رفتن به مطلب

نحوه سنجش سرعت هاست


ahadto

پست های پیشنهاد شده

سلام دوستان

می خواستم بدونم که اصلا هاست چقدر توی سرعت لود سایت تأثیر داره؟ توی آدرس زیر شرکتهاس هاستینگ ایرانی با هم مقایسه شدن و ایران هاست در رأسشون هست:

http://www.webhosting.info/webhosts/tophosts/Country/ir

من با کارشناسای ایران هاست صحبت کردم که هاستشون چه تفاوتهایی داره که اینا رو بهم گفتند:

شبکه ایران هاست بر خلاف اکثر شرکت های میزبانی وب که از یک سرور و یا چند سرور جدا از هم تشکیل شده است، به صورت Cluster بوده و کلیه سرویس ها اعم از سرویس وب، پست الکترونیکی، پایگاه داده SQL و سرویس DNS به صورت Load Balance می باشد. این امکان که تنها با کنترل پنل Helm قابل اجرا می باشد موجب می شود هنگام ایجاد یک سایت در شبکه هر کدام از سرویس های آن سایت بر روی خلوت ترین سرور ایجاد شود و با افزوده شدن تعداد سایتها گسترش شبکه به سادگی افزودن سرور های جدید باشد. علاوه بر آن هنگام بروز مشکل برای یکی از سرور ها تنها بخشی از امکانات برخی از سایتها از کار می افتد.

ایران هاست License نرم افزارهای نصب شده بر روی سرور را خریداری نموده است بنابراین همیشه قابلیت استفاده از آخرین نسخه آنها وجود دارد این امر نقش به سزایی در بالا بردن امنیت سرور داراست.

ایران هاست بر خلاف اکثریت قریب به اتفاق شرکتهای هاستینگ به هر وب سایت یک Application Pool اختصاصی ارائه می دهد این امکان موجب می شود که هر وب سایت در یک محیط ایزوله اجرا شود و سایر وب سایتها بر کارایی سایت تاثیری نداشته باشد. این قابلیت، تعداد وب سایتهایی که شرکت میزبان می تواند بر روی یک سرور میزبانی کند را به شدت پایین می آورد به همین خاطر اکثر میزبانها به خاطر کاهش هزینه ها این قابلیت را غیر فعال می کنند. ولی موجب امنیت بسیار بالا وب سایت و همچنین عدم تداخل پردازه وب سایتهای دیگر می گردد.

کلیه سرویسها توسط نرم افزارهای مانیتورینگ خودکار از چندین نقطه در دنیا به صورت مداوم در حال تست و مانیتور هستند در صورت بروز اختلال در هر سرویس بلافاصله مدیران سرورها از طریق ایمیل و sms از حادثه مطلع و جهت رفع مشکل دست به کار خواهند شد.

علاوه بر مطالب گفته شده در بخش شبکه ایران هاست و با توجه به مطالب ذیل می توان به جرات اظهار داشت که شبکه مورد استفاده در ایران هاست شبکه ای بی نظیر است:

دارای ظرفیت روتینگ و سوئیچینگ 3.84 ترا بایت در ثانیه که پاسخگوی نیاز همه کاربران در سطح بالا می باشد

دارای چندین بک بون اصلی

طراحی شده برای به صفر رساندن میزان از بین رفتن بسته های اطلاعاتی

کنترل و مونیتورینگ کلیه پورت ها و سوئیچ ها بدون کاهش سرعت

حالا به که به طور کامل حرفاش رو متوجه نشدم :blink: ولی می خواستم بدونم که اینجور هاستی که طبیعتا قیمتش هم گرون هست آیا توی سرعت سایت تأثیر ملموسی داره یا نه و اساسا از کجا می شه فهمید که سرعت یه سرور بالا هست یا پائین و ملاکش چیه؟

ویرایش شده توسط ahadto
لینک به ارسال

نگاه کنید تا اونجایی که من می دونم شایدم اینجوری نباشه تقریبا سرعت هاست ها یکی هست ولی تنها فرقی که هاست ها با هم دارند تعداد کانکشن هایی هست که می تونن همزمان به هاست بزنن و امکاناتش مثله تعداد ادد دامین کنترل پنلش تعداد ایمیل هایی که می تونید بسازید فضاش رم و از این قبیل چیز هاست

لینک به ارسال

خب این همه امکاناتی که ازشون نقل کردم هیچکدوم توی سرعت تأثیر ملموسی ندارن؟ مثلا ااینکه

Application Pool اختصاصی میده و یا اینکه

کلیه سرویس ها اعم از سرویس وب، پست الکترونیکی، پایگاه داده SQL و سرویس DNS به صورت Load Balance می باشد

در کل ما که استفاده زیادی از رم و سی پی یو و اینجور امکانات که نداریم، فقط چیزی که برامون مهمه سرعت لود سایت هست که اون هم به خاطر اینترنت حلزونی ایرانه! حالا به نظر دوستان اگه از این هاستای گرون گرون بخریم فایده ی ملموسی توی سرعت نداره؟ :)

لینک به ارسال

دوست عزیز ببینید یکی از فاکتورهای مهمی که میشه گفت تاثیر مستقیمی روی سرعت سایت داره کیفیت پورت ارتباطی و تعداد سایت های میزبانی شده روی سرور اصلی هست .

