
  • رمز های ورود
  • بهینه سازی کد ها
  • بروزرسانی هسته وردپرس
  • و ...

رو در نظر بگیرید.

پس در هیچ سیستم مدیریت محتوایی؛ شما به 100% امنیت دسترسی ندارید و همیشه باید برای ایمن کردن داده های خودتون، بررسی و تست هایی رو انجام بدید.

3. آیا آینده ی ووکامرس و وردپرس مبهم نیست ؟ منظورم اینه که آیا این امکان وجود داره که وردپرس و ووکامرس از رده خارج بشن و وتوان رقابت با رقبای خودشون رو نداشته باشن؟

ببینید؛ اگر بخوایم اینطور فرض کنیم که تمام سیستم های مدیریت محتوا از رده خارج میشن و اینها، پس نباید هیچ کاری انجام بدیم.

وردپرس، یه نرم افزار متن باز هست! توسعه و بروزرسانی اون رایگان هست و افراد با عشق و علاقه خودشون در حال کار هستن.

در مورد توان رقابت با سایر رقبا؛ در حال حاضر وردپرس کاربران بسیار زیادی داره و وبسایت های زیادی با وردپرس ساخته شدن؛ که به طبع افزایش کاربر، در آمد خوبی رو برای برنامه نویسان به ارمغان داشته و همین مورد باعث توسعه هرچه بیشتر افزونه ها و قالب های وردپرس شده، پس فعلا میتونید با خیال راحت از وردپرس استفاده کنید.

لینک به ارسال
در 2 ساعت قبل، Ehsan Np گفته است :

سلام؛ روزتون بخیر.

ببینید؛ چهارچوب نرم افزاری یکی از مباحثی هست که شما باید مدنظر داشته باشید.

همین موضوع کار رو برای انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا؛ کمی سخت میکنه......

خیلی ممنونم از توضیحات جامع و کاملتون. لینک هایی که معرفی کردید رو هم مطالعه کردم و بسیار مفید بود.

حالا سوالاتی پیش میاد که دونستن جوابشون برای من قطعا برای انتخاب کمک زیادی خواهد کرد. از اینکه الان میدونم وردپرس در سال 2003 معرفی شده ، میتونم با خیال راحتتر در مورد انتخابش تصمیم بگیرم . 

1. یکی از شک و تردیدهای من در مورد وردپرس ، سهولت استفاده از اون در کنار ارائه ی رایگانش هست. متاسفانه ما عادت کردیم به چیزی که رایگان هست و به آسونی میشه ازش استفاده کرد اعتماد نکنیم. با اینکه وردپرس علی رغم اینکه رایگان هستش ، اما بسیار قدرتمند ظاهر شده ، اما باز هم ، سهولت استفاده از اون مخاطب رو به شک وا میداره. اصوالا عموما به این شکل فکر میکنیم که هر سیستم مدیریت محتوایی که مدیریتش سخت تر باشه ، بهتر و قویتره. همچنین شما میفرمایید که بیس وردپرس برای قالب های وبلاگی ست و این نگران کننده ست (علی رغم اینکه میبینیم قالب های فروشگاهی حرفه ای برای وردپرس طراحی شده). مثلا شما در مورد سیستم دروپال گفتید که اگر با برنامه نویسی آشنا هستیم ، سیستم دروپال برای راه اندازی سایت های بزرگ مناسب هستش و در واقع سیستم مدیریت محتوای سخت تری هم نسبت به وردپرس داره . من مدتها با وردپرس کار کردم و تقریبا با تمام پیچ و خم هاش آشنا هستم و برای همین دوست دارم سیستم مدیریت سایت فروشگاهی من وردپرس باشه که هم بتونم راحت تر محتوا رو مدیریت کنم و هم اینکه اگر مشکلی بوجود اومد بتونم حلش کنم. فکر میکنم بشه تمام این موارد رو در یک سوال خلاصه کرد که آیا اینکه من با سیستم وردپرس آشنا هستم دلیل منطقی ای برای ورود به یک مسیر طولانی با وردپرس هست یا نه ؟

همچنین علی رغم اینکه وردپرس سیستم بیس فروشگاهی نیست ، اما میبینیم که تقریبا قالب های تمام عیار بدون نقصی رو در اینباره ارائه کرده که قابل تحسینه و البته مثل یک فروشگاه حرفه ای تمام نیاز رو برطرف میکنه. قطعا در هر سیستمی نیاز به برنامه نویسی های اختصاصی و طراحی یک سری ماژول ها مبتنی برنیازمون هست و من هم این موضوع رو میدونم که اگر به بخش اختصاصی برای کارم نیاز به طراحی اختصاصی داشته باشم ، وردپرس ، این راه رو برای من باز گذاشته...

