رفتن به مطلب

تبدیل وبلاگ به سایت


پست های پیشنهاد شده

سلام

چطور میشه یک وبلاگ رو به صورت کامل به سایت منتقل کرد؟

ممنون

انتقال از سرویسهای دیگر به وردپرس

وبلاگنویس گاه خانه‏‏ای با شرایط و امکانات متفاوت [:و بیشتر] می‏خواهد؛ تصمیم به مهاجرت و اثاث کشی -انتقال وبلاگ به سرویسی دیگر- میگیرد. در این مقاله تهیه نسخه‏ی پشتیبان از وبلاگ و انتقال کاملِ [:مطالب، صفحات، نظرات، تصاویر و فایلهای] وبلاگ از سرویسهای رایج وبلاگنویسی به وردپرس آموزش داده میشود.

برای انتقال وبلاگ به وردپرس برق ابتدا وبلاگ را از سرویس مبدأ برون­‌بری کرده [مطالب و نظرات را بیرون کشیده]، در سرویس مقصد وبلاگ ایجاد کرده، فایلِ برون‌بر وبلاگ را در سرویس مقصد درون‌ریزی [وارد] کنید. برون‌بری و درون‌ریزی وبلاگهای سرویسهای رایج در مقاله به تفصیل شرح داده شده است

برون‌بری وبلاگ:

برای مهاجرت [:انتقال وبلاگ] یا تهیه‏ی نسخه‏ی پشتیبان، وبلاگ را برون‌بری میکنند.

الف. وردپرس:

از داشبورد وبلاگ خود در وردپرس به « ابزار > برون‌بری » رفته، «دریافت پرونده‏ی برون‌بری شده» را بفشارید، برون‌بر وبلاگ را ذخیره کنید.

ب. بلاگر:

از داشبورد وبلاگ خود در بلاگر به « تنظیمات > اصلی » بروید، «ارسال وبلاگ» را فشرده، از صفحه‏ی باز شده DOWNLOD BLOG را بفشارید، برون‌بر وبلاگ را ذخیره کنید.

ج. سرویسهای وطنی [:بلاگفا، پرشین بلاگ، بلاگ اسکای]:

۱- آخرین و جدیدترین نسخه‏ی افزونه‏ی Exporter را از اینجا روی فایرفاکس نصب کرده [پس از کلیک روی اینجا، در صفحه‌ی باز شده تیکِ Let me install this experimental add-on را زده، Add to Firefox را کلیک کرده، Install Now را بفشارید]، بعد از نصب افزونه فایرفاکس را مجددا راه اندازی کنید.

۲- وارد پنل وبلاگ خود شده، به بخش «انتخاب قالب وبلاگ» رفته، قالب وبلاگ را به قالب پیشفرض [:اصلی] تغییر دهید. قالب پیشفرض برای بلاگفا: نارنجی ساده، برای پرشین بلاگ: simple . برای بلاگ اسکای: آبی . برای میهن بلاگ: قالب کد ۱۹ می‌باشد. حتی اگر قالب کنونی وبلاگ از قالبهای پیشفرض میباشد باز هم لازم است که پوسته‏ی پیشفرض را دوباره انتخاب کنید تا بروز رسانی شود.

تنظیمات اختصاصی سرویسها:

بلاگفا: از پنل وبلاگ به «تنظیمات وبلاگ» رفته، نحوه‏ی نمایش تاریخ پست ها را روی «نمایش تاریخ بصورت میلادی مانند ۲۰/۵/۲۰۰۴»، نحوه‏ی نمایش زمان پست ها را روی «نمایش ساعت و دقیقه – مانند ۱۴:۳۰» و «تعداد پستها در صفحات داخلی» را [بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا] «50» تعیین کرده، ثبت را بفشارید+.

پرشین بلاگ: از پنل وبلاگ روی نام وبلاگ کلیک کرده به بخش تنظیمات عمومی وبلاگ رفته، غیر از «جعبه آرشیو» تیک تمامی «اجزای قابل نمایش» را برداشته، نحوه‏ی نمایش تاریخ را روی «۸۱/۳/۲۳» و «مطالب صفحه نخست» را [بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا] «۳۰» تعیین کرده، ذخیره را بفشارید. از فایرفاکس به Tools>Option>Content رفته، تیک Enable Javascript را برداشته، OK را بفشارید+.

بلاگ اسکای: از پنل وبلاگ به بخش تنظیمات عمومی رفته، نمایش ساعت را روی «۲۴Hour» ،نحوه‏ی نمایش تاریخ را روی «۸۱/۰۸/۲۶» و تعداد یادداشت را [بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا] «۳۰» تعیین کرده، ثبت را بفشارید+.