در صورتی که شما یک هاست با کیفیت خیلی بالا هم داشته باشید اما تعداد زیادی از سایت ها رو روی اون میزبانی کنید و پورت مناسبی هم نداشته باشید سرعت سایت افت زیادی میکنه . همچنین اگر لود سرور بالا بشه سرغت سایت کم میشه که اونم ارتباط مستقیمی با تعداد سایت های میزبانی شده داره .

حالا اگر شما میخواید از شرکتی سرویس بگیرید ابتدا یکی دو تا سایت که روی اون سرور میزبانی شدن رو گیر بیارید و از طریق ابزارهای آنلاین تست بگیرید ببینید کیفیت سرورشون چظور هست . اگر دیدی پینگ مناسبی داشت و آپ تایم سرور ها خوب بود از اونجا سرویس بگیرید .

لینک به ارسال

درسته مقدار منابعي كه سرور در اختيار شما ميزاره با سرعت لود سايت رابطه مستقيم داره ولي اين همه چيز نيست !

از حجم و كد نويسي قالب و عكس هاي توش بگير تا كش و جي زيپ همه در سرعت لود شما موثر ان !

به نظر من سايتتون رو با gtmetrix اناليز كنيد و تمام راهكار هاشو اجرا كنيد اگر 80% نرسيديد اون وقت به فكر تعويض سرور باشيد !

لینک به ارسال

دوست عزیز ببینید یکی از فاکتورهای مهمی که میشه گفت تاثیر مستقیمی روی سرعت سایت داره کیفیت پورت ارتباطی و تعداد سایت های میزبانی شده روی سرور اصلی هست .

در صورتی که شما یک هاست با کیفیت خیلی بالا هم داشته باشید اما تعداد زیادی از سایت ها رو روی اون میزبانی کنید و پورت مناسبی هم نداشته باشید سرعت سایت افت زیادی میکنه . همچنین اگر لود سرور بالا بشه سرغت سایت کم میشه که اونم ارتباط مستقیمی با تعداد سایت های میزبانی شده داره .

خب بنابراین، اگر ادعاهایی که این هاستینگ کردند درست باشه، پس سرعتشون خیلی خوب هست:

به هر وب سایت یک Application Pool اختصاصی ارائه می دهد این امکان موجب می شود که هر وب سایت در یک محیط ایزوله اجرا شود و سایر وب سایتها بر کارایی سایت تاثیری نداشته باشد. این قابلیت، تعداد وب سایتهایی که شرکت میزبان می تواند بر روی یک سرور میزبانی کند را به شدت پایین می آورد به همین خاطر اکثر میزبانها به خاطر کاهش هزینه ها این قابلیت را غیر فعال می کنند. ولی موجب امنیت بسیار بالا وب سایت و همچنین عدم تداخل پردازه وب سایتهای دیگر می گردد.

درسته؟

به نظر من سايتتون رو با gtmetrix اناليز كنيد و تمام راهكار هاشو اجرا كنيد اگر 80% نرسيديد اون وقت به فكر تعويض سرور باشيد !

خب این سایت وقتی وب رو آنالیز می کنه و اطلاعاتی رو میده، کدوم قسمتش مربوط به سرور هست، منظورم اینه که طبق اطلاعاتی که این سایت در اختیاز می ذاره آیا اصلا می شه فهمید که سرور سرعتش خوب هست یا نه؟

طبق تجربه دوستان کدوم شرکت توی این زمینه بهتره؟ اگه نمی خواهید عمومی بگید بی زحمت برام پ.خ کنید، با تشکر

لینک به ارسال

ببینید همه این مشخصاتی که میزبان میگه رو بیخیال شید . تا وقتی سرور رو تست نکردید نمیشه گفت مناسب هست یا نه .

ببینید شما الان ملاکتون فقط سرعته . ممکنه یک سرور سرعت آنچنانی نداشته باشه ولی اپتایم مناسبی داشته باشه . سرعت سرور مهمه ولی نه انچنان که شما فکر میکنید . شاید 5-10 درصد .

بقیش به سرعت اسکریپت و قالب شما مربوط میشه و طبق اونچیزی که دوستمون گفت باید با gtmetrix تست کنید . قسمت سخت کار اینه که قالبتون رو بهینه کنید .

اگر سایتتون بازدید بالایی نداره و یا تازه میخواید کار رو شروع کنید لازم نیست پول آنچنانی واسه کیفیت بالای سرور بدید . به سمت شرکت های معتبر برید و از اونجا هاست بگیرید .

لینک به ارسال

ممنون از راهنماییتون، فقط می خواستم بدونم که اگه من فعلا با همین هاستم کارم رو شروع کنم و بعدا اگه بخوام سرورم رو تغییر بدم توی سئو و بازدید و اینجور چیزها تأثیر منفی نداره؟

لینک به ارسال

تاثیر خاصی نداره . مگر اینکه سرور جدید شما کیفیش بدتر باشه و آپ تایم و پینگش مناسب نباشه . اونوقته که ممکنه بازدیدتون کم بشه ولی از نظر سئو هیچ مشکلی پیش نمیاد .

لینک به ارسال

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...