بنابراین به طور کلی این سوال باید مطرح بشه که آیا وردپرس برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی حرفه ای از ابتدا تا انتهای راه ، دوست خوبی هست یا خیر؟ (حتی اگر نیاز باشه تمام آنچه که برای فروشگاه میخوایم رو با برنامه نویسی اختصاصی به وردپرس اضافه کنیم)

لینک به ارسال

سلام مجدد؛

ببینید، من اگه واضح دارم میگم بیس وردپرس فروشگاهی نیست، برای اینه که شما بتونید درست انتخاب کنید و نه من، نه هیچ کس دیگه ای حق نداره که بخاطر منفعت خودش بیاد و به افرادی که آشنایی کمی دارن اطلاعات غلط بده.

نقل قول

توی وبسایت ویکی پدیا در مورد وردپرس اینطور نوشته که این یه سیستم مدیریت محتوای وبلاگ هست اما نوع مختلف دیگه ای از وبسایت ها رو هم پشتیبانی میکنه... (منبع)

در مورد استفاده وردپرس برای ایجاد وبسایت های فروشگاهی؛ باید خدمتتون عرض کنم که بله، شما میتونید از وردپرس برای ایجاد سایت فروشگاهی استفاده کنید.

اگه بخوام دقیق بگم؛ وبسایت های خیلی زیادی با وردپرس + افزونه های فروشگاه ساز مثل Edd و Woocommerce و ... راه اندازی شدن.

حالا سوال اصلی و چیزی که شما رو گیج کرده، میمونه! اینکه آیا وردپرس رو میشه برای یک دوره زمانی بلند مدت استفاده کرد یا خیر؟

برای این سوالتون در رابطه با فروشگاه جواب دقیقی ندارم؛ چون پروژه فروشگاهی بزرگ (فروشگاهی که حداقل 100 هزارتا کاربر فعال داشته باشه) نداشتم که بخوام از تجربیات خودم استفاده کنم و جوابی که دارم بهتون میدم، اطلاعاتی هست که دیگران در اختیارم قرار دادن.

اما در مورد وبسایت های دانلودی، خبری، وبلاگی و ... قطعاً مطمئنم وردپرس بهترین انتخابه.

وردپرس و ووکامرس این امکان رو در اختیار شما قرار میدن که با استفاده از اونها یه وبسایت جامع فروشگاهی ایجاد کنید، در مورد تعداد کاربر و بزرگی و کوچیکی سایت هم شک نکنید که وردپرس پاسخگوی نیاز های شما هست.

هر جایی هم که نیاز داشته باشید، به راحتی میتونید از افزونه های جانبی وردپرس استفاده کنید و نیاز خودتون رو مرتفع کنید.

در رابطه با سهولت استفاده؛ از وردپرس، این به معنی بد بودنش نیست؛ اگه بخوام واضح تر بگم، رابط کاربری وردپرس فوق العاده هست (عقیده شخصی خودمه) اخه کاربر رو گیج نمیکنه.

معمولاً یکی از دلایلی که وردپرس رو برای ساخت فروشگاه انتخاب میکنن، همین تنوع قالب هاست که مدیر فروشگاه به راحتی با یه هزینه کم میتونه تو یه زمان کوتاه سایت خودش رو دستخوش تغییرات دلخواهش کنه! (این کجاش بده؟؟)

اگر خودم بخوام در مورد انتخاب وردپرس برا یه فروشگاه بگم؛

فروشگاه های کاملا منعطف و قدرتمندی رو میتونید با بهره گیری از وردپرس بسازید که امکانات زیادی رو به رایگان در اختیار شما قرار میدن و معرفی سایتتون به موتور های جستجو هم توسط وردپرس به رایگان انجام میشه که شما برای موفقیت فقط باید روی محتوای خودتون تمرکز کنید.

در مورد سیستم هایی که اختصاصی کد نویسی میشن هم باید خدمتتون اعلام کنم که شما همون ویژگی هایی که ووکامرس بهتون میده رو با هزینه بالاتر خریداری میکنید با این تفاوت که فقط خودتون ازش استفاده میکنید و به صورت عمومی نیست.

لینک به ارسال
در 14 دقیقه قبل، Ehsan Np گفته است :

سلام مجدد؛

ببینید، من اگه واضح دارم میگم بیس وردپرس فروشگاهی نیست، برای اینه که شما بتونید درست انتخاب کنید و نه من، نه هیچ کس دیگه ای حق نداره که بخاطر منفعت خودش بیاد و به افرادی که آشنایی کمی دارن اطلاعات غلط بده.....

واقعا ازتون ممنونم. کسانی که به دیگران کمک میکنن رو خیلی دوست دارم (مطمئنا خدا هم همینطور) . دمتون گرم.  خیلی باحوصله و جامع بود توضیحاتتون. 

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...