میهن بلاگ: از داشبورد وبلاگ به «تنظیمات وبلاگ» رفته، فرمت تاریخ را روی «۱۳۸۸/۰۹/۰۵»، فرمت زمان را روی «۲۰:۴۷»، آرشیو را «ماهیانه» و تعداد پست در صفحه را [بیشترین تعداد مطالبی که در یک ماه نوشته اید، مثلا] «۳۰» تعیین کرده، ثبت را بفشارید+.

۳- بهتر است از نوار ابزار فایرفاکس به Tools>Option>Content رفته، تیک Load images automatically را بردارید و OK را بفشارید، اینگونه وبلاگ با سرعت بیشتری برون‌بری خواهد شد. همچنین بهتر است از فایرفاکس به Tools>Option>Content رفته، تیک Enable Javascript را برداشته، OK را بفشارید، بویژه اگر در وبلاگ از کدهای جاوا استفاده کرده باشید.

از پنل وبلاگ به بخش «تنظیمات وبلاگ» [:تنظیمات عمومی وبلاگ] رفته، از نوار ابزار فایرفاکس به Tools رفته Weblog Exporter را بزنید. بلافاصله صفحات مختلف مطالب ،نظرات و مطالبِ دو قسمتی پشت سر هم در همان تب باز میشوند، تا پایان کار افزونه تب را عوض نکنید، فقط وقتی مشکلی پیش آمده است که صفحه‏ ی دیگری لود نشود.

منتظر بمانید تا پیام «تهیه‏ ی نسخه‏ی پشتیبان پایان یافت» نمایش داده شود. نسخه‏ی پشتیبان وبلاگ با نام backup.xml در دسکتاپ ذخیره میشود. بعد از پایان برون‌بری میتوانید تنظیمات فایرفاکس را به حالت قبل برگردانید.

.

درون‌ریزی وبلاگ:

برای انتقال دادن به وبلاگ یا بازگردانی نسخه‏ی پشتیبان، وبلاگ را درون‌ریزی میکنند.

از داشبورد وبلاگ خود در مدیریت به ابزارها > درون‌ریزی بروید.

برای درون‌ریزی فایل وبلاگ «برون‌بر شده» توسط افزونه‏ی exporter لینک WordPress را بفشارید.

پس از انجام موفقیت آمیز درون‌ریزی، وضعیت درون ریزی؛ عناوین مطالب درون‌ریز شده و تعداد کامنت های آنها گزارش شده، عبارت «همگی انجام شد، شاد باشید!»نمایش داده میشود.

چنانچه پس از انجام مرحله‏ی درون‌ریزی بدون نمایش گزارش وضعیت درون‌ریزی [:عناوین مطالب درون‌ریز شده و تعداد کامنت های آنها] پیام «همگی انجام شد، شاد باشید!» نمایش داده شد، وبلاگ را مشاهده کنید، احتمالا درون‌ریزی انجام نشده است. این مشکل بسیار متداول است و اغلب به دلیل اختلال ارتباط اینترنتی یا مشکلات مشابه پیش می آید، در اینگونه موارد مجددا برای درون‌ریزی تلاش کنید. ممکن است مشکل چندین بار تکرار شود و مجبور شوید چندین بار تلاش کنید تا موفق شوید. اگر بعد از بارها تلاش موفق نشدید، مشکل باید مربوط به مرحله‏ی برون‌بری وبلاگِ مبدأ باشد.

.

چند نکته‏ی مهم:

انتقالِ تصاویر و فایلها: پس از انتقال وبلاگ چنانچه تصمیم دارید که وبلاگ مبدا [:قدیم] را حذف کنید، برای سرویسهای وطنی که فضایی برای آپلود فایلها اختصاص نمیدهند بدون هیچ نگرانی میتوانید این کار را بکنید، اما برای وبلاگهای سرویسهای وردپرس دات کام، وردپرس دات اورگ ، بلاگها و بلاگر با توجه به اینکه فایلها [:مثلا تصاویر] درج شده در مطالب در فضای ویژه‏ی آن وبلاگ آپلود شده اند با حذف وبلاگ آن فایلها نیز از حذف خواهند شد. پس تا قبل از انتقال فایلها و تصحیح آدرس آنها وبلاگ مبدا را حذف نکنید. در وردپرس دات کام و بلاگر میتوانید بدون اینکه وبلاگ را حذف کنید مطالب را حذف کنید تا مشکلی برای فایلها ایجاد نشود.

ریدایرکت وبلاگ قدیم به وبلاگ جدید:پس از مهاجرت میتوانید وبلاگ قدیمی را به وبلاگ جدید ری‏داریکت [Redirect] کنید تا کسانی که به آدرسِ وبلاگ قدیمی [قبلی] مراجعه می‏کنند بصورت خودکار به وبلاگ جدیدتان هدایت شده، وبلاگ جدید برای‏شان باز شود. برای نمونه وبلاگِ http://web3b.blogfa.com را ببینید که بطور خودکار به آدرسِhttp://web3b.wordpress.com ریدایرکت می‏شود. برای ریدایرکتِ خودکارِ وبلاگقدیم به آدرسِ جدید؛ از مدیریت وبلاگ قدیم‏تان به بخش «ویرایش قالب» رفته، ctrl+f را فشرده، تگِ /head> را یافته، این کدها را بعد از آن کپی کنید. بجای http://web3b.wordpress.com در کدها آدرسِ وبلاگ جدیدتان را بنویسید. [برای وبلاگهای بلاگر ابتدا از «مدیریت وبلاگ>چیدمان>ویرایش HTML»، «بازگشت به الگوی کلاسیک» را بفشارید، سپس کدها را اضافه کنید.]

بهتر است در صورتِ امکان بعد از کدهای بالا این کدها را نیز بیفزایید، تا اگر جاوا اسکریپت در مروگرِ کاربر غیر فعال بود یا پشتیبانی نمیشد باز هم وبلاگ ری‏دایرکت شود. بجای http://web3b.wordpress.com در کدها آدرسِ وبلاگ جدیدتان را بنویسید. [در برخی سرویسها همچون بلاگفا کدهای بالا کافی هستند، افزودنِ این کدها امکان‏پذیر نیست.]

اطلاع دادنِ آدرسِ جدید: پس از مهاجرت آدرس اصلیِ خوراک را در خوراک پخته شده [فیدبرنر] به آدرس خوراک جدید تغییر دهید. مشترکینی که وبلاگ را از طریق خوراک پخته شده دنبال میکنند بدونِ هیچ تغیری مطالبِ وبلاگ جدید را خواهند داشت، خوانندگانی که به آدرس وبلاگ مراجعه میکنند را نیز میتوانید با ریدایرکت کردنِ وبلاگ قدیم بطور خودکار به آدرسِ جدید بفرستید، تنها برای کسانی که وبلاگ را از طریق خوراکِ پخته نشده دنبال میکنند در آخرین مطلبِ وبلاگ تغییر آدرسِ وبلاگ را یادآور شده ، ترجیحا از آنها بخواهید از خوراکِ پخته شده [فیدبرنری] استفاده کنند. همچنین اگر وبلاگ قدیم شما در وردپرس.کام است از آنجا که در وردپرس.کام ویرایش قالب و استفاده از کدهای جاوا امکان پذیر نیست [نمیتوان وبلاگ را بصورت خودکار به آدرس جدید ریدایرکت کرد] بنابراین در آخرین مطلب وبلاگ انتقال وبلاگ و آدرس جدید آنرا به خوانندگان وبلاگ اطلاع دهید.

مشکلِ حجم: برخی از سرویسها برای درون‌ریزی حجمی را بعنوان حداکثر در نظر گرفته اند، بصورت معمول حجم فایل برون‌بر کمتر از این اندازه است اما اگر حجم آن بالاتر از این مقدار بود میتوانید در چند مرحله وبلاگ را برون‌بری کنید: بسته به حجم مطالب تعدادی از آنها را به حالت پیشنویس [:درفت] درآورده سپس وبلاگ را برون‌بری کنید، پس از برون‌بری، مطالبی که برون‌بر کرده اید را از وبلاگ مبدا حذف یا پیشنویس کرده، مطالب باقیمانده را از حالت پیشنویس خارج کرده [:منتشر کرده] آنها را نیز برون‌بری کنید.

همچنین با کمی دقت و حوصله میتوانید با نت پد فایلِ برون‌برِ افزونه‏ی Exporter، و برون‌برِ وردپرس را باز کرده، آنرا چند تکه کنید.

انتقالِ برخی از مطالب: چنانچه مایل به انتقال همه‏ی مطالب وبلاگ مبدا به وبلاگ جدید نیستید و تنها میخواهید بعضی از مطالب را به دلخواه منتقل کنید، کافی است قبل از برون‌بری مطالبی را که نمیخواهید منتقل شوند را از وبلاگ مبدا حذف کنید یا به حالت پیشنویس درآورید، همچنین میتوانید پس از انتقالِ وبلاگ، مطالبی را که نمیخواهید از وبلاگ جدید حذف کرده یا درفت کنید. توجه داشته باشید که در بلاگر و وردپرس مطالبِ پیشنویس نیز در برون‏بر وبلاگ می آیند، همچنین با کمی دقت میتوانید با نت پد فایلِ برون‌برِ افزونه‏ی Exporter، و برون‌برِ وردپرس را باز کرده، آنرا ویرایش کنید.

.

یاد آوری مهم:

همان زمان که کار انتقال وبلاگ را شروع میکنید مقاله را به دقت مرور کنید هر چند ساعاتی قبل مقاله را خوانده باشید. بویژه بخش «برون‌بری سرویسهای وطنی» به دلیل تغییرات مداوم سرویسها [:بویژه بلاگفا] تا کنون چندین بار بروز رسانی شده و تغییرات جزئی اما مهمی داشته و احتمالا در آینده نیز تغییراتی خواهد داشت. همچنین افزونه‏ی exporter [:برای برون‌بری سرویسهای وطنی] را همان‏گاه که میخواهید وبلاگ را برون‌بری کنید دانلود و نصب کنید، اگر قبلا آنرا دانلود و نصب کرده اید هنگام برون بری آنرا عزل کرده، مجددا دانلود و نصب کنید. کوچک ترین تغییر و بی دقتی میتواند منجر به عدم موفقیت در انتقال وبلاگ و زحمت دوباره‏ی شما شود.

منبع:

http://plc.ocity.ir/statics/7/

ویرایش شده توسط control
لینک به ارسال

اینجا هم یه مطلب در مورد انتقال وجود دارد منبع تورک

چگونگی انتقال وردپرس به دامنه دیگر یا به هاست دیگر

بعضی وقت ها نیاز به این داریم که نام دامنه وبلاگ وردپرسی خود را تغییر دهیم و یا اینکه به کلی نیاز به تغییر سرویس دهنده هاست وبلاگ وردپرسی خود داریم. در این مطلب از تورتک به چگونگی انجام این کار به بهترین نحو ممکن می پردازیم. البته با انجام مراحل گفته شده در این آموزش می توانید وبلاگ یا سایت وردپرسی خود را از localhost به هاست خود انتقال دهید.

مشکل افراد با انتقال وردپرس به هاست دیگر یا تغییر نام دامنه چیست ؟

بسیاری از وبمسترها و وبلاگ نویسان از نام دامنه وبلاگ خود و کیفیت و پشتیبانی هاست خود راضی نیستند و فقط به دلایلی که پایین تر به آن ها اشاره شده است سایت یا وبلاگ وردپرسی خود را به هاست دیگری انتقال نمی دهند و نام دامنه جدیدی برای سایت یا وبلاگ خود ایجاد نمی کنند. البته در این مطلب سعی می شود به گونه ای این کار را انجام دهیم که اکثر این مشکلات برطرف شود.

1. ساختار لینک دهی در مطالب سایت بهم می خورد.

2. آدرس سایت در بسیاری از مطالب لینک کرده ام و دیگر نمی توانم آدرس دامین سایت خود را تغییر دهم.

3. از لحاظ بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر ( SEO ) این کار ضرر دارد و جایگاه خود را در موتورهای جستجوگر مانند رتبه صفحه در نتایج گوگل را از دست می دهم.

4. تعداد بازدید کنندگان ثابتی که تا کنون جمع کرده ام برای سایت یا وبلاگ خودم از دست می دهم.

5. بسیاری از سایت ها و وبلاگ های دیگر سایت و یا مطالب من در دامنه قبلی لینک کرده اند.

6. شرکت هاستیگ فعلی به من کمک نمی کند برای رفتن به هاست دیگر

7. شرکت هاستینگ جدیدی که سایت خود را به آن می برم از من تقاضای مقداری پول دارد برای انتقال فایل ها و پایگاه داده ها دارد.

8. فید مطالب سایت یا وبلاگ من در Feedburner خوانندگان بسیاری دارد و با تغییر نام دامنه مطالب جدید برای آن ها ارسال نمی شود.

9. و …

wp-wordpress-host.jpg

مراحل انتقال وردپرس به دامنه دیگر یا به هاست دیگر به صورت صحیح

برای اینکار و جلوگیری از بوجود آمدن مشکلاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم کافیست مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید. در توضیحات زیر می خواهیم از وبلاگ1 (http://www.weblog1.com) درهاست1 به وبلاگ2 (http://www.weblog2.com) در هاست2 ، سایت یا وبلاگ وردپرسی خود را انتقال دهیم.

1. ابتدا به قسمت پیشخوان مدیریتی وبلاگ1 (http://www.weblog1.com/wp-admin) وارد شوید.

2. سپس نیاز به نصب افزونه WP Migrate DB و فعال سازی آن داریم. ( افزونه WP Migrate DB برای ایجاد خروجی از پایگاه داده های وردپرس استفاده می شود. این افزونه می تواند تمامی لینک و آدرس اینترنتی را که برایش مشخص می کنیم در یک پایگاه داده ها پیدا کند و سپس آن را تغییر دهد و سپس تمام اطلاعات موجود در پایگاه داده ها را در کامپیوتر ما ذخیره کند. )

3. حال از منوی سمت راست پیشخوان وردپرس وبلاگ1 گزینه WP Migrate DB از منوی تنظمات کلیک کنید.

4. در صفحه ظاهر شده در قسمت Current Address آدرس وبلاگ1 (http://www.weblog1.com) و در قسمت New Address آدرس وبلاگ2 (http://www.weblog2.com) وارد کنید. ( اگر نیاز به تغییر نام دامنه وبلاگ یا سایت خود را ندارید و فقط نیاز به تغییر هاست خود دارید در هر دو قسمت آدرس فعلی وبلاگ یا سایت خود را بنویسید )

5. اگر شما قصد انجام انتقال وردپرس خود از هاست1 به هاست2 را دارید و یا می خواهید وردپرس خود را از localhost به هاست انتقال دهید نیاز دارید آدرس فیزیکی دایرکتوری وردپرس خود را در دو قسمت Current File Path ( برای آدرس دایرکتوری هاست فعلی یا همان هاست1 ) و قسمت New File Path ( برای آدرس دایرکتوری هاست جدید یا همان هاست2 ) پرکنید.

6. سپس گزینه Save as file to your computer را تیک دار کنید و برای ذخیره سازی پایگاه داده ها در کامپیوتر خود بر روی گزینه Export Database کلیک کنید.

7. حال شما نیاز به دانلود تمامی فایل های وردپرس خود از سرور هاست1 به کامپیوتر خود را دارید. برای این کار می توانید از نرم افزار های مدیریت FTP مانند Filezilla و SmartFTP استفاده کنید.

8. اگر نیاز به انتقال وردپرس خود از هاست1 به هاست2 دارید و نمی خواهید نام دامنه وبلاگ یا سایت خود را عوض کنید در این مرحله باید به پنل مدیریتی دامنه خود بروید و اطلاعات مربوط به DNS هاست جدید خود را بر روی دامنه خود تنظیم کنید. انجام این تغییر معمولاً بین 12 تا 24 ساعت طول می کشد.

9. حال تمام فایل های وردپرس خود را که در مرحله 7 از هاست1 بر روی سیستم خود ذخیره کرده بودید را با نرم افزار مدیریت FTP خود به هاست2 انتقال دهید.

10. به پنل مدیریتی هاست2 بروید و یک پایگاه داده ها و یک کاربر جدید برای کار با پایگاه داده ها ایجاد کنید.

11. از پنل مدیریتی هاست2 به برنامه phpmyadmin بروید و با انتخاب نام پایگاه داده های ایجاد شده در مرحله 10 و زدن دکمه import می توانید از فایلی که در مرحله 6 از پایگاه داده های هاست1 ساختیم استفاده کنیم.

12. حال در هاست2 در قسمت مدیریت فایل ها فایل config.php را باز کنید و اطلاعات مربوط به هاست 2 خود را و همچنین وبلاگ2 را وارد کرده و این فایل را ذخیره کنید.

13. اگر نام دامنه خود را تغییر داده اید کافیست در قسمت مدیریت فایل هاست1 فایلی با نام .htaccess ایجاد کنید و در آن کدهای زیر را قرار دهید. با اینکار تمام افرادی که از طریق لینک ویا موتورهای جستجوگر به وبلاگ یا سایت قدیمی شما می آیند به صورت اتوماتیک به سایت جدید شما و همان صفحه هدایت می شوند.

Options +FollowSymLinks

RewriteEngine on

RewriteRule (.*) http://www.weblog2.com/$1 [R=301,L]

14. آدرس حوراک مطالب فید خود را اگر از سرویس Feedburner استفاده می کردید با رفتن به پیخوان مدیریتی این سرویس تغییر دهید به آدرس جدید ( برای مثال http://www.weblog2.com/feed )

